Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kaytjee

spint

Recommended Posts

beste mede growers

 

vraagje ik heb me stekjes toen ik ze kreeg gedompeld toen om de 4 dagen gespoten met spint van bayer masai 3 weken lang week 4 heb ik roofmijt uitgezet en ben nu in week 5 en heb er nog last van hebben jullie nog een oplossing spuiten met vertimec of nog een keer buisje roofmijt halen of cannacure ? het is nog niet super erg maar wil dat voorkomen liefst helemaal weg hebben

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

K ken helaas t probleem 5 de week ? bloei zou k niet meer spuiten met vertimec denk dat t dan gewoon proberen te beheersen is en na de oogst alles goed reinigen.

en zit je nog in de groei en heb je alles al geprobeerd s vertimec wel een uitkomst denk k alhoewel

velen t daar oneens mee zullen zijn.

 

suc6 iig

 

m.v.g

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klote voor je die spint :vape:

Zelf gebruik ik al een hele tijd pvp en ik moet zeggen dat ik ze daar goed mee kan weg houden.

 

grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd , planten vanonder en vanboven bestuiven met pvp , enkele weken derna terug opnieuw + roofmijten uitzetten.

Normaal zouden ze moeten weg zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je met de 1e keer spuiten de volwassen spint hebt uitgeroeid, zit je nog met alle eitjes die de dagen na het spuiten uitkomen, als je die NIET de dagen erna uitroeit, heb je binnen de korste keren alles ramvol met spint zitten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, 4 dagen om precies te zijn. Wel wisselen van product en alsnog roofmijten erin.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je met de 1e keer spuiten de volwassen spint hebt uitgeroeid, zit je nog met alle eitjes die de dagen na het spuiten uitkomen, als je die NIET de dagen erna uitroeit, heb je binnen de korste keren alles ramvol met spint zitten..

 

 

heb in begin ook gedompeld en toen elke 4 dagen gespoten toen naar paar weken zag ik het nog toen heb ik maar buisje roofmijt gehaald maar nu week verder en ik zie het nog wat een k*t beestjes krijg helemaal de schijt ervan krijg je er gewoon gratis bij en als je er iets over zegt waar ik ze gehaald heb vinden ze het volgens mij gewoon normaal wat zouden jullie nou doen weer gaan spuiten om de 3 dagen ? of nog keer roofmijt uitzetten? nog een 4 weken te gaan dus hoop het beetje onder controle te krijgen dat ze niet alles verpesten.

hoe kan ik alles het beste reinigen als alles eruit is gewoon met dettol ? of wat is het beste

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

roofmijten hebben steeds top gewerkt hier. als je een klein hokje hebt gewoon een buisje voor 40m2 erin pleuren!!. en let op ideale omstandigheden voor roofmijt die beschreven staan op het buisje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ideale omstandigheden voor roofmijt zijn de idealen omstandigheden voor spint, dus dat is kut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik bedoel kwa tijd van uitzetten, niet als de lampen net aangaan maar beter als ze bijna uitgaan of net uit zijn, ivm temp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vertimec helpt niet echt meer tegen de spintmijt van tegenwoordig , maar al was dit wel het geval mag je die in stadium van de plant niet meer spuiten ....

 

Wat nu nog goed helpt , en niet zo heftig is , is Promanal-r van Ecostyle ...gewoon verkrijgbaar bij de tuincentra , prima middel !!

 

Voorbeeld doosje :

 

http://www.bestrijdingsmiddelenshop.nl/ins...anal-r-ecostyle

 

 

 

ps: wat is PVP ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Yim, dan ben ik benieuwd hoe je het gebruikt, en of je ook de verdunde vertimec gebruikt waar de meeste kwekers mee spuiten.

 

naast dat, ik kan best wel leven met een spintattack, 't hoeft van mij niet helemaal weg, omdat dat gewoon erg moeilijk is en ik de laatste ben die zal zeggen dat je blad/wiet er mooier van word als je zooi gaat spuiten. Maar bij een spintattack spuit ik onverdunde vertimec (achterlijk duur) en laat het hok 24 uur dicht, afzuiging uit, verlichting uit, alle gaten afplakken, en een afzuiger met filter buiten de ruimte laten draaien voor de stank. dit paar dagen later herhalen. Beter snel handelen, want als je plantjes eenmaal groot zijn is het tyfus moeilijk om elk blad aan de onderkant te raken als je ze er niet 1 voor 1 uit kunt halen en goed rondom en van onder kunt spuiten.

 

vertimec is waarschijnlijk het smerigste goedje van allemaal... (al kopen we klakkeloos alle andere goedjes die tegen spint zouden werken, zolang het maar niet die gevreesde vertimec is) en het werkt bij mij het beste.. en heb al veel geprobeerd.

 

clean werken, snel handelen, geen stekken met spint binnenhalen, pollenfilter voor je inlaat dat werkt allemaal om de spint onder controle te krijgen. maar het is in de praktijk af en toe lastig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

het tentje waar de meeste in zitten is al week 5 en de andere week 3 dus is klote is al helemaal dichtgegroeid kleine tentje kan ik ze er wel uithalen andere niet kan er al lastig bij dan ga ik morgen maar vertimec halen en allebij de tentjes zo goed mogelijk spuiten en dit paar dagen later nog een keer herhalen en dan nog een buisje roofmijt halen voor de zekerheid dan hoop ik dat ik het beetje onder controle krijg.

hoe kan ik de tentjes als alles eruit is het beste schoonmaken?

ja hoe haal je stekken die geen ongediertes hebben heb ze daar nog bekeken maar zagen er goed uit en zolang ik daar haal nog nooit problemen mee gehad

ik snap dat de stekkenboeren hun handel niet weg willen gooien maar maak me eigen echt boos als je zown rommel mee krijgt zit nu echt een eigen stekken te denken of uit zaad wil dit niet nog eens !

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit zelf eens geprobeert na een ronde met een behoorlijke spint aanval... zie foto.

 

Alles wat wasbaar was afgedaan met Dettol (verdunt) en opnieuw begonnen, kennis van me, een echte oldschool grower gaf me het advies om de planten met een wateroplossing, groene zeep en spiritus te besproeien, dit heb ik geloof ik 4x gedaan en denk met succes want er is geen beestje gezien die ronde.

Dit wordt vaker voor een bladluizenplaag gebruikt maar of dit voor spint ook werkt weet ik niet, ik had ze iig niet na gebruik.

 

Daarna weer met Masai gewerkt en ze kwamen weer uit elke hoekje en gaatje gekropen dus wederom een spint attack.

med_gallery_11071_2424_70800.jpg

 

Je kan dit proberen, alhoewel, week 5 bloei niet maar dat ander tentje misschien wel... baat het niet dan schaad het niet.. :vape:

 

Grtz.Nooz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met onverdunde Vertimec ..... Vertimec moet je nl. altijd aanlengen met water ( verhouding is 1a2 ml per liter water ) .

 

Vertimec is trouwens ook veel imitatie van te koop , de verpakking lijkt echt , maar er zijn verschillen .

 

Roofmijt uitzetten na een Vertimec behandeling is ook niet handig , je kan dat beter met floramite spuiten ..... maar nogmaals , deze zware giffen spuiten in de 5de week bloei kan eigenlijk niet ....

 

Promanal-r kan nog wel en werkt prima om je oogst uit te zingen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

in een growshop verkopen ze nog wel eens vertimec onder de toonbank, meestal een doorzichtig flesje waar 25 of 50mL in zit. aangelijnd met water. in zo'n flesje van 25mL zit maar 3 mL pure vertimec. nu kun je de dosering omhoog gooien. maar als het spul aangelijnd word, moet je het direct spuiten, omdat de werking van het goedje achteruit gaat zodra het aangelijnd is. Heb laatst een Liter fles gekocht voor 600 euro, dat werkt opeens een stuk beter dan dat aangelijnde spul van de growshop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Literfles voor 600euro? Dat kost toch 210euro voor een liter onaangelengt? Of gebruik je vertimec gold?

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen idee racker, het zal vast wel goedkoper aangeboden worden, maar was al 2 jaar opzoek en kreeg niks anders te horen als: wij verkopen niet aan particulieren, verboden middel, of iemand verkoopt flessen waarvan de dop eraf is geweest etc. tis een berg geld, maar beter dan 100 Liter pvp :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Literfles voor 600euro? Dat kost toch 210euro voor een liter onaangelengt?

 

Klopt , Floramite kost wel 600+ euri's .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...