Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

brechtius

Sport en blowen

Recommended Posts

Hej

Ik sport bijna dagelijks (lopen,zwemmen, fietsen,...) en soms blow ik voor het sporten

volgens mijn redenering is dat niet goed.

verhoogde hartslag v/h blowen + verhoogde hartslag vd inspanning = ongezond voor je hart??

Thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het een stelling is mee eens ,

Als het een vraag is , nee niet gaan blowen voor het sporten kan door je trage reactie vermogen ook dingen fout gaan , na het sporten staan je longen meer open en zal je ook eerder stoned worden , dus beter naar het sporten blowen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabis geeft je een grotere longcapaciteit.

Dat is een van de redenen waarom het als doping wordt beschouwd.

Dat is ook een van de redenen waarom professionele basketballers het zo graag gebruiken.

 

Het is ietwat Calvinistisch om schuldbewust te zijn over iets dat fijn is en je goed doet hé?

Zo van het moet wel slecht voor je zijn...........

 

Niet intrappen in die houding en die bijbehorende verhalen.

 

Groene groet,

 

Wernard

Share this post


Link to post
Share on other sites

ken mensen die hoofdklasse landelijk voetballen en niet vertrekken voordat ze 3 joints gerookt hebben.

(ik zelf had dit ritueel ook,,why change the habit)

Greets,

Hup

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt er een beetje vanaf wat voor sport je doet als ik op de schietbaan ben heb ik voor die tijd wel een paar pure pijpjes gehad, goed voor de rust en concentratie..

En in welke sterke mate je word beinvloed door het blowen knetterstoned gaan fietsen is niet echt aan te raden. Gebruik eens een hartmeter blow een keer niet voor het lopen en een keer wel, neemt je hartslag enorm toe is het in mijn ogen niet goed..

grtz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als hartpatiënt die ook blowt en sport kan ik je vertellen dat de medische wetenschap er nog niet helemaal uit is wat het effect van marihuana consumptie is op de bloeddruk en hartslag.

Het lijkt zowel bloeddrukverhogend als verlagend te kunnen werken naar gelang de situatie en zelfs de houding van de persoon.

 

(ik kan me daar zelf ook wel iets bij voorstellen: lig je lekker stoned te chillen daalt de hartslag en bloeddruk, moet je arelaxed knetterstoned overeind blijven staan en wordt je een beetje para dan stijgt je bloeddruk en hartslag.)

 

Echter het lijkt me niet dat dit werkelijk een risico voor je cardiovasculaire systeem vormt.

De stress op je hart is tamelijk laag. (vergelijk een kop koffie)

Een cumulatief effect is mogelijk maar onwaarschijnlijk.

 

Of blowen je VO2max (Zuurstofopname) verhoogt ga ik eens even opzoeken.

 

Ik zelf blow nooit voor ik aan sport doe maar ik ken mensen die inderdaad knetterstoned aan kracht- of zelfs duursport doen.

Zelf wacht ik wel tot ik klaar ben en trek dan thuis lekker de pyama aan en trakteer mezelf op een vette toeter als beloning.

Ik kan me voorstellen dat het op schietbaan waar een lage rustige hartsslag een groot voordeel is, blowen zelfs heel handig kan zijn.

 

Stoned deelnemen aan het verkeer (fietsen en eigenlijk zelfs rennen als je het buiten doet) is verboten.

 

Ik sport zelf trouwens zo'n 4 uur per dag 5 dagen per week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 uur per dag,,,5 dagen id week.

damn

making money with it 2??

 

Hups

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zo slap als een vaatdoek als ik apestoned ga sporten.

Voor mij is het geen goede combinatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

damn respect dan heheh

je zit op topsport uren bijna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik nog voetbalde

zaten we gewoon met bijna heel het team voor de taining en voor de match jointjes te knalle, en stonede voetballers hebben nu eenmaal een betere tactiek dan niet stonede voetballers.

 

Daarom wonnen we bijna elke match :verrygood

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb knetter stoned mijn bank druk en sqaut record gehaald

 

mijn interesse is gewekt :verrygood

ik presteer echt voor geen meter als ik stoned ben.

ook snel de neiging om mijn setjes niet af te maken

was het 1 rm ? anders moet ik dat is proberen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

co stompe is ook al es positief uit een dopingstest gekomen .

thc in zn bloed .

cootje geweldige gast maar wint never een toernooi .

dus de stelling klopt wiet en sport gaat niet samen .

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt maar net aan de persoon en de wiet soort denk ik :verrygood.

Een van me briljantste voetbal wedstrijden knetter stoned gespeeld ( normaal zeer slecht ) :lol:

 

Na het sporten gelijk een blow roken zou ik niet adviseren , of je moet goed knetter willen worden .

 

 

grtz kingkroon

Share this post


Link to post
Share on other sites
co stompe is ook al es positief uit een dopingstest gekomen .

thc in zn bloed .

cootje geweldige gast maar wint never een toernooi .

dus de stelling klopt wiet en sport gaat niet samen .

 

hg

m

 

sport ging het over dude

ko met zijn stompje en collegas zijn voor mij mensen die meer uren trainen in tijdverdrijf.

je hebt ook wereld kampioenschappen monolpoly enzo,maar das nog nie zo gehyped

 

Als iedereen eens zou proberen zulke sporten eens te beoefenen zou er heel weinig overblijven van de huidige top :verrygood

en dat meen ik echt!!bye bye tiger woods en ko met hun stompjes

 

hups

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

 

Ik heb jaren lang gewacht met blowen totdat ik getraind had(krachtsport)

Op een gegeven zomerdag was ik zo stoned dat ik niet wou trainen maar ik had mijn maatje al twee keer afgezegd.

en besloot om toch maar te trainen.

Ik voelde me erg slapjes(lees :relaxed en chill!),maar had toch drie persoonlijke records verbeterd.

 

Toen ik achteraf ging nadenken,kwam ik tot de conclusie dat ik mij beter kon afsluiten van externe prikkels

en hinderlijke gedachtes (zoals wat ga ik straks doen,wat ga ik eten,moet ik nog gaan opruimen,mjam mjam mjam enzovoort)

Ik kon mij toen helemaal op het gewicht concentreren en werd niet meer afgeleid door allerlei hinderlijke gedachtes.

 

Sindsdien blow ik altijd voor ik ga trainen.

Ik heb het wel eens vergeten te doen,maar dan heb ik meestal een sof training omdat ik dan heel de zaal in de gaten houd.

 

Voor mij is het dus doping omdat ik me beter kan focussen.

 

Als ik een stuk recreatief ga fietsen(30 tot 40 kilometer met een snelheid van gemiddeld 25km/uur)

Dan neem ik voordat ik vertrek een stuk hasjcake en een verdamper(lekker turbo)

Na een uurtje pauzeer ik met een heerlijk blowtje en daarna fiets ik het laatste stukje lekker relaxed naar huis.

 

Eigenlijk blow ik ook om minder te denken.

Als ik niet blow dan heb ik tientallen denkbeelden in mijn kop die allemaal om aandacht schreeuwen.

Daar word ik heel verward van en daardoor kan ik mij haast nergens op concentreren.

 

Heb nog een tijdje een hartslagmeter gebruikt en na elk sigaretje ging mijn hartslag met 10 slagen omhoog en na een blowtje ook.

Dat komt door de tabak in het blowtje

Toendertijd rookte ik nooit puur dus daar weet ik de waarden niet van,maar volgens mij valt dat wel mee.

 

Heb de hartslagmeter vroeger ook wel eens omgehad toen ik nog cocaine gebruikte.

Ik had toen zittend in een kleermakerzit een hartslag van bijna 160 zonder echt te bewegen.

En toen dacht ik nog van hoe hoog zou die zijn geweest toen ik nog aan het dansen was?

 

Als ik fietsend continu 30 km/uur reed dan was mijn hartslag ongeveer 130,en met kniebuigen was het hooguit 145.

 

Daar was ik best wel van geschrokken want als ik normaal sta,dan was mijn hartslag gemiddeld rond de 80.(met coke 160!!!)

Toen begreep ik ook waarom mensen zoveel afvallen als ze een cocaïne binch week achter de rug hadden(zonder drank dus want dat zijn ook veel calorieën)

Binchen is heel veel achter elkaar gebruiken.

 

Maar om terug te komen op wiet tijdens training

Ik rook het liefst een Sativa voor het trainen(energieker!!) en een Indica erna.

 

greetz van Enter

 

Moraal van dit verhaal:

Eigenlijk train ik beter als ik me beter kan focussen.

Wiet helpt me daarbij heeeel goed!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hej

Ik sport bijna dagelijks (lopen,zwemmen, fietsen,...) en soms blow ik voor het sporten

volgens mijn redenering is dat niet goed.

verhoogde hartslag v/h blowen + verhoogde hartslag vd inspanning = ongezond voor je hart??

Thx

 

beste,

 

ik sport al 25 jaar en rook al 12 jaren. Laat begonnen met roken/blowen. Goed en bevorderlijk

is het nooit! Je zuurstof opname VO2 max. is minder. Ik ben nu hobby wielrenner sinds

13 jaren. Tijdens die tijd is het blowen en ook het roken ( verslaafd aan de nicotine ) erbij.

Het is stom daar mee begonnen te zijn.

Maar goed, mijn prestaties schat ik 10% minder in ( door tabak wel te verstaan ) als dat ik helemaal

niet zou roken.

Bij mijn medische keuring vorig jaar kwam ik nog heel goed uit de test. Ondanks mijn leeftijd

van 45 jaar oud, fiets/sport ik nog heel goed. VO2 max op 63 % en dat is hoog!

Dat is volgens mij o.a te wijten aan de 25 jaren die ik al sport en gezond eten.

Ik rook soms een klein stikkie voor dat ik ga fietsen, en op de duurtraining merk ik dat het

in het begin wat lui gaat, maar na een uur dusdanig in een roes zit ( mentaal en fysiek ) dat

ik wel 5 of 6 uren fiets. Het enige fijne wat ik ervaar als sporter met blowen is de ontspanning

die het geeft. Ik rook niet altijd een jointje voor het fietsen, maar het gebeurd regelmatig.

Ik ben desondanks zeer gefocussed op het verkeer, meer tijd neem voor de situaties in het

verkeer, en mijn eigen hartslag. Die is bij mij niet hoger doordat ik wat blow. ( let wel een

klein beetje wiet! )

Ik voel mij goed, fietste gisteren een kleine avond training met boven de 31 per uur gemiddeld

Maar dat heeft meer met de basis conditie en de jaren te doen die men traint.

Het is niet slecht voor je hart, en dat zeg ik. Koffie is een vet verbrander, maar verhoogt je

hartslag meer als van wat wiet.

Ik neem caffeine tot mij, omdat ik 1; niet zonder koffie blijk te kunnen s'ochtens ( koffie werkt

verslavend ) en 2; ook omdat het mij feller/agressiever maakt in de sport. Maar dat heeft ook met

mijn aard te doen. Ik ben al een fel explosief type, en wiet maakt mij rustiger.

 

Dus concluderend zou ik zeggen; als fanatiek sporter rook je niet! Hoogstens een verdamper

of in je gerechten of thee zal echt niet schadelijk zijn voor je lijf.

Ik kan je zeggen dat zelfs prof atleten wel eens een blowtje nemen, of zelfs coke snuiven.

 

Geniet maar met mate, en dat geld voor alles in het leven.

 

 

gr, Zappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is seks ook sport? Anders gaat het bij mij niet samen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi

 

Ik heb jaren lang gewacht met blowen totdat ik getraind had(krachtsport)

Op een gegeven zomerdag was ik zo stoned dat ik niet wou trainen maar ik had mijn maatje al twee keer afgezegd.

en besloot om toch maar te trainen.

Ik voelde me erg slapjes(lees :relaxed en chill!),maar had toch drie persoonlijke records verbeterd.

 

Toen ik achteraf ging nadenken,kwam ik tot de conclusie dat ik mij beter kon afsluiten van externe prikkels

en hinderlijke gedachtes (zoals wat ga ik straks doen,wat ga ik eten,moet ik nog gaan opruimen,mjam mjam mjam enzovoort)

Ik kon mij toen helemaal op het gewicht concentreren en werd niet meer afgeleid door allerlei hinderlijke gedachtes.

 

Sindsdien blow ik altijd voor ik ga trainen.

Ik heb het wel eens vergeten te doen,maar dan heb ik meestal een sof training omdat ik dan heel de zaal in de gaten houd.

 

Voor mij is het dus doping omdat ik me beter kan focussen.

 

Als ik een stuk recreatief ga fietsen(30 tot 40 kilometer met een snelheid van gemiddeld 25km/uur)

Dan neem ik voordat ik vertrek een stuk hasjcake en een verdamper(lekker turbo)

Na een uurtje pauzeer ik met een heerlijk blowtje en daarna fiets ik het laatste stukje lekker relaxed naar huis.

 

Eigenlijk blow ik ook om minder te denken.

Als ik niet blow dan heb ik tientallen denkbeelden in mijn kop die allemaal om aandacht schreeuwen.

Daar word ik heel verward van en daardoor kan ik mij haast nergens op concentreren.

 

Heb nog een tijdje een hartslagmeter gebruikt en na elk sigaretje ging mijn hartslag met 10 slagen omhoog en na een blowtje ook.

Dat komt door de tabak in het blowtje

Toendertijd rookte ik nooit puur dus daar weet ik de waarden niet van,maar volgens mij valt dat wel mee.

 

Heb de hartslagmeter vroeger ook wel eens omgehad toen ik nog cocaine gebruikte.

Ik had toen zittend in een kleermakerzit een hartslag van bijna 160 zonder echt te bewegen.

En toen dacht ik nog van hoe hoog zou die zijn geweest toen ik nog aan het dansen was?

 

Als ik fietsend continu 30 km/uur reed dan was mijn hartslag ongeveer 130,en met kniebuigen was het hooguit 145.

 

Daar was ik best wel van geschrokken want als ik normaal sta,dan was mijn hartslag gemiddeld rond de 80.(met coke 160!!!)

Toen begreep ik ook waarom mensen zoveel afvallen als ze een cocaïne binch week achter de rug hadden(zonder drank dus want dat zijn ook veel calorieën)

Binchen is heel veel achter elkaar gebruiken.

 

Maar om terug te komen op wiet tijdens training

Ik rook het liefst een Sativa voor het trainen(energieker!!) en een Indica erna.

 

greetz van Enter

 

Moraal van dit verhaal:

Eigenlijk train ik beter als ik me beter kan focussen.

Wiet helpt me daarbij heeeel goed!!

 

 

Coke is toch wel een energiek middel en ik vind het net zo gevaarlijk als alcohol.

Je hoeft er niet verslaafd aan te raken, maar het is wel gauw gebeurd.

Met coke ga je door, al krijg je een klap voor je hersens. Ik heb ook een tijd gebokst

en moest sparren tegen iemand die dat wel eens gebruikte. Die bleef niet stil staan,

en na 2 flinke hoeken kwam die gewoon weer terug in de aanval. Maar na de trainging

breekt je dat pas op. Je bent bekaf en nodig aan herstel toe.

 

Ik denk ook dat cannabis een doping middel is, het staat idd op de doping lijst. In de

schaak of dam sport/spel word het ook wel eens gebruikt.

Bij duursporten kan helpen. Het grootste voordeel is je concentratie op iets, mits je al

geconcentreerd bent! Anders drijgt het ook snel tot afleiding en storend aan... dingen.

 

T'is afhankelijk van ieder ander hoe je hartslag is. Maar bij bijna iedereen zal er een verhoging

optreden mits het nuttigen van tabak met wiet

Ik merk bv bij het fietsen vooral, dat mijn ademhaling regelmatiger en mijn fijn gevoelens

over het hele lichamelijke apparaat nauwkeurig en alert zijn met het nuttigen van wat wiet.

 

 

 

gr, Zappie.

 

Is seks ook sport? Anders gaat het bij mij niet samen.

 

 

amnees, misschien ouwehoer je nou wel, maar ook daar kan ik je zeggen dat het bij mij

de sex drive en belevenis enorm versterkt, mits ik al in de mood ben.

Het is een heel apart gevoel, hoe intens ik het gebeuren kan ervaren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu was ik ff wel serieus. Stoned seksen = goeie.

 

maar ik kan bijv echt niet een stuk gaan rennen als ik stoned ben, of klussen, of iets anders fysieks. lukt gewoon niet. iets heel nauwkeurigs doen zal wel beter gaan. zoals een traphekje ophangen (dat lukt dan weer niet als ik niet stoned ben)

 

heb ook een sportbilly in de vriendengroep zitten en die blowt zich suf en gaat dan 2 uur hard trainen.. hij zegt dat ie dat alleen kan als ie geblowd heeft.. tja ik kan me daar absoluut niks bij voorstellen ofzo.

 

coke is weer een ander verhaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wat gaves, ik teken erg goed, en knutsel erg goed. Als ik bv aan de auto hobby

werk, ik verbouw alles aan zo'n ding. Dan ben ik pietje precies en werk in detail nog

meer als dat ik al kan.

Met het maken van kunst ( tekenen ) ga ik uuuren door. Zie het allemaal gebeuren, ik

meen zelfs de sfeer van het getekende te kunnen ruiken of proeven.

Met sporten beleef ik dan de omgeving zo. De mate waarop ik het geheel opneem of

waarneem, ofwel het bewustzijn van mijn eigen in de omgeving, is fantastisch.

 

Wat dat betreft, wil ik het blowen niet missen. Het heeft voor mij meer voordelen dan

nadelen. En ik zeg dit hier eerlijk.

Ik wil wel van de tabak af, en het stoort mij steeds weer die stank in het huis, in je kleren.

Ik wil dit jaar met mijn eigen oogst gaan verdampen, en in gerechten gebruiken.

 

Ik blijf cannabis gebruiken, ook soms tijdens sport.

 

 

gr, Zappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
iets heel nauwkeurigs doen

 

Wat? :lol:

 

coke is weer een ander verhaal

 

Aaaw Gadverdamme! :engel :engel BAN! BAN BAN!

 

 

BW 74 kg

Bench 85 kg

Squat 90 kg

Deadlift 150 kg

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom praten we hier over wiet als zijnde een vast, stabiel product?

Elke soort en hoe(lang) deze gedroogd/gecured is, heeft weer haar eigen uitwerking.

Ook de wijze van gebruik en hoeveelheid spelen een rol. Etc. Etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha leuk man, ik deed aan Bodybuilding vroeger en weet nog dat ik

niet zo sterk was in powerlifts. Maar 8 jaar gedaan die sport. Toen

wist ik nog niet eens wat wiet was.

 

 

 

Leeftijd 24 toen

BW 76 kg ( op zn max. )

Bench 127 kg.

squat 160

Dl 155

 

Waarom praten we hier over wiet als zijnde een vast, stabiel product?

Elke soort en hoe(lang) deze gedroogd/gecured is, heeft weer haar eigen uitwerking.

Ook de wijze van gebruik en hoeveelheid spelen een rol. Etc. Etc.

 

ik heb nodige verschilende soorten al gerookt, en bij de een was het iets meer high

en bij de ander iets meer stoned. Maar gemiddeld was het bij allen een soortgelijk

effect tijdens sport.

 

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...