Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

b0bje

bobje's Micro jackberry F3

Recommended Posts

@Torsten: Da's een strak plan !! Heb een lamp uitgezet en bovenaan gehangen.

De temp is gezakt, de LV ging wat naar boven en ik heb meer ruimte om in te 'werken'.

 

Voorlopig geen $ voor variac, maar hij staat wel op m'n verlanglijstje !

(heb je misschien een bepaald type/model/merk in gedachten ?)

't zou meer zijn voor de LV, want al bij al valt het geluid van die buisfan best nog wel mee.

Veel servers zijn een pak luider.

 

'k Heb ook wat munt tijm en rosemarijn zaailingetjes bij in de tent gezet,

die witte tent ondergrond zoveel mogelijk volzetten gaat m'n ogen ten goede komen :wave:

 

Als deze plantjes nou niet dood gaan, heb ik er dan baat bij om ze nog naar 11.7liter smartpots over te planten ?

't idee is om elk plantje 1 lamp en ieders de helft van de tent te geven voor een scrog.

Weet alleen niet goed hoeveel wortelmassa een scrog van 60x30 nodig heeft.

't is nu niet zo'n grote opervlakte, maar kzou 't zonde vinden om m'n plaats niet optimaal te benutten.

 

Zit er niet mee in om langer in veg te zitten als me dat meer opbrengt,

heel die wietpas heisa hoef ik niet, ik zal er alles aan doen om over een tijdje van

nu niet meer afhankelijk te zijn van een shop.

 

 

Iemand advies ?

 

Anyway, zo ziet het er nu uit.

gallery_33450_13581_2391992.jpg

 

 

De groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

temp 19 - 27

LV 39 - 53

 

De SP is goed haar best aan't doen. Op foto zie je 't nie zo, maar de SP haar blaadjes

zijn veel groter dan de JB. Nu al ziet ze er veel robuster uit dan de JB.

 

gallery_33450_13581_2961106.jpg

gallery_33450_13581_1835336.jpg

 

 

De jackberry blijft klein, not sure why. Denk dat 't een tegendraads mannetje gaat zijn.

gallery_33450_13581_1782354.jpg

 

Weet niet waarom, maar ik krijg niet bepaald een goed gevoel over de Jackberry. (mede door niet te weten of ie man/vrouw is)

Zelfs na een beetje schuldig verzuim zou die na een weekje ofzo toch terug mogen beginnen groeien, niet ?

Voor de rest geen uiterlijke tekenen van problemen denk ik, dusja ik zal maar gewoon afwachten wat ie doet.

 

signing off!

 

De groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan bij de action ook dimmers krijgen. [ik dacht €2,99]

heb ik zelf ook op mijn buisfan aangesloten en werkt perfect.

ziet er verder goed uit.

succes met je kweek.

 

grtn erazer :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks erazer !

 

Ik zie in't forum de "S-VENT AUTOMATISCHE TRAFO REGELAAR 1.5A" regelmatig terug komen,

dus denk dat ik die ga halen. Met zo'n dimmer heb ik toch altijd schrik dat ik die niet op tijd bij ga kunnen stellen.

 

Gisteren de ladies (1 toch) nog wat water met bacto meegegeven. Heb besloten van iedere dag een lekje water

te geven. Mits al niet te nat. Om de 2 dagen bacto.

 

Heb ook besloten die cover van de pot te halen. Ik denk dat die reflectie met de plant zijn groei prutst.

Voorlopig de toplayer beetje natspuiten savonds en smorgens water geven.

 

vlnr: munt, sugar punch (fem), jackberry (unknown), tijm, beneden: kattegras en rosemarijn

 

gallery_33450_13581_3769208.jpg

 

de sugar punch:

 

gallery_33450_13581_1311509.jpg

 

de jackberry:

gallery_33450_13581_1770872.jpg

 

 

de groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Bobje,

koop deze controler:

http://www.growcenter-noord.nl/voltregelaa...watt-p-879.html

De anderen controlers werken met een triac en dat in verbinding met een kleine ventilator zorgd voor gebrom.

Met een Variac kan je de kleinste ventilator tot 0% dimmen, zonder herrie. :wave:

 

Zo een Variac gebruik ik nu voor mijn 1000 kuub slak.

 

 

Groetels

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@torsti: Bedankt voor de feedback! Die had ik eerst ook gezien, maar vond er niet super veel info over.

Vind het er ook wat army surplus uitzien, enkel nog een kistje dynamiet en een lange draad :wave:

Gezien jij die gebruikt ga ik die waarschijnlijk ook bestellen. Had nog wel wat vraagjes:

 

Kan ik daar gewoon 2 stekkers in pleuren en aan dat wieltje draaien ?

Of moet ik draden strippen en op klemmen bevestigen ? (lijkt op zulk 'n ding van vroeger op school in fysica)

Oja, en hoe groot is zoiets ongeveer ? Ik vermoed dat dat zwaar is en op de grond moet staan ?

 

Sorry voor de vragen, maar de product info pdf op de site die je linkte werkt niet.

Staat ook geen merk bij ofzo.

 

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Links de sugar punch, rechts de jackberry

gallery_33450_13581_3181350.jpg

 

de sugar punch

gallery_33450_13581_2892378.jpg

 

de jackberry

gallery_33450_13581_758672.jpg

 

 

Als 't zo blijft verder gaan heb ik binnekort een palmboom met een struikje naast :wave:

 

Nog een weekje of 2 op 18/6 en dan zo ongeveer op 12/12 ?

Ze stellen nog niet zoveel voor en 'k zou toch graag proberen om tentje meer dan half vol te krijgen.

Advies is altijd welkom !!

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Bobje,

deze Variac is het:

gallery_5351_13388_203505.jpg

Het apparatje weegt circa 1 kilo en wordt met snoer en stekker geleverd.

 

Het is gewoon plug and play.

 

Groetels

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooow, da's helemaal niet zo groot! Cool, thanks Torsten.

 

Ik zit met een vraagje... sinds ik niet weet of m'n jackberry man of vrouw is,

zou het te laat zijn om nog een extra fem te kiemen ?

 

Als ik nu nog een sugar punch fem of mad shack fem zou kiemen, ga ik dan problemen krijgen

met de grote van de eerste planten ? 'k zou toch willen scroggen, dus denk dat dat nog wel gaat ?

If so, neem ik dan best nog een sugar punch ? OF zou een mad shack fem sneller bijbenen ?

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temp en LV blijven al een weekje hetzelfde. Met 1 lamp en deze intakes dus alles ok.

Morgen ergens 1 a 2 fans uitrippen voor onder de lampen. Voorlopig laat ik de grow PC intact,

wil ik zeker nog iets mee gaan doen. Dus een ander appliance zal z'n fans moeten doneren :wave:

 

Ik kon me niet inhouden, heb 2 mad shack fems gepopt. Die komen in de 11.7L smart pots.

De JB en SP zitten in 1 gallon en blijven voorlopig daar in, overpotten uit root pouch lijkt me niet evident.

 

Als de JB nu een meisje blijkt te zijn, zou ik die precies niet mee willen laten bloeien,

maar in de PC case terug wat laten veggen en misschien stekjes van nemen zodat ik na de 10weken SP bloei

direct iets anders heb om in de homebox te bloeien. Zou dat lukken denk je ?

(de growpc heeft niet vet veel lumen, maar voor 1 plant en eventueel wat stekkies ?)

 

groepspic

gallery_33450_13581_3293098.jpg

 

de SP

gallery_33450_13581_657678.jpg

 

de JB (blaadjes hangen niet slap, lijkt alleen maar zo)

gallery_33450_13581_3429484.jpg

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes zien er ok uit.

gallery_33450_13581_737303.jpg

sugar punch

gallery_33450_13581_2763099.jpg

jackberry

gallery_33450_13581_2832688.jpg

 

Heb de koolstoffilter van de achterwand naar midden bovenaan verschoven,

zodat beide lampen op de correcte plaats hangen. Gelijk ook elk armatuur van een 80mm fan voorzien.

 

Toen ik de stroom voor de fans door de flens stak, zag ik dat deze helemaal open stond :lol:

Die flens zit achteraan vlak tegen de muur, denk niet dat daar licht doorheen gekomen is.

 

Morgen de easy rollers omdraaien, zodat ze correct hangen :lol: grrr

 

Nog geen beweging mij de mad shacks. Heb alvast 2x 12L met schimmel en bacto in de tent gezet.

Zo kan die wat op temperatuur komen (en is m'n LV gelijk wat hoger.)

 

Temperatuur is terug wat naar boven gegaan met dat 2e armatuur aan, maar door de actieve inlaat en die 2 fans

is er meer luchtverschuiving, ik hoop dat het voldoenden is. Denk het wel.

Morgen checken of de min/max ok is. (en eindelijk eens een afdakje voor mn metertje).

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien d'r gezond uit :lol:

 

Ga zo door :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks Arnold63 ! Ben blij dat alles voorlopig goed gaat :lol:

 

Even overzichtje van't tentje:

 

de rollers omgekeerd... much better :lol:

gallery_33450_13581_1289768.jpg

 

Filter in't midden, much cleaner !!

gallery_33450_13581_1887628.jpg

 

fannetjes aan de tneons, much cooler:

gallery_33450_13581_1309142.jpg

 

De mad shack is nog niet ontkiemt, hoop dat ie snel boven komt.

Ben niet gehaast, zie eigelijk nu pas nieuwe growth aan de internodes van de jackberry.

Kan dat het begin van de pre-flowers zijn ? Die zitten daar toch ook ergens ?

(heb er geen foto van, zitten verstopt achter de blaadjes.. morgen proberen op in te zoomen)

 

temp: 18.4 - 31.8

LV: 31 - 69

 

Overview

gallery_33450_13581_21325.jpg

 

sugar punch

gallery_33450_13581_2705114.jpg

 

Jackberry

gallery_33450_13581_2197771.jpg

 

de munt (Voor een thee'tje)

gallery_33450_13581_2005.jpg

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 2 weken jongere sugar punch (rechts) is nu duidelijk al groter dan de jackberry (links) :lol:

 

gallery_33450_13581_1288553.jpg

de SP

gallery_33450_13581_1481889.jpg

de JB

gallery_33450_13581_2298432.jpg

 

De mad shack zijn nog steeds niet boven... kon het niet laten en heb even 'in' de sponge pot gekeken.

Beide zaadjes zijn open, bij 1 van de 2 is't worteltje onderweg naar beneden, bij de andere zit 't worteltje

vanuit een gaatje in't zaadje te kijken...

 

Heb al veel zin om ze gewoon in de grond te pleuren, komen normaal gezien toch een van de dagen boven.

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyhey :) beetje een update.

 

 

Mad Shack (fem) #1 is boven :D

gallery_33450_13581_138747.jpg

 

Nummer 2 is nog steeds niet daar... had een beetje schrik voor alle twee, gezien ze nu 1 week aan't kiemen zijn.

Als #2 tegen mid volgende week niet boven is, ga ik die smartpot gebruiken om m'n sugar punch in te zetten.

(waarschijnlijk met rootpouch en al; heb me laten vertellen dat de wortels door die pouch kunnen groeien als er medium

aan de andere kant zit.)

 

Toch hoop ik dat Mad Shack (fem) #2 er nog doorkomt.. Drie dames en 1 unknown, daar moet ik toch

minstens 1 goeie joint van kunnen rollen :lol:

 

Iemand een idee waarom m'n jackberry veel trager is ? Komt dat allemaal door m'n geknoei de eerste weken ?

Behandel de sugar punch eigelijk net hetzelfde en die doet het toch veel beter.

Versta me ni verkeerd, de jackberry is ook aant groeien, maar echt veel minder snel zowel hoog als breed.

 

't zou me niet verbazen als Mad Shack #1 de jackberry op een week of 2 ook voorbij steekt.

 

Zou ik al fimmen ? of beter nog mee wachten ? Ik kan niet naar bloei gaan voor de MS #1

paar weken in veg heeft gestaan, dus weet niet wat het beste plan is nu..

(had beter van de beginne 4 fem zaden genomen en gelijktijdig gekiemt; maarja.. weten we nu voor volgdende keer)

 

Overview:

gallery_33450_13581_2338479.jpg

 

m'n sugar punch:

gallery_33450_13581_809662.jpg

 

m'n jackberry:

gallery_33450_13581_1954630.jpg

 

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je SP zier er optima forma uit :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Krasi !

 

Door de trage Jackberry had ik eigenlijk al geconcludeerd dat cannabis traag groeit en dat ik veel te ongeduldig ben.

 

Maar die Sugar punch spreekt dat dan weer tegen.

Ik vind haar d'r ook echt super uitzien.

 

Dus ofwel is die SP een veel snellere soort dan Jackberry ofwel heb ik die JB serieus verkloot de eerste week.

 

Denk dat ik het antwoord niet ver hoef te zoeken :D

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar wat ik gelezen heb over de JB, is deze juist een snelle soort, dus geef d`r nog niet op :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi kweekje :D zou je de plantjes die al ouder zijn

niet in grotere potten zetten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi: Ik geef geen enkele plant op tot ik hier te horen krijg dat er geen redden meer aan is :D

't zijn m'n allereerste planten, dus als er nog wat uit te leren valt, gaat ie heel de rit mee.

Heb nog nooit JB gerookt, maar wat ik er van lees lijkt het me een ideaal wietje.

 

@Elmo: thanks man ! M'n plan was altijd maar om 1 of 2 planten te hebben..

Dus ik heb geen grotere potten om ze in te doen :)

Misschien een domme vraag, maar denk je dat overpotten van 1gallon naar 3 gallon een verschil gaat geven in het eindresultaat ?

't is ook maar een 60x60x120 tentje..

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een vraagje; m'n sugar punch staat vrij 'wild'.

Ik had al ergens gelezen dat het normaal is dat de blaadjes van de top recht naar boven 'eruit' groeien en dan terug plat komen.

Mijn vraag is, op de foto van de SP zie je sommige van de puntjes van de blaadjes bovenaan naar beneden buigen.

Wil dit zeggen dat die puntjes te dicht tegen de lamp zaten ? Of iets anders dat mis is ?

 

Sugar punch

gallery_33450_13581_2018763.jpg

 

Heb voor de eerste keer eens water van onder gegeven, holy shit... wat een dorstige plantjes.

Zal straks de bovenkant nog wat natspuiten, kwestie de buffertab wat te bewateren :)

 

Oja, heb 2 extra 3gallon smart pots besteld. Kost me evenveel als een grammetje of 2,

dus dat zal een grotere wortelmassa wel terugverdienen zeker.

 

Overzicht: MS #1 is 2cm, MS #2 is bijna boven :D

gallery_33450_13581_3284363.jpg

 

Jackberry

gallery_33450_13581_1017543.jpg

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bob

 

Eerst begonnen met PC en dan eindigen in een tentje...hoe doe je dat :lol:

 

De hoeveelheid geld dat je erin pompt zegt genoeg dat je veel om je plantjes geeft ;)

 

Dus als ik jou was zou ik ff tegen je plantjes fluisteren en zeker tegen die JB dat die beter eens begint op te schieten ;)

Beetje dreigen kan nooit kwaad toch ;)

 

De reden dat je JB zo achterloopt is door het begin...ben het zelf nu ook aan het meemaken, ik zou zeggen de eerste 12 dagen zijn cruciaal voor de rest van de groei en bloei, als je daar wat mispeutert ga je dat over de gehele termijn wel merken.

 

Maar als je genoeg geduld hebt maakt het niet zo uit, omdat je geen autoflowers hebt , kan je ze rustig laten groeien 18/6 tot ze hun normaal formaat hebben zoals ze het horen te hebben.

 

Ik zou zeker die JB niet fimmen of niet teveel meer stressen, die SP daarentegen wel, zo kan de JB de SP terug wat inhalen met groei, en kan je ze samen op 12/12 zetten, zonder echt veel verschil te hebben in groei. Je hebt de JB toch al zolang dus vind ik dat je dan ook maar net dat beetje meer moet doen en het moet volhouden en het zeker niet moet verknoeien, anders had je 2-3weken eigenlijk al moeten zeggen, ik plant een nieuwe.

 

Dus mijn tip is die JB haar gang laten gaan, en als je wilt fimmen /toppen=SP

Maar ben zelf maar een beginner, maar heb wel al heel veel gelezen ^^

 

De pro's zullen mij wel op hun plaats zetten als ik fout ben :)

 

En hoeveel water geef jij? en om hoeveel dagen? Want vb als JB haar wortelstelsel ondermaats is geevolueerd, en je geeft beiden evenveel water, kan je mss de JB verzuipen en stagneer je de groei meermaals..Zo'n tensiometer is denk ik wel de moeite, heb er vandaag eentje gekocht voor 15€, die meet ph en vocht, het is mss niet 100% nauwkeurig voor die prijs..maar het geeft me wel een beter inzicht in het bodemstelsel hoe vochtig het eigenlijk is. Want op gevoel...wateren komt bij mij niet goed als ik afga op de droogte van het oppervlak. Natuurlijk zijn het extra kosten, maar het is iets eenmalig...wat is 15€ op 5-10 jaar :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@politieisnietmijnvriend :lol: bedankt voor je comment !

 

De PC case is nog niet helemaal weg hoor ! Maar door een beperkt budget en aankomende geurhinder besloten

om m'n budget nu in een tentje te steken en als 'k nog eens rijk ben knutselen we verder aan de case. D'r kan nu toch geen moederbord meer in :)

 

Don't worry, ik laat de Jackberry met rust ;) Als ik een vloeibaar wortel additief had kreeg ie het, helaas laat 't budget niet toe.

Voorlopig moet Sannies schimmels het doen. 'k ga hem/haar niet toppen ofzo, binnekort naar een 11L smart pot zien wat ie dan doet.

 

Hoeveel water ik geef ? Hangt er een beetje van af. Ik gebruik wel zo'n meter hoor, 't is gewoon een crappy one:

 

gallery_33450_13749_18735.jpg

 

Tegen dat de meter onderaan moist staat (en met de vinger voelt het ook niet nat ofzo) geef ik ze water.

Ongeveer zo'n 200ml per plant. Ik stel me wel de vraag hoeveel daarvan verdampt door de rootpouch...

Heb geen extra pouch of plek om een 'controle' pot te maken spijtig genoeg.

 

Mad shack #2 ziet er niet al te best uit. Ze is boven, maar 1 van de lobblaadjes ziet zwart :D

En stengeltje is zo dun, die krijgt die blaadjes nooit recht. 'k geef haar voorlopig voordeel van de twijfel.

Zullen zien hoe ze er morgen bijstaat.

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow die meter is meesterlijk :) die kan zelfs 'lumen' meten joh :D

 

wel ik heb ook zo'n crappy dingetje..maar het geeft een goede indicatie..want mijn ogen kunnen niet de grond in zien, en mijn vinger is niet 20cm lang . En vochtig..wel alles dat donker is van aarde is voor mij als nieuweling vochtig :lol:

 

Dus kan ik beter met zo'n tensiometer werken ^^

 

Mss kan je een foto plaatsen van die Madshack#2

 

Moest ie het niet overleven, kan de JB in haar pot ;)

 

Ik zou zeker geen nieuwe zaadjes meer ontkiemen, maar het doen met dit.

 

En ervaring opdoen. Moest je het toch nog Verne*ken, dan heb je er maar 4 vermoord ipv 5.6.7?

 

Dus zullen nr 5-6-7-8 volgende keer het nog beter hebben met iemand met nog meer ervaring.

 

En je moet ook je kastje wat leren kennen he, wat die allemaal aankan van temperatuur en hoogtes enz.

 

Genoeg om nog te leren deze kweek lijkt me

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net even in 't tentje gekeken en 'k vermoed dat MS #2 niet meer is.

Spijtig, maar 't is dan ook m'n eigen schuld, had vorige week maar niet ongeduldig in de sponge moeten kijken.

(nog een geluk dat MS #1 die stomme zet overleeft heeft.)

 

TOPTIP #1: Als je zaadjes na enkele dagen niet uit de spongepot zijn, begin dan NIET in de spongepot te kloten.

Plant 'm gewoon en wacht nog 1 week.

 

ik mag nu echt geen zaden meer ontkiemen, als de deze 10 a 11 weken moeten bloeien heb ik nog max 1 a 2 weken veg tijd.

Vermoed dat ik nu al tegen een juli oogst zit. De vrouw gaat 't niet tof vinden om in't hoogseizoen op vakantie te moeten, maarja.

Dus 3 planten in m'n tentje. Dat zal al wel moeite genoeg kosten :D

 

Kga de JB en SP pas verpotten tegen 't einde van de week, als die 2x 3gallon smart pots geleverd zijn.

Verschillende pot hoogtes maakt 't moeilijk om de lamp(en) er mooi boven te hangen,

dus beter alle 2 in een keer overpotten.

 

Fotos later, batterij is plat.

 

de groeten!

 

 

EDIT: ik bedenk me net, als ik nog maar 2 weken ga veggen, zou ik dan nu de SP niet moeten toppen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...