Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Golden Green

Kweektent met LED, Darkpropagator en B.A.C. organische voeding

Recommended Posts

1 tent 12 uur licht en in een andere tent de andere 12 uur licht misschien .. om en om

 

kan je in 2 tenten bloeien tegelijk

 

die tneon moet lager

5 a 6 cm boven de plantjes

 

anders gaan ze strekken

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Excuses voor de offtopic, maar ik kan erg passioneel worden over sommige zaken.

Er is altijd nog een privacy wet.

Maar als je altijd paranoïde/bang blijft blijft zal het niet goedkomen. Dan had je niet eens een account aan moeten maken.

Ik ben er trots op dat ik wiet kweek. Ik heb zelfs een e-mail adres met deze naam en twitter account.

Daarmee volg ik Harborside nieuws, Steve DeAngelo, Nine Kooiman van de SP, Obama (en de verkiezingen daar) en LEAP (@CopsSayLegalize)

Ik tweet ook gerust dat ik met Nieuwjaar een dikke joint rook. Schijt aan.

Met social media kan je ook een hoop mensen bereiken, en legalisatie promoten.

 

jij hebt dan ook geen planten staan, dat vernam ik tenminste laatst..

Al had ik wel planten staan, dan doe ik het nog. Ik laat me verdomme niet in een hoekje drukken door deze hypocriete overheid. Als je je recht wilt halen, kan dat alleen door jezelf te laten zien. Anders gebeurt er nog niets.

Gelukkig zijn er mensen die het wel doen. En als het even zou kunnen dan had ik liever gister wel nieuwe planten neergezet. We worden aan alle kanten ingehaald, terwijl wij vroeger de voorlopers waren. Diep triest.

Misschien ben ik toch wel met een reden op 20 april geboren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op aanraden van Elmo de Tneon nog lager gehangen.

Nu nog iets anders: Nr 7 komt nog steeds niet piepen en Nr 9 vertoont rare bladeren.

 

gallery_33133_13531_791105.jpg

 

De Nr 9 met de rare bladeren.

 

gallery_33133_13531_1766991.jpg

 

Nog eens de Nr 9 vanuit een ander oogpunt.

 

gallery_33133_13531_1329334.jpg

 

gallery_33133_13531_1417834.jpg

 

gallery_33133_13531_1005066.jpg

 

De temperatuur en de LV zijn wel gezakt omdat ik de tent open had.

Zou het nog goed komen met Nr 9? Het enige wat ze gehad hebben is de B.A.C schimmels. Zou ik al met groeivoeding of wortelstimulator beginnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wortelstimulator kan je nu wel gaan geven

 

0.5 ml per liter om te beginnen

 

en wat meer aarde in je potjes doen

 

ook een tip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Et voila,

 

Aarde bij de potjes bijgedaan.

Heb 0,5 ml wortelstimulator bij 2 ltr water (22°C) gedaan en de plantjes een beetje gegeven.

 

@ elmo: ik weet dat je 0,5 ml op 1 ltr zei maar las op het potje zelf: 1 of 2 ml op 10 ltr. Ik heb al op veel plaatsen gelezen dat je bij een LED-kweek heel voorzichtig moet zijn met voeding. Op het potje stond ook dat het heel geconcentreerd spul is. Daarom ben ik iets voorzichtiger geweest. Kan altijd nog toevoegen.

Hartelijk bedankt voor de hulp.

 

Temp staat op 27,5°C

LV 82%

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe update na de stilte van gisteren.

 

Gisteren, 11/03 stelde ik vast dat Nr 6 en 7 gele randen aan de zijkanten vertoonden. De nacht ervoor heeft de bijverwarming wel te hoog gestaan en was het 32,5°C in de tent :rofl Zou dit het probleem kunnen zijn?

Nr 9 blijft ook nog achter en de potje Nr 1 en 6 voelt zwaarder aan dan de rest.

Nr 7 heb ik eruit gehaald omdat deze niet ontkiemt. Geen enkele beweging :lol:

 

Het goede nieuws is dat de planten wel goed groeien (behalve dan Nr 9).

 

Als de lampen aan staan heb ik de tenperatuur en de LV goed onder controle. Temp: 28,5°C en LV 90%. Vannacht stond de temp (lampen uit op 20°C. Gisteren avond heb ik de planten ook lichtjes beneveld met zuiver kraantjeswater.

 

Vandaag mss toch wat bijwateren met wortelstimulator en groeivoeding van B.A.C. erbij.

 

gallery_33133_13531_272325.jpg

 

de gele rand aan de zijkant.

 

gallery_33133_13531_736833.jpg

 

De andere plant met gele rand.

 

gallery_33133_13531_1273500.jpg

 

Alle planten, zonder Nr 7. De tweede achteraan van rechts te beginnen is achterblijver Nr 9.

 

gallery_33133_13531_1160486.jpg

 

gallery_33133_13531_155441.jpg

 

 

Iemand een gedacht over de gele randen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zegt 2 ml op 10 liter

 

dan is die 0,5 op een liter zeker te veel

 

zou ze even alleen water geven..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten blijven goed groeien. :lol:

 

Volgens het B.A.C. kweekschema moet ik tijdens de groeiperiode 1x per week de planten spuiten met Pro-Active.

Zo gezegd, zo gedaan. 0,5 ml op 1ltr water en gespoten. Wel de lampen iets hoger gehangen zodat ze niet verbranden. Als alles wat verdampt is gaan de lampen terug op gewone hoogte.

 

Spijtig genoeg blijft Nr 9 achter en komt er precies geen verandering. Denk dat ik deze moet skippen :verrygood

 

Grtz

Golden Green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopakee,

 

Na een ander verslag te lezen over Autoflowers kreeg ik er zin in en ben ik er ook aan begonnen.

 

5x Northern Light Automatic staan te ontkiemen in zaai -en stekaarde. Heb 0,5 ml wortelstimulator van B.A.C. bij 1 ltr water gedaan en de plantjes gegoten. Omdat ik niet meer genoeg plaats had onder de Tneon staan ze in een keer onder de 250W spectrabox.

 

Foto's volgen morgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iemand een gedacht over de gele randen?

 

Gewoon even aankijken het zijn de eerste blaadjes goed opletten wat de volgende doen en idd beetje rustig houden met alle voedingspullen die gebruikt worden. kan zo ook niet iets bedenken wat het kan zijn maar ik heb dat ook gehad en de rest van de blaadjes kwamen er wel goed door )

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Groninger: Thx voor uw reactie. Een antwoord of een bevestiging van een meer ervaren WF-lid is altijd plezierig en goed voor het vertrouwen. Wil deze kweek echt tot een goed einde brengen en vooral veel leren.

 

Vandaag heb ik de Northern Lights mee in de propagator gezet omdat de temperatuur en luchtvochtigheid daar momenteel veel beter zijn.

 

De White Widows heb ik Spa blauw gegeven. Het goede nieuws is dat de plantjes 6 en 8 (diegene gele randen vertoonden) geen gele randen meer hebben aan de nieuwe blaadjes. De planten blijven goed groeien. Nr 9 die achterbleef en geen vooruitgang boekte heb ik geskipt.

 

gallery_33133_13531_508757.jpg

Algemeen overzicht

 

gallery_33133_13531_473621.jpg

 

gallery_33133_13531_733552.jpg

 

gallery_33133_13531_884228.jpg

 

gallery_33133_13531_78714.jpg

 

gallery_33133_13531_770617.jpg

Nr 9 dewelke geskipt is.

 

gallery_33133_13531_618935.jpg

 

gallery_33133_13531_2267983.jpg

Allemaal samen in de propagator. Diegene met de gele stokjes zijn de Northern light automatics die aan het ontkiemen zijn.

 

Grtz

Golden Green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje: Zijn White Widow en Northern light Automatic een goede soort om te scroggen?

 

Straks komt er een update van de planten. Ze zien er goed uit :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, mijn Northern Lights komen ook piepen. Nr 1, 3, 4 en 5 staan volledig boven. Bij Nr 3 hing de zaadschelp nog over het plantje.

 

gallery_33133_13531_1614710.jpg

Nr 3 met de blaadjes nog dicht.

 

gallery_33133_13531_1617441.jpg

's morgends nog maar net zichtbaar. Om 17 uur volledig boven.

 

gallery_33133_13531_1085690.jpg

 

gallery_33133_13531_1290544.jpg

 

gallery_33133_13531_70193.jpg

White Widow

 

gallery_33133_13531_1121450.jpg

Nr 2, de absolute favoriet.

 

gallery_33133_13531_1921553.jpg

 

 

Iemand nog een reactie op mijn voorgaande vraag? Of White Widow en Northern light auto goed zijn om te scroggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst iets van mijn hart gooien. Vind het wel spijtig dat ik geen reactie krijg op mijn voorgaande vraag.

 

Dag 10 voor de White Widows, Dag 2 voor de Northern Light auto's:

 

Lichten aan: Temp: 27,5°C

LV: 75%

 

Lichten uit: Temp: 20°C

LV: weet ik niet meer exact

 

- Nog eens 1 ltr water met 1 ml wortelstimulator en 1 ml groei van B.A.C. gegeven. Net zoveel dat de potjes vanonder een beetje water doorgaven.

- Aarde bij de Northern Lights gedaan.

- De vergeelde bladjes weggehaald.

 

gallery_33133_13531_498992.jpg

 

gallery_33133_13531_928426.jpg

De favoriete White Widows

 

gallery_33133_13531_908449.jpg

De volgende 2 die een beetje achterblijven maar het nog goed doen. Wel een rare vorm van bladjes vast te stellen op het linkse plantje.

 

gallery_33133_13531_2061735.jpg

De achterblijvers dewelke de gele blaadjes vertoonden en dewelke kleiner blijven.

 

gallery_33133_13531_1696841.jpg

Detail van de vergeelde blaadjes

 

gallery_33133_13531_479544.jpg

Andere plant met vergeelde blaadjes

 

gallery_33133_13531_1918135.jpg

Detail van de rare vorm van blaadjes. Dacht eerst dat ze te droog gestaan hadden maar weet het niet zeker.

 

gallery_33133_13531_1316390.jpg

Detail 2 (zelfde plant)

 

gallery_33133_13531_631518.jpg

Detail 3 (zelfde plant)

 

gallery_33133_13531_147215.jpg

De Northern Light Automatics, rechts van onder blijft achter.

 

gallery_33133_13531_412283.jpg

Detail van de achterblijvende Northern Light

 

gallery_33133_13531_1215304.jpg

Detail 2 van de achterblijver

 

 

Als er iemand raad heeft over wat ik nog beter kan doen ... en een antwoord op mijn vorige vraag ...

 

Grtz

Golden Green

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat raar inderdaad die bladen klauwen helemaal hmmm ik heb echt geen idee maar ben wel benieuwd wat de pro's hiervan maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi GG,

 

als ik sommige planten zie denk ik eerder dat ze te nat staan en teveel voeding krijgen/hebben.

Hangende blaadjes en ook bollende blaadjes krijg je met te veel water.

 

zocveel water geven dat het onderuit de pot komt lijkt me best veel. Hoelang duurt het dan weer voor je opnieuw wat geeft?

 

En over je andere vraagje, autoflowers zijn niet echt geschikt om te scroggen, deze kunnen het beste zonder oponthoud doorgroeien. En van de WW weet ik het niet.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

LV te hoog en ze staan te nat. als je met LED kweekt verdampt er minder uit de pot, de plant zelf verdampt minder, ec mag wat omhoog tov een HPS kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

auto flowers niet scroggen

heeft geen zin

gewoon laten gaan zoals ze groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx gasten, het doet me echt deugd om reacties en antwoorden te krijgen.

 

@ djbroertje: Ik heb ze effe doorgegoten omdat ik dacht dat ze te droog stonden. Ik had ze anderhalve dag niets gegeven. Snap ook iets niet bij het te veel aan voeding. Hoe komt het dan dat de andere planten er geen last van hebben? Ze krijgen allemaal hetzelfde. Volgens het kweekschema zou ik ze morgen moeten spuiten met Pro Active.

 

@ amnees: zal proberen de LV naar beneden te krijgen. Momenteel staan ze gewoon in de propagator met de lampen (momenteel staan ze nog onder 2X 55W Tneon, de LEDs hangen in de kweektent waar ze later ingaan) erboven. Er hangen inderdaad veel druppels aan de wanden en de plafond. De LV heeft op een moment op 99% gestaan. Dacht dat een hoge LV goed was voor jonge zaailingen. Zou een ventilator helpen?

 

@ allen: de autoflowers niet scroggen dus. Ik ga mijn vraag eens rechtstreeks aan RQS stellen en dan laat ik het jullie weten.

 

@ elmo2007: u ben ik niet vergeten hoor. Thx voor uw reacties. Uw topics zijn ook echt de moeite by the way.

Share this post


Link to post
Share on other sites

afzuiger, anders tent open zetten, dat vocht moet eruit, en snel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind het wel grappig niemand antwoord op jouw vraag.. ik heb geantwoord op die vraag in mijn topic waar ge ze ook gesteld had...

 

als ge vind dat mijn mening of kennis niet goed genoeg is om jou nood te bevredigen. waarom zou je ze dan in godsnaam vragen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel water geef jij per plantje eigenlijk,

want het lijkt wel of je zet net door de plee heb gespoeld :vape:

 

Mischien is voor jou van onder water geven wat zodat je bijna niet teveel water kan geven.

 

En ik zou een autoflower niet scroggen als je er nog een beetje wiet van af wil halen.

 

Je moet gewoon minderen in alles want Less is More.

Groetjes BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder de led geef ik ook altijd van onder water, door de pot even in het voedingswater te houden. Dat vind ik persoonlijk veel makkelijker, maar ik heb dan ook niet veel plantjes en geen binnenbak waar ik water in kan doen. Als ik van boven geef blijft de bovenkant van de pot iets te nat.

Ik heb ook zulke gele blaadjes gehad, zelfs met plantjes die niet nat stonden. De lamp heel iets hoger hangen had bij mij een beter resultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ golden: mijn excuses, uw mening en kennis doen er zeker en vast toe. Eerlijk gezegd was ik het een beetje vergeten dat ik in uw topic ook een vraag gesteld had. Normaal heb ik tijd genoeg om eens wat te lezen en had ik het zeker teruggevonden maar om verschillende redenen zat ik effe in tijdsgebrek.

 

@ Buzz en Kweekfreek: Ik ga dat zeker en vast proberen dat wateren van onderaf. De bovenkant van de potjes blijft idd lang vochtig. Heb ze nu 3 dagen niets gegeven.

Deze morgen heb ik ze minimaal gespoten met Pro Active van B.A.C.

 

Ik heb op de site van Royal Queen Seeds de vraag gesteld of je White Widow kan scroggen maar heb nog geen antwoord gekregen??? Vorig keer had ik de volgende dag al een antwoord. Misschien komt het nog.

De autoflowers dus zeker niet scroggen. Deze beginnen al wel de White Widows in te halen op grootte.

Nu moet ik eerst werken. Vanavond ga ik terug foto's nemen en plaats ik ze.

 

Ik denk dat ik in het kort de White Widows in de 11 ltr potten ga zetten en ze onder de 2X 250W spectraboxen ga zetten.

 

Grtz 2 all

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...