Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

HazeSmoker

wat voor setup heb ik nodig op optimaal resultaat ?

Recommended Posts

Beste,

 

Onlangs heb ik een hokje gebouwd van ongeveer (LxDxH) 1x60x180 deze is al helemaal af licht dicht enzo maar nu vroeg ik me af wat voor setup ik nou het beste kan halen ? :lol: budget geen probleem :verrygood hoop dat jullie me op weg kunnen helpen en een goeie setup. Heb dus alle nog nodig van afzuiger tot lamp en voeding etc etc...

 

Grzzz HS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als budget geen probleem is eerst je electra veilig laten aanleggen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joh zijn zoveel setups te bedenken van hps to tneon en zelfs led maar de basics zijn toch gewoon licht,afzuiging,filtertje,en schakelkastje voor lampje.

Dan moet je zien wat je wilt groeien welk soort etc etc dus ga je daar de potten bij zoeken. Vervolgens heb je in voeding zoveel keuze dat je er helemaal geflipt van word haha

 

Kortom de basis is makelijk maar het hangt er gewoon van af wat je er mee wilt doen. dus tipje mijn kantje en ik weet zeker dat er genoeg mensen een boel lijstjes aan je gaan geven dus kun je daar al wat wijs uit worden maar.. lees even wat topics door van mensen met ongeveer dezelde ruimte kun je zien hoe ze het ingericht hebben en voor je het weet heb je het in je hoofd wat je moet hebben.

 

oh kijk hier ook ff http://www.growshop-outlet.nl/kweekruimte

Share this post


Link to post
Share on other sites

En het gaat niet alleen om je hokje maar ook de ruimte waar dat hokje in staat.

Kun je de warmte van de lamp afvoeren?

Ligt er weer aan wat voor lamp je wil gebruiken. HPS, Led, fluo?

 

Maar met een open budget kan er toch ook airco komen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

de beste setup is de zon .

budget geen probleem ?

koop een eiland in de stille zuidzee .

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites
alowa

 

de beste setup is de zon .

budget geen probleem ?

koop een eiland in de stille zuidzee .

 

hg

m

 

oke haha jij bent grappig zeg :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me veel op een kastje van 100 bij 60 2 keer 400 ? dan krijg je problemen met de warmte onder controle te houden ben ik bang of je moet een orkaan in je kast maken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja is wel beetje veel maar de vraag was voor op optimaal resultaat anders kan hij er altijd nog cooltubes op knallen of 1 met cooltube en 1 zonder

Share this post


Link to post
Share on other sites

800watt op 0,6m2 gaat een nachtmerrie worden, behalve de niet aanwezige meerwaarde van zoveel licht op zo'n klein oppervlak, zal je voornamelijk een klimaat probleem krijgen. windforce eleven :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zat zelf te denken een 250 watt ?? anders wordt het wel heel erg warm denk ik :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb weer eens lopen lezen lezen en nog eens lezen :lol: Ben daarna eens gaan rondkijken bij een GS op internet en had dit ongeveer in gedachten ( Verlanglijstje :verrygood )

 

 

- Buisafzuiger BK 125 365m3 (kunststof)

- Phat/ Rhino filter 300m3

- Filterdoek tbv Carboriginal 250 m3

- Tijdklok analoog Le grand omnirex t

- Davin fan controller DV-11-T inclusief temperatuur controller 6 Amp 1350 Watt

- Tentwaaier + klem 15cm

- Hygrometer wit (mini-maxi)

- Meter grond ph

- Muur thermometer

- Pot rond 350x280mm 25ltr

- Kweekkast 38x24x19cm propagator 43

- Biogreen grond verwarmingspad 25 x 35 cm 15 Watt

- Complete set 250w PRO V T remote (vsa+kap+FS HPS lamp)

- Growth Spectre licht 250 Watt

 

Is dit iets graag een reactie van jullie ( Met waarom wel en waarom niet )

Alvast bedankt voor de moeite

 

Grzzz HS

Share this post


Link to post
Share on other sites

@macerror

 

ik zou dan wel een booreiland kopen in internationale wateren :lol:

kan niemand je pesten , pakken en naaien ! kei handig ...

 

LOL ...

 

:verrygood

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potten kun je ook vierkant nemen zijn makkelijker te plaatsen in een vierkante ruimte, voor de rest kun je daar wel mee aan de slag al vraag ik me echt af hoe en waar je schuurtje gebouwd is..

Geisoleerd of niet? staat hij in de zon of niet? wat voor dak? vetilatiemogelijkheden?

Realiseer je dat in de zomer de temperaturen in een simpel hok ver over de max. voor je planten gaan..

grtz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou voor een 400 watt dimbare digistar evsa gaan, die kan je in de zomer op 250 laat draaien en in de winter op 400.. :verrygood

 

daar naast zou ik voor een prhresh filter of carbon gaan, die rhino is troep...

en heb je alleen een soil ph meter of ook een normale..? anders heb je er zo weinig aan.. (of kan hij het alle 2)

 

succes, mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Stikkie 2.0 Dus ik kan met deze ( 400 watt dimbare digistar evsa ) Op 250 watt draaien maar moet er dan ook een 250 watt lamp in of gewoon een 400watt ?

 

Is die rinho filter troep jah ?? :verrygood beetje jammer staat dat deze langer mee gaat wel 3 jaar :lol: ??

 

 

 

 

@andy321

 

Schuurtje staat recht in de zon maar het wordt er wel warm in de zomer maar ventilatie en afzuiging is geen probleem kan genoeg frissen licht naar binnen en blaas af rechtstreeks naar buiten via een bestaande uitlaat systeem :engel

 

En ik denk inderdaad dat vierkante potten handiger is in gebruik :engel

 

Grzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

rhino troep???

 

vindt ze beter als de grote can filter die ik heb hangen, lompe klote dingen, die rhino is handlebaar en filtert precies alles er uit. Die can had ik vorige ronde een zacht luchtje dat er door heen kwam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan gewoon een 400 watt lamp er in hangen en die terug dimmen naar 250, maar beter is een 250 lamp en een 400 lamp halen.. (uiteraard hoef je dat pas te doen als je hem gaat gebruiken)

 

@donbone

ik heb te vaak slechte ervaringen gehad met rhino/phat, vooral met het koolstof wat los zat...

en als je deze al handelbaar vind heb je vast nog nooit een carbon of phres filter in je handen gehad.... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaaah wat zal nou het beste zijn :verrygood Rino of toch can filter Lastig lastig :lol:

Maar dus 250watt voor groei en 400watt voor bloeifase of begrijp ik het verkeert en dan kan ik met die instelbare ding gewoon van 250 naar 400watt overschakelen wel handig wist niet dat ze zulke dingen hadden :engel Maar kost wel een paar cent of niet hahah maar jah heb ik er wel voor over :engel

 

Grzz HS

Share this post


Link to post
Share on other sites

ffies het stof daargelaten, deed de rhino wat ie moest doen (het wegfilteren van de lucht)?

 

voor het licht zou mijn idee zijn: in de winter bijvoorbeeld 2 x 250watt, dan heb je een betere lichtverdeling als met een 400 watter lijkt mij, en als het in de zomer te warm wordt kan je altijd nog eentje uitzetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

0,6 m2 en 500 watt? snap die tip niet, zie dat je zelf ook met 400 watter kweekt op 1m2..??

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij vroeg toch voor optimaal resultaat?

 

je zal er zelfs een 1000watter in kunnen hangen, maar of het optimaal is...

 

500watt op 0.6m2 zal zo'n beetje de max zijn die die OPTIMAAL onder controle kan houden,. daarna zal het meer een windkracht 12 hokje worden.

 

idd ik gebruik gewoon een 400watter op een m2, is in mijn ogen genoeg, zelfde als de 2 x 600 in een dr240w (2,88m2), wat ook ongeveer 400 watt per m2 is, voor mij is het genoeg. het zal zekers niet optimaal zijn 400watt op een m2, maar tis genoeg.

 

edit als je mijn reply leest zie je staan "mijn idee is" en niet mijn tip is :verrygood dus dat je de tip nie ziet kan inderdaad kloppen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaahah jij wint :engel in ieder geval bedankt voor de handig tips en info :verrygood

Extra tips en adviezen zijn natuurlijk nog steeds welkom

Ben er nog niet helemaal uit maar word denk toch een rino filter ( Is het proberen waard zo duur zijn ze niet voor een kleine ruimte :lol: )

 

Grzzz HS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...