Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Golden Green

Kweektent met LED, Darkpropagator en B.A.C. organische voeding

Recommended Posts

Dat rode lampje kan stress veroorzaken doordat ze toch nog beetje licht krijgen in de nacht fase.

Ik zou toch proberen knappe aarde te gebruiken.

24 uur licht in de groei kan niet zoveel kwaad gewoon doorgaan ;p

 

De bovenlaag even bespuiten met planten spuit en de plantjes kan ook als het alleen water is.

toppen kan altijd maar worden ze breder van en zet ze iets terug kwa ontwikkeling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Nighthaunter: Hartelijk bedankt voor uw antwoord. Ik was al bang dat mijn kweek om zeep was met die 24 op 24 uur belichting. en @ Wubbo Ockels: Ik heb het rode lampje afgeplakt met zwarte tape :D

 

Ik heb de White Widows getopt en vervolgens alle planten nat gespoten met kraantjeswater.

 

gallery_33133_13531_1203796.jpg

 

gallery_33133_13531_1480739.jpg

 

gallery_33133_13531_1386106.jpg

 

gallery_33133_13531_1642116.jpg

 

 

1 vraag blijft onbeantwoord. Blijven de White Widows van Royal Queen Seeds laag en compact? Had verwacht dat ze iets groter gingen zijn. De White Widows hebben al 34 dagen groei gehad. Dat is toch al heel veel zou ik denken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of de ww een hele grote plant zal worden.

Maar waarom zou je een uitgestrekte plant hebben met veel verschil in hoogtes,

al je hele mooi korte gedrongen plantjes heb met lekker veel internode opbouw onder je led lampjes.

 

Ik had mijn kollosus ook heel lang voor gegroeid.

Je moet wel denken, lange voorgroei is vaak wel een betere wortel stelsel, en dat is weer een mooiere plant boven de grond.

En als je nu op 12/12 gaat dan zul je zelf wel merken dat hij ineens veel harder groeid.

Elke plant is weer anders,en ik denk dat je elk plant moet leren kennen om het maximale eruit te kunnen halen,

dus bij een volgende ronde met dit soort weet je precies wat je wel en niet moet doen.

 

Hoeveel liter potten heb je want kleine potjes,kleine plantjes veel medium is ook grote buffer minder snel fouten maken.

 

Hoop dat je wat aan heb

 

Groetjes BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx Buzz. Dan ben ik weer gerust gesteld :)

 

Ik had in de brochure van RQS gelezen dat de White Widow 50 tot 60 cm hoog wordt. Daarom begon ik een beetje ongerust te worden. Eerlijk gezegd zou ik in het vervolg iets korter willen voorgroeien maar ben toch op zoek naar een goede opbrengst. :D Misschien een ander soort??? Maar zoals gezegd, je moet een plant eerst kennen om het maximale eruit te halen.

 

De planten staan allemaal in 11 ltr potten.

 

De planten staan nu ook op een 12/12 tijdschema. Nu kan ik de voeding gaan veranderen. Spannende tijden :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je heb ook flink zitten toppen, als je je topje uit gevouwen had ,

kon je mischien 1 of 2 internodes kunnen besparen.

Denk dat ze nu wel een groeispurt krijgen.

Groetjes buzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
flikker dat ding maar in de vuilnisbak .

geeft toch niets goeds aan.

En hoe kan die nou ph en vocht tegelijkertijd meten??

 

zit een knopje op kun je omschakelen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Buzz: Wat bedoel je met : als je je topje uit gevouwen had , kon je mischien 1 of 2 internodes kunnen besparen?

 

@ Groninger: Dat is heel juist maar betrouw het toch niet goed die PH waarden. Momenteel hou ik deze waardes niet echt in het oog en probeer ik gewoon de juiste voeding te vinden. Samen met alle vocht, LV en temperatuur waarden is dit al heel wat. :)

 

Ik heb echter andere problemen. De Northern Light auto's verkleuren helemaal geel. Eerst dacht dat ze te veel voeding hadden gekregen en daarom verkleurden. Ik heb ze hierna geen voeding meer gegeven maar de toestand verergert. Hebben ze dan te weinig vocht mss.

Iemand een gedacht? De White Widows hebben er helemaal geen last van.

 

gallery_33133_13531_1832305.jpg

 

gallery_33133_13531_1647117.jpg

 

gallery_33133_13531_1500474.jpg

 

gallery_33133_13531_1919227.jpg

 

gallery_33133_13531_305362.jpg

Als ik de vochtmeter diep in de pot duw lijkt het vochtgehalte goed. Bovenaan staat die wel droog. Weet het effe niet. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm,

 

Bhalve enkele Northern lights doen de plantjes het goed. Ze hebben idd een groeischeut gekregen nu ze op 12/12 staan. Straks meer details en foto's.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een beginnersfout van mij. De planten stonden al enkele dagen op 12/12 maar zonder de bloeilampen :lol:

 

 

Dag 5 van de Bloei:

Temp: 25,2°C

LV: 25%

 

De planten zijn toch nog aan het groeien en het toppen is ook goed gelukt. Overal dubbele nieuwe scheuten.

Hier nog wat foto's met de bloeilampen aan.

 

gallery_33133_13531_999596.jpg

 

gallery_33133_13531_1367561.jpg

 

gallery_33133_13531_1679523.jpg

 

gallery_33133_13531_605406.jpg

 

gallery_33133_13531_501908.jpg

 

gallery_33133_13531_161625.jpg

 

gallery_33133_13531_1363221.jpg

 

gallery_33133_13531_268733.jpg

 

Gisteren en vandaag alle planten 200 ml water gegeven zonder voeding. Zou dit genoeg zijn?

 

Heb ook een filmpje gemaakt maar weet niet hoe ik dit erop moet zetten. Buzz??? Help ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet eerst je filmpje op youtube zetten voordat je hem op forum kan plaatsen.

 

En dan een bericht starten en dan links bovenin staat voeg speciaal item in.

En dan de link na v= en dan moet het goedkomen.

Ze staan er mooi bij lekker groen weer.

Dit gaat helemaal goedkomen denk

 

Groetjes BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor de info Buzz.

 

Eerst heb ik een ander probleem. De White Widows hebben verbrande punten en verkleuring in de bladeren.

 

Temp: 28,2°C (heb gezien dat de maximum temp op 29,2°C heeft gestaan).

LV: 29%

 

Gisteren en eergisteren hebben de planten 200 ml water gekregen. Het is al 4 dagen geleden dat ze voeding gekregen hebben. Te veel of te weinig???

 

Hangen de lampen mss te laag? Deze hangen op een 25 cm hoogte.

 

Zou graag snel een antwoord hebben. Binnen een half uurtje gaan ze de duisternis in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vebrande punten kun je wel vanuit gaan dat het overvoeding is.

 

Je hebt geen fatsoenlijke aarde en je meet geen PH en EC, terwijl je wel volgens de verpakking voedt. Het moge duidelijk zijn dat dit geen 100% groene planten op zal leveren.

 

Vergelijk je plantjes is met de tekorten zoals in het bladproblemen topic beschreven wordt. Wellicht helpt bijvoeden met iets iets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Hansworst: Die universele potgrond was een noodzaak. Ik kon effe niet aan aarde van de growshop geraken. Ik woon hier namelijk ver van af. Volgende keer ga ik mij voldoende voorzien.

Ik heb de waardes van de voeding ook steeds lager gehouden dan voorzien om zo op te kunnen bouwen.

 

Ik heb al in de bladproblemen topic aan het neuzen geweest maar kan niet echt hetzelfde probleem vinden. Ik kweek ook onder LED. Had iets gezien over magnesium tekorten maar weet niet of dit voor mij van toepassing is.

 

Heeft iemand ervaring met de volledige voedingslijn van BAC? Normaal moet ik in de eerste week van Bloei de planten bespuiten met bladvoeding en BAC "the final solution" meegeven in het water. Heb dit echter nog niemand hier zien doen op het forum. Ben een beetje bang dat ik mijn planten ga overvoeden.

 

Maar zoals voorheen gezegd, het is al 4 dagen geleden dat de planten voeding gekregen hebben. Toch een tekort aan vocht???? Ik weet het echt niet en wil mijn kweek niet om zeep helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verbande bladpuntjes is meestal te veel voeding wat duidt op een te hoge ec.(heb ik denk ook last van) :)

Maar omdat je ook normale grond heb denk ik dat dat de hoofd oorzaak is.

Een maat van mij kweekt ook op led 2x250w in een kast,en had eerst ook normale grond.

Zijn problemen waren hezelfde als jou planten waren klein en geel, verbrand.

denk omdat deze soort aarde het water niet goed vloeid,denk ik dat het werkt als een soort filter.

ophopingen van voeding in je medium denk ik.

Hij had 12 plantjes op 500w nog geen 0.15 gram de wat zo'n 55gram en dat is zonde. :j

Nu heeft hij mijn 2 weesjes op zelfde opstelling alleen op biobizz lightmix en hij moet nog 5 weken en zit nu al op dik 200 gram als ik het moet schatten.

Echter ik zou niet weten wat ik zou moeten doen als ik in jou schoenen zou staan,want dit is tog echt vervelend.

En je kweek tog biologisch,maar op de manier hoe jij kweekt met zo'n hele voedinglijn moet je tog een ph en ec meter hebben.

Mischien in de toekomst is starters pakket van Sannies en goede aarde al een hele stap in de goede richting. :lol:

Dan heb je schimmels voor de worteltjes,bacto voor bodemleven opgang te brengen en voeding wat je al heb maargoed.

Ag mijn eerste was ook een drama en veel geleerd 2e ging goed en nu hopelijk weer wat beter,je gaat in iedergeval een hoop opsteken van alle beginnersfoutjes :j ;)

Ik hoop tog nog voor een mooie opbrengst voor je. :)

Nou ga ik lekker naar bed want tis tog wel laat geworden

Groetjes

BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Halo Golden Green.

 

Zoals Buzz hierboven al vermelde lijk je wel een ec probleempje te hebben. ik heb net even wat foto's van mijn vorige kweekje na gekeken en ik zie zeker overeenkomsten (de foto's staan in een openbare foto album hier op het forum). Het verschil dat ik merk tussen de aarde die ik uit een tuincentrum had en van de growshop is dat normale aarde slechter vocht vast houd. hierdoor is de aarde snel te vochtig of droog, met als gevolg dat je EC waarde op en neer schiet.

Je zou kunnen proberen de aarde te verrijken met perliet en of Yucca (een sannie's product), of een Blumat setje waardoor de grote fluctuatie in het vochtgehalte van je medium teniet gedaan word.

Ik hoop echt voor je dat je de boel onder controle krijgt, Mijn vorige kweek verliep zo slecht dat het bijna knap was wat ik bereikt had. Achteraf gezien was het zonde van de energie maar wel zeer leerzaam.

 

succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Buzz en iVaporize: Hartelijk bedankt voor de hulp.

 

Mss was het toch een beetje te hoog gegrepen om direkt met een volledige voedingslijn aan de slag te gaan. ik ga volgende keer het Sannie's starterspakket en growshopaarde aanschaffen. Lees daar veel goede dingen over en het lijkt ook gemakkelijker.

 

Ik ben in het bezit van een EC -en PH meter van Adwa. Ik was wel afgeschrikt over het gebruik ervan. Afzuren en calibreren, ... De handleidingen zijn mij ook een beetje onduidelijk maar zal niet anders kunnen.

 

gallery_33133_13531_170026.jpg

 

gallery_33133_13531_2023119.jpg

 

Heb vandaag de planten 300 ml water gegeven. Hopelijk krijg ik die ophopingen van voeding daar een beetje mee weg. Mss kan ik de planten wel wat besproeien met bladvoeding??? Zou het echt niet weten.

 

@ iVaporize: Heb uw foto's eens bekeken en zie idd vergelijkbare toestanden. Jij hebt wel een coole kast man.

 

In ieder geval zijn alle tips en advies nog steeds welkom. Nu mij eens proberen te verdiepen in die ph en ec toestanden :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet zo'n goed nieuws. :wave:

 

Heb mijn dames de laatste keren enkel maar kraantjeswater gegeven omdat ze vermoedelijk een teveel aan voeding hadden. Nu blijft de toestand verergeren en verkleuren ze verder. Ik heb de ergste bladeren verwijderd.

Zal straks na het werk proberen foto's te trekken om te beoordelen of het een volledig verloren zaak is.

 

Heb al zin om gewoon volledig opnieuw te beginnen. Wel k...t voor de verloren tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Golden Green,

 

Hoe is het met de plantjes nu? Ben er wel nieuwsgierig naar.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello dj,

 

Spijtig genoeg heb ik niet zo'n goed nieuws. De Northern Light Auto's zijn rijp voor de slachtbank. Gaat niet meer goed komen.

 

Van de White Widows hebben ik alle verkleurde bladjes weggehaald. Nu staan ze veel minder dik. 1 lichtpuntje, ze vertonen bloei. Ik zal vanavond of morgen foto's maken. Wegens persoonlijke problemen was ik niet in staat om op het forum te komen.

 

Vind het in ieder geval dat je nog belangstelling hebt. Nu ja, alles komen we te boven. Ik ga mij de goodies van Sannie aanschaffen en helemaal opnieuw beginnen. Die Kolossus planten roepen nu al mijn naam :lol: Volharden in de boosheid en sterker worden :D

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is jammer om te horen.

 

Hoop dat je wat wijze lessen hebt geleerd en de volgende ronde een mooi resultaat haalt.

 

Als je "Sannie style" gaat kweken heb je trouwens de PH en EC neter voor niets gekocht :D , toch is het voor de beginnende kweker echt een goede methode.

 

Veel succes, die kolossus mag er overigens wel wezen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Sannie manier heb mij, in iedergeval een hele weg in de goede richting doen nemen.

Kollosus is lekker maar persoonlijk vind ik sugar punch lekkerder :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...