Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

fairbet

Knipmachine

Recommended Posts

Goedemiddag,

 

Aangezien ik ontzettend lui ben, wil ik een knipmachine kopen. Niet elektrisch of groot, maar gewoon zo'n handdraai-ding.

Nu zijn er twee soorten. De spinpro en de tumbletrimmer. Wat is nou precies het verschil? Behalve de prijs dan. Zijn er mensen die ervaring hebben met een van de twee en zo ja, hoe bevalt het en wat zijn de voor en nadelen van beide merken?

 

Greetzzzz,

F

Share this post


Link to post
Share on other sites

k zou gewoon lekker met de hand blijven knippen krijg je toch mooiere toppen vind k zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn beide nagenoeg gelijk. Het beste is om een te kopen met een doorzichtig deksel en met 4 snijdraden.

 

Succes,

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

he fair bet ,

 

lekker met de hand jonghe

 

als je toch die tumble koop gebruik GEEN olie of iets dergelijks ,

 

dat blijft aan die rubberen flapjes zittten ,

 

en droogt je tjop bruin op ,, thc loos

 

dus succes ,, amigo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een jaar lang met het handje te hebben geknipt,heb ik mezelf laatst een Spinpro gedaan ;)

Heb geen ervaring met de tumble trimmer,maar ik ben zeer blij met de Spinpro.

En dat je toppen er minder mooi uitkomen vindt ik persoonlijk wel meevallen.Dan is het een overweging die zult moeten maken...met een scheef gezicht uren achter elkaar alles knippen,of je trekt het eraf,mikt het in de Spinpro en draaien maar.

Ik wil nooit meer anders :) En vooral met die fluffy zooi is het een geschenk uit de hemel.

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

met zo'n apparaat gewoon alleen de fluf doen.. dan verneuk je geen grote toppen, je slaat toch ook het witte van de wiet af met zo'n apparaat, en je toppen worden sneller bruin met zo'n apparaat.

 

handje knip is het beste.. maargoed fluf blijft een tyfuswerk.. daarom dat maar met een machine.. gebruik zelf ook tumble trimmer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind de Tumbletrimmer beter dan de Spinpro. Deze is verder uitontwikkeld en met de Spinpro haal je teveel wiet eraf. Die 4 snaren is echt onzin. Het gaat meer om het rooster, de plastic flappen (mogen niet te groot zijn) en het zgn. tandwiel mechanisme. 1 x draaien met de Tumble betekent dat de snaren zo'n 32 keer rond draaien.

 

Grote toppen met de hand knippen, medium en klein met de Tumble. :)

 

Electrische heb ik ook getest, maar die haalt er teveel vanaf en bovendien vind ik de handmachines beter draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan met het bijgeleverde dopje gewoon de boormachine er op zetten... :) (is hij ook automatisch)

Share this post


Link to post
Share on other sites
je kan met het bijgeleverde dopje gewoon de boormachine er op zetten... ;) (is hij ook automatisch)

 

Sterker nog de motoren komen van een accutol, men maakt er alleen een stukje plastic omheen. Helaas tegenwoordig allemaal Chinese poeliepap, dus geef mij de handmatige maar. Werk al 5 jaar met dezelfde machine het oude model en heb hem pas laten reviseren voor 15 euro (al deed hij het nog prima). Nu weer zo goed als nieuw. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dan!!! Duidelijke antwoorden allemaal heren! En groene dame!! :)

Ik ben ook van plan om alleen de kleine topjes er mee te doen. De grote vind ik stiekem wel leuk om met de hand te doen....

Alleen die kleine k.. topjes word ik gek van... Dank allen!!!

 

@groen gif. Had ik niet gezien.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind de Tumbletrimmer beter dan de Spinpro. Deze is verder uitontwikkeld en met de Spinpro haal je teveel wiet eraf. Die 4 snaren is echt onzin.

 

Ik vind het onzin dat de spinpro er meer afhaald. Je kunt de snaren gewoon afstellen :lol: . Eentje met 4 werkt 2x zo snel ;) .

 

green-lady ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ze alletwee en merk echt totaal geen verschil..

 

ik maak ze niet schoon dus moet nog wel eens een nieuwe kopen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon helemaal niet knippen.Heb je mooie wiet gekweekt ga je het verzieken met zon machine.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) :lol: , Helemaal niet knippen??? Draai jij de vloei om je hele plant?? :( .

Steek er nog maar eentje op twinny ;)

 

;)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb ze alletwee en merk echt totaal geen verschil..

ik dacht al dat t aan mij lag... Merk ook geen verschil nee..

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik maak ze niet schoon dus moet nog wel eens een nieuwe kopen :lol:

 

Tijdens het knippen wat olie (geen motor-olie ;) ) op een doek doen (met mate) en dan de snaren/messen insmeren en het rooster/zijkanten. Tijdens het knippen enkele keren herhalen. Als je klaar bent het gehele apparaat van binnen volledig NAT spuiten met de olie in een plantenvernevelspuit. Een dagje (of enkele dagen/week/maand) laten weken, en je hebt hem zo schoon. ;)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of water met amoniak vernevelen, 15 minuten laten staan en je kan het er zo afvegen, ff afwassen en klaar. :lol:

 

WEL VAN DE RUBBERS AFBLIJVEN MET DIT SPUL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

duidelijk de spinpro,

is precies dezelfde machine maar dan een stuk betaalbaarder.

kgeloof dat het bijna 100 euro scheelt

200 voor de spinpro en 300 voor de tumble.

makkelijke keuze dacht ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een Spinpro overgekocht van iemand, de rede van verkoop was dat die er toch teveel vanaf haalt?!

 

Maar heeft iemand een (goede) foto van het snijdraad gedeelte?! Want volgens mij had meneer hem niet goed in elkaar gezet..

Als ik de draad vervang en hem stevig aandraai, komen de draden te ver van het rooster af..dus wellicht een ringetje eronder vergeten?

 

Dus wie kan me helpen aan een paar duidelijke foto's van de onderkant van het rooster??

 

Mijn dank is groot, want dit weekend moet die zijn werk bewijzen! :smoke

 

P.s nu wel of niet gebruiken/schoonmaken met olie?! beetje tegenstrijdige verhalen hier..

 

B) :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb ze alletwee en merk echt totaal geen verschil..

 

ik maak ze niet schoon dus moet nog wel eens een nieuwe kopen B)

 

 

gwoon in de vaat wasser :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff een doekje met wasbenzine na de draai en dan de kast in, kun je meteen weer schoon beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeft geen ringetje tussen maar je moet hem ook niet te strak aandraaien.

voordat je gaat beginnen even goed het rooster en de rubbers invetten met olie.

als je klaar bent zet je hem in de vaatwasser wat ik niet zo fris vindt of je maakt hem met de hand schoon.

beetje spiritus of alcohol er in en naspoelen met water. en dan weer invetten zodat de rubbers niet uitdrogen

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom gebruiken jullie olie waarom geen water. Ik heb een keer buitenwiet geoogst in de regen die was kleddernat ik had bijna geen bruine handen terwijl de wiet zelf gewoon erg plakkerig was maa door het water hect het niet goed!

 

Gewoon lekker nat houden die trimmer, iets vaker spuiten als met olie maar dan blijft er geen olie op je wiet hangen er is niks viezer dan olie roken.

Ook voor de commercie ben ik niet voor het gebruik van olie maar het gebeurd tot mijn spijt.

 

Het valt me nog tegen dat er niet een antiplaklaag in die machines word aangebracht. Neem een pan met een antiaanbak laag als voorbeeld.

Maar ik begrijp het wel dan hoeft niemand meer van die troep te kopen waar je het mee schoonmaakt en/of smeert.

 

Als ik met de hand knip trek ik altijd van die latex handschoentjes aan dat knipt erg fijn. af en toe met een aardappelschil mesje de hars van je schaar schrapen en je kan er weer een uur of 2 tegenaan :vape:

 

weet iemand waar ik die trimmer met transparant deksel kan krijgen? ik kan hem niet vinden en niet van die namaak meuk gewoon de originele. Ik wil 'm t liefst via internet bestellen omdat ik weet dat de shop gewoon duurder is.

 

je hebt die ene met die halve bolle kap die plat is onder het draaihandvat en je hebt die originele (tenminste ik denk dat dit de originele is) die gewoon helemaal bol loopt. Ik heb er totaal geen verstand van maar lijkt me verrekte handig.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je wel vertellen dat die met dat doorzichtige deksel een hele slechte move is geweest.

die worden ook niet meer geproduceerd omdat er teveel terug kwamen met problemen.

voor een spin pro moet je ff op growerschoice.nl kijken die is wel het goedkoopste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...