Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
lufthegreenstuf

de teken zijn er weer

Recommended Posts

Ik krijg zojuist opeens een idee te binnen.

 

"''Thermo kleding in de vorm van een broek en tshirt longsleeve''

Als je dit onder je kleding doet(Wel superwarm vergis je niet zomers)tijdens de tochten.

Het lijkt me sterk dat hier in korte tijd een teek doorheen kan bijten, en waarschijnlijk niet eens de moeite wil doen op het stof.

 

Ook wel handig voor sávonds als je ze niet zo snel opmerkt als bij overdag.

Het blijven Kudt dingetjes die teken maar je kan beter even ongepast er bij lopen zoals met je lange broek etc bij bv 25 graden,

dan dat je ongemerkt wat oploopt.

Het hoeft niet enkel de ziekte van Lyme te zijn maar ook zwaar irritante dingen zoals tot een jaar erna nog (Onderhuidse)jeuk op die plek......

 

geen pretje,

beter even voor lul lopen dan toch maar lijkt me :verrygood

Wat ook wel wil helpen na het bezoek aan een tekenrijk gebied is een pure joint te roken.

Of als je olie ter beschikking hebt dat nemen, ik geloof wel dat het een goede preventie is.

Ik denk dat dat best wel een berg schadelijke stoffen weg haalt als je het vroegtijdig bij een tekenbijt in neemt of de olie op de bijtwond smeert na een bijt cq verwijdering van een teek.

 

 

Greets en pas op voor die kudt dingetjes, en succes met de kweek :lol:

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een pure joint roken helpt ? :engel

 

Ja het helpt wel.. maar tegen teken ?? :engel :lol: (die dan toch al op je zouden zitten)

 

Jezelf helemaal inpakken kan.. Maar als jij een hele dag je spots aan het afgaan bent is dat onmogelijk. Niet vol te houden bij 25+ graden. Tenminste, ik zou het loodje leggen.. !!

 

En daarnaast vind ik het er ook verdacht uit zien. Ik wil nog een bekende tegen kunnen komen die ik op het verkeerde spoor kan zetten... :verrygood

 

 

Extra kleding mee ! Is voor mij gewoon DE oplossing.

 

 

Alles uittrekken bij de auto, jezelf grondig checken daarna je maat laten checken en punten aanwijzen waarvan jij denkt dat het misschien een teek is en hier gewoon de tijd voor nemen.

alles in een zak; goed dicht maken.. ! 3 dubbele knoop.

En schone kleding aantrekken. Éénmaal thuis - kleding in de was en douche ! Het liefst goed warm eventjes.

 

Weer schone kleding aan.. en je bent zo goed als safe. Bij de 1e beste kriebeling gelijk controleren !!

In de zomer als ik jeuk heb- Krap ik niet eerst, maar kijk ik of er een teek zit.. Teken geven een specifieke soort van jeuk af.. Zoals de meesten van jullie wel kunnen beamen.

 

Ieder zo zijn manieren. Maar helemaal inpakken.. No thanks..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaarrrggghhhhhh horror .

 

Heb gelukkig nooit zelf een teek gehad zou em toch wel even serieus flippen denk ik :verrygood.

Hier in de duinen en bosranden barst het van die fukkers , dus altijd redelijk strakke kleding dragen en inderdaad the full tick check na de wandeling.

 

 

grtz kingkroon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vermeid zo veel als mogelijk is hoog gras. Dat scheelt je al enórm ! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je wilt er geen op je zak hebben.. geloof me dat doet pijn als je wil dat ie eraf gaat! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja om daar een hoek uit te gaan snijden... :verrygood :lol:

ff een kwartier een zak ijs ertegen aan :engel hahaha :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een spot en het stikt er van de muggen. Ben wel 50 keer gestoken in een paar dagen tijd. Wat kan ik hier het beste tegen doen? Zo'n plak vliegending op mijn spot hangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gisteren blijkbaaar alweer 2 teken opgelopen kwam ze net pas tegen eruit snijden die meuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog nooit een teek gehad, gek genoeg ook niet op mn honden.

 

voor de laatst genoemde vrees ik eigenlijk meer aangezien babesia nu ook in NL kan worden opgelopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vandaag alweer binnen een paar uurtjes 3 teken opgelopen, ligt het nou aan mij?

hoe ervaren anderen dit op het moment?

uiteraard was het vandaag ook super warm maar dan nog ben ik oprecht bang voor een explosief tekenjaar :lol: :lol:

 

greetz,

lufthegreenstuf

 

edit: maak er daar maar 4 teken van ^_^

 

ik nul...maar ik gebruik deet 40 procent en heb outdoorkleding :)

 

Ik heb een spot en het stikt er van de muggen. Ben wel 50 keer gestoken in een paar dagen tijd. Wat kan ik hier het beste tegen doen? Zo'n plak vliegending op mijn spot hangen?

 

gallery_22583_10326_35199.jpg

dit helpt...maar dit is een teken topic :)

 

gisteren blijkbaaar alweer 2 teken opgelopen kwam ze net pas tegen eruit snijden die meuk

 

 

in mij.. wordt niet gesneden :D

 

ik weet een ding en dat is..dat je t niet verkeerd moet doen want dan spauwen ze hun maaginhoud in jou uit... en dan worde ziek..of uhm kun je ziek van worden.. alcohol schijnt ook niet echt goed te zijn hebben ze mij verteld.. en als je rode kring krijgt om de plek waar die gezeten heeft dan ga maar gerust naar de dokter toe..

hoop dat iedereen er ongeschonden vanaf komt dit jaar.. :D

 

 

niet elke teek heeft de lime Borrelia bacterie... voor percentages....lees de teken sticky !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is voor mij ook opgelost nu, ik gebruik laarzen in combinatie met ducktape

heel af en toe komt er een teek erg ver over de ducktape heen en dan moet je hem zelf ff vastdrukken,

voor de rest heb ik nu 0 teken behalve 1 x een teek die bovenop mij was gevallen

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij staat er nu onkruid van 150 cm :lol: ....

noway.. dat tape op me laarsen zin heeft...bovendien zit ik vaak op me knieen etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

het heeft alleen zin wanneer de teken via je schoenen naar boven komen,

het is een idee uit de periode dat het onkruid er nog niet zo hoog stond.

 

ik ben er laatst ook achter gekomen dat sommige plekken al weer erg overwoekerd zijn,

eigenlijk is een totale oufit wel een must aan het worden..

 

ik ben wel benieuwd hoelang je met zo'n fles deet kan doen, en is het ook echt zijn geld waard?

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

deet 40 procent...de werkzame stof... werkt tegen alles...daasen :lol: muggen knutten teken....ik gebruik het altijd... :lol:

 

bv een teek laat zich meteen weer vallen als hij het ruikt.... ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice, toch maar doen dan, in combinatie met de kleding

dan heb ik alleen nog een klamboe nodig voor over mijn hoofd en dan ben ik er klaar voor :lol:

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een teek er optijd uithaalt is er niks aan de hand toch?

En is er echt 37% van de teken besmet? Veel:o

Welke ziektes kun je er van krijgen?

Ik weet wist dat je een rode plek zou krijgen na een zieke tekenbeet, maar nu las ik ergens dat dat alleen in 50% van de gevallen zo is, is dat waar?

Dan zou je dus zonder enige weet besmet kunnen zijn O,o?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wa slaatst bij de dokter om er 1 te laten verwijderen van 4 dagen ervoor, gelukkig niet besmet, zij zei overigens dat maar 10% daadwerkelijk drager van het virus is :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat gebeurt helaas vaker...doktoren weten te weinig van lime... :lol: de mijne was helemaal op de hoogte :) ...mja...hij vist veel.... ^_^

 

http://www.lymevereniging.nl/

 

en lees bericht 6 van dit topic... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede link, toegevoegd aan m`n favorites :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...