Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
gupsel

stekken

Recommended Posts

ik kan van een maat van me 3 snowwhite plantjes krijgen die inmiddels 6 week in een kas gestaan hebben.

deze plantjes zien er prima uit. (circa 40cm)aangezien ik met mijn binnenplantjes met 3 a 4 week uitgeteld ben wou ik van

de 3 kasplantjes stekjes gaan maken voor de volgende oogst . wie kan mij precies vertellen wanneer je stekjes van

de plant kan gaan knippen . en hoe ik te werk zou kunnen gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het geslacht van de planten wel bekend?

 

Je kunt gaan stekken als er voldoende zijscheuten zijn, voor de rest staat er heel veel info op het forum

over hoe te werk te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja het waren ook stekjes namelijk dus het zijn wel dames

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad zat info te vinden...even zoeken.

 

Alstu :wave:

KLIK

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie info van Noz.

 

Wil er een tip aan toevoegen,

Besproei NIET de stekken dat trekt de N uit het blad en ze worden geeliger...

Ze blijven mooier groen als je de binnekant van de propagator nat besproeid om de LV omhoog te krijgen :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

maarrr

dagelijks een beetje bladvoeding zorgt er voor dat ze mooi groen blijven

1x per dag met ongeveer 1Ec helpt ze hun gemis aan wortels doorkomen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wil er een tip aan toevoegen,

Besproei NIET de stekken dat trekt de N uit het blad en ze worden geeliger...

Ze blijven mooier groen als je de binnekant van de propagator nat besproeid om de LV omhoog te krijgen :lol:

Dit bovenstaande van Donner moet ik beamen, zal die quote in het topic Stekken Snijden zetten.

 

Eerder besproeide ik ook de stekken met idd geel wordend blad als gevolg, ook geprobeerd met bladvoeding maar het werd allemaal te nat,.. dus ook geel blad.

Heb wel gemerkt dat als de blokken iets droog komen te staan de wortels sneller groeien, maar dit is risico nemen want te droge blokken kost je weer een paar dagen.

 

Grtz.Nooz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi gupsel,

 

De manier zoals No-Zem stekt wordt door velen toegepast en is volgens mij ook DE manier van stekken.

Het KAN ook nog op een andere manier, zoals in dit topic omschreven.

De manier van Dr.LivingStoned met roottrainers heb ik zelf een paar keer toegepast en gaat ook super.

Leuk om een beetje te experimenteren, wat voor jou het beste werkt?

 

Groeten Beaker

 

Edit - volgende keer als ik ga stekken, probeer ik het op deze manier (post #2).

Share this post


Link to post
Share on other sites
iets droog komen te staan de wortels sneller groeien, maar dit is risico Grtz.Nooz.

 

Als je vermoed dat ze (te)droog komen en je wil ze ook niet meteen weer plompen is een spuitje met wat wortelstimu goed doseerbaar.

 

maarrr

Blad voeding zal het wegtrekken van N niet genoeg aanvullen,zoals Noz ook al zei.

Dit verschild wel per genetica.

Luchten moet,besproeien niet.

 

 

Moeders geef je pas N nadat je ze gekort hebt,de stekjes wortelen dan sneller :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeer goeie en complete informatie bedankt jongens. 1 vraagje wat me ontschoten is..

als ik er direct 10 of 20 wil zou ik dan eerst de (moederplant ) en cm of 45 laten worden zodat ik

er direct genoeg kan knippen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...