Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

NYABINGHI

Guerilla op Guerilla stijl

Recommended Posts

De tijd van toppen is daar, mooi hoor NYABINGHI, van a naar beter :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie medeleven weer!

 

Had even geen tijd om hier wat te schrijven door van alles en nog wat aan gezeik, maar....heb wel al geoogst van het weekend, op zaterdag om precies te zijn, en vandaag ook nog wat binnengehaald.

 

Ik was klaar voor de oogst, stonden weer precies mensen voor de spot van de geknakte plant, dus ik ging eerst maar even bij de andere spot kijken:

 

Deze moeten nog een week denk ik:

gallery_28660_13603_1679378.jpg

 

en:

gallery_28660_13603_851027.jpg

 

en de aangetaste plant is door het vrouwtje dat besloot een mannetje te worden van de stress helemaal bevrucht:

gallery_28660_13603_1795239.jpg

 

Dan eindelijk naar de geknakte plant, waar dus mensen vlakbij stonden, die moest geoogst had ik het idee, en ja, was de juiste tijd afgelopen zaterdag:

gallery_28660_13603_782777.jpg

gallery_28660_13603_515968.jpg

gallery_28660_13603_1837213.jpg

 

Dit jaar besloot ik maar op de spot wat voorknip-werk te verrichten, om het mee te kunnen nemen in een emmer in m'n rugtas in plaats van in zakken zoals vorig jaar:

 

Vorig jaar nog zo, nu dus iets discreter in een emmer...

vorig jaar:

gallery_28660_11586_1372508.jpg

 

nu: de grootste zijtop:

gallery_28660_13603_2827402.jpg

en de emmer in, moest behoorlijk proppen om de deksel te kunnen sluiten:

gallery_28660_13603_959809.jpg

 

en dit was er nog over na het knippen:

gallery_28660_13603_34487.jpg

 

Toen thuis in het schuurtje opgehangen:

gallery_28660_13603_479897.jpg

gallery_28660_13603_1170886.jpg

gallery_28660_13603_1142228.jpg

 

tegen het licht:

gallery_28660_13603_918562.jpg

 

Dat was dus allemaal zaterdag, vandaag op "spot 3" de 3 plantjes geoogst, zo stonden ze erbij vandaag voordat de schaar erin ging:

de kleinste, misschien net ietsje te vroeg, maar denk dat het wel goed gaat uitpakken:

gallery_28660_13603_1545021.jpg

en de 2 grotere, begonnen al om te vallen van de regen de afgelopen dagen denk ik:

gallery_28660_13603_2246114.jpg

 

knip knip en weer mee naar huis:

gallery_28660_13603_1197942.jpg

restanten van stengels na het knippen:

gallery_28660_13603_388851.jpg

 

en daar hangt het dan, de waslijnen hangen vol nu <_< :

gallery_28660_13603_920157.jpg

groepsfoto:

gallery_28660_13603_167026.jpg

 

Ik heb er nu dus nog 2 maal 2 staan, kleine plantjes weliswaar, maar hoop ook die binnen te halen. Ik moet zeggen dat de topjes veel dikker zijn als vorig jaar, ik denk door de betere voeding, voorbereiding was niet beter, dus daar kan het niet aan liggen, dat is iets waar ik voor volgensd jaar aan ga werken. Ga straks gewoon kompost met mest ingraven, inmengen op de spots voor volgend jaar en hopen dat het allemaal wat moois mag geven....

 

Tot de laatste updates van de laatste planten en al het pluk en knipwerk wat me te wachten staat, maar het ziet ernaar uit dat ik wel weer de winter door zal komen... <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie daar hele leuke toppen hangen. <_<

 

In die positie zie ik ze altijd het liefst, op zijn kop aan een lijntje die toppen. <_<

 

 

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat zijn de straffen daar in Tsjechië? Lijkt me geen grapje daar of mag je daar oogluikend een paar plantjes hebben of wiet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proficiat met je oogst man, en succes nog even...mooi update btw <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat zijn de straffen daar in Tsjechië? Lijkt me geen grapje daar of mag je daar oogluikend een paar plantjes hebben of wiet?

 

' In Tsjechië is het bezit van 15 gram niet strafbaar sinds een wetswijziging van december 2009. Daarvoor werd een geringe hoeveelheid niet vervolgd, maar er was niet in de wet bepaald hoeveel dit was. '

 

Dit staat op wikipedia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proficiat met je geoogste plantjes je hebt het verdiend na al dat werk ! nice

 

Groeten shiningsilverhaze laat het e smaken binnenkort

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit! mooie volle toppen..

En lekker droog de laatste weken.. Mooi land om in te kweken lijkt me B)

Smook ze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank u dank u :)

 

@PietPiraat - ja, zo is dat, op z'n kop aan een lijntje en drogen maar, ik heb al geproefd en bevalt goed B)

@cannabusinesss en fireinthehole - geen idee wat precies de straffen zijn, heb het laatst proberen uit te vinden door de regelgeving te lezen, maar was me te vaag allemaal. Dat van 15 gram bezit klopt of klopte wel als hoeveelheid, het wordt volgens mij redelijk door de vingers gezien.

@TLTG - schuurtje gaat niet stinken, maar heerlijk ruiken. Nee, geen enkele last van toprot, maar is hier ook behoorlijk droog. Vorig jaar was het in juli/augustus een tijd zoveel aant regenen dat zelfs de plantjes in mn tuin een heel klein beetje toptot begonnen te krijgen. Dit jaar was het heel droog, tot 2 weken geleden, toen dacht ik we: dit moet niet te lang duren, maar het is inmiddels weer prachtig najaarsweer, is eigenlijk jammer dat ik niet wat laterer soortjes heb staan, men verwacht voor de hele volgende week temperaturen boven de 20 graden met zon...

@Krasi en shiningsilverhaze en tuinman - dank jullie wel, ga zeker genieten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heee mooooie oogst hoor je hebt het ook verdient B)

 

genoeg te roken voor de winter geniet ervan

 

laterss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt jj20, dat gaat wel lukken... :wub:

 

Hier nog effe wat aanvullnede foto's, kon een tijdje niet aanloggen, maar hier dan:

 

De planten die er nog stonden ook maar geoogst (24 september), de eerste die ik tegenkwam:

gallery_28660_13603_1611147.jpg

gallery_28660_13603_2623403.jpg

gallery_28660_13603_954458.jpg

gallery_28660_13603_736591.jpg

 

2de:

gallery_28660_13603_1124919.jpg

mooi ontwikkelde hoofdtop:

gallery_28660_13603_524972.jpg

 

En het aangevreten zaadstompje:

gallery_28660_13603_1780685.jpg

 

 

Thuisgekomen, vorige keer zei ik dat ik geen last van toprot had, maar heb toch e.e.a weg moeten knippen:

gallery_28660_13603_1860123.jpg

 

Hoofdtop naast een 2L fles:

gallery_28660_13603_330254.jpg

 

voordat ze weer mogen hangen:

gallery_28660_13603_1405553.jpg

gallery_28660_13603_907737.jpg

 

En deze....:

gallery_28660_13603_782777.jpg

 

via wat knipwerk...

gallery_28660_13603_1401574.jpg

 

ziet er een paar weken later zo uit :P :

gallery_28660_13603_336074.jpg

 

tussendoor even vissen (heb m'n eerste roofblei(tje) gevangen!):

gallery_28660_13603_60685.jpg

gallery_28660_13603_1165035.jpg

 

De laatste update zal ik jullie het totaal-resultaat laten zien en misschien weer wat hasj-maak foto's, denk het wel, want heb weer heel wat knipafval! Tot laterz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dude !

 

ik ben blij dat jou guerilla alvast geslaagd is !

 

je hebt tot nu toe al een mooie oogst man !

 

ik zal het in 2013 nog een keertje proberen ! jullie oogstfoto's geven extra motivatie :P

 

het is in iedergeval een beloning voor al de tijd en het werk die je in je guerilla gestoken hebt !

 

enjoy it !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekkere oogst heb jij daar maar daar heb je ook hard voor gewerkt haha.

 

Ook nog super moooi vis water Ik zou ook moeten verhuizen. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke foto's 2 vragen. Staat waarschijnlijk wel ergens vermeld maar ben meer een foto kijker dus vraag het maar even :P

 

Waar is die vis stek ziet er super uit :wub:

 

En wat voor soort wiet plant is die plant naast de 2 liter fles ? ziet er ook super uit :)

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekkere oogst hoor, helaas wat rot, maar toch budz in de bagz, en leuke toppen ook :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je verslag en heel veel rookplezier deze winter :wub:

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, dat doet me nou goed zulke mooie positieve reacties! Bedankt :P

 

@Mr. StOnEd A lOt - dat is mooi, dat ik je mede heb mogen inspireren...leuker dan in de tuin wat plantjes houden...(doe ik ook, maar guerilla is leuker). Ik ga deze week alvast spots voorbereiden voor volgend jaar, heb ik vorig jaar niet gedaan, maar kan alleen maar mooiere planten opleveren...

 

@Piet_Piraat - ja inderdaad, gaat denk ik de resultaten van vorig jaar overtreffen....maar ja, dan heb ik weer grammen genoeg om weg te geven en anderen ook te laten genieten van buitenwiet...

 

@jj20 - Ja, nou ja, overal heb je voor -en nadelen, goeie en slechte dingen, maar viswaters vind je hier wel heel idyllische van ja...

 

@tjapado - visstek is het riviertje "Berounka", heel rijk met vis...nu nog op jacht naar een barbeel, maar het stroomde een beetje hard...En de wietsoort naast die fles is ook een Royal Dane, ziet er exotisch uit met die gekrulde bladeren, maar is er toch echt 1.

 

@Krasi - Zo is dat! Wiet is binnen, rot ertussenuit geknipt, de rest is te nuttigen!

 

@mrWeed - geen dank man! Ik doe het graag, hier een verslag achterlaten, leer ik zelf ook van!

 

Ik ga nog even wat knippen en zal wat foto's nemen van de stekvoorbereiding voor volgend jaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyabinghi!!

 

Lekker hoor, leuk om te zien dat je weer wat royal dane binnen hebt kunnen halen!!

 

Geniet ervan!

 

Logitak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Logitak, ja en die Royal Dane smaakt volgens mij nog beter als vorig jaar, is nog redelijk vers, maar het effect heerlijk loom ;) .

 

Hier nog wat foto's van de stekvoorbereiding voor 2013 (beetje laat, maar ik was mijn kabel van m'n camera kwijt, weet het, kutsmoes :) )

 

Terwijl de foto's aan het uploaden zijn, hier een heerlijk najaarsgerecht wat ik vanavond weer eens aan het maken ben, nog een half uurtje en hij is klaar, vooral met een Madame Jeanette peper erbij, kost je een half uur om alle ingredienten bij elkaar te gooien en dan alleen maar laten sudderen en af en toe omroeren:

 

http://www.smulweb.nl/recepten/1325737/Pit...lees-stoofpotje

 

Dit was op 13 en 14 oktober, ik had een zak kompost gekocht en ging op pad.....

 

Zo kwam ik aan, grondboor op m'n fiets gebonden en emmer met kompost in een rugtas:

gallery_28660_13603_525256.jpg

gallery_28660_13603_1514892.jpg

 

Plantgaten opengeboord en kwam al leven tegen:

gallery_28660_13603_2421975.jpg

 

En omdat ik ook een paar nieuwe plantgaten heb gemaakt, heb ik alle gaten gemarkeerd met een stok in het midden met riet eromheen geknoopt, ben benieuwd of ik ze terug vind na de periode van sneeuw die zeker weer gaat komen...:

gallery_28660_13603_363934.jpg

gallery_28660_13603_624380.jpg

 

En dit is de stek van de geknakte plant die me dit jaar het meeste heeft opgebracht en toen ik daar 5 gaten ging voorboren was het me duidelijk waarom die plant het zo goed deed: wat een geile grond daar, leek net of ik m'n grondboor in een kuub tuinaarde aan het werk liet, zo zacht en rijk aan voedingsstoffen van de brandnetels die hier misschien al generaties groeien, ik zat er zelfs aan te denken om hier aarde voor mijn tuin vandaan te halen...een keertje met de auto volgend jaar zou zeker geen slecht idee zijn... Zo ziet het eruit van afstand: de paar stokken met riet eromheen om ze straks te kunnen herkennen:

gallery_28660_13603_1032595.jpg

 

En zo zag het er in de tuin opeens uit op 27 oktober, de laatste lichting tuinwiet was precies klaar, dus een mooi moment om ze om te halen want wiet en sneeuw gaan toch net niet samen... :)

gallery_28660_13603_2272828.jpg

 

Tot volgend jaar, ik heb wat medesmokers hier beloofd om een cursus gumby-hasj-maken (op de koi manier hier op het forum) te geven, dus misschien volgen daar nog wat foto's van.

Laters!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook alles weer om van dit jaar.. zelfs al plantgaten gemaakt voor 2013, het kan maar vast gedaan zijn he! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, en dat is heel wat voor deze jongen, want vorig jaar nadat de oogst binnen was...dan heb je gewoon weinig zin om risico te gaan lopen, mijn spots liggen nogal open, ben er het liefst niet te lang vandaar...en omspitten en voorbereiden duurt langer dan neerplanten en af en toe even controleren en het onkruid verwijderen.

 

En dat risico samen met luiheid en inslaande kou...ik kon het vorig jaar niet opbrengen, maar ben blij dat ik het dit jaar heb gedaan...

 

Ik heb nu 3 spots, met 5 mooie gaten elk, dus zorgen dat ik er 1 of 2 vrouwtjes per gat aan overhou, ga denk ik wat reserveplantjes in grotere potjes in de tuin voorgroeien als vervangingsplanten waar nodig als ik last heb van aanvraat of wat dan ook, ik wil geen lege gaten hebben straks :P

Ik kijk ernaar uit, maar is nog ver weg, ondertussen over een paar maanden alvast maar weer met tomaten enzo aan de slag...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luiheid.. das is een van de grootste boosdoeners.. Hier ook last van. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...