Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
john007

Iemand ervaring met de Gavita Triple Star kap?

Recommended Posts

Yo,

 

Ik heb al eens gezocht hier maar kan niks vinden mbt bovenstaande met de zoek-functie.

 

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze?

 

gallery_32083_13387_12611.jpg

 

In de growshop deden ze deze af als iets met een hoog gadgetgehalte dat geen nut zou hebben in m'n SJ DR 120, anderen op dit forum zeggen dat er met een speciale kap als deze toch wel 5 tot 10 procent meer te rapen valt bij goed gebruik.

 

Wie heeft deze hangen en weet er me iets meer over te vertellen?

 

Grtz,

 

John007

Share this post


Link to post
Share on other sites

het halve forum kweekt met die dingen volgens mij :wacko:

 

allemaal goede resultaten, zeker een aanraden en absoluut geen slechte gadget ofzo?

gewoon aanschaffen!

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qua functie exact hetzelfde als de Lumatek reflector waar wel veel info hier te vinden is.De Gavita is de nieuwste versie zeg maar met kleine aanpassingen,maar het concept blijft hetzelfde.

Ik draai zelf met tevredenheid met de Lumatek reflector in een dr120,hiervoor een Diamond reflector waar ik mindere resultaten mee had,en slechtere lichtverdeling,hotspots.

Ik zeg doen ................................

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk ook eens naar de gavita Interne Reflector lampjes.

Hebben een perfecte lichtspreiding maar dat zal deze ook hebben.

 

Voordeel van de Interne Reflector lampen vind ik dat wanneer je de lamp vervangt je ook meteen een nieuwe reflector hebt. Daarnaast kan de reflector niet vies worden. Was voor mij naast dat mensen hele goede resultaten halen met de Interne Reflector lampen de reden om voor I R lampen te kiezen.

 

Pak ook meteen de light hangers mee, ik heb een tijdje met kettingen gewerkt maar dit is toch net een stukje makkelijker....

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kap is nog niet op de markt heb ik begrepen en de GS heeft zelf last van produkt blindheid volgens mij :wacko:

 

Waar vergeleken ze de "gadget gehalte" kap mee?

 

@predator

vergis ik me?

je hebt toch gewoon nog een fitting met een dekplaat nodig voor een IR..

die kun je niet zomaar in je huidige kap draaien, gaat effect beetje verloren :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik als enige kan geven is dat in kleine ruimtes de kap erg warm wordt en er veel warmte in blijft hangen. Niet bevoordelijk voor je stabiele klimaat om het zo maar te zeggen. Dan ben je misschien volgens mij beter af met een wat openere kap.

 

Voor het mooie zou er een fan bovenop moeten zitten die de directe warmte weghaald......

 

Maargoed, ik heb hem ook in m'n 100x60x170 kast en gaat tot nu toe ( eerste ronde ) prima hoor!

 

In een dr120 gewoon doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, dat krijg je he met diepstralers, meer warmte ontwikkeling.

 

Daarom hang je de kap ook wat hoger dan normaliter :wacko:

3C meer warmte ontwikkeling tov een Adjust, vindt het nogal meevallen hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de lumatek versie en ben tevreden over de kap.

Warmte die hij vast houd is ook te verwaarlozen want heb mijn kap in een kastje van 120 hoog met 400watt en het hangt zowat op de bladeren.

Dus gewoon doen is mooi spul.

Voordeel is ook je kan de losse binnen werk vervangen dus hoef je niet elk jaar een nieuwe kap te kopen.

 

Heb hem heel lang in een DR120 gehad en werkte prima.

Dus ook ik zeg gewoon doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de vele reacties op deze, ik weet genoeg nu :rofl

 

We gaan 'm op het verlanglijstje plaatsen :wacko:

 

Grtz,

 

John007

Share this post


Link to post
Share on other sites

De TripleStar is de (langverwachte) opvolger van de Lumatek reflector. Er is een hoop aan verbouwd!

 

1. De bovenste reflectorplaat valt achter de kleppen,

2. De vorm van de reflectorplaat is iets aangepast voor een betee lichtopbrengst

3. Het hele mechanisme om de kleppen te positioneren is compleet vernieuwd en berust niet meer op een veermechanisme maar is nu veel steviger (en koeler om te bedienen)

 

Daarnaast is de styling een beetje aangepast: Geen lumatek blauw/paars meer maar Stemmig zwarte zijkanten. Voordeel daarvan is ook nog een keer dat ze meer warmte kwijtraken.

 

Het is overigens geen extreem diepe reflector hoor, dat valt juist reuze mee! De instelbare reflectorplaten aan de zijkant brengen het licht naar de andere kant van de reflector, wijd dus (120 graden - 75 graden instelbaar per kant)

 

En wanneer komt ie dan in de winkel zul je je afvragen? Wel, de officiële Europese aftrap vindt plaats op de spannabis eind februari. Dan zal ook de prijs bekend gemaakt worden. Links en recht hebben we al enkele pre-productie modellen en productiemodellen op test staan (ook van ex-lumatek-reflector gebruikers) en de ervaringen zijn tot nu toe zeer positief. Dat doet niets af aan de effectiviteit van de Lumatek reflector, dit is echter de wat doorontwikkelde versie. Hij zal uiteindelijk op de markt iets meer kosten dan de Lumatek reflector, die ook nog volop leverbaar is.

 

Plaatje van de reflector:

post-5211-1328059658_thumb.jpg

 

De nieuwe reflectorplaten (verwisselbaar):

post-5211-1328059669_thumb.jpg

 

De iso diagrammen:

post-5211-1328059729_thumb.jpg

post-5211-1328059738_thumb.jpg

post-5211-1328059751_thumb.jpg

120 graden, 90 graden en 75 graden instelbaar, ook asymmetrisch uiteraard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WoW in 1 keer wordt hij gewoon besproken. :wacko:

Ik geloof dat Gavita binnenkort deze nieuwe reflectoren gaan leveren. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Doc, Wel even Mr. Marketing op z'n flikker geven:

 

In de growshop deden ze deze af als iets met een hoog gadgetgehalte dat geen nut zou hebben in m'n SJ DR 120

 

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
In de growshop deden ze deze af als iets met een hoog gadgetgehalte dat geen nut zou hebben

 

Welke shop was dat?? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Doc, Wel even Mr. Marketing op z'n flikker geven:

 

In de growshop deden ze deze af als iets met een hoog gadgetgehalte dat geen nut zou hebben in m'n SJ DR 120

 

 

;)

I never done it! :execute

 

Als ik ze het uitleg dan hebben ze het niet meer over gadgets hoor. Ben trouwens DOL op gadgets! :wtf2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De echte man is gek op zijn gadgets.... ;)

 

dus stel je zelf de vraag..!!

 

 

 

wat ben ik..??

 

dan is dat gelijk het antwoord of je klaar bent voor de gavita xxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja het is zoiets zeggen als "De nieuwe Porche heeft een hoog gadgetgehalte". Zegt dat nou wat over de Porche of over degene die het zegt? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben hebben hebben...See u in Spain Whazzup!

 

Ik draai nu alweer dik twee jaar met 5 lumatek reflectoren (vanaf de eerste pallet) en ben nog zeer tevreden

Paar kleine aanpassingen in het nieuwe model is alleen maar goed , soms zaten de refelctoren iets los na een ronde in de paarse versie

Ook betere warmte afgift maakt de kap alleen maar beter in mijn ogen want nu kan de kap nog dichter op het gewas ;)

 

Dec 2009 , eerste pallet lumateks bij KJ Products

 

gallery_19024_9226_236698.jpg

 

Jan 2010 , kap in gebruik

 

gallery_19024_9226_2674555.jpg

 

Jan 2012 , werkt nog prima!

 

gallery_19024_7390_89161.jpg

 

Kwa duurtest zijn ze wel geslaagd , eens per jaar nieuwe reflectoren erin en na elke ronde een nat doekje over de bovenkant , meer onderhoud had ik niet

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe is het jouw vergaan met die bovenkanten die er steeds uitvallen Guesswho?

Mijne blijven op de bulb vallen ;)

 

Ik kocht voor een ander project onlangs triple stars maar uiterlijk dezelfde als de lumatek, alleen staat er triple star.

Nu ik vandaag constateerde dat de reeds door de leverancier gerepareerde oudere paarse Lumatekkappen weer los zijn (7/8) was ik niet blij en wilde ik ze eigenlijk terugbrengen.

 

 

 

Ik begreep triplestar is verbeterde versie van de lumatek maar zie nu een heel andere kap/kleur triplestar op de foto van Whazzup dan die ik hier hebt ;) Is de paarse triplestar dan de gewone lumatek?

 

Wel ben ik blij met Doc's oplossing, deze oude omruilen voor de nieuwste getoonde ***star! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...