Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Drips

Kindje sterft gruweldood na slok van plantenvoeding voor wietplantage in zijn kamer

Recommended Posts

De rechtbank van het Britse Bradford heeft een vrouw schuldig bevonden aan de verwaarlozing van haar zoontje, dat in november 2010 op een gruwelijke manier overleed. Lauren Booth (24) gebruikte de kamer van de tweejarige Aaron om cannabis te telen, en het kindje dronk van een uiterst giftig flesje plantenvoeding dat de moeder binnen zijn bereik had laten staan.

 

De tragedie vond plaats op 6 november 2010 in Norris Close in Huddersfield, meldt onder andere de BBC. Om 12.40 uur 's middags hoorde de vrouw een luide klap, waarna ze de ineengestorte Aaron op de vloer vond, duidelijk met veel pijn en happend naar adem.

 

Extreem giftig product

Het kindje had die dag nog geen eten of drinken gekregen, aangezien zijn moeder nog in bed lag met haar vriend Shaun Williams. Aaron moet heel hongerig en dorstig geweest zijn, zei procureur Thomas Storey op het proces. De jongen moet de plantenvloeistof hebben aanzien voor een frisdrank, aangezien het flesje sterk lijkt op het drankje 'Fruit Shoot', aldus Storey. Het ging echter om het extreem giftig product kaliumhydroxide, waarvan twee koffielepels al fataal zijn. Het flesje stond op de gemakkelijk bereikbare vensterbank, hoewel het een duidelijke waarschuwing bevat het buiten het buiten bereik van kinderen te bewaren. Het flesje heeft ook een speciale veiligheidsdop.

 

Gevolgen

De gevolgen waren verschrikkelijk. De slokdarm en luchtpijp van de jongen losten gewoonweg op, en het kindje liep ook brandwonden op aan zijn maag, pancreas en milt. De mond en lippen van Aaron zagen bruin toen zijn moeder en haar partner hem aantroffen naast hun bed. In het ziekenhuis voerden artsen nog een spoedoperatie uit om de maag en een deel van de slokdarm weg te nemen, maar het kindje was er te erg aan toe. Aaron overleed op 17 november, 11 dagen na het incident.

 

Bezorgd over plantage

De vader van Aaron, Mohammed Khan, vernam pas op 14 november van een vriend dat zijn zoontje in het ziekenhuis lag. De dag dat hij naar het ziekenhuis ging, leek de moeder van de jongen meer in te zitten met het feit dat ze haar cannabisplantage moest verhuizen dan met de gezondheid van haar zoontje, zei procureur Storey. "Ze vertelde hem dat zij en haar partner een beetje geld probeerden te verdienen door binnen wiet te telen. Ze leek bijna verveeld door de betrokkenheid van de politie omdat ze nu een andere plaats moest zoeken om de drugs te verbouwen. De toestand van haar zoon leek haar niet te deren."

 

Vonnis

Booth is nu vrij op borg tot 16 april, wanneer haar straf wordt bepaald. (sam)

 

Bron: HLN

Share this post


Link to post
Share on other sites

"kalium hydroxide" Volgens mij gebruik ik dat als gootsteenontstopper. Leuk dat soort ongeïnterresseerde hobbybroodkwekers. Ze kunne die ASO mammie beter met zo'n flesje in bad stoppen.

Legaliseer die zooi dan zijn we meteen van dit soort types af ook. Diep triest voor dat kind, echt diep triest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds wanneer is kaliumhydroxide plantenvoeding?

 

Overigens is het niet zozeer giftig alswel extreem corrosief.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wodt gebruikt als PH+ door anorganische kwekers. Zelf gebruik ik in zo'n geval liever een scheutje roots, of ik laat het aan de bufferende capaciteit van de aarde over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu mag zij in tegenstelling tot de planten een keer in de bak slapen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

schokkend !!

 

als ze 6 jaar zijn vertellen ze op school: "pappa heeft aarbeien op zolder... ;) "

 

...kweken en kleine kinderen gaat niet samen.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wordt dat gebruikt als ph+?

 

hadden ze toch gewoon een beetje ph- erbij kunnen doen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
wordt dat gebruikt als ph+?

 

hadden ze toch gewoon een beetje ph- erbij kunnen doen :rofl

 

Probeer 't eens uit zou ik zo zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

snap niet hoe zo iets kan gebeuren!!

ik heb ook kleine van bijna 2 rond rennen maar die komt echt niet in de buurt van me plantenvoeding..

Share this post


Link to post
Share on other sites

kind had de hele dag nog geen eten of drinken gehad.. dan was ie zoiezo snel doodgegaan.. nog los van die plantenvoeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat mensen nog steeds zo onverantwoord bezig zijn met gevaarlijke producten en kinderen is schokkend, dat het nu net om een product bedoeld voor de cannabisteelt gaat is eigenlijk maar bijzaak.

zeer spijtige zaak voor dat kind, zeker als je bekijkt dat het nog 11 dagen heeft moeten vechten voor een verloren leven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...