Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Chillum

Lowryder #2 150W HPS

Recommended Posts

alowa

 

dat gele zou ik niet weten.

maar aan de bladrandjes die omhoog gekruld zijn kun je zien dat ze het wat te warm hebben gehad .

toch zittten er mooie toppen in .

ik wil er eigenlijk niet nog es over beginnen kutkammen maar je kan er eventueel wat inlaten bijmaken . :o

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb in je andere thread gepost.

 

Dus tekort aan fosfor, kalium en hoogstwaarschijnlijk ook magnesium.

 

Wat je kan doen is bloeivoeding gaan halen, en een bloeistumulator sommigen noemen het PK13 ofzo denk ik

Kies 1 merk en koop die lijn.

 

Wat je ook nog kan doen, is terug je pot aanvullen met potgrond dat je nog hebt, en dan inwateren, hier zit nog wel wat NPK en magnesium in dat je kan gebruiken, maar is mss wat langzamer op te nemen.

 

Inwateren zou ik doen met ph 7.0, ik veronderstel dat je potgrond rond de 6.0 ligt, dus of het nog veel uitmaakt die ph wijziging voor de laatste 2 weken geen idee..maar het kan zijn dat die nog wat langer kan staan als je dit terug optrekt.

 

laatste weken bloei wil je sowiso met je ph van grond aan de hoge kant zitten 6.5-6.8 ofzo is ideaal, dan kan die zeker calcium+magnesium opnemen en dat heb je wel nodig voor toppen dicht te laten groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de info! :o

 

Ik zal morgen even wat Ph meten enz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ja de hoofdtop ziet er in ieder geval nog wel fris uit :o

 

Er is zelfs al 1 bruine haar te spotten, in het midden ietsje naar rechts.

 

gallery_33173_13496_143193.jpg

 

De plant is met zulke heldere trichiomen duidelijk nog niet klaar voor de oogst.

 

gallery_33173_13496_243942.jpg

 

gallery_33173_13496_197653.jpg

 

gallery_33173_13496_17832.jpg

 

gallery_33173_13496_120370.jpg

 

Het kneusje laat al wat meer bruine haren zien.

 

gallery_33173_13496_38464.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het blijft de komende dagen behoorlijk warm weer, dus ik heb een tijdklok op de lamp gezet .

 

Het is nu 8 uur per etmaal donker, ik hoop zo de plant nog wat extra rust te geven.

 

Het kneusje heeft al behoorlijk wat bruine haren.

gallery_33173_13496_130424.jpg

 

gallery_33173_13496_30470.jpg

 

De hoofd top van de grote plant ook.

gallery_33173_13496_232243.jpg

 

 

Ik hoop dat ze aan het einde van de week om kunnen?

 

Wat denken jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet wel 1 ding....

 

ZET ZE NU BUITEN, 24graden met zon :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 61

 

 

De plant ziet er nog steeds reteslecht uit :lol:

 

Gelukkig zien te toppen er des te beter uit.

 

De bladeren blijven vergelen en afsterven. Zodra de mini blaadjes aan de toppen ook slecht gaan worden hak ik de plant om. Met de huidige snelheid schat ik dat dit tegen het weekend zal zijn. De plant heeft dan 65 dagen gestaan waarvan 60 op 24/0.

 

Hier nog wat foto's.

 

gallery_33173_13496_105990.jpg

 

Hoofdtop.

gallery_33173_13496_22301.jpg

 

De plant heeft een stuk of tien topjes rondom.

gallery_33173_13496_187558.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus als ik het goed begrijp is dit het resultaat met continu (24h/dag) licht...?

 

Dat is echt mooi om te weten! Dus er is totaal geen duisternis meer nodig voor het kweken met die o zo prachtige autoflower soortjes...

Maar de lamp kan dus gerust paar uurtjes uit, maar buiten kweken naast een lantaarnpaal is dus bijvoorbeeld geen enkel probleem haha..

 

Ik ben echt helemaal om!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus als ik het goed begrijp is dit het resultaat met continu (24h/dag) licht...?
Klopt!
Dus er is totaal geen duisternis meer nodig voor het kweken met die o zo prachtige autoflower soortjes...
Nope

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 65

 

De plant heeft nu 65 dagen gestaan waarvan 60 dagen op 24/0 en 5 dagen op 16/8.

 

Ze had nog een paar dagen kunnen staan, maar omdat de kleine blaadjes in de hoofdtop wat verkleuring kregen heb ik de plant vandaag omgehakt.

 

Naar schatting zijn 70% van de haren bruin, op sommige toppen zelfs 80%.

 

Ik vermoed ook dat de plant eerder klaar is dan normaal omdat deze zo lang op 24/0 heeft gestaan. Ik ging uit van 11 weken, het zijn er 9,5 geworden.

 

Dus vandaag was het Knipdag!

 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik vrees had voor weinig toppen. Maar dat vind ik alleszins meevallen!

 

Toen ik begon te knippen in de grote bladeren kwam er steeds meer top tevoorschijn :lol:

 

Zo op het oog valt het resultaat dan ook niet tegen voor een eerste kweek vind ik.

 

Ik heb de plant nog niet gewogen omdat er nog veel tak aan zit. Zodra de droging achter de rug is laat ik natuurlijk gelijk weten wat het is geworden.

 

 

De hoofd plant geknipt.

 

gallery_33173_13496_243292.jpg

 

Kneusje geknipt.

gallery_33173_13496_151394.jpg

 

De verlichting is uit het hok verwijderd. Aan de ophanging hiervan hangt nu de plant te drogen.

gallery_33173_13496_111798.jpg

 

 

Later meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow nice man heb nog nooit zulke dikke toppen bij een lowryder gezien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx!

 

Ben zelf ook wel tevreden, en dat met potgrond. Ik denk dan ook dat het vooral te maken heeft met de 24 uur belichting.

 

Als ik echte goede grond had gebruikt was het resultaat natuurlijk nog beter geweest.

 

Ik heb de hele kweek gehoopt op 15Gr droog, we zullen zien wat het word.

 

Nu maar afwachten! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de PC ventilator er weer in gehangen, dit voor wat extra lucht circulatie.

 

Nog een dikke week te gaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een lowryder #2 buiten staan maar die is duidelijk een 'stunteliger' phenotype (minder dichtbegroeit maar wel groter), begint hier na +-45 dagen ook vergeling/verbruining van de bladeren te krijgen terwijl de toppen nog steeds aandikken.

 

Leuk om te zien dat het indoor ook goed gaat onder 24/0, heb ik ook een paar gedaan en de plantjes toonden toen altijd een mooie groeispurt. Het grote voordeel is natuurlijk dat je minder afhankelijk bent van de aantal uren zon zoals bij de buitenkweek. (Bewolkte dag vandaag! :))

 

Ben ook wel benieuwd hoeveel je er uiteindelijk vanaf krijgt!

Lijkt erop dat de laatste 2 weken de toppen nog heel wat zijn aangedikt, dat beloofd! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben erg benieuw hoe die je gaat smaken en het effect bij je werkt.

leuke LR toppen zeg.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb ook een lowryder #2 buiten staan maar die is duidelijk een 'stunteliger' phenotype (minder dichtbegroeit maar wel groter), begint hier na +-45 dagen ook vergeling/verbruining van de bladeren te krijgen terwijl de toppen nog steeds aandikken.

Dat is best interessant , heb je daar een kweekverslag bij?

 

 

 

 

Ben erg benieuw hoe die je gaat smaken en het effect bij je werkt.
Anders ik wel!

 

 

 

Het drogen gaat wel tergend langzaam. Zal vast te maken hebben met de lage temperatuur in het drooghok (13-16Gr).

 

Moet wel zeggen dat de geur van "hooi" nog steeds achterwege blijft. De kleine plant (die inmiddels al wat verder gedroogd is) lijkt zelfs wat zoetig te gaan ruiken.

 

Ach ja het plakt in ieder geval :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afgelopen dagen is de plant nog wat afgedroogd in de woonkamer (ja het rook heerlijk in huis).

 

Na goed voelen en takjes knakken vond ik dat het vandaag tijd was om de plant te gaan knippen. Ik moet zeggen dat het resultaat me alleszins meevalt!

 

Hieronder een foto van het resultaat, totaal 23Gr. Er zou met wat netter knippen misschien nog 2Gr af kunnen gaan, maar ik laat het lekker zitten zo.

 

Waarschijnlijk is het voor jullie pro's één grote fluffy top, maar voor mijn eigen gebruik is het prima

 

Vanavond of morgen maar even proberen, ik ben zeer benieuwd!

 

gallery_33173_13496_385682.png

 

 

Nog even samenvattend:

 

Lowryder #2

Potgrond

EcoStyle AZ groente en kruiden vloeibare voeding

Velda vijvermand

150W HPS

60 dagen 24/0 5 dagen 16/8

 

 

 

Binnenkort ga ik de kweek kast wat aanpassen en naar binnen verhuizen. Er komt dan ook zeker een volgende ronde! :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo beetje laat maar leuk verslag geworden.

Erg snel klaar ook :yummy:

Succes de volgende weer

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...