Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hasj lover

Hasj Lovers: 1e kweekverslag!

Recommended Posts

Hoi hasj lover,

Leuk setje. Ik heb deze ook, alleen dan met 2 x 2x36watt Tneon en ik heb er ook de 9500K lampen bij.

Ik ben benieuwd hoe jou het scroggen vergaat in dit tentje.

 

- Heb ik die Hurricane fan ook nog nodig nu ik zometeen ook al de fan bij de filter heb zitten?

Ik heb zelf ook zo'n clipfan, maar vind hem te grof voor dit kleine tentje. Op de laagste stand blaast ie nog behoorlijk en ben bang dat het alsnog gaat stormen in je tentje.

Voor de luchtcirculatie gebruik ik een pc fan. Het is een 12 cm. Antec TriCool (er zit een schakelaartje aan met 3 standen) op de laagste stand. Deze richt ik onder mijn lapen door en over de plantjes (niet vol er op!), zodat ze ligtjes wuiven inhet windje. Let op dat je geen pc fan neemt met LED.

Hier een foto van mijn tentje (lampen hanger hoger voor de foto). Sorry voor de slechte kwaliteit, hoop dat je er een beetje wijs uit wordt.

gallery_32885_13905_439227.jpg

 

Wat de luchtinlaat betreft, lijkt mij zo'n koolstofmat ook wel wat. Ik maak de flap nu steeds los als de lamp aangaat en "plak" hem weer dicht als de lamp uit gaat.

 

Succes met je kweekje :verrygood .

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MarkZ: Ik zie dat je plantjes toch nog 10cm zijn geworden in die 0,5 liter potjes. Denk je dat ze al geslacht laten zien als ik ze in mn 0,7 liter potjes doe?? Ik wil ze eigenlijk pas naar buiten doen, zodra ik zeker weet dat het een vrouwtje is.. Denk dat ik als fan beter een pc fan kan pakken ipv die hurricane.. Die blaast hard genoeg lijkt me. Bedankt voor de site! Ga die koolstofmat dan ook maar eens bestellen! :D

 

@Beaker: Waar heb je die pc fan gehaald? Dan haal ik die ook wel. Is wel makkelijk dat er 3 standen opzitten! :o Zo te zien heb jij je koolstoffilter ook aan de buitenkant van je tent?? Hoe heb jij dit bevestigd? En heb je ook nog een fan tussen de koolstoffilter en de buis zitten??

 

Net even naar mn zaadjes gekeken en zag dat er een paar al ontkiemd zijn! :verrygood

 

Ik heb nog een paar vraagjes:

- Een paar hebben al een worteltje van 3-4mm. Dan MOET ik ze eigenlijk nu wel meteen in stekgrond gaan zetten toch?

- In de voorgroeipotjes moet alleen Gold Label Special Mix Light komen?

- De Plagron Batmix gebruik ik pas als ik de plantjes ga overpotten?

- Als de plantjes wat groter zijn, kan ik dan ook potgrond gebruiken of ze alleen in Plagron Batmix doen?

- Voor de plantjes die ik in de volle grond ga zetten: Kan ik dan het beste een kuiltje graven en die vullen met Plagron Batmix, zodat de plantje de eerste tijd sowieso voeding hebben?

- Zaadjes die bijv. morgen nog niet ontkiemd zijn, kan ik die beter in wat water leggen zoals MarkZ ook heeft gedaan?

 

Alvast bedankt maar weer! :P

 

 

Greetz

 

:lol:

 

HL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hasj lover,

Die pc fan zat in een pc case en heb 'm daar uitgehaald. Als je ff googled op Antec TriCool vind je genoeg online shops waar je die kunt halen (Azerty bijvoorbeeld).

 

Ik gebruik het tentje om voor te groeien, dus ik gebruik mijn filter (nog) niet. Ik heb dezelfde afzuiger als die jij gebruikt. Deze heb ik aan een kunstof muurflens en een steekverbinding (rand binnen) gemonteerd en hangt in het gat aan de bovenzijde van het tentje. De muurflens en de afzuiger heb ik met ducktape aan de steekverbinding gemonteerd. De slang zit dus aan de afzuiger en pas er mooi strak om .

 

Zo ziet het er van buiten uit:

gallery_32885_13455_179988.jpg

 

Ik heb de afzuiger even een stuk uit de tent getrokken voor de duidelijkheid:

gallery_32885_13455_65277.jpg

gallery_32885_13455_1561.jpg

 

Zo ziet het er van binnen uit.

gallery_32885_13455_222572.jpg

De slang heb ik in een S-vorm gehangen, zodat er geen licht in de tent komt.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja die ontkiemde zaadjes mogen de pot in! ik zelf stop ze al in de grond als het kiemworteltje net eruit steekt. je kan een light mix gebruiken ja, zorgt ervoor dat de plant zich niet verslikt in de hoeveelheid voeding. de batmix voor wanneer je overpot, geef dan geen voeding mee! je hebt al voldoende zitten voor de komende 3 - 4 weken, ligt een beetje aan de hoeveelheid grond. geen flauw idee hoelang ze het doen per x liter aarde.

waarom zou je later weer potgrond gaan gebruiken als ze in de batmix staan?

 

als je volle grond erg arm is kan je dat of wanneer je op volle klei zit, dan geen kuiltje maar een kuil, hier moet je ff de guerilla/outdoor experts voor hebben

 

er zijn vele manier om te ontkiemen en persoonlijke voorkeur is het beste. de manier waarop MarkZ ontkiemt gebruik ik ook. de manier waarop jij ontkiemt is een prima methode, heb wel wat geduld. sommige zaadjes zijn niet zo snel. heb je na 14 dagen nog niets laat dan maar zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Beaker: Zit bij die pc fan ook al draad? En met wat voor een soort adapter geef ik zo'n fan stroom? Je afzuiging ziet er goed uit man!! Denk dat ik het ook maar op die manier ga doen! :lol: Hoe grootte voorgroeipotjes gebruik jij eigenlijk? Van hoeveel liter? En laten ze in je tent al geslacht zien?

 

@L3dnov: Er zijn nu in totaal 7 zaadjes ontkiemd, 6 x Autoflower AK47 en 1x NDB. Heb de zaadjes in 0,7 liter potjes met Gold Label Special Mix Light gedaan met het worteltje naar beneden. Is de manier hoe ik het gedaan heb goed?:

- Heb de grond in de potjes gedaan

- Heb het NIET aangedrukt

- Heb een klein kuiltje gemaakt en daarin het zaadje gedaan (+/- 5mm diep)

- Grond over het zaadje heen geschoven

- Grond wat op het zaadje ligt NIET aangedrukt

- Klein beetje water gegeven. Heb wat in mn handpalm gedaan en dat over de grond heen laten druppelen. Is dit genoeg of moeten ze veel meer water krijgen? Of zou ik nog onder in de bak wat water doen??

 

Verder heb ik het idee dat de zaadjes die in de doorweekte watten lagen sneller uitkomen dan die in de watten liggen die maar een beetje vochtig zijn? Ik laat het nu nog even zo, maar misschien dat ik ze morgen gewoon allemaal in het water leg..

 

Heb weer een pic gemaakt! :verrygood

gallery_27728_14019_311071.jpg

 

Als ik het armatuur op zijn hoogste stand hang, dan is er nog ongeveer nog zo'n 15 cm ruimte tussen het armatuur en de bovenkant van de tent. Hier moet ik nog maar iets voor gaan verzinnen..

 

----------------------------

 

 

Greetz

 

HL

Edited by Torsti
Mag niet! Zadenruil mag wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, aan zown pc-fan zitten altijd al 3 draden, je gebruikt er overigens maar 2. Je kan ze aansturen met een Universele adapter. Of je kan kijken voor een Fan controller, hiermee kan je het toerental per fan appart regelen(misschien dat je hier de 3e draad gebruikt? heb hier nog geen ervaring mee).

 

Ik zelf gebruik deze 1000ma universele adapter. Heb de draden door geknipt en deze in een kroonsteentje gedaan. De draden van de fan(s) in de andere kant en draaien maar :verrygood.. deze universele adapter kan je op de onderkant instellen van 1.5/12V. Zown ding moet te halen zijn in elke doe het zelf zaak/winkeltje.

 

med_gallery_19704_13994_946000.jpg

gallery_19704_13827_80358.jpg

 

 

Laterrzz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het draad van zo'n pc fan is te kort. Die kun je gewoon verlengen.

Ik gebruik zelf een 12 volt voeding, zoals deze:

gallery_32885_13455_6459.jpg

 

Je kunt ook een goedkopere, standaard pc fan nemen en deze aansluiten op een variabele voedingsadapter, zoals deze: (dan ben je in totaal veel goedkoper uit :verrygood )

gallery_32885_13455_58160.jpg

 

Als ik het armatuur op zijn hoogste stand hang, dan is er nog ongeveer nog zo'n 15 cm ruimte tussen het armatuur en de bovenkant van de tent. Hier moet ik nog maar iets voor gaan verzinnen..

Daarom gebruik ik geen easy rollers in dit kleine tentje, maar kettingkjes. Als je straks zo ver bent, dat je de lamp op de hoogste stand moet hangen, kun je die easy rollers er altijd nog vervangen voor iets, dat minder ruimte inneemt (tie ribs o.i.d.).

 

Groeten Beaker

 

Edit - weedyweedy was me net voor :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx weedyweedy & Beaker!! Duidelijke foto's! Weet ik ook weer wat ik nog aan moet schaffen :verrygood Komen zo stiekem toch nog veel extra kosten bij.. :lol: Als ik ga scroggen ga ik ze denk ik inderdaad maar aan tie ribs hangen. Heb die toch nog genoeg liggen hier :P

 

Weten jullie misschien of ik het planten van de zaden goed heb gedaan en hoeveel water ik moet geven? Zie mijn post #30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij werkt deze manier van ontkiemen wel goed:

 

Een paar watten nat maken en daarna goed uitgeknijpen en daar de zaden tussen leggen.

gallery_32885_13905_583485.jpg

 

Daarna de watten ingepakken in huishoudfolie.

gallery_32885_13905_87572.jpg

 

En tenslotte weer ingepakken in aluminiumfolie.

gallery_32885_13905_837047.jpg

 

Dit pakketje bij de potjes in de propagator leggen. De temperatuur in de propagator is 24-25ºC.

 

Is de grond waar je je zaadjes in hebt gedaan wel vochtig of is die droog? Als die droog is, zou ik er wel iets meer water bij doen. Bij mij ging het beter toen de grond wat natter was i.p.v. te droog.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Beaker!! Duidelijk uitgelegd! :verrygood Hebben de zaadjes trouwens niet wat ventilatie nodig??

 

Ik heb de grond meteen wat natter gemaakt. Beter iets te nat dan te droog lijkt me.. Hoevaak per dag geef jij ze water??

 

Temperatuur toen ik de tent net open deed was het 32ºC en LV 70%. Nadat de tent 5 minuutjes open stond, stond het op 30ºC en LV 55%

 

De lamp nu trouwens aangezet op 18/6. Staat aan van 17:00 uur tot 11:00 uur! :lol: Hangt zo'n 3cm boven de kweekbak hangen en zo'n 10cm boven de potten.

 

Vanaf welk moment tellen jullie de groei. Vanaf dat de zaadjes in de grond zijn gedaan of vanaf wanneer je een plantje boven de grond uit ziet komen? Hoelang moet ik eigenlijk groeien en hoelang bloeien? 3 weken groei + 6 weken bloei ongeveer totdat 80% vd haartje bruin is? Voorlopig ga ik alleen nog maar voorgroeien, zodat ik wat buiten neer kan zetten.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik tel groei pas vanaf 20/4 of 18/6, eerste periode (dag of 5) is het 24/0. en de potjes mogen goed vochtig zijn, niet druip nat. water erin gooien, loopt vanzelf onderop eruit. van onder water geven heeft geen nut, er is nog geen wortel die dat op kan nemen. dan goed in de gaten houden om de grond vochtig te houden ( niet nat!) de water op je hand en dan laten druppelen is te weinig.

 

bij PC fans heb je 3 draadjes, geel rood zwart. geel heb je niet nodig dit gaat in je moederbord om te snelheid/aan zetten te regelen. rood en zwart zijn de 'plus' en 'min' spreekt vanzelf hoe deze aan te sluiten. bij elke fan staat op een van de zijkanten, twee pijltjes eentje voor wind richting de andere voor draairichting. handig zo weet je hoe je de fan moet plaatsen ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Hasj Lover,

eindelijk van start! :verrygood

 

Jouw ruimte-probleem heb ik ook.

De oplossing:

Draai de tent een kwart-slag. Dan is de tent 90 cm hoog.

Boven kan je met behulp van een doorvoer gewoon de afzuiging regelen.

De doorvoer aan de onderkant kan je nu voor de verse lucht gebruiken.

Op deze manier heb je dan een tentje van 45 x 60 x 90 cm.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

60x60x90 zelfs :verrygood

De Nano is volgensmij wel 45x60.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@L3dnov: Bij mij kwam het water er niet onderuit, maar de grond zakte wel een goed stukje in. Het is nu iig vochtig daar waar het zaadje zit, dus dat zal wel goed zijn lijkt me? :P Ik ga de eerste paar dagen ook maar het licht 24 uur aanzetten, sowieso tot de plantjes boven de grond komen. Erna verder op 18/6.

 

@Torsti: Haha ja eindelijk!! :lol: Als ik de tent een kwartslag draai dan is ie 60x60x90 (lxbxh). Maar denk dat ik het voor nu nog even zo laat staan. Wil toch eerst alleen nog maar voorgroeien. Als ik genoeg plantjes buiten heb staan zal ik gaan beginnen met mij scrog! :verrygood Hopen dat er morgen weer wat zaadjes ontkiemt zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thnx Beaker!! Duidelijk uitgelegd! :verrygood Hebben de zaadjes trouwens niet wat ventilatie nodig??

Nee hoor, op deze manier zijn ze met 2-3 dagen ontkiemd. Als het worteltje ± 0,5 cm lang is, kun je ze in de grond doen.

 

Ik heb de grond meteen wat natter gemaakt. Beter iets te nat dan te droog lijkt me.. Hoevaak per dag geef jij ze water??

Als ze net boven de grond zijn, geef ik ze nog niet iedere dag water (ligt er ook aan hoe nat je grond in het begin is). Als het potje licht aanvoelt, geef ik ze de eerste keer 20-30 ml. (ligt natuurlijk aan je potgrootte) met wortelstimulator en dan laat ik ze grond weer droog trekken, zodat de worteltjes op zoek gaan naar water. Ik doe het een beetje op gevoel.

 

Temperatuur toen ik de tent net open deed was het 32ºC en LV 70%. Nadat de tent 5 minuutjes open stond, stond het op 30ºC en LV 55%

Dan zou ik maar gauw je afzuiging erin hangen :lol:

 

De lamp nu trouwens aangezet op 18/6. Staat aan van 17:00 uur tot 11:00 uur! :P Hangt zo'n 3cm boven de kweekbak hangen en zo'n 10cm boven de potten.

Laat de lamp nog maar gewoon 24 uur aan (ik zie in je laatste post, dat je dat dus ook doet) en hang hem zo hoog mogelijk. Je plantjes zijn toch nog niet boven? Zo gauw ze boven de grond komen, kun je je lamp er 5 cm. boven hangen. Wel je afzuiging aanzetten en een pc fan zachtjes onder je kap door laten blazen en niet vol op je plantjes. Je plantjes mogen iets bewegen. Daar krijgen ze stevige stammetjes van.

 

Vanaf welk moment tellen jullie de groei. Vanaf dat de zaadjes in de grond zijn gedaan of vanaf wanneer je een plantje boven de grond uit ziet komen? Hoelang moet ik eigenlijk groeien en hoelang bloeien? 3 weken groei + 6 weken bloei ongeveer totdat 80% vd haartje bruin is? Voorlopig ga ik alleen nog maar voorgroeien, zodat ik wat buiten neer kan zetten.. :D

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor mij is dag 1 groei als ze boven zijn en de klok op 18,6 gaat daarvoor is het voorgroein (klok op 24/h)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi all!

 

Ben ik weer! Vandaag weer paar uur met de plantjes bezig geweest! :D

 

@MarkZ: Heb je trouwens die koolstofmat aan de binnenkant van je tent vast gemaakt of aan de buitenkant? Aan de binnenkant lijkt me het makkelijkst?? En laat het echt 100% zeker 0,0 licht door??

 

@Beaker: Je raad dus aan om wel alvast de afzuiger te gebruiken die ik bij de filter heb gekocht?? En wat betreft de fan: Zo'n pc fan is net zo duur als die Hurricane fan. Zou ik die Hurricane niet gewoon richting de bovenkant van de tent kunnen laten blazen of richting de onderkant van de lamp?

 

Keek vandaag weer naar de zaadjes en bijna alles is ontkiemd!! :lol: Zijn er wel een stuk of 40, dus had te weinig potjes. Heb nu even wat potjes van mn pa gepakt.. :P

 

Hele tent staat nu dus vol:

gallery_27728_14019_27878.jpg

gallery_27728_14019_31774.jpg

 

 

Lamp maar hoog laten hangen lijkt me? Anders krijgen de buitenste plantjes een stuk minder licht. En als ik wat plantjes buiten neer wil zetten, hoe kan ik dat dan het beste doen? Grote pot vullen met Batmix en midden boven in de pot wat Gold Label Light mix?? En waar zet ik ze dan het beste neer? Want bijvoorbeeld morgen avond geven ze weer onweer op. Lijkt me dat het niet goed is als er heel veel regen in de potten valt. Dit is ook niet goed bij kleine plantjes toch? Alleen de wat grotere planten kunnen hier tegen lijkt me??

 

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
En wat betreft de fan: Zo'n pc fan is net zo duur als die Hurricane fan...

 

Je kunt ook een goedkopere, standaard pc fan nemen en deze aansluiten op een variabele voedingsadapter...

:verrygood

 

Ik denk dat je veel te veel plantjes in je tent hebt, met zo weinig verlichting. Als de plantjes straks boven de grond komen, moeten ze onder de lamp staan (en niet ernaast) met de lamp ± 5 cm. erboven.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet zeggen dat het op de foto's eruit ziet alsof de buitenste plantjes bijna geen licht krijgen. Maar heb net nog even gekeken en vind zelf dat ze best nog wel genoeg licht krijgen? Als je de lamp op 5cm afstand hangt, dan niet meer lijkt me. Maar wat raad jij me aan dan? Een deel van de plantjes buiten neerzetten?? Soms zie ik in een kweekverslag trouwens ook dat toppen buiten de lamp groeien tijdens het scroggen??

 

Net ook nog even in de tent gekeken naar de thermo/hygro meter: 29ºC en LV 55%.

 

Kun je mijn vragen in post #42 misschien ook beantwoorden? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat beaker zegt, er was een reden waarom ik je al zei dat je een tweede lamp er bij moet hebben. je lamp hangt nu veels te hoog, dus strek (véél) ook krijgen de plantjes aan de buiten kant te weinig licht, gevolg strek ( nog veel meer). om nog maar te zwijgen over de plantjes die rechts in de tent staan.

 

of een lamp er bij of plantjes eruit.

 

TL is niet hetzelfde als HPS, bij HPS kan je een groter oppervlak beslaan als de lamp hoger hangt zonder teveel moeten inboeten aan intensiteit ( uiteraard zit hier ook een grens aan).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dan maar plantjes eruit.. :verrygood Ik moest ook ergens mee beginnen en dit was nu in de aanbieding. Wou eerst 2x2x36w, maar dan kun je aan de gang blijven. Je hebt elke keer wel iets wat beter kan.. Maar kun jij misschien dan mijn vragen uit post #42 beantwoorden? Dan weet ik een beetje hoe en wat als ik ze buiten neer ga zetten en wat voor een fan ik ga halen. Want een adapter is ook rond de €10 (http://www.allekabels.nl/voedingen_omvormers/AC--DC-Omvormers.html) en dan moet de fan er nog bij..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die ene lamp is echt veel te weinig voor die hele tent vol ja, zoals ik al zei :verrygood.

Dat koolstoffilter heb ik aan de buitenkant hangen maar dat maakt volgensmij niet echt veel uit, je zou alleen misschien de mat wat sneller kunnen verzadigen in de tent als je de luchtvochtigheid hoog hebt (voor stekken bijv).

Het is 99% lichtdicht, bij mij komt er alleen wat licht aan de bovenkant en onderkant uit omdat de mat niet helemaal superstrak vastgenaaid kan worden.

 

Volgensmij was 2x2x36W en dan in de andere richting omhangen het meest ideale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor 99% lichtdicht klinkt goed! :verrygood De plantjes hebben geen last van het beetje licht dat er nog boven en onder doorheen komt? Niet dat het zometeen toch niet helemaal lichtdicht is als ik naar 12/12 ga.. Zou zonde zijn :lol: Eventueel een deken er overheen leggen zou ook nog wel kunnen lijkt me.. 2x2x36w was zeker idealer geweest, maar dat kostte me weer een euro of 50 meer. En wil deze winter waarschijnlijk toch een tent met 2x600w of 1x1000w, dus wou hier ook weer niet TE veel aan uitgeven.. :P

 

Kun je me ook meer vertellen over onderstaande? :D

 

Je raad dus aan om wel alvast de afzuiger te gebruiken die ik bij de filter heb gekocht?? En wat betreft de fan: Zo'n pc fan is net zo duur als die Hurricane fan. Zou ik die Hurricane niet gewoon richting de bovenkant van de tent kunnen laten blazen of richting de onderkant van de lamp?

 

En als ik wat plantjes buiten neer wil zetten, hoe kan ik dat dan het beste doen? Grote pot vullen met Batmix en midden boven in de pot wat Gold Label Light mix?? En waar zet ik ze dan het beste neer? Want bijvoorbeeld morgen avond geven ze weer onweer op. Lijkt me dat het niet goed is als er heel veel regen in de potten valt. Dit is ook niet goed bij kleine plantjes toch? Alleen de wat grotere planten kunnen hier tegen lijkt me??

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij PC fans kan je meerdere aansluiten op één voeding. je kan ook een ouwe telefoonlader nemen.

 

en een pot kan je gewoon vullen met batmix allmis whatever. je hoeft niet een kuitlje lightmix of zaai/stek grond te maken. dat gebruik je alleen maar omdat de plant dan niet in een keer de volle mep krijgen aan voedingstoffen. als je plantje wat groter is kunnen ze hier beter mee omgaan.

en waar je ze het beste neerzet? ik zou zeggen doe eens gek en zet het in de zon :verrygood

over het onweer voor morgen hoef je niet druk te maken je plantje gaat op zijn vroegst volgende week naar buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm weet niet of ik nog een oude telefoonoplader heb. Zou k even moeten kijken..

 

Ja dat ik ze op een plek neer moet zetten waar zoveel mogelijk zon komt dat snap ik! :verrygood Bedoelde meer voor als het regent. Niet dat je een plantje hebt van 5cm en dat daar na een flinke regenbui niets meer van over is! :lol: Kan ze eventueel de eerste dagen ook nog wel in een kweekkastje zetten. Misschien dat ik dat wel doe dit weekend. Dan kunnen ze daarin zo'n 10cm worden en pot ik ze erna over in grote potten. Ben van plan om de autoflower AK47jes in ~10liter potten te zetten (Of bijv. 4 in een 65 liter speciekuip) en de NDBjes in potten van minimaal 30 liter. Veel van de plantjes komen bij mijn ouders in de tuin en zet er ook een aantal bij een vriend van mij neer.

 

Misschien is het ook wel een idee om de potjes in de tent elke dag om te wisselen, zodat ze om en om direct onder de lamp staan en niet teveel gaan strekken??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...