Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jeice

Lollypoppen

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik wil mijn 4 plantjes de volgende keer lollypoppen. Dus de complete takjes, het onderste derde van de plant vlak langs de stam afknippen.

 

Ik heb de stekjes altijd 2 dagen op 12/12 staan om te wennen, daarna 10 dagen op 18-6, daarna 12-12, en ik knip ze 9,5 week na het planten van de stekjes.

 

Nu heb ik goed op internet rond gezocht en ik weet zeker dat dit de beste methode voor mij is maar twijfel ik enkel nog over wanneer nu de beste tijd is om ze te lollypoppen voor mij. De één zegt dat het beter is te doen voordat de plantjes de bloeifase ingaan, de ander zegt een week erna.

 

 

Ik top de plantjes op 3 weken na het planten van de stekjes. Dus op 21 dagen. Ik zat te denken, om te lollypoppen op dag 18 of 19, dus ongeveer een week nadat ze op 12 uur staan. Klinkt dit als een goed plan en zou het kwaad kunnen om te toppen en te lollypoppen op dezelfde dag of is het beter om er een paar dagen tussen te laten, voor het herstel van de plant?

 

Bedankt alvast!!!

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe het altijd in week 2 bloei...

 

en je zal een stuk meer info op dit forum vinden als je het dieven noemt... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

2e week bloei is dus 7 dagen na 12/12?

 

doe het het liefste voor of tegelijk met toppen. zou het kwaad kunnen om het tegelijk te doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

toppen doe je normaal tussen de 5 en 7 internode en dieven doe je als de groei er (bijna) uit is... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

je antwoorden worden zeer op prijs gesteld maar kun je iets meer jip en janneke taal spreken?

 

tussen de 5 en 7 internode? wat bedoel je daarmee, 5-7 dagen na dat je em op 12-12 zet?

 

 

wat betreft de groei er bijna uit is, dat is bij mij meestal pas na een week of 5, 2 weken na het toppen. is dat niet een beetje laat en onhandig werken in een volle ruimte?

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry, ging uit van stekken, met welk zaad werk je dan..?

 

en dieven luistert niet zo nauw, ik doe het dus als de groei er (bijna) uit is...

maar sommige verdelen het (stress verdelen voor de plant) over de hele groeitijd...

 

gallery_30384_12311_6937.jpg

 

AUB :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Ja, ik heb het over stekken. Er stonden geen leestekens in je zin dus snapte niet waar het woordje internode bij hoorde. Vroeg me alleen af wat je met 5-7 dagen bedoelde. 5-7 dagen nadat je je lampen op 12 uur zet neem ik aan?

 

Ik begrijp dat ik het dieven dus beter pas na het toppen kan doen als de plant minder kwetsbaar is.

 

 

Dankjewel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef het op.,!? :lol: leestekens genoeg...?

 

 

en je moet de ADDREPLY knop drukken, anders post je steeds het bericht van daar boven mee..!

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat je het zo lief vraagt.. :lol:

 

HINT: De foto heb ik met een reden gepost...!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal het je nog iets verder voorkauwen. Hoef je het alleen nog maar door te slikken :lol: .

 

toppen doe je normaal tussen de 5 en 7 internode...

 

gallery_30384_12311_6937.jpg

 

AUB ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedoelde de leestekens in de zin er boven aangezien ik (nog steeds) niet snap wat je met 5-7 internode bedoeld. ja ik zie het plaatje, maar snap niet wat het met toppen van doen heeft. maar goed, zal wel aan mij liggen dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo gauw het plantje 5, 6 of 7 internodes heeft ontwikkeld, kun je het plantje toppen. Aan jou de keus of je bij de 5e, 6e of 7e internode gaat toppen ;) .

 

Groeten Beaker :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wachten en zingen tot je plant een internode of 5/6 heeft, ongeacht de lichturen/leeftijd.

 

Dieven= Van te voren inschatten welke zijscheuten later weinig waarde hebben waardoor de energie die er in gestoken wordt naar de plantdelen gaan die wel waarde hebben. Het is dus niet alle zijtakken tot een bepaalde hoogte afknippen.

 

Een zijtak onder aan een plant kan mits hij lang genoeg is en boven in het licht valt best dikke toppen produceren, waarom dan afknippen?

 

Lolliepoppen? Nooit van gehoord. Klinkt amerikaans.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, dat is duidelijkere taal, nu snap ik het. Ik heb altijd 3 weken aangehouden, maar nu zal ik de "internode" eens goed in de gaten houden.

 

Bedankt iedereen, dit gaat me zeker helpen.

 

ps: Is het zo als je bijvoorbeeld wacht tot de 7e internode, dat je de plant dan langer in de bloei moet laten?

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je topt in de periode dat je lampen op 18/6 staan, bloei je net zolang als anders, als je topt terwijl de lampen al op 12/12 staan, dan kost het je een paar dagen meer.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dan

 

snap alleen niet hoe mensen in de groei kunnen toppen, je stekjes zijn dan dus nog nog geen week oud? volgens mij zit ik dan nooit op 5/6 internode.

 

ben er alleen nog niet helemaal uit wanneer ik zal dieven, als ik het vroeg doe zijn de plantjes kwetsbaarder, maar ik heb begrepen dat het de groei van de overige scheuten ten goede komt.

 

als ik het later doe na het toppen, zou de top ontwikkeling weer een paar dagen stil komen te staan van de stress

Share this post


Link to post
Share on other sites
ok dan

 

snap alleen niet hoe mensen in de groei kunnen toppen, je stekjes zijn dan dus nog nog geen week oud? volgens mij zit ik dan nooit op 5/6 internode.

 

Ik zet stekken in de groei, wacht tot de 5/6/7 internode, top dan, wacht 3 dagen en zet ze op 12/12. De planten zijn dan meestal 20cm hoog en worden dan afhankelijk van het soort 1,20m hoog. Ik zet er een stuk of 7/m2

 

Ieder zijn ding zullen we maar zeggen.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me geen verkeerd plan, ik wil het de volgende keer gaan proberen. normaal fim of top ik ze een dag of 7 nadat ze op 12 zijn gegaan.

 

geld voor fimmen hetzelfde kwa 5-6-7- internode?

Share this post


Link to post
Share on other sites

allowa

 

weet ik nog niet wat lollipoppen is ,

ben zelf wel in bezit van lolly (jip en jannekenees) maar poppen ho maar .

het node overbodig te zijn dit te melden en is dus onnodig .

de bankhamster interumpeerde me en ik informeerde haar wilde ze een schop in haar noide?

in haar onschuld vroeg ze me inter of me uiter noide en dat doet wel wat met me.

het word tijd haar te fimmen of te toppen .

 

ps;of onder de grond te stoppen .

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol:

 

http://www.youtube.com/watch?v=Arr94XiKokM

 

begrijp dat het het zelfde is als dieven, enkel lijkt het erop dat ze wat meer weghalen zodat de plant dus op een lollie begint te lijken. heb gister mn plantjes van 8 weken even goed bekeken, maar zie dat de grote takken die van helemaal onderop komen gewoon een mooie bud aan het oppervlak hebben. enkel wat onder het bladerdek zit wordt weer crap. vraag me af of je het gewicht van die ene bud er uit krijgt als je die tak had verwijderd. het beste lijkt me enkel verwijderen waar helemaal niks aankomt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...