Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

LED_KROKET

Vraag/probleem betreft Canna Aqua (hydrogrow)

Recommended Posts

ik heb gisteren mijn circulatiepomp aan het waterlevel gevestigd..nu maakt ie een beetje bubbels tijdens het circuleren.

 

PH was gisteren 5.8 en nu 6.3, ik neem aan dat dit door de zuurstof komt.

 

 

 

ik zal binnenkort fotos plaatsen

 

 

ps. iemand vroeg naar wat voor meters ik gebruik, ik heb 2 milwaukee meters (ec en ph) die continue in de watertank gedompeld zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb wel een pomp die het water filtert, maar niks bubbelends in m'n water hoor.

 

die pomp dus :)

haal die er maar eens tussen uit, is je zuurstof verrijking ook weg en gaan ze echt wel dood, die vissen ;)

 

@ LED

pomp naar beneden, je warmt de boel alleen maar meer op zo want dat pompje wordt nu minder gekoeld door het water en zal dus meer warmte afgeven en we weten waar warmer water niet goed voor is.

 

chiller is het mooist maar dan moet je wel een slang x2 uit de bak laten komen en is nog steeds aardige investering

 

@racker

tussen de 18-23C, eronder is te koud voor je wortels groeien ze langzamer, wel veel zuurstof in je water, elke graad boven de 23C neemt hoeveelheid zuurstof exponentioneel af

 

zuurstof in je water

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikzelf gebruik peroxide voor oa de zuurstof. Ik ondervindt er alleen voordeel van tot nu toe. Of het aan dwc iets toevoegt weet ik niet.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

FOTO UPDATE:

 

Info > als jullie je afvragen waarom ik 3 verschillende colturen in 1 tent verbouw, is omdat er eerder 2 rondes fout zijn gegaan door mystieke bladprobleem in week 3-4, omdat er veel discussie was over weekmakers en/of voeding, ph blablabala. Daarom nu dus Hydro, DWC en Aarde.

 

Hydro: Canna Aqua voedingslijn

DWC: GHE Bio

Aarde: Canna Terra

 

Huidige temp met lampen aan: 24-25 gr

Temp met lampen uit: 18-19 gr

Luchtvochtigheid: 45-60 %

 

Hier de fotos.. sorry voor de kwaliteit.

 

Dit is de hydro-systeem van Atami Wilma 8x. Met 2x Spectrabox-pro II 250w

p1280837.jpg

 

Dit is de DWC setup.. simpel zelf gemaakt met airpompje en een sligro emmer :D

p1280839.jpg

p1280845.jpg

 

Dit zijn mijn aarde plantjes.. met een 250w HPS erboven.

p1280838.jpg

 

En dit zijn mijn hydro meters, pompje stond belle te blazen in het water en door de zuurstof is mijn ph omhoog gegaan, ik heb dat gefixt en nu zakt ie langzaam weer richting de 5.8

p1280850.jpg

 

 

 

 

En nu mijn vragen/problemen weer ;) , ik heb dit op alle hydro plantjes, weet iemand iets meer over dit bladprobleem?

p1280849.jpg

p1280848g.jpg

 

 

En mijn probleem met 1 van de aardeplanten. je ziet hoe de uitiendes van de blad naar beneden gekruld zijn, en links zie je hoe alle "puntjes" soort van omhoog staan op 't blad :) :

p1280843m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

 

Je hydro verdampt niet goed denk ik, zie een beetje tipburn maar niet van een overschot en te hoge temperatuur. De voeding komt niet boven . Misschien te droog of te weinig warmte instraling? mag je die led jongens niet wat laten zakken ?

 

 

Ik vind het ook net ff te koud, beetje infrarood er bij hangen misschien.

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een wijze insteek cannabis......

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankjewel voor de reactie.. ik zal de linker LED lager hangen en kijken of ik verschil krijg tussen de planten daaronder en de planten onder de 2e LED. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

 

Ik zat nog ff aan je meters te denken, die lijken wel in je tent te hangen op de foto en dat moet je niet doen denk ik.

 

 

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom hangen ALLE lampen zo ver vd planten af?

 

Als ik jouw was had ik de volgorde omgedraaid, dus de waterkweek onder de 250W en de aarde onder de LED al is die 250W krap vd Wilma

 

Wilma bak: temperatuur te laag, opname problemen ijzer en zink, amper fotosynthese door lage worteltemperatuur, boel komt niet goed op gang, ze willen wel maar kunnen simpelweg niet.

 

DWC: die emmer warmt helemaal niet op, je mag aan de onderste bladeren en bladpuntjes te zien wel wat minder voeding geven.

Je hebt nu toch wel dat zakje wat je erbij moest doen van GHE erbij gedaan wat je vorige keer niet deed?

Zoniet.. weet je nog waar je vorige keer op stukliep met die BioSevia, dat ene component moet er echt wel in (poedertje was het toch)?

 

Aarde: te weinig water gegeven na eerder teveel en ook te koud

 

Is die tent een 240W toevallig?

 

Die krijg ik momenteel met minimale afzuiging en 2x 600W HPS superlumens (dus 1300W) net op 28C, CV aan in die kamer en de nachttemp is dan alsnog "maar" 19C waar het buiten de tent 21.5C is met lampen uit. Toen het zo hard vroor was de afkoeling niet normaal, iets wat bij jouw met de mindere warmte door de lampen eigenlijk standaard is.

 

In jouw setup is het met 5min nadat de lampen uit zijn al de min. temperatuur.

 

LED is kweken in heel kleine ruimtes waar warmte goed blijft hangen of bijverwarmen, leg ze in de kast tot het buiten 18C is en draai er dan een ronde mee op een kleinere oppervlakte, dan zal het wel goed gaan.

 

Nu heb je een goed Wilma systeem, dure LEDS en je komt nog nergens (niet afzeikerig bedoeld):

 

2x 400W boven die Wilma, op 1 helft van je ruimte zetten en afschermen en knallen met die handel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild bedankt voor je proffesionele respons

 

Waarom hangen ALLE lampen zo ver vd planten af?

 

De led's zijn volgens de gebruiksaanwijzing 40 á 50 cm van de planten, maar ik ben nu aan het experimenteren met lager hangen.

 

De HPS, ik dacht dat de bladeren hingen omdat ik drastisch de lamp lager had gezet op 20cm, daarom had ik hem weer iets hoger gezet op 35cm, maar blijkbaar is dat dus niet de reden. (hij gaat straks weer lager)

 

Wilma bak: temperatuur te laag, opname problemen ijzer en zink, amper fotosynthese door lage worteltemperatuur, boel komt niet goed op gang, ze willen wel maar kunnen simpelweg niet.

De watertemp in de tank is 20 graden. Maar je bedoelt zeker de oppervlakte temp, ik heb de linker led veel lager gehangen nu, ik ga kijken of de planten aan die kant het beter gaan doen dan de andere planten.

 

 

DWC: die emmer warmt helemaal niet op, je mag aan de onderste bladeren en bladpuntjes te zien wel wat minder voeding geven.

Je hebt nu toch wel dat zakje wat je erbij moest doen van GHE erbij gedaan wat je vorige keer niet deed?

Zoniet.. weet je nog waar je vorige keer op stukliep met die BioSevia, dat ene component moet er echt wel in (poedertje was het toch)?

 

Watertemp in de emmer is 21 graden volgens mijn aquariumtermometer die binnen zit. In het donkere periode kan dat idd zakken.

Ik heb dat poedertje wel dit keer, die heet "GHE BM", het zijn speciale sporen/schimmels ofso. mijn dwc emmer is 10L en ik maak de voeding net iets onder de schema, omdat ik weet dat ik met led iets minder hoef te voeden.

 

Aarde: te weinig water gegeven na eerder teveel en ook te koud

Ik denk dat het te koud water is, want met overpotten had ik ze ongeveer 300ml per plant gegeven, ene is in 20L pot en de andere in 11L pot.

Maar het water stond klaar in een emmer buiten mijn tent.

 

Is die tent een 240W toevallig?

Mijn tent is 300 lang en 150 diep.

 

In jouw setup is het met 5min nadat de lampen uit zijn al de min. temperatuur.

Helaas is dat wel zo.. ik probeer de ruimte buiten de tent in het donkere periode bij te verwarmen nu met een kacheltje.

 

2x 400W boven die Wilma, op 1 helft van je ruimte zetten en afschermen en knallen met die handel.

Wat kan ik verwachten van 2x 400w boven 1m2? :) (kwa rendement/opbrengst)

 

 

nogmaals bedankt voor de info/tips

 

greetz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prof ben ik echt niet, door ervaring wat opgestoken her en der :lol: .

 

4x400W en dan je klimaat op orde moet je boven de kg kunnen pakken.

Nu ik je foto's gezien had kon ik veel beter inzien waar je nu steeds tegenop loopt wat je ook steeds doet.

 

300ml op een 11ltr pot is aan de krappe kant, op een 20ltr is dat veel te weinig geweest om de aarde goed te bevochtigen.

 

Je water zit qua temperaturen wel goed echter gaat het bovenop niet goed, het klimaat is dusdanig dat bovengronds niet tot uiting komt wat er wel mogelijk aan wortels aanwezig is.

 

Mijn beste prof tip:

Ga naar de GS en koop een stuk z/w folie (of bestel online).

Hang dat folie in het midden van je tent en bevestig dit goed zodat je 2 gedeelten krijgt en hang al je lampen in 1 helft en zet alle planten dan hieronder, dan zou het rap beter moeten gaan zeker klimatologisch. Als je ventilatie dit toelaat natuurlijk (weet niet hoe roosters/slangen lucht toevoeraan de tent zitten).

 

Nu heb je wel lekker de ruimte maar het schiet niet op, beter de helft vd ruimte, eindelijk eindresultaat en dan langzaam opschalen met de dingen die je eerder hebt opgestoken (om opnieuw op je bek te gaan maar dat daargelaten, leer je ook weer van) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...