Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hasj lover

Hasj Lovers: 1e kweekverslag!

Recommended Posts

Hoi Hasj Lover,

@Beaker: Je raad dus aan om wel alvast de afzuiger te gebruiken die ik bij de filter heb gekocht?? En wat betreft de fan: Zo'n pc fan is net zo duur als die Hurricane fan. Zou ik die Hurricane niet gewoon richting de bovenkant van de tent kunnen laten blazen of richting de onderkant van de lamp?

 

De Hurricane mag je overal in de tent plaatsen. Richt de vent niet op de buizen, want als deze te veel afkoelen krijg je problemen.

(Flikkerende buizen / niet startende buizen, verandering van het lichtspectrum en minder lichtopbrengst)

 

Laat deze ventilator ook niet direct op de planten blazen. De kleine plantjes houden hier niet van.

 

Dus, zoek maar een plek in het kleine tentje. :verrygood

 

De afzuiger kun je het beste 24 /7 laten draaien i.v.m. luchtverversing.

 

Groetels

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
bij PC fans kan je meerdere aansluiten op één voeding. je kan ook een ouwe telefoonlader nemen.

Ik kan 1 telefoonoplader gebruiken voor bijv. 2 computerfans? Dat zou ideaal zijn!! Hoe doe je dat dan precies?

 

 

Hoi Hasj Lover,
@Beaker: Je raad dus aan om wel alvast de afzuiger te gebruiken die ik bij de filter heb gekocht?? En wat betreft de fan: Zo'n pc fan is net zo duur als die Hurricane fan. Zou ik die Hurricane niet gewoon richting de bovenkant van de tent kunnen laten blazen of richting de onderkant van de lamp?

De Hurricane mag je overal in de tent plaatsen. Richt de vent niet op de buizen, want als deze te veel afkoelen krijg je problemen.

(Flikkerende buizen / niet startende buizen, verandering van het lichtspectrum en minder lichtopbrengst)

 

De afzuiger kun je het beste 24 /7 laten draaien i.v.m. luchtverversing.

 

Groetels

Torsten

Ik twijfel nog of ik de hurricane fan neem of die pc fans. Je zegt dat je niet op de lamp mag blazen, maar ik zie veel mensen hier op het forum een pc fan aan het armatuur hebben bevestigd, zodat de warme lucht bij de lamp wordt weggeblazen. Dan staat in principe toch ook de wind de hele tijd op de lamp??

 

V.w.b. de afzuiger: Dacht even dat ik deze pas hoefde te gebruiken bij microgrowen/scroggen en dus nog niet bij het voorgroeien. Maar als het beter is van wel, dan moet ik em ook maar ff in zien te bouwen. Nog veel werk aan de winkel dus! :verrygood

 

Klopt het dat autoflowers maar 6,5 liter potten nodig hebben en grotere potten eigenlijk overbodig zijn? En hoe zit dit met de normale plantjes??

 

 

Gr.

 

HL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je telefoonoplader genoeg amperage heeft voor 2 fans, dan kan dat zeker!

(Amps staan zowel op de fans als op de lader)

 

Die fannetjes hebben 3 kabeltjes, 2 voor de stroom, 1 voor een 'toerenteller' (die je dus niet hoeft vast te maken).

Effe op googlen en je vindt wel een diagrammetje van welke wat juist is.

 

 

Mij fans hangen onder m'n armatuur, maar ze hellen af naar beneden, dus 'waaien' tussen de lamp en de planten.

 

Enja, die afzuiger kan je best installeren, zo krijg je verse lucht binnen, je plantjes zullen je dankbaar zijn :verrygood

 

Potgroote en autoflowers weet ik niets van, sorry.

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites
bij PC fans heb je 3 draadjes, geel rood zwart. geel heb je niet nodig dit gaat in je moederbord om te snelheid/aan zetten te regelen. rood en zwart zijn de 'plus' en 'min' spreekt vanzelf hoe deze aan te sluiten. bij elke fan staat op een van de zijkanten, twee pijltjes eentje voor wind richting de andere voor draairichting. handig zo weet je hoe je de fan moet plaatsen ^^

zo dus, en dan de stap tweekeer herhalen :verrygood. neem aan dat je weet hoe je een draadje stript en zo.

 

wisselen van de potjes is geen oplossing, of je moet het op vensterbank gaan zetten, het is of meer licht of eruit. je bent ff te enthousiast begonnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bij PC fans kan je meerdere aansluiten op één voeding. je kan ook een ouwe telefoonlader nemen.

Ik kan 1 telefoonoplader gebruiken voor bijv. 2 computerfans? Dat zou ideaal zijn!! Hoe doe je dat dan precies?

 

 

Hoi Hasj Lover,
@Beaker: Je raad dus aan om wel alvast de afzuiger te gebruiken die ik bij de filter heb gekocht?? En wat betreft de fan: Zo'n pc fan is net zo duur als die Hurricane fan. Zou ik die Hurricane niet gewoon richting de bovenkant van de tent kunnen laten blazen of richting de onderkant van de lamp?

De Hurricane mag je overal in de tent plaatsen. Richt de vent niet op de buizen, want als deze te veel afkoelen krijg je problemen.

(Flikkerende buizen / niet startende buizen, verandering van het lichtspectrum en minder lichtopbrengst)

 

De afzuiger kun je het beste 24 /7 laten draaien i.v.m. luchtverversing.

 

Groetels

Torsten

Ik twijfel nog of ik de hurricane fan neem of die pc fans. Je zegt dat je niet op de lamp mag blazen, maar ik zie veel mensen hier op het forum een pc fan aan het armatuur hebben bevestigd, zodat de warme lucht bij de lamp wordt weggeblazen. Dan staat in principe toch ook de wind de hele tijd op de lamp??

 

V.w.b. de afzuiger: Dacht even dat ik deze pas hoefde te gebruiken bij microgrowen/scroggen en dus nog niet bij het voorgroeien. Maar als het beter is van wel, dan moet ik em ook maar ff in zien te bouwen. Nog veel werk aan de winkel dus! :verrygood

HL

Voor je afzuiging een pc fan ? Of ipv een huricane flipfan 15cm?

 

Voor je afzuiging zou ik het niet aanrade. Ze zette. Miss vaak wel een hoop mh3 om maar hebben veder (bijna)geen aanzuigkracht dus zouden de lucht waarschijnlijk niet door je filter trekken

 

De fans die je onder kappen ziet zijn meestal net onder de lamp door gericht om de warme lucht tussen lamp en planten weg te blazen bij hps zie je dit een stuk minder omdat de 40 cm ruimte die er daar alsnel tussen lamp en plant zit kan dor bij een huricane te plaatsen aan de zijkant de lucht worden gecirculeerd

 

 

Voor een goede pcfan www.alternate.nl

Ik gebruikte een model van 4.99 met een lucht omzet van 96mh3 en nog geen 5db volgens de verpakking en volgens mij zijn4van die stiller dan een clipfans en zeg ik ook dat ik het gevoel had dat 1van die pcfans op 16volt 0.5a meer luchtverplaatsing hadden dan de clipfans

 

Deze had ik http://www.alternate.nl/html/product/Arctic/F12/141721/? Tot me 2band racebaan voeding kapot ging

 

Let op 1 seconde +en - verkeerd om enze branden door

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor je afzuiging een pc fan ? Of ipv een huricane flipfan 15cm?

 

Voor je afzuiging zou ik het niet aanrade. Ze zette. Miss vaak wel een hoop mh3 om maar hebben veder (bijna)geen aanzuigkracht dus zouden de lucht waarschijnlijk niet door je filter trekken

 

De fans die je onder kappen ziet zijn meestal net onder de lamp door gericht om de warme lucht tussen lamp en planten weg te blazen bij hps zie je dit een stuk minder omdat de 40 cm ruimte die er daar alsnel tussen lamp en plant zit kan dor bij een huricane te plaatsen aan de zijkant de lucht worden gecirculeerd

Zie mijn posts #9 en #14. Die fan ga ik gebruiken voor de afzuiging :lol:

 

 

Let op 1 seconde +en - verkeerd om enze branden door

Het is dus niet zo dat je de draden van de fan stript, deze in een kroonsteentje doet en je ook de draden van de telefoonoplader stript en die draden in de andere kant van het kroonsteentje doet??

 

 

Vanmorgen ook nog even in de tent gekeken en zag al 3 mini AK47jes!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat strippen doe je wel zo, maar let dan goed op dat je zwart bij zwart doet, meestal is de andere dan rood of wit.

Als je die verkeerd zou verbinden met elkaar gaan je fans dus kapot.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat strippen doe je wel zo, maar let dan goed op dat je zwart bij zwart doet, meestal is de andere dan rood of wit.

Als je die verkeerd zou verbinden met elkaar gaan je fans dus kapot.

Dus aan de ene kant de telefoonadapter aansluiten op de kroonsteen en aan de andere kant van de kroonsteen van de 2 fans (indien mogelijk) de zwarte draden op elkaar doen en die in één zo'n gaatje doen van de kroonsteen en de andere 2 draden van de fan ook bij elkaar.. (Sorry voor al die vragen, maar heb echt geen verstand van electra. Leer het zo wel weer bij hier! :lol:)

 

Net nog even in mn tentje gekeken en zie inmiddels al een stuk of 10 plantjes!! :lol: Wat raden jullie aan?? Een aantal plantjes in kweekbakken zetten en die buiten in de tuin plaatsen?? Dan kunnen ze in iederig geval sowieso zo'n 10cm groeien, voordat ze tegen de bovenkant van de kweekbak aan komen.. Mocht het nog heel hard gaan regenen, dan zijn ze ook nog beschermd tegen TE veel regen, omdat het alleen door de opening van de ventilatiegaten heen kan komen. Of kunnen ze hier wel tegen als ze nog zo klein zijn? Anders doe ik er ook alvast een paar in grote potten en in volle grond ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad. over dat doorbranden weet ik niet hoe snel dat gaat. had het per ongeluk ook verkeerd om en de fan draaide vrolijk de andere kant op. toch opletten kan aan merk verschillend zijn!

 

je kan ze ook op de venterbank zetten, geen last van regen en toch de zon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit weekend zal ik eens de rest van de spullen gaan halen:

- Bouwemmers: Hier gaan de autoflowers in: http://www.gamma.com/assortiment/bouwmater...zand/bouwemmer/

- Speciekuipen: Hier gaan de NDB's in: http://www.gamma.com/assortiment/bouwmater...eciekuip-groot/

- 2 pc-fans: http://www.alternate.nl/html/product/Arctic/F12/141721/?

- Extra zakken Gold Label Special Mix

- Koolstofmat: Voor lichtdicht maken DP90

 

Vandaag een aantal plantjes buiten gezet en nog wat in de tent laten staan:

gallery_27728_14019_67969.jpg

gallery_27728_14019_2195346.jpg

gallery_27728_14019_4011582.jpg

 

Lamp hangt op een mooie hoogte lijkt me toch??

 

Greetzz

 

:lol:

 

HL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hasj lover,

Dat ziet er beter uit onder je lampie :lol: :lol: .

Ik zou die deksels overdag weghalen, bij die plantjes buiten. Dan vangen ze ook een zuchtje wind en dat is goed voor de stammetjes.

Heb je geen tuintafel o.i.d. waar je ze op kunt zetten i.p.v. op de grond?

Ik weet niet hoe groot je tuin is, maar kleine plantjes worden groot ^_^ en je hebt er best wel veel.

 

Succes verder.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ja de tent is een stuk leger nu! :lol: Het is toch juist goed zo met die deksel erop, want dan blijft de luchtvochtigheid toch juist hoog? Ga ook zo naar het werk en heb vanavond school, dus ben pas uur of 9 thuis. Van et weekend zal ik sowieso de deksel overdag eraf laten. Dan haal ik ze 's morgens eraf en doe ik ze 's avonds weer erop. Wil eigenlijk ook niet het risico lopen dat het straks weer zo hard regent en er niets meer van de plantjes over is! :lol: Ik wil de plantjes in de kweekbakken laten, totdat ze een cm of 10 zijn. Dan blijven er een paar hier in de tuin staan en het grootste deel gaat naar een vriend van mij in de boomgaard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er een stuk beter uit onder de lamp! je zou nog kunnen kijken om de kleine potjes op gelijke hoogte te krijgen, ouwe cd's of blokje hout.

 

je kan de schuifjes ook opendoen, het zijn zaailingen en hebben niet per se een hoge lv nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed idee L3dnov! Ga als ik straks thuis ben meteen wat onder die potjes zetten zodat ze even hoog staan als de andere plantjes.. De schuifjes had ik inderdaad al open gezet.. :lol:

 

Zojuist ook 2 van deze fans besteld: http://www.alternate.nl/html/product/Arctic/F12/141721/

Zag btw nergens hoeveel mA deze fans zijn?? Heb nog 2 telefoonopladers van 500mA om ze op aan te sluiten..

 

Weet iemand trouwens of dit goede slakkenkorrels zijn?: http://www.deoosteindeonline.nl/Product/ec...-escar-go-1-kg/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist alle spullen besteld:

- Slakkenkorrels: http://www.deoosteindeonline.nl/Product/ba...korrels-400-gr/

- Bouwemmers: Hier gaan de autoflowers in: http://www.gamma.com/assortiment/bouwmater...zand/bouwemmer/

- Speciekuipen: Hier gaan de NDB's in: http://www.gamma.com/assortiment/bouwmater...eciekuip-groot/

- Koolstofmat: http://www.growshop-outlet.nl/koolstof-mat?keyword=koolstof

- 5 zakken Gold Label Special

 

V.w.b. de plantjes: Deze gaan goed!! :lol:

 

Wat raden jullie nu aan voor het planten van de plantjes? Want ik weet het geslacht natuurlijk nog niet. Wil ze volgend weekend gaan planten namelijk..

- Autoflower AK47jes: Deze per 2 in een 12liter emmer zetten ofzo? Ze laten toch na 3 weken al geslacht zien? Dan kan ik de mannetjes er tussenuit halen..

- NDB's: Ook meerdere (2 of 3?) in een speciekuip zetten en later stekjes eraf halen en op 12/12 zetten om zo eerder het geslacht te kunnen bepalen??

 

 

Greetzz

 

HL

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen idee wat de A van die fans is, heb zelf een fan (die gewoon in mijn PC zit) die 3000 toeren draait en 0.60A verbruikt/nodig heeft. dus ik denk dat die fan van jouw een stukje lichter is.

 

tja das het nadeel van regulier zaad, je weet niet wat het geslacht is dus, het maakt dan ook niet uit hoe jij ze pot. het nemen van stekjes kan altijd! wel goed nummeren uiteraard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fans zijn maar 0.15A, dus dat valt mee. Kan ze dus beiden op 1 telefoonoplader aansluiten. Iemand enig idee hoe? Want beide draden van de telefoonoplader zijn hetzelfde, dus weet niet wat + en - is? Heb er even een fototje van gemaakt:

gallery_27728_14019_110431.jpg

 

 

Ik denk dat ik van de autoflowers gewoon 2 in 1 emmer zet, dan zie ik het geslacht vanzelf na ongeveer 3 weken. Aangezien de NDB's pas veel later gaan bloeien, zet ik er daar 2 van in 1 speciekuip, haal er stekjes vanaf en laat die dan bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf heb ik dezelfde fans gehad. Deze heb ik toen even getest op een adapter met een lager voltage. Is de kans wat kleiner dat ze doorbranden (wat door een domme fout van mezelf alsnog is k'beurt :lol: )

 

Volgensmij draaien ze helemaal niet als je de plus en min fout hebt aangesloten. Stop dan want anders branden ze geloof ik door. Correct me if im wrong.

Ik had een parallel schakeling. Mocht je active inlaat kapot gaan heb je tenminste nog een uitlaat. Andersom kan natuurlijk ook.

 

Groet,

RikV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je goed kijkt zie je dat 1 kabel van je oplader witte strepen heeft, dat moet dus de witte/rode draad voorstellen.

Daarnaast moet je Deense soortjes en volgensmij ook NDB onder 20/4 houden omdat de meesten al bij 18/6 gaan bloeien.

Voorgroeien van Deense soortjes was volgensmij ook niet goed, moet je even carpe_diems topics op nakijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nu 1 fan aangesloten. Toen ik 2 fans had aangesloten, werkte 1 fan niet :lol: Misschien dat 1 draadje niet goed gestript is ofzo??

 

Ga de fan nog ergens ophangen. Hoe en waar moet ik nog bedenken. Tot die tijd heb ik em even aan de zijkant van de plantjes gezet:

gallery_27728_14019_1985249.jpg

 

Lamp ook op 20/4 gezet nu. Weet jij welke topic dat is MarkZ? Staat niet bij een van de onderwerpen van carpe_diem als ik op zn profiel kijk..

Share this post


Link to post
Share on other sites
inderdaad. over dat doorbranden weet ik niet hoe snel dat gaat. had het per ongeluk ook verkeerd om en de fan draaide vrolijk de andere kant op. toch opletten kan aan merk verschillend zijn!

 

je kan ze ook op de venterbank zetten, geen last van regen en toch de zon.

Bij de wat oudere is dat inderdaad het geval

Bij de nieuwere met toeren teller zijn wat gevoeliger ik heb er nu 5gesloopt 1keer compleet frame verkeerd aangesloten ben naar alternate gegaan met de bon claimde dat ik ze in een computer had ingebouwd en kreeg zo 5niewe top winkel

 

Met een stroom meter door meten en de hoogste weerstand verhouding is je +/- (kan het verkeerd omzeggen nu iemand meer kennis)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb trouwens het idee dat de fan niet heel veel lucht verplaatst. Of hoeft het ook niet zo heel veel te zijn??

 

En even nog wat anders.. Zijn jullie nooit bang dat de mensen met de blauwe pet via dit forum mensen opzoeken en zo via je ip-adres achterhalen waar je woont?? Las in een andere topic dat iemand geruimd was: http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=88503&st=80

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja politie zal vast en zeker dit forum kennen, of ze via de IP achter komen wie kweekt zal ook best. denk alleen dat de bewijslast erg lastig is. foto's van wietkweken plaatsen is één ding, dat je het ook daadwerkelijk gedaan hebt, is twee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus eigenlijk is het niet slim om hier te posten.. Als ze je IP hebben, hebben ze je adres ook zo.. :wacko:

 

Vandaag paar fototjes gemaakt:

gallery_27728_14019_382452.jpg

 

gallery_27728_14019_433718.jpg

 

gallery_27728_14019_1501430.jpg

 

De plantjes binnen gaan niet echt hard. Vooral de AK47jes niet zo. Weet iemand hoe dit kan?? Op de 2e foto zie je links de NDB en rechts daarvan 2 AK47jes waarvan de blaadjes ook een beetje verbrand zijn. Vind dat wel vreemd, want de lamp staat daar veel verder vanaf dan van de NDB? :)

 

Je ziet verder goed het verschil dat ze buiten meer gaan strekken en binnen meer de breedte in gaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hasj lover,

Volgens mij staan je plantjes onder de lamp veel te nat. Je moet de worteltjes wel op zoek laten gaan naar water, dus laat die potjes maar droog trekken.

Je lamp kan (moet!) ook véél lager. De lamp kun je gerust 3 tot 5 cm. boven je plantjes hangen.

Aan je hoge temperatuur te zien, heb je je afzuiging nog niet aangesloten. Doe dat nou z.s.m.!! Je filter hoeft er nog niet op aangesloten te worden. Dat hoeft pas over een week of 3-4 :) .

 

succes verder.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...