Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

LED_KROKET

Vraag/probleem betreft Canna Aqua (hydrogrow)

Recommended Posts

Hey,

 

Ik dacht even dat de drain retour ging naar het vat dat is ook recirculerend in mijn ogen.

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat doet die dan ook.

 

je geeft water

drain gaat terug in de ton

Ton bevat dan minder water

Water bijvullen en waardes goedzetten.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja. simpel toch?

 

vraag me echt af of hier nu mensen zitten die het snappen maar het zichzelf te ingewikkeld maken, of mensen die ingewikkeld praten en het niet snappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@amnees dit is zo'n discussie die eigenlijk ergens anders over gaat, ik had het allang niet meer over stijgende ec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat er iig niet in>uit>in>uit enz. Het gaat in>uit>bijvullen>goedzetten>in>uit enz De drainwaardes tussendoor analyseren direct na een watergift zegt je dan iets over teveel of te weinig voeding.

 

Dat kan door uit te knijpen/leeg te zuigen of de demi-water test. Bij eb en vloed geeft het allerlaatste drainwater wat er terugkomt een indicatie.

 

Als je je plant en je hokje een beetje leert kennen, doe je dat eigenlijk ook niet meer.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Maar racker blijf je dit een hele ronde volhouden of ververs je regelmatig? om het afval te verwijderen.

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroeger ververste ik wel eens omdat ik dacht dat er veel ballaststoffen mee terug kwamen in de drain bij een groter gewas. Nu niet meer.

 

Naarmate het gewas groter wordt, verbruik je meer water en wordt er dus meer vers water bijgevuld door de computer. Er worden dan ook evenredig meer voedingsstoffen bijgepompt, dus t maakt eigenlijk geen zak uit.

 

Voorbeeld,

 

Stekken: 1000ltr erin en 990ltr retour.

volwassen plant; 1000ltr erin 500ltr retour.

 

Ik gebruik wel peroxide in het begin om het zuurstofnivo een beetje op peil te houden. Je wil geen "dood" water in je medium.

 

Er zijn ook kwekers die water geven op maat, die hebben geen drain en dat komt wat afvalstoffen betreft op hetzelfde neer.

Onze kweekronde duurt niet zolang (8/13wkn) dus t is niet zo spannend allemaal.

 

Ik gebruik geen toevoegingen/boosters/enzymen/afbloeimiddelen enz

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

over het algemeen kun je gewoon doorgaan zonder drain weg te gooien.. mjah soms wil je gewoon even een lage ec geven, of spoelen.. dan gooi je je drain weg.

 

Ik denk dat ik 3 x minder voeding gebruik dan iemand die constant vers water+voeding pakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar waar kweek je dan op als je met recirculatie werkt, dat lijkt me met slabs niks. Of weten jullie daar iets slims voor?

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

mapito. slabs hebben mij nooit aangesproken, al zie ik dat sommigen er leuke resultaten mee behalen.

 

wat ik schreef is ook gebaseerd op mapito kweek, dan krijg je idd dat je 1000 liter geeft, en dat je 600 liter drain hebt ofzo.

 

denk dat je op slabs een andere verhouding hebt, dat er veel minder drain terugkomt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles wat leegloopt, mapito, quantigo, rfx. grof veen, vandieballetjes, sommige goldlabel mixen enz enz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben een beetje in de war nu.. ik zie veel meningen en verschillen tussen de reacties.

 

Hier is wat ik doe:

1. ik heb een 50L tank Die vul ik met water.

2. ik laat het water 2 dagen staan (alleen met een circulatiepompje)

3. ik breng de EC in orde

4. ik breng de PH in orde

5. ik laat het nog 1 dag staan

6. ik stuur ph/ec indien nodig nog bij

7. Ik gebruik dit tank 7 dagen en dan begin ik weer met nieuw vat.

 

Hier is mijn probleem:

Mijn EC blijft langzaam stijgen. Ik begon met EC 1.6 (dat is volgens de canna gebruiksaanwijzing EC 1.2 want mijn water heeft een EC van 0.4.. 0.4+1.2=1.6 meter-EC) in dag of 3-4 stijgt mijn EC naar 1.9!

PH blijft schommelen tussen de 5.4 - 6.0

 

Wat ik wel/niet begrijp:

Ik dacht in theorie dat> Planten nemen meer water op dan voeding, dus daarom stijgt de EC in mijn tank.(recirculerend)

 

Toen ging ik schoon water (ec 0.4) zonder nutrients in mijn tank bijgooien, in hoop om de boel weer terug te balanceren. Maar .... de ec dropt heel weinig als ik dit doe. Ik moet 5L erin doen om van 1.9 naar 1.8 te gaan, hierbij merk ik ook dat de waterlevel hoger komt dan die origineel stond (bij dag 1) en toch krijg ik de ec niet naar 1.6.

 

Vragen:

1. Stel de EC loopt zoals nu op, en binnen 3 dagen is het van 1.6 naar 1.9, is dat een kans om te overvoeden? Of is de voeding dan niet meer zo sterk omdat planten al een deel van hebben gebruikt?

 

2. Hoezo (dit lees ik hier) moet ik voeding blijven bijgooien? Gaat de EC dan niet helemaal de lucht in?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet veel van dwc maar toch...

 

Ik dacht in theorie dat> Planten nemen meer water op dan voeding, dus daarom stijgt de EC in mijn tank.(recirculerend)

 

klopt, een deel water zal verdampen door de blaadjes en een deel verdampt uit je medium (het voedingswater bij jou)

 

Ik moet 5L erin doen om van 1.9 naar 1.8 te gaan

 

Kan ook kloppen, want je gooit er geen schoon water bij maar water met een ec van 0,4. hou ook rekening met de ec van je ph-min.

Hoezo (dit lees ik hier) moet ik voeding blijven bijgooien? Gaat de EC dan niet helemaal de lucht in?

 

Er zal volgens mij een verschil zijn in het kweken met en zonder medium. Bij een medium blijft er water in het medium "plakken" Dit geeft een tekort in ons vat wat bijgevuld wordt met water. De ec is dan te laag en er moet dus voeding bij.

 

Maar dat is mijn bescheiden mening....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er zal volgens mij een verschil zijn in het kweken met en zonder medium. Bij een medium blijft er water in het medium "plakken" Dit geeft een tekort in ons vat wat bijgevuld wordt met water. De ec is dan te laag en er moet dus voeding bij.

 

Mijn medium is hydrokorrels.. ik geloof dat ze wel vocht vasthouden voor een deel.

 

Ik zal een vat aanmaken met de juiste waardes, daarna ga ik wat voeding toevoegen in de huidige vat.. mocht dit slechte tekens vertonen (bladpunten die verbranden ofso) dan ververs ik meteen het water.

 

Want het is nu een beetje vaag.. nieuwe bladeren worden soort van licht/geel van binnenuit terwijl de rest van de bladeren echt donkergroen is.

 

Ben bang dat ik misschien toch overvoed en soort van "nutritient block" creér.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff ideetje tussen door wordt jou water steeds warmer op de een of andere manier????

 

 

als je EC meter niet goed op temperatuur is gecompenseerd kan dit verschijnsel ook optreden.

 

 

 

zomaar ff een brainwave :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit er nu eens een keer niet zo bovenop :)

 

"Perfecte" waarden bestaan niet en een verloop van enkele tienden over een paar dagen boven of beneden de afgestelde waarde is ok.

Blijft nu die EC maar stijgen met gedurende de week alleen maar bijvullen met water tot aan niveau wat je gezet hebt dan moet je verversen of meer bijvullen en de EC lager zetten en begint spelletje opnieuw.

 

Week uitzingen, waarden checken gedurende de week, sommetje maken en dan pas acteren indien het KAN, niet omdat een schema je eea zegt qua EC waarden, dat is alleen ter handleiding.

 

DWC heb je niet, gewoon een reciculerende druppel meerpots bak in bak ;)

deluxe wel te verstaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar zit wel wat in eigenlijk.. want de watertank zit onder 't hydrosysteem zelf IN mijn tent.. mijn vat waar ik mijn water aanmaak staat buiten de tent op een lager temperatuur. Maar dat ec BLIJFT stijgen? het water zal niet veel warmer worden dan bepaalde graad toch.. en in het donkere periode zal het water weer koud moeten worden dus weer lager ec als de lampen net aan staan, maar helaas zegt mijn meter iets anders. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook zit er steeds minder zuurstof in je water als de temp stijgt, misschien ook iets om rekening mee te houden. Boven de 26gr volgens mij helemaal niets meer.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heb je voor een meter, zoek ik ff de specs voor je, meters is helemaal mijn ding.

 

 

Als jij nu eens probeert om de watertemperatuur te meten en ook ff de tijden er bij. Misschien vinden we wat.

 

 

Beetje bubbels maken met een pompje, kan helpen voor de zuurstof.

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu weet ik niet of boven de 26gr water geen zuurstof meer bevat of dat t geen zuurstof meer kan bevatten. Maw neemt warmer water zuurstof nog op?

Misscien weet iemand daar een antwoord op.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

de visjes in m'n aquarium doen het ondanks 30 graden best goed? Die kunnen toch niet leven zonder zuurstof in het water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met luchtpompje dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
de visjes in m'n aquarium doen het ondanks 30 graden best goed? Die kunnen toch niet leven zonder zuurstof in het water?

 

probeer het ook eens zonder je (venturi?) pompje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn boereverstand zegt dat de zuurstof van een pompje dan niet lang in dat warme water blijft.....bij koud water zou t dus langer in het water blijven?

 

Punt blijft dat je geen warm water aan je planten wil geven. Ik zie op buitenlandse fora wel eens een chiller langskomen die het voedingswater op temp houdt.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb wel een pomp die het water filtert, maar niks bubbelends in m'n water hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...