Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ouwejopie

groeiremmers

Recommended Posts

Heb zoekfunctie gebruikt, maar kan er niets over vinden.

 

Als iemand er ervaring mee heeft , of een goede linkt heeft.....alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dat spul ook gebruikt deze ronde :rofl

ze blijven wel mooi laag,maar je moet wel je voedingsschema aanpassen(had ik niet gedaan en is dus niet helemaal goed gegaan).

 

grz

Share this post


Link to post
Share on other sites

40cm verschil (lager) bij een sativa dominant soortje. Ik kon kwam er niet bij in de uiterste hoeken en daar waren ze veel hoger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bedoel je aanpassen?

 

Kan je iets meer vertellen over de verloop van de kweek met bio optimal (ivm andere kweken)?

 

Staat op die site ook niet hoe je het moet gebruiken ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou het gebruiken is niet zo moeilijk :D

je gooit wat in een drukspuit ff schudden en spuiten met die handel

 

ik heb al vaker leuke rondjes gedraaid maar dan zonder bio optimal alleen dan werd het op het laatst vaak knakken

en mijn schildjes onder mijn lampen hangen dus ik dacht laat ik dit eens proberen maar dat is niet helemaal goed gegaan.

 

ga er maar vanuit dat het onkunde van mij is :rofl

 

volgens mij had ik iets rustiger aan moeten doen met de voeding(vergeleken met andere kweekjes zonder bio optimal)

 

grz

 

40cm verschil (lager) bij een sativa dominant soortje. Ik kon kwam er niet bij in de uiterste hoeken en daar waren ze veel hoger.

 

was je opbrengst wel hoger??

 

staat in de beschrijving dat dit preperaat opbrengstverhogend werkt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, heb nl weleens gelezen over een middeltje wat je al moest spuiten voordat je op 12/12 over ging, en dan na een week ofzo nog een keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze direct als je op 12/12 gaat (in ieder geval binnen 8 dagen 12/12)

en dan moet je het nog een keer herhalen met een dag of 3

staat in de beschrijving maar dat heb ik niet gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, opbrengst ongeveer hetzelfde (825gr/m2) gemiddelde. Kan goed zijn dat er gewoon niet meer af kan....Opbrengst verhoging zou ik met een korreltje zout nemen.

 

Indirect zou je wel iets meer opbrengst kunnen halen, kortere planten laten wat meer licht door en je hebt de schade niet, die je bij een te groot gewas wel zou hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bonzi / CCC / Allar / Bitterzout.. Betere middelen.

 

 

Dat is wel een beetje een vaag antwoord ,meneer....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet alle remmers zijn gezond, pas daar mee op. Ook de toepassing en toediening verschillen wel eens. Het kan zomaar zijn dat als de remmers in je medium terecht komen, je de volgende ronde bonzai boompjes kweekt. Het spoelt er nl niet zomaar uit.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is wel een beetje een vaag antwoord ,meneer....

 

 

Komtie duidelijk dan:

 

Zolang je een aantal sterk strekkende apex hebt ( groeipunt ) moet je een hoog EC aanhouden.

Ph onveranderd laten. Waarom?

 

In de strekkende cel van de apex vinden zich de jongste cellen zich plaats. Deze cellen hebben ipv de normale enkele vacuole,

een aantal vacuoles.. Een stuk of 3 / 4. Deze zijn nog niet onderling verbonden en bevatten een extreem zoute oplossing.

Deze oplossing zorgt er voor dat omliggende vloeistof rond de celwand ( die semi permiabel is ) aangetrokken word door de keramische werking van de zoute(re) oplossing binnen de nog wat kleine vacuoles.

Naarmate de vacuoles groter worden is de oplossing buiten de cel evenzout, en stopt de vacuole met strekken en de celwand ''zet'' zich. Dit wil dus zeggen:

 

Met een hoger EC in de groeiperiode een compactere plant houden, omdat de zoutere oplossing zich minder makkelijk laat aantrekken door de zoute oplossing binnen de jonge cel.

 

*TIP:

 

Zoek de momenten in je bloeiweken dat de topppen zich aan het ''zetten'' zijn, en wanneer je toppen nieuwe zaadzakken aanmaken. In de tijden van zetten hoger EC aanhouden dan het vormen van de nieuwe zaadzakken.

Gevolg: Een strekkende celwand en meer volume van de top /

Een sterkere ( zwaardere ) celwand van de top.

 

Want dat is het enigste wat pk 13/14 daadwerkelijk doet :rofl

 

Daarnaast:

 

CCC (Cicocel) Bonzi , Bitterzout, Tilt en Alar zijn allemaal remmiddelen die in de tuinbouwsector worden gebruikt.

Alar heeft mijn voorkeur aangezien dit niet zo een scherp middel is.

CCC is wat scherper en werkt ook op de bloei.

Bonzi is een middel dat je beter niet kan gebruiken aangezien dit heel nauw werkt.

Bitterzout is van zichzelf een remmend middel wanneer op de plant gespoten.

Tilt zet je een week lang heel je plant mee stil.

 

*EDIT* Ik vergeet bijna een van de belangerijkste en makkelijkste: Zet je hok wat kouder :)

 

 

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie het een beetje als CO2 toevoegen.. het kan er iets op vooruit gaan, maar je kunt er ook je kweek mee verneuken. been there done that.

Share this post


Link to post
Share on other sites

groeiremmers?

 

1 week je licht uit laten.....

 

remt de groei opzeker :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ter verduidelijking CCC is chloor mequat chloride, dat ook in de graanteelt gebruikt wordt.

 

Namaste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...