Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

b0bje

bobje's Micro jackberry F3

Recommended Posts

UPDATE: De JB en SP die gisterennacht alle 2 water hadden gekregen gaven dry aan een uurtje geleden :D

 

Dus op ongeveer 12 uur tijd, waarvan 6 uur donker zijn ze van echt moist naar bijna totaal dry gegaan.

 

Ter vergelijking, die 3 gallon smart pots heb ik 1 week ofzo geleden goed in gewaterd en om de 2 a 3 dagen een beetje water gegeven.

Op de meter geven die beiden nog over de helft 'Moist".

 

Ik verdenk de stekgrond in de kleine potten van gewoon helemaal geen vocht op te kunnen houden.

Dit in combinatie met het verdampen door de omgeving temperatuur.

 

Hopelijk maakt de move naar een grotere smartpot met toevoeging van special mix een verschil.

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey b0bje, na je onderschrift te zien bij je post in mn topic moest ik hier ook even gaan kijken

Leuke setup heb je nu en heel anders dan hoe je van start ging natuurlijk.

 

Ben zelf zwaar de mist in gegaan met het water geven eerst tips heb ik niet :D

Komt met ervaring je word al snel veel wijzer en gaat het steeds beter zijn en voelen denkik

Mij was ook al een goede tensio aangeraden, die er bij de volgende grow vast wel komt

 

Volgens mij gaat het goed verder bij jou leuk verlslag ik blijf je volgen :)

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bani: Moet jou bedanken, 't is door jou nette foto's dat ik voor die T-neon ben gegaan :lol:

 

Ja, een deftige tensiometer gaat ons zeker helpen! Zo'n blumat digital komt er zodra ik terug wat budget heb.

 

Heb gisteren de 1 gallon root pouch in de 3 gallon smart pots gestoken.

Had niet de balls om ze eerst uit de poch te halen, ze hebben al genoeg moeten doorstaan.

 

De SP heeft 1 geel blad, aan een kant. Andere kant is mooi groen. De jackberry doet het precies ook nog goed.

 

Beide hebben nu al enkele nodes en ik vermoed dat ik binnenkort preflowers op de Jackberry mag verwachten.

 

een paar fotootjes:

 

Overzicht:

gallery_33450_13581_1407943.jpg

 

Sugar punch (fem):

gallery_33450_13581_3294192.jpg

gallery_33450_13581_2272594.jpg

 

Jackberry (regular):

gallery_33450_13581_1843697.jpg

gallery_33450_13581_1922218.jpg

 

Mad Shack #1 (fem):

gallery_33450_13581_703341.jpg

 

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gast doe over potten, dit werkt niet....

Je wortels zullen weinig hebben aan je buitenste pot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey omesjaak! Ik las op verschillende forums dat als er medium zit aan de andere kant van de root pouch

dat de wortels erdoor groeien in plaats van te 'air prune'.

 

Maar ik wil niet tegendraads zijn, als er hier nog wat votes PRO overpotten komen zal ik dat doen.

Heb gewoon wat schrik om de plant uit die poch te halen.. denk dat dat eigelijk ook nooit de bedoeling is van zo'n pouch.

 

Denk je echt dat 't zo niet goed gaat gaan ? Iemand ervaring hiermee ?

 

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het groeit er inderdaad wel wat door heen, maar dit is beperkt en is zonde van de grootte pot die je hebt.

Over je wortels kan ik me ook voorstellen dat je je er druk om maakt, maar hoe langer je wacht hoe erger het word.

Heb recent tevens op tv gezien dat als je het kopje van een wortel er afhaalt deze harder groeit :lol: (canvas dacht ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een veel filmpjes gevonden van hoe een plant uit de smart pot te halen, spijtig genoeg geen filmpjes van de root pouch.

Dat materiaal is net iets minder flexibel als de smart pot, weet niet of ik dat zomaar ga kunnen om plooien.

 

Komt nog eens bij dat ik echt niet happy ben met de potgrond in die kleine rootpouches,

een fysieke barrière ertussen zorgt ervoor dat ik mn goeie soil kan herbruiken en die 'slechte' kan weggooien.

Heb ook wel wat schrik dat wat in die rootpouch zit niet echt een stevige massa gaat zijn.

zo'n hoopje zand dat uit mekaar valt.

 

Langs de andere kant kosten die root pouches nu ook weer niet zoveel. (en nieuwe potgrond ook niet)

Is't de moeite om de schaar in de root pouch te zetten ?

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ze ontdaan van hun kleine root pouch.

 

Was geen tof werkje :lol: De SP was vrij gemakkelijk, kluit was stevig, veel wortels.

De jackberry kluit was veel minder '1 geheel', vrees dat een deel wortels niet mee uit de rootpouch is gekomen.

 

TOPTIP #2: kiempjes direct in de gewenste smart pot planten.

 

Denk dat ik het nog vrij voorzichtig heb gedaan, maar 'k verwacht me toch aan een paar dagen 'recovery'.

Alleja ik hoop toch dat ik ze hiermee niet om zeep heb gedaan.

 

Ik had graag 1minuut stilte gehad voor dat ene worteltje, mijn persoonlijke 'hero of the day'.

Vol ambitie kroop ie door de root pouch.. het mocht niet zijn. Ik noem 'm "the little root that could".

gallery_33450_13581_898950.jpg

 

de groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste nacht na hun ongeplande root trim hebben ze dan toch overleeft.

 

gallery_33450_13581_1038173.jpg

 

Terug een cover doen over de potten lijkt me een strak plan, de roots van de SP zaten tot 1 cm onder de topsoil.

Bij de JB iets minder, maar heb die gisteren een extraatje Sannies Mycco meegegeven.

 

Enkel de top een beetje besproeit, volgens de tensio zijn ze allemaal nog goed 'moist'.

(ik check sinds een paar dagen op 3 verschillende dieptes in de potten.)

 

 

SP (fem)

gallery_33450_13581_366947.jpg

 

JB (reg)

gallery_33450_13581_3037110.jpg

 

MS #1 (fem)

gallery_33450_13581_3124884.jpg

 

 

Met covers

gallery_33450_13581_6909.jpg

 

 

Tijd om wat te zonnen:

gallery_33450_13581_526077.jpg

 

Proberen wat vijver folie te pakken te krijgen, ben er niet van overtuigd dat de planten reflectie van beneden fijn vinden.

 

Nu tijd voor wat Big Buddha Cheese !

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehe leuk dat ik iemand heb kunnen inspireren :lol:

Tis zeer fijn beginnen met tneon

Denk ook dat je er goed aan hebt gedaan om die pot er tussen weg te halen

Hoop dat ze mooi aanslaan weer nu zal wel goed komen

SP is echt een mooi soortje volgens mij aleen nog maar goede dingen over gezien

Bij mij kwamen de wortels boven de grond en ook onder de pot uit

Misschien als je ergens een zwarte plastic tas hebt kan je die in 2 stukken snijde

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, 'k moet ook OmeSjaak bedanken, anders had ik die potten zo gelaten.

't Zal zo wel veel beter gaan. Denk dat ik ze vrij proper heb verpot, ze zien er toch nog ok uit.

 

Zou zwarte vuilniszak slecht zijn voor de potten af te dekken ?

'k Heb zo 't idee dat daar misschien wel toxisch spul van kan afkomen.

Vijverfolie is wss optimaal, maar heb ik niet echt voorhanden. Zijn er andere alternatieven ?

 

Zou karton ook werken ? Of gaat die door de warmte juist vocht uit de grond trekken ?

 

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo blijf je lekker bezig met je plantjes toch. :lol:

 

Ik denk dat het afdekken wel goed is zolang de planten de aarde niet helemaal bedekken. Maar misschien dat het wel een beetje de ademende werking van de pot beinvloed.

En van eventuele giftige gassen van een vuilniszak weet ik niet zo. Maar zou die radiatorfolie dan dit ook niet hebben?

heb je niet ergens een stukje zwart/wit folie?

 

Ik heb hier ook dunne vuilniszakken gebruikt, en niet echt wat slechts gemerkt. wellicht kun je even ruiken aan de zakken, en als ze echt heel erg naar plastic ruiken zou ik het niet doen.

 

Karton zou ook het reflecteren kunnen verminderen. je zou dit dan op de reflecterende folie kunnen leggen. Zo komt het niet direct in aanraking met de vochtige aarde. En zodra je planten net zo breed als de potten zijn, en de grond afdekkken zou het ook weer weg kunnen.

 

Succes met je plantjes

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Djbroertje: Goh, ik vind het veel te fijn om met de planten bezig te zijn.

 

Nee, zulke zwart/wit folie heb ik niet. M'n pa heeft misschien nog vijverfolie..

Dat is trouwens geen radiator folie, maar zo'n ding dat je voor de ruit van je auto zet als 't gaat sneeuwen.

Had niets anders, kost geen fluit en kan tegen water. Maar misschien binnenkort toch gewoon wat karton erover.

 

Heb dit weekend in Ikea toffe linnen schuiven gezien die ik waarschijnlijk ga gebruiken voor't SCROGGEN.

Is even breed als de tent en heeft vierkant mazen van ongeveer 3cm. Ik dacht die op bamboe poten te monteren

en zo over de planten te zetten. 1 voor de plant achteraan en 1 voor de twee voorste planten.

De SP die nu het meeste vooruitgang boekt heeft dan dubbel zoveel plaats in de scrog als de andere 2 planten.

Iemand die gaten in dat plan ziet ? Alle tips en advies zijn meer dan welkom.

 

Ben nu "Teaming with microbes" aant lezen.

Beetje de achtergrond achter dat biologische telen aan't opzoeken. Tot nu toe heel tevreden over Sannies starterkit en ik wil nu toch

graag begrijpen wat er juist met die schimmels en bacto gebeurt.

 

Ik las hier in iemand z'n thread dat zijn grond zo 'levend' is dat er paddestoelen enzo groeien :lol:

Zo ver hoeft het bij mij nu ook niet, maar vind het idee van een grondje dat leeft en zichzelf kan bevooraden heel tof.

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

't is weeral even geleden..

 

D'r zit nog steeds leven in, dus ik denk dat ze rustig hun nieuwe smart pot aan't verkennen zijn.

 

De SP is beetje groter dan pakje blaadjes, de Jackberry een beetje kleinder.

Wel beginnen ze alle twee best wel veel growth uit hun nodes te hebben.

 

'k Heb in de hoogte nog 70cm plaats, dus weldra eens bekijken of if de SP niet wat kan trainen.

D'r zijn toch al wat nodes aan de SP, iemand suggesties ?

 

 

overview

gallery_33450_13581_1248497.jpg

 

de SP

gallery_33450_13581_257679.jpg

 

de jb

gallery_33450_13581_262377.jpg

 

de MS #1

gallery_33450_13581_2801299.jpg

 

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Politieisnietmijnvriend: Thanks voor je comment ! Vloeitjes zijn 11cm. Dus nog redelijk kleine plantjes.

Maar ben er toch trots op :lol:

 

Kan iemand me even vertellen of ik het bij 't juiste eind heb dat dit de internodes zijn ?

gallery_33450_13749_1145464.jpg

 

Als ik top op het rode streepje, dan gaat waar het pijltje staat nieuwe growth komen zeker ?

Zou ik dat al doen of wachten tot de plant groter is ?

 

gallery_33450_13749_1257900.jpg

 

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

'k sta nog altijd open voor advies of tips om de SP wat in goeie banen te leiden...

 

Overzicht:

gallery_33450_13581_1267337.jpg

 

 

Jackberry F3

Sex: unknown

Birth: 2/3/2012

gallery_33450_13581_710544.jpg

gallery_33450_13581_103581.jpg

 

 

Sugar Punch

Sex: fem

Birth: 21/3/2012

gallery_33450_13581_712633.jpg

gallery_33450_13581_519732.jpg

 

 

Mad Shack

Sex: fem

Birth: 9/4/2012

gallery_33450_13581_175695.jpg

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey b0bje,

 

Wat jij op die foto omcirkelt zijn de nodes. De stam tussen 2 nodes is de internode :)

 

Als je de groeitop eruit haalt, zoals je aangeeft, zullen op de bovenste node 2 groeitoppen ontstaan. Als reactie op het weghalen van de groeitop zullen de zijtakken een sprint nemen.

 

En om de SP in goede banen te leiden...

Dat kan op zo veel verschillende manieren.

En allemaal even goed.

 

Ik zou d'r nog even door laten groeien en dan de top 180 graden naar beneden buigen :)

Maar je moet het zelf weten :j

 

Niet doen wat ik zeg! Straks is het mijn schuld als het fout gaat :lol:

 

Zien d'r trouwens goed uit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Arnold63: thanks, nodes dus.

 

Als ik nu de top met een touwtje naar de smart pot toe trek, heeft dat normaal gezien hetzelfde effect, nee ?

 

de groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat heeft hetzelfde effect.

De zijtakken zullen zich dan sterker ontwikkelen terwijl de hoofdtop weer naar het licht toe gaat groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

b0bje,

 

ziet er een heel net kweekje uit...

Deze ga ik toch volledig volgen :lol: Zelf begonnen met Hps, maar ik zie veel

mensen prachtige resultaten halen met Neon en TL...

 

Keep them good dude ;)

 

Thanks voor de steun... you know what :)

 

 

Grtz BB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@arnold63: Thanks :wave: Dan ga ik de SP zondag platbinden. En misschien de JB ook, ben nog niet zeker.

De SP groeit nu precies terug zoals voor de verplanting, dus tegen zondag ga ik ze gemakkelijk kunnen buigen.

 

@blueberry: Glad you're on board. Laat maar horen als je zin hebt in een praatje!

 

 

 

Geen fotootjes vandaag meer.. net terug van den Toer en de OG Kush is doing my head in.

 

Peace :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey b0bje dat binden trekt ie wel :wave:

Zie de comments van Beaker in mn topic.. die heeft zeker gelijk gekregen

De zijtakken gaan dan goed :tu

 

En je kunt wel een gaatje of stukje uit de rand van een smartpot knippe en daar iets doorheen doen om hem neer te binden zo had ik het in het begin ook

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bani: Thanks man, had niet door dat jij ze ook had gebogen. Dacht enkel geknakt.

 

Ben nog wat onzeker over hoe ik het praktisch ga doen.

Heb hier binddraad liggen, die kan ik eventueel door de smartpot proberen rijgen (rijgen/reigen whatever).

 

Dacht ook ergens iets gelezen te hebben over na het buigen de fanleaves te verwijderen die onderaan komen te liggen..

weet niet meer juist wat daar van aan was. Morgen eens terug opzoeken.

 

tijd voor een nightcap!

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de SP zijn top met binddraad aan de smart pot vast gemaakt. (pic beneden)

Hangt die genoeg af zo ? Of zou ik toch beter gewoon toppen ?

 

De JB maakt zich een mooi bladerdekje, maar voor de rest vind ik het maar een stoned plantje :wave:

 

Die Mad Shack gaat ook nogal een gang, holy shit. Ik blijf bij m'n voorspelling dat die voor de bloei de JB heeft ingehaald.

 

Advies, comments, free hugs altijd welkom !

 

Overzicht: (pre-LST)

gallery_33450_13581_358825.jpg

 

Sugar Punch

Sex: fem

Birth: 21/3/2012

post-LST

gallery_33450_13581_1899640.jpg

gallery_33450_13581_1944743.jpg

pre-LST

gallery_33450_13581_299832.jpg

gallery_33450_13581_2523392.jpg

 

Jackberry F3

Sex: unknown

Birth: 2/3/2012

gallery_33450_13581_822279.jpg

 

 

Mad Shack

Sex: fem

Birth: 9/4/2012

gallery_33450_13581_1932847.jpg

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...