Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jonkoman

Gavita pro VS Dimlux Extreme Evsa

Recommended Posts

Ik ben van plan om een paar nieuwe lampen te halen en heb gezocht bij de zoekmachine,maar kon nergens vinden dat deze 2 werden vergeleken.Zijn ze uberhaup met elkaar te vergelijken?Zo niet wat zijn de grootste verschillen?Welke heeft de meeste lichtopbrengs enz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gavita pro is gebouwd en ontwikkeld in Nederland ism Philips.

De 1000w gebruikt een double ended 400v 1000w Philips Greenpower die een waanzinnig hoge output heeft.

Is dimbaar tot 600w en je kan hem boosten tot 1150w.

Philips%20SONTD%20Greenpower%201000.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die dimlux is een stukkie duurder.. Maar wel interessant voor de hobby-mensen, hij is traploos instelbaar van 0-600 watt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha haalt hij alleen de 1000 watt aan... :spliff:

 

de 600 watt van dimlux heeft een hogere output door de 15% boost als de gavita 600...

en je kan ze aansluiten op de dimlux controller waarmee je heel veel extra mogelijkheden krijgt om je klimaat te perfectioneren...

 

en de opmerking dat de dimlux meer voor de hobby is is totaal onzin... ;)

je kan tot 64 lampen op 1 dimlux controller aansluiten...

 

ga jij maar in een ruimte met 64 lampen tussen het gewas door even alle gavita's dimmen of boosten met de hand... ;)

 

 

ik wil hem zeker niet afkraken gavita is schitterend spul en is zeker aan te raden maar dat geld net zo goed voor de dimlux versie..

ze zijn gewoon verschillend, en je zal dus per kweekwijze en kweekruimte moeten kijken wat de juiste setup voor jou is...

 

 

 

Die dimlux is een stukkie duurder.. Maar wel interessant voor de hobby-mensen, hij is traploos instelbaar van 0-600 watt..

 

en dimlux duurder..??? goedkoper bedoel je... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat vraagt om een testje. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Een testje ja leuk! Weet iemand overigens hoe die dimfunctie op de gavita werkt, is het een standenschakelaar of een traploze potmeter. Ik was laatst bij PUK en dat dimmen van de gavita weerhoud me er van, om de reden die stikkie aangeeft.

 

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gavita heeft een standenschakelaar ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PHDonner das wel jammer dan kun je wel heel slecht automatiseren, ik dacht als het nu een potmeter is kan ik er nog wat mee.

 

 

 

Wordt het toch dimlux

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, als je behoefte hebt aan dimmen en dat vaak wilt doen en veel armaturen hebt dan is het handig om dat van een afstand te doen. Als je op VPD wilt gaan sturen dan is dat ook handig. Maar laten we wel wezen, dimmen doe je alleen als het echt moet en liever niet. Het is fijn dat je een lamp nog wat kunt boosten, want uiteindelijk scheelt je dat op een groot oppervlak wellicht een armatuur en ben je wat flexibeler. Heb je je klimaat echter onder controle dan kun je in principe bijna altijd volle bak kweken. Kijk maar eens bij polletje bijvoorbeeld.

 

Je kunt de Dimlux overigens beter vergelijken met de DigiStar, dat is ongeveer dezelfde klasse apperatuur. De Pro-line is toch een andere klasse met haar roots in de horticultuur. Je zult een Dimlux of een DigiStar niet in een kas tegenkomen, een pro-line wel. Voordeel van een dimlux is dat je hem traploos kunt regelen, bij een groot aantal VSA's tegelijk kan dat handig zijn. Je spaart een schakelkast uit maar je hebt wel een controller nodig van 250-300 euro, dus het financieel voordeel tov een schakelkast heb je pas bij een flink aantal vsa's. Het heeft in mijn ogen niet zoveel zin als je er maar een stuk of 8 of minder hebt of als je toch nooit dimt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...