Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mainstream

Sekse bepalen stekken

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik heb regulier zaad (10 stuks) in mijn bezit, die ik deze zomer in de tuin wil zetten (4 stuks).

Nu wil ik ze gewoon ontkiemen in april. maar wil ik weten hoe ik de sekse het makkelijkst kan bepalen.

 

Kan ik als de planten wat groter zijn, stekken snijden en deze direct onder 12/12 zetten? Of moet ik ze eerst laten wortelen onder 24 uur licht, en daarna een lichtcyclus van 12 uur geven?

 

Alvast bedankt!

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
gewoon neerzetten en wachten tot ze het laten zien en dan de mannen van de hoeren onderschijden ;)

Ik heb geen plaats voor 10 planten en wil me z.v.m. aan de regels proberen te houden.

 

Staat ergens een topic van dameblanche, mooi omschreven

 

succes

 

Ok, enige trefwoorden waar ik op kan zoeken? Bedankt voor de tip alvast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoek maar op bierfles methode van dame blanche. uiteindelijk moet je het kunnen vinden

 

succes, en veel plezier van je hobby ;)

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet sukkelen en 4 stekjes scoren! ;) Heb je dat geouwehoer ook niet dat je moet afwachten of het een mannetje of vrouwtje is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

aloha

 

je wilt je aan de regels houden en dan mag je er 4 zeg je ?

dan ga je er gewoon 4 ontkiemen .

als je van 4 planten stekken snijdt hou je je niet aan de regels . ;)

moeilijke vraag hoor !

 

hgm

Share this post


Link to post
Share on other sites

de omgekeerde wereld.

 

eerst gaan de zaailingen voorde groei op 18/6, daarna als ze flink gegroeid zijn.

 

kun je de mannen van de vrouwen al scheiden daar de mannen als een kogel omhoog schieten.

 

dan zit je dus alweer in de 12/12 cyclus, om definitief te het geslacht te laten zien.

 

als dat gebeurd is gaan ze weer onder 18/6 want je wilt groei en geen bloei, de plant heeft tijd nodig om uit die bloeifase te komen, maar je hebt dan wel een heel sterke moederplant, waar menig fe. zaadje een punt aan kan zuigen...

 

Dio

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo, ja gewoon allemaal ontkiemen, begin april, onder je tl,s, met 18/6 , zet de klok na drie weken op 12/12, ben je mooi op tijd, half mei buiten; naargelang je de sexe kunt zien!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

als je van 12/12 weer naar 18/6 gaat heb je bloeihormoon in je planten en moeten ze reveggen .

dat leverd vaak lange dunne sprietige planten op met heel veel blad en iele topjes .

vind ik geen optie dan is de bierflesmethode velen malen beter .

je moet dan mischien eerst een krat bier leegdrinken maar daar wil ik je wel bij helpen .

 

hgmr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem is ik heb vrijwel alleen deense gentica. Ik hoor dat voorgroeien in een tl hok voor herma's zorgt.

 

Maar ik zal een paar tips meenemen, bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
zoek maar op bierfles methode van dame blanche. uiteindelijk moet je het kunnen vinden

 

succes, en veel plezier van je hobby ;)

 

chassie

THanks, ga ik proberen!

 

 

Niet sukkelen en 4 stekjes scoren! :whip: Heb je dat geouwehoer ook niet dat je moet afwachten of het een mannetje of vrouwtje is!

Stekken vind ik maar niks, heb liever deense genetica :-) toch bedankt.

 

aloha

 

je wilt je aan de regels houden en dan mag je er 4 zeg je ?

dan ga je er gewoon 4 ontkiemen .

als je van 4 planten stekken snijdt hou je je niet aan de regels . B)

moeilijke vraag hoor !

 

hgm

Oke dan :-P Ik bedoelde ik wil geen 20 planten in mijn tuin hebben. Zo beter

 

 

alowa

 

als je van 12/12 weer naar 18/6 gaat heb je bloeihormoon in je planten en moeten ze reveggen .

dat leverd vaak lange dunne sprietige planten op met heel veel blad en iele topjes .

vind ik geen optie dan is de bierflesmethode velen malen beter .

je moet dan mischien eerst een krat bier leegdrinken maar daar wil ik je wel bij helpen .

 

hgmr

 

Haha is goed! Ik drink niet/nauwelijks :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites
alowa

 

als je van 12/12 weer naar 18/6 gaat heb je bloeihormoon in je planten en moeten ze reveggen .

dat leverd vaak lange dunne sprietige planten op met heel veel blad en iele topjes .

vind ik geen optie dan is de bierflesmethode velen malen beter .

je moet dan mischien eerst een krat bier leegdrinken maar daar wil ik je wel bij helpen .

 

hgmr

 

Inderdaad, kreeg toentertijd rare bosjes die de hoogtes in vlogen en alleen maar bami eraan :-/

Share this post


Link to post
Share on other sites
alowa

 

als je van 12/12 weer naar 18/6 gaat heb je bloeihormoon in je planten en moeten ze reveggen .

dat leverd vaak lange dunne sprietige planten op met heel veel blad en iele topjes .

vind ik geen optie dan is de bierflesmethode velen malen beter .

je moet dan mischien eerst een krat bier leegdrinken maar daar wil ik je wel bij helpen .

 

hgmr

Hoi Macerror,

Hoe erg is dat reveggen nu eigenlijk; ik bedoel in tijd; stel dat je je planten eerst nog topt of terugsnoeit; hebben ze evengoed wel dat bloeihormoon , maar ze hebben vervolgens nog een paar maanden om te groeien voor de natuurlijk omslag naar 12/12 zegmaar aanvangt, maw je hebt nog wel tijd voor ingrepen en de plant zaL zich intussen wel weer aanpassen?

Zijn vragen , hoor!

Stekken neem ik meestal van planten die kort in de bloei komen, zodra ik zekerheid van de sexe heb; je ziet dan als deze aanslaan dat de bloeibeginselen actief blijven; als ik ze evt dan toch buiten plant, gaan ze gewoon de groei in; nou is t wel zo dat vanaf t moment dat de stekken genomen worden, ze niet meer onder bloeiuren gaan natuurlijk.

groet bart.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het probleem is ik heb vrijwel alleen deense gentica. Ik hoor dat voorgroeien in een tl hok voor herma's zorgt.

 

Maar ik zal een paar tips meenemen, bedankt!

 

Ik heb daar nog niet eerder van gehoord, ook niet uit eigen ervaring! Echt onzin hoor!! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

aloa

 

@groenefingers@

 

reveggen heb ik wel met binnenplanten gedaan ,als je ze geoogst hebt laat je wat onderste topjes

en blaadjes zitten tweederde van de wortels verwijderen flink veel stikstof in de nieuwe grond en die gingen dan naar buiten en bloeiden ook wel af .

maar het werden bij mij altijd iele struiken met heel veel topjes en een berg knipwerk .

maar dan heb je twee keer iets aan je plant en liever veel knipwerk dan nix te roken .

maar een jonge plant in bloei brengen en dan weer in de groei en vervolgens weer in bloei vind ik zonde .

buiten liever een boom dan een struik .

 

boom

 

gallery_7335_4882_69883.jpg

 

struik

gallery_7335_4882_53011.jpg

 

welke heb je liever in je tuin ?

 

ps; die twee parachutisten niet meegerekend natuurlijk .

 

houzboom

mcrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi mac, dank voor je antwoord!

Geef mioj maar die grote boom met een grasmaaier erbij!

Weet je , ik dacht eraan om t zelf eerst te testen hen nu vrij veel jonge zaailingen staan, en zorg dat ik er als de kippen bij ben; genoeg voor binnen te houden en de andere ga ik zetten op 18/6, nog iets snoeien en ongeveer voor eind april naar buiten; zelf denkm ik dat een afgebloeide plant anders zal reageren dan een nieuwe zaailing; is toch anders, lijkt me, maar ik weet t niet , maar ga t gewoon doen, en kijken hoe t uitpakt; met jonge stekken van een ontluikende vrouw is t elk geval geen probleem hoor; en die lange voorgroei buiten geeft de plant zoveel extra aan het vormen van scheuten , een plant per tak zeg maar; dat gebeurt noit in die korte tijd als je binnen groeit, en is wel heel aantrekkelijk van buiten planten.

Maar ik zal er op lettten, een gewaarschuwd mens, telt soms voor twee!! B)

Intussen voldoende eigenwijs blijven! En nog wat achter de hand!

groetje bart.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...