Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sr. Smoke-A-lot

Kweken in speciekuipen..

Recommended Posts

Mooie smartpots, dat maatje heb ik ook nog liggen, ga ik eerdaags ook maar mee aan de gang, handige vaatwas-opslag-machine :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ GanjaRanja,

 

LED lamp?? :D

Nee nee, dit is gewoon een doorsnee TL bak die in het plafond van een kantoor hangt! Waarvan ik alleen de binnenkant met zilverfolie beplakt hebt..

 

@ Blowke,

 

Ik ben er klaar voor, dus dat ze maar snel hier zijn ja! :D

 

@ Krasi

 

Ik ben ook benieuwd wat die smartpotten gaan doen.

Heb er al meerdere mee zien kweken hier. ben alleen nog steeds aan het zoeken naar het eindresultaat van het wortelstelsel!

Toch wel eens benieuwd of het waar is, dat mooie kluitje.. :D

 

Greetz :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk....dat ziet er allemaal toppie uit :D

Jammer dat je zaden niet zijn uyitgekomen.. :D

Maar je hebt alweer leuke nieuwe strains tot je beschikking zie ik.Ik ben hier ergens op het forum wel eens foto,s tegen gekomen van wortel kluiten uit een Smartpot,en kluiten uit een normale pot....maar waar...?Misschien dat DOC die ergens heeft of kan plaatsen?

 

Ik heb wel een foto voor je van mijn Jackberry die ook in smartpots staan....Airpruning :lol:

 

gallery_3487_2297_1020257.jpg

 

Veel succes,ik kijk lekker mee!

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja deze wil ik ook volgen!

 

Ik wil namelijk ook met die smartpots gaan werken maar ik wilde die 26,6ltrs aanschaffen omdat ik dacht dat die grotere er niet in konden..

Wat ik me dan afvraag is hoelang ik moet gaan voorgroeien om zo die oppervlakte vol te krijgen...

Ik heb voor het voorgroeien deze tent besteld:

 

http://www.greensell.nl/a-23835989/complet...et-minimax-evsa

 

 

En wil hierin 5 x 6 literpotten inzetten en dan overpotten wanneer ze groot genoeg zijn, of heb jij een beter idee voor me?

 

 

Gr Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ZB,

 

Thanks voor je inbreng!! :lol: en ik heb het topic al gevonden waar jij het over had!

 

@ Soldiermopney,

 

Welkom, en schuif rustig aan.. :D

 

@ CW,

 

Gezien je de set al besteld hebt, heb ik nog weinig in te brengen he?! :D

Maar goed, ik zou ervoor gekozen hebben om het voorgroeien toch onder een TL te doen..maar dat is ook weer ieder voor zich!

 

@ Topic:

 

Helaas duurt de zeik maar voort!! :D

Ik hoopte vandaag de zaadjes in mijn brievenbus aan te treffen, maar dan open ik nu net mijn mail en........................

 

Beste ,

 

Ik heb je betaling ontvangen echter moet ik een soort bestellen, ik verwacht ze binnen 4 a 5 dagen te versturen, hopelijk geen probleem. Je ontvangt hier nog een verzendbevestiging van.l

 

Het lijkt wel of het me niet gegund is om opnieuw te starten?! Dus helaas heb ik even geen andere keus dan NOG een week te wachten..

Potverdomme, mijn vingers jeuken!! begrijp dat dan mensen :)

 

Greetz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das kut voor je :lol:

Je geduld word mss wel beloond he kerel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Handig.. Die afwasmachine :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmmm, ik kijk nog altijd tegen lege spongepots aan?! :lol:

Temperatuur ligt tussen de 20/22 graden en vochtig is het ook in de propagator, aangezien de waterdruppels aan de binnenkant staan!

 

Ik wacht nog even, niks boven? Dan ga ik een bezoek brengen aan Sannies kruidenwinkeltje!

 

Heb btw wel al 2 tensio's in huis gehaald! :D

 

Hello Sir bedankt voor je welkom! :D

Heb je de zaden eerst laten ontkiemen of gelijk in de spongepots gedaan?

Ik doe mijn zaden altijd tussen vochtig keukenpapier op een bord met een plastic zak eromheen,

zet deze op een donkere plek waar het constant 20 graden is en binnen 3 dagen hebben ze een wortel.

Dan doe ik ze in de aarde of steenwol.

29 op 30 komt uit.

 

Ik ga je volgen, gebruik nu zelf 4x40L. potten in 80x80x160 met 600W en ga ook voor het eerst scroggen!

Spannend, succes!

Edited by TJappie9999

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ blowke,

 

Laten we het hopen ja, dat het wachten beloond gaat worden! :P maar het gaf me wel ff de tijd om alles in orde te maken voor wat komen gaat..

 

@ MRT,

 

Zo zie je maar weer dat je soms niet te snel moet zijn om iets weg te gooien! ;)

 

@ Tjappie,

 

Ik had ze indd direct in de spongepots gedaan, daar zijn ze immers voor ;) maar de zaden wat ik (hopelijk snel) binnen krijg ga ik ook op die manier doen..En dat scroggen..tja, we zullen zien wat het gaat brengen, jij ook alvast veel succes!!

 

@ Topic,

 

:D Na 11 dagen heeft zich alsnog 1 gemeld!! Ik had de zaden uit de spongepots gehaald en in een bekertje met zaai- en stekgrond geduwd..Hopende dat er een zou ontkiemen om zo wat proef te draaien tot de zaden van GH binnen zijn. Het is trouwens een Skunk zaadje wat zich gemeld heeft..

 

gallery_26426_13838_525107.jpg

 

Zoals gezegd ook even bezig geweest om alles weer op zijn plek te hangen. Zie hier het resultaat, niet echt spannend maar goed..dan heb ik tenminste iets te melden :D

 

gallery_26426_13838_910001.jpg

 

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het word tijd he kerel,

dan kun je volgende week eindelijk aan de slag :bier

 

Grtjs Blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes met je ronde. :bier

Ik heb ff en abo genomen op deze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ blowke,

 

De zaden zijn afgelopen Dinsdag binnen gekomen en heb de spongepots nog een kans gegeven.. :rofl

Dus er zitten nu 5 zaadjes in van GH en de overige 14 zijn gevuld met reguliere zaden. dus eens kijken welke boven gaan komen!

 

@ DOC,

 

Welkom!! :) En kijk lekker mee..

 

@ Topic,

 

Ik zit nog een beetje te klote met welke voeding ik moet gebruiken?! :rofl

 

De situatie..

Ik heb nog wat Canna en Plagron flessen liggen. Het substraat wat ik ga gebruiken is van Gold Label (light mix)

Nu kan ik een van die 2 producten aanvullen maaaaar....ik zie ook een actie van Gold Label zelf!

 

Complete lijn met 30% korting..

 

Dus ik ga eens wat verslagen lezen waar de lijn van Gold Label gebruikt is! :rofl Of hier iemand met goede verhalen over deze lijn?!

 

:rofl :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo peeps,

 

We have a lift off!! :o

 

Ik had ze uit de spongepots gevist, en tussen watjes gelegd..2 dagen erna waren ze ontkiemd! :D

Maar goed, een hoop andere mensen gebruiken ze naar tevredenheid, dus zal het wel aan mij gelegen hebben..

 

Project ontkiemen is dus afgesloten en ze zitten nu in 0,7L potjes gevuld met zaai- en stekgrond. Deze staan weer in een propagator onder 4x TL..

De temp. zit tussen de 26 & 28 graden, met een LV van boven de 90%..

 

Foto's zeggen meer, (heb ze trouwens net gewaterd)

 

De A.S.M liet zich als eerste zien, en de TrainWreck is als 2de aan de beurt..

 

gallery_26426_13838_755592.jpg

 

gallery_26426_13838_481007.jpg

 

gallery_26426_13838_1112859.jpg

 

En heb nu ook een complete voedingslijn te pakken, Gold Label it is..

 

gallery_26426_13838_485916.jpg

 

:bier :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat gaat een leuke ronde worden met die smartpots van je!!

Hopen dat alles uitkomt!!

Ik had zaden in een beker water gedaan met een ph van 5.5 circa 18 uur later koen ze al uit!!

 

Sucses met je setup!

 

Greetz BC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn boven :lol:

Ik vind die spongepots ook niet beter dan op de

ouderwetse manier. Nu kan je af en toe kijken of er al wat gebeurt :verrygood

Succes! TJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luitjes,

 

Hier een update met een niet al te beste mededeling..Ik wilde eerste 2 planten groot brengen in speciekuipen, dat was dus ook mijn topic titel.

Na een hoop gezeik met die spongepots, had ik nieuwe zaden besteld (indica mix) en deze met veel pijn en moeite weten te ontkiemen..

 

Toen in 0,7L potjes gezet en zag maar niks komen, zaden weer eruit gevist en de penworteltjes waren bruin..

 

Dus terug naar de site en nieuwe zaden besteld, deze keer heb ik 10 Sativa zaden gepakt en ga dus ook een nieuw topic beginnen omdat het anders wel erg omslachtig gaat worden.

 

Bij deze toch iedereen bedankt voor alle support en opmerkingen!

 

Het nieuwe verslag zien jullie uiteraard vanzelf verschijnen..

 

Helaas, maar nieuw zaad/verslag is onderweg! :P

 

---------------------------------------------------------------------------------------

 

P.s de zaden wat komen gaan is een Sativa-mix van GreenHouse met de volgende zaadjes:

 

2x Hawaiian snow

2x Neville's haze

2x Arjans strawberry haze

2x Arjans haze #1

2x Super silver haze

 

Dus hopelijk zie ik jullie terug in mijn nieuwe topic, want kan wel wat hulp gebruiken hier.

 

:verrygood :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh....wat een geklier man :verrygood

Veel succes in ieder geval met het nieuwe begin,en uiteraard ben ik daar ook weer bij.

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer hoor, al dat werk voor niets, gauw vergeten en opnieuw beginnen, i`ll be there :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey smoke a lot,

 

ik ben nu ook voor de 1ste x een zaadrondje gestart,

heb de zaden tussen vochtig keukenpapier gelegd,

na 5 dagen waren er 19 van de 20 ontkiemd :lol:

Probeer het zo anders ook eens.

 

GRTJS BLOWKE

Share this post


Link to post
Share on other sites

geef je niet te veel water ?

al de zaadjes net open of mini worteltje met teveel water rot de wortel zo weg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...