Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Johnny_Sack

Johnny goes outdoor

Recommended Posts

Yep, was ik ook nog al verbaast over. Zeker ook omdat Heribei geschikt zou zijn voor het Nederlandse klimaat volgens sannie. Ik ben ook niet de enige met nu al rot in de Heribei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slim om een tweede kas erbij te hebben.

Handig opgelost zo met je ventilatie gaten, nu hopen dat het 't gewenste effect heeft.

 

Juni en juli zijn relatief nat en koel geweest dit jaar.

Ook augustus heeft een aantal natte koele dagen gekend.

De ideale basis voor toprot. :D

Eerder omhalen om de rot te beperken is de enige optie.

Is het mogelijk om de delen te laten staan die nog niet zijn aangetast?

Als het maar 1 plant is, dan is dat de meest gevoelige van het stel dat je hebt staan.

 

Deze zomer hebben we in elke soort die in de tuin staat al rot gehad.

De Purple Jems, Lowryders, Auto AK47 en nu ook de Nieuwe Dame Blanche.

Alleen de takjes Nieuwe Dame Blanche die nog wel ff kunnen hebben we laten staan.

De rest van de Nieuwe Dame Blanche hangt inmiddels te drogen.

 

I'll keep my fingers crossed dat het bij 1 gevalletje "plant met toprot" blijft.

 

:P Mrs Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al zo'n 2 weken rot in mijn enige Heribei...

Was eind augustus gaan bloeien, leek me dus ook niet nodig om nog met anti-toprot spul te gaan sproeien omdat ze toch vroeg kon afbloeien, maar ik heb de hoofdtop en de meeste bovenste helften van takken met grote toppen al weg moeten halen...

Volgend jaar misschien toch een ander soortje dat niet zo toprot-gevoelig is en niet élke keer herma-verschijnselen heeft, vorig jaar ook al eind september toprot en zaden erin, nu zelfs meer zaden en eerder toprot.

Ligt ook wel aan het kutweer in nederland :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu al rot is idd wel snel, had ik vorig jaar ook met mn heribei's. Was wel maar 1 topje met rot rond deze tijd. Nu staat ze er prachtig bij, zonder rot, maar ze staat wel op een balkon in tegenstelling tot vorig jaar, toen stond ze in de vollegrond dus meer dauw. Goede ventilatie en hoger zetten werkt dus goed bij mij. Misschien heb je die optie ook?

 

Gr Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mrs Poldergrower: De ventilatie gaten heb ik provisorisch aangebracht, gewoon aan alle kanten van de tenten er vierkanten uitgesneden. Lijkt wel te werken, nog geen rot weer gespot. Nu kan de wind mooi door het tentje of eigenlijk nu overkapping waaien. Ik laat de planten zo lang mogelijk staan, nu staan ze ongeveer 4,5 week in bloei dus is wel heel vroeg om om te halen als de rot erger wordt. We hopen het beste maar.

 

@Markz: Ik heb de planten getopt omdat ik dan veel wat kleinere toppen zou krijgen dan 1 grote hoofd top ivm toprot. Zo kan er wat meer lucht door de toppen en tast het elkaar niet zo makkelijk aan en zie je het eerder. Ik ben gelukkig nog geen herma tegen gekomen, wel die ervaring gehad met fem zaad binnen. Ik zal denk ik toch wat zaad gaa aantreffen omdat hier redelijk in de buurt meerdere hempflex velden staan.

 

Monti: Heb nu al betere ventilatie in mijn overkapping tomaten tentje, zie bericht poldergrower. Had niet gedacht dat het nu al nodig was omdat het weer toch aardig goed is geweest. Ik hoop voor je dat jou planten rot vrij blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even weer een update. 1 plant omgehaald, overal rot. Toch nog 160 gram nat. De rot slaat ook bij de andere planten wild om zich heen helaas. Ik knip het er maar uit en laat de planten maar zo lang mogelijk staan, ik ben er bang voor dat het niet zo lang meer gaat duren. :D

 

Volgend jaar toch maar aan de deentjes. Valt me toch vies tegen, "Heribei is enorm geschikt voor het nederlands natte klimaat" volgens Sannie. Nou my ass, het weer heeft ook nog aardig mee gezeten.

 

pics:

 

gallery_5015_7010_41418.jpg

 

gallery_5015_7010_381878.jpg

 

gallery_5015_7010_57836.jpg

 

gallery_5015_7010_148466.jpg

 

gallery_5015_7010_271608.jpg

 

gallery_5015_7010_313881.jpg

 

gallery_5015_7010_287694.jpg

 

gallery_5015_7010_466115.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgend jaar toch maar aan de deentjes. Valt me toch vies tegen, "Heribei is enorm geschikt voor het nederlands natte klimaat" volgens Sannie. Nou my ass, het weer heeft ook nog aardig mee gezeten.

 

Ik heb denen die nu al klaar zijn waar geen rot in zat en denen die nog effe moeten en al veel plekken hebben waar rot zit. Het probleem zit em niet in de mooie dagen die we hebben, wel in de koude nachten/ochtenden. Vocht en een temperatuur beneden de 18 graden zorgt voor rot. En het maakt echt weinig uit wat voor zaden je hebt (ja het schijnt dat cannabis met een hoog gehalte limolene minder vatbaar is, en daar geloof ik wel in, sommige zurig ruikende soorten doen het beter bij me qua rot), met vroege zaden loop je alleen minder kans dat het snachts te koud wordt. Hoe later de oogst, des te meer kans op rot over het algemeen.

 

Ik geloof al die praatjes van breeders al lang niet meer, eerst zien, dan geloven. Met alle respect voor die mannen, maar wat ze adverteren klopt meestal niet in mijn ervaring.

 

Gewoon lekker zelf kruisingen maken van de soortjes die zicht bewezen hebben. Heb dat vorig jaar gedaan en daar pluk ik nu de toppen van :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van die toprot , had hier vorig jaar geen last van bij de Heribei .

 

Heb er nu ook enkele met beginnende toprot , daarom afgelopen weekend begonnen met de oogst .

Had ze eigenlijk allemaal het komende weekend willen omhakken , maar mag toch niet klagen vind ik zelf .

De bloeifase begon bij mij al vanaf 3 e week juli , en zijn toch redelijk afgebloeid op dit moment .

 

Heribei-lover

Share this post


Link to post
Share on other sites

@slappy: Je hebt gelijk hoor, maar ik had gehoopt omdat het mooier weer was de kans op rot toch kleiner zou zijn. Wat ook nog een factor kan zijn dat ik op de top van voeding geven zit in deze periode. Tja die praatjes van de breeders, Sannie is over het algemeen toch wel een betrouwbare breeder. Deen x Heribei zal wel een leuke kruising zijn denk ik.

 

@ Heri Lover: Bij mij begon de bloei pas 10 augustus, dus de planten moeten nog even.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet precies wanneer mijn heribei in bloei is gegaan , toen ik 13 augustus terug kwam stond die iedergeval in bloei alleen de verzoger had niet bijgehouden vanaf wanneer. bij mij is er ook tot nu toe nog geen rot te vinden en ze heeft gewoon constant buiten gestaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto update. In de overgebleven planten gelukkig geen rot meer gevonden. Ik heb nog 3 planten staan 1 Heribei die nog ongeveer 1,5 week a 2 weken moet, die begint zeer mooi paars te worden. De achterblijf Heribei die zeer mooie toppen aan het ontwikkelen is en nog 3 a 4 weken moet en de madshack die nu pas echt een beetje begint te bloeien, weet niet of dit nog wel wat wordt.

 

Ik heb ook wat spint gevonden, maak me niet echt meer zorgen om.

 

 

 

Pics:

 

gallery_5015_7010_182433.jpg

 

gallery_5015_7010_298987.jpg

 

gallery_5015_7010_271259.jpg

 

gallery_5015_7010_381985.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het gevoel dat de regulieren zaden van knutsel.het buiten beter deden dan de feminised van sannie ondanks dat het beide herbei zijn. veelfem heeibeinzijn snel gaan rotten terwijl een paar jaar terug nog een mooi klein regulieren vrouwelijke steijk tegen kwam en die was niet normaal dik! plabtje van 1.5 *1.5*1.5 m en ruim 350 heeft opgeleverd wat zonder verduisteren aan de hoge kant is gezien de afmeting. ook bloeide de reugliere sneller zo rond 20 juli tot 25juli.

 

zonde dit maar.tis een leuk rokertje hoop voor je dat het niet zwaar doorzetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hele mooie planten heb je daar!

kasje is van de BoerenBond ofniet?

 

kijk maar es naar mijn buitenkweek heb volgens mij hetzelfde kasje,

fijn ding maar idd ook verzwaard want hij waait zo weg!

 

Nee Meneer

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd mooi kastje heb je daar maar word de Lv in dat kastje ook niet aan de hoge kant ? je planten krijgen zo niet veel wind door te topjes he ? meschien heeft dat wel een beetje gezorgd voor de rot die je hebt gekregen in je andere plant/en ? , ik zet zelf elke nacht mijn plant onder een paraplu en ook elke keer wanneer het gaat regenen dus nat word ze niet maar onder de paraplu door krijgt ze een lekker windje en heb nog steeds geen rot

 

je andere planten zien er wel heel mooi uit !

suc6 verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ja Meneer: Bedankt! Ja is het zelfde kasje, alleen bij mij is het kasje meer een gatenkaas. Je planten zien er mooi uit.

 

@Shinning: Bedankt, nu ik veel ventilatie gaten heb gemaakt is de LV 10% hoger dan buiten heb ik gemeten. Dit is naar mijn idee beter dan natte toppen wanneer het regent. Wat jij doet kan ook, weet niet hoe goed je de paraplu kan vastmaken, waait ie niet weg. Jij ook succes met je planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat hemprenaissance wel is gelijk kan hebben, ik had regulier zaad( herribei x extrema ) en heb 2vrouwtjes zonder rot.. maat van mij heeft ook fem. herribei waar ook redelijk wat rot in zat.. nouja..

succes ermee en hopen maar dat ze het volhouden tot het eind :P

 

Merinhos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ook aardig wat rot weg gehaald.

In de grote het meest de kleiner heribei nog geen rot gevonden.

 

Ik duim dat je nog wel wat overhoud en nog wat mooie dag zonder regen.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ook, helaas net de hoofdtop eruit geknipt en wat zijtoppen...(heribei) Ze zijn wel dik, maar hadden nog een zeker weekje gemogen :wub: De voorouders van de heribei hebben trouwens nergens last van, herijuana en ierdbei staan hier nog lekker te bloeien zonder rot :P Herijuana heeft echt mooie toppen, maar moet nog wel ff...

 

Hoe gaan ze bij jou nu johnny? Foto's?

 

Gr Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een kleine 8 weken bloei heb ik de resterende heribei's vanavond geknipt, ze hadden nog wel 2 weken gemogen maar ben bang voor rot. Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de hardheid/compactheid van de toppen. Ook zijn ze mooi wit. Het totaal gewicht van de al gedroogde planten en dit er bij is niet super, maar kan er wel een paar maanden van roken. Het was ook leuk om weer een keer buiten te kweken, al had ik achteraf toch wat dingen anders aangepakt.

 

De madschack lijkt nu ook echt toppen te gaan aanmaken dus die laten we nog even staan. Word het niets dan maak ik er mooi hash van.

 

@ Monti: jammer van de rot, ik heb herijana binnen geweekt een aantal jaren geleden. Mooie opbrenger was dat, succes er mee.

 

ZoDd: Part of te game helaas, in de planten die ik vandaag geoost heb wel wat toppen moeten weggooien maar het viel mij wel mee. Ik hou er genoeg aan over om een paar maanden lekker van te roken. AL moet ik zeggen dat de de smaak van de planten die nu al droog zijn niet best is. Uitwerking wel lekker.

 

@Merinbos: Apart dat de fem versie er meer last van heeft.

 

gallery_5015_7010_42857.jpg

 

gallery_5015_7010_154417.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas heb ik bij de madshack stamrot geconstateerd. Nog nooit eerder meegemaakt in mijn kweek carrière. Ze dikt opzich nog wel redelijk aan maar zoals te zien trekt de rot door de stam naar boven. Dus zal niet heel lang duren voor ik haar ga neerhalen.

 

 

gallery_5015_7010_83176.jpg

 

gallery_5015_7010_184847.jpg

 

gallery_5015_7010_365165.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

toen ik de heribei helemaal bruin had laten worden werd ik er zo lam/lui stoned van dat ik de bank niet meer uit kwam

denk niet dat het een hele slechte zaak is dat je ze wat te vroeg heb neergehaald, de topjes zien er wel aardig compact uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groeneshizzle ondanks het vroege omhalen moet ik zeggen dat de kwaliteit zeer goed is. 1 van de sterkste buitenwietjes die ik tot nu heb gerookt. Gisteravond 1 gerookt en heb de hele avond maar een beetje op de bank voor me uit zitten staren, helemaal van de kaart. Doet absoluut niet onder voor binnen wietjes.

 

 

De opbrengst valt wel tegen, van de 4 Heribei kwam ik in totaal op 147 gram min wat jointjes die ik er al van gesnoept had. De madshack niet meegerekend omdat dat alleen maar fluf is. Heb ook nog wat binnen knipafval liggen dus daar gaan we binnenkort ice van maken.

 

Wat zou ik volgend jaar anders doen?

 

- In de volle grond, het werd al door iemand gezegd in dit topic. Te kleine potten, maar ik wou ze graag in de kas kunnen zetten.

- Hele kas idee laten varen, heeft niet echt meerwaarde gehad.

- x2 zaden laten ontkiemen en de moeste 5 er uit zoeken, nu maar 4 opbrengers. Gemiste kans

- Niet toppen, veel kleine topjes onderin die niet echt veel wegen

- Eerder verduisteren zodat ze begin september klaar zijn, nu pas 2 week van Augustus in bloei.

 

Wat topjes:

 

gallery_5015_7010_202111.jpg

 

gallery_5015_7010_350230.jpg

 

Dat was het, tot volgend jaar! Buiten dan he haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...