Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
boizsterhead

boxafzuiger begint te zingen! geen hollandstalig gelukkig!

Recommended Posts

ik heb een boxafzuiger een jaar geleden bij indoorgarden.eu gekocht, een stalen van 500M3 website ligt plat zoals iedereen weet... de boxafzuiger maakt nu een geluid dat lijkt op versleten lagers...kan ik deze nog maken? of gewoon lekker nieuwe kopen en niet zeuren? ik zit nu net tegen het einde van mijn kweekje aan, moet ik hem vervangen of kan ik zo nog ff door zingen? ik geloof dat dit nu ook al zo een week bezig is voor dat ik het door kreeg wat er aan de hand was.... maar is dit ook brandgevoelig? het lijkt me niet al te goed maar ik wacht jullie mening eerst ff af!!!

 

 

alvast bedankt!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo ,

 

dit is weer zon tricky vraag ....

 

ik zou zeggen , koop gewoon gelijk een nieuwe ...... of het nu is of vogende kweek

maakt ook niets ...

 

mochten de lagers versleten zijn ... wat me overdreven lijkt (bv ik heb een 3200m2 en die

doet t al 3 jaar )

moet je zeker ook aan vastlopen cq doorbranden denken . en deze aandacht wil je echt niet !!!

 

dus je zou er verstandig aan doen een nieuwe te halen , veiligheid voor ALLES!!

 

GroeneGroet ,

 

UrbanGrower

 

p.s. kijk eens of ie waterpas in zn kassie hangt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe weet je dit zo zeker? over het vastlopen? doorbranden? heb je dit mee gemaakt? er komt zeker een nieuwe, maar ik ben van plan eerst ff te stoppen met kweken, voor een jaartje, dus ik koop liever niet direct een nieuwe maar als er duidelijk brandgevaar is dan gaan we gewoon een nieuwe kopen, dan is het niet anders, kut man...bedankt indoorgarden,...vond ze er al crappy uitzien,...ik mis je wietforumshop...

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat voor controller heb je eigenlijk gebruikt ?

en hoeveel % draaid de afzuiger ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet zo snel hoor.

Voel eerst eens aan de rotor, of die beweegt in de behuizing.

Als er een lager versleten is kan je heel duidelijk een tikje voelen als je de rotor onder druk zet met duwen. Net als bij de wiellagers van een auto.

Vaker gebeurt het dat de rotor (of fan hoe je het wilt noemen) vuil is geworden en daardoor uit balans is, dan kun je 'm schoonmaken.

Overigens is een stalen behuizing knap brandveilig, ook de isolatie die er in zit. Daarom zie je nooit "houten kisten" in de professionele luchtbehandeling.

Dus paniek is OK, maar met mate.

En als ie inderdaad toch stuk blijkt te zijn: Kritiek bij de banken, die hebben deze crisis veroorzaakt waardoor er zoveel (web)winkels naar de kl*te zijn gegaan.

Als je daarentegen een merknaam op de slakkenhuisventilator kunt vinden dan kun je voor garantie altijd nog de fabrikant aanspreken. Of een growshop vragen of ze het voor je willen proberen. Of Futurecare, want zover ik weet kocht indoorgarden daar het meeste in .....

Oja, hoe duurder je fancontroller, hoe langer je afzuiger meestal heel blijft. Goede techniek kost nu eenmaal geld ...... Triest maar waar.

 

Geluk en succes er mee,

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb laatst na een klein jaartje gedraaid te hebben, mijn box eens losgeschroefd je wil niet weten wat en meuk erin kan gaan zitten, probeer idd eerst met bijv. perslucht hem eens gewoon goed schoon te blazen en evt. de lagers met een beetje siliconenspray te behandelen..

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

als een fan een tijdje stil staat kan hij al je hem aanzet plots gaan brommen. Laat hem eens een dagje goed op temperatuur komen en kijk of het dan nog steeds zo it. Schoonmaken heeft af en toe ook wel zin maar is over het algemeen niet de oorzaak van een brom. Foutieve aansluiting kan ook tot brom leiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de info!!! maar de boxafzuiger heeft een jaar lang gedraaid, zonder weinig pauzes...dus warm word ie wel...500m3 geen torin geloof ik...niet gedimt...vanwege de warmte..

ik heb hem gister al uit elkaar gehaald, niets verdacht te zien! ziet er allemaal keurig uit, lagers?? ik heb geen idee hoe ik er bij kom...ik zie op de afzuiger in het midden vier schroeven zitten die ik met een grote schroevendraaier niet los kreeg, kom ik zo bij de lagers?? ga de lagers inspuiten met silliconenspray en dan zien we wel weer verder!!! s'nacht s als ik nu ga slapen eerst maar even pasief inblaas en dan zien we van de week wel ff om een nieuwe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat je er niet meer bijkomt :lol:

 

Als het goed is zijn kogellagers onderhoudsvrij en voor hun leven gesmeerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...