Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
amneze

electriche kachel

Recommended Posts

hallo zit al een tijdje met de vraag of het beter is om s'avonds bij te verwarmen met een electriche kachel ? is dit beter dat de temperatuur heel da dag en nacht het zelfde aanhouden of moeten die best 5 graden verschillen ? :rofl op den duur weet je het niet meer hé :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een minimaal verschil is idd ideaal, als je dit kunt bewerkstellen met een cv in de ruimte heeft dit mijn voorkeur, elektrische kachels zijn vaak stroomvreters, en de goedkope zijn echt brandgevaarlijk :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je ga dit meteen in orde brengen mischien en electroniche petrolium kachel er zit daar co² in waar de planten dol op zijn of niet ? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je in de war bent koolstofmonoxide.

 

Citaat van Wikipedia:

 

Risico's petroliumkachel

 

Verkeerd gebruik van een petroleumkachel brengt risico's met zich mee. Uit zuinigheidsoverwegingen wordt vaak onvoldoende geventileerd. Zeker bij moderne woningen is de ventilatie via kieren en spleten factoren minder dan bij oudere woningen. Het gevolg is, dat de luchtvochtigheid omhoog gaat: Een kachel met een verwarmingsvermogen van 2,5 kW verbruikt ongeveer 0,25 liter petroleum per uur en produceert eveneens 0,25 liter water. Een tweede gevolg is, dat bij toenemend zuurstofgebrek de verbranding onvolledig wordt en dat het dodelijke koolmonoxide wordt gevormd. Moderne kachels zijn daarom zo geconstrueerd dat zij bij een te laag zuurstofgehalte of een te hoog koolmonoxide gehalte de vlam doven.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Petroleumkachel

Share this post


Link to post
Share on other sites

de dames vinden in de bloei een verschil in nacht en dag wel lekker...

ik hou in de groei aan, nacht 24 dag 28.

en in de bloei, nacht 21 en dag 28.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kantklos ,

CO2 (Kooldioxide) komt wel degelijk vrij bij verbranding, bijvoorbeeld bij verbranding van fossiele brandstoffen zoals olieproducten en aardgas. Als er een onvolledige verbranding is dan ontstaat er koolmonoxide (CO), dit gebeurt vaak bij verkeerd aangesloten of defecte verwarming installaties. CO2 ontstaat bij een volledige verbranding, waardoor het CO gas wordt verbrand en omgezet in CO2 gas. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Wubbo Ockels: ik wilde waarschuwen voor de risico's van die kacheltjes, ze komen nog wel eens in het nieuws als er mensen overleden zijn aan een koolmonoxide vergiftiging... het was weer een lang weekend... :rofl :)

En hij had het over een elektronische variant, die zijn beveiligd tegen het uitscheiden van te hoge concentraties CO, hoe hoog die concentraties precies zijn weet ik niet, dus weet niet of dat rendabel is

Share this post


Link to post
Share on other sites
de dames vinden in de bloei een verschil in nacht en dag wel lekker...

ik hou in de groei aan, nacht 24 dag 28.

en in de bloei, nacht 21 en dag 28.

 

En met bloei wordt bedoelt bloemen zichtbaar en niet 12/12 op je timer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:) nu versta ik het niet meer hoor mijn temperatuur is nu 25graden en als de lamp uit gaat heb ik 20 graden de vraag was of het beter is voor de temperatuur altijd zelfde te houden , voor de opbrengst zou dit schelen ? zit er al een tijdje mee omdat ik niet aan mijn grammen kom max 480g onder 600watt probeer er alles voor te doen maar weet niet ik misdoe is al redelijk goed maar wil de 1g de watt halen :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
:) nu versta ik het niet meer hoor mijn temperatuur is nu 25graden en als de lamp uit gaat heb ik 20 graden de vraag was of het beter is voor de temperatuur altijd zelfde te houden , voor de opbrengst zou dit schelen ? zit er al een tijdje mee omdat ik niet aan mijn grammen kom max 480g onder 600watt probeer er alles voor te doen maar weet niet ik misdoe is al redelijk goed maar wil de 1g de watt halen :rofl

 

daar heb je toch antwoord op gekregen... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dus als ik het goed versta moet de temperatuur verschillen ok bedankt ja de kappen zijn nog standaard kappen zou dit ook kunnen uit maken :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

goede nieuwe kappen en lampen kunnen je zo 10 % meer op leveren..

werk je al met evsa's..?

Share this post


Link to post
Share on other sites
dank je ga dit meteen in orde brengen mischien en electroniche petrolium kachel er zit daar co² in waar de planten dol op zijn of niet ? :rofl

Niet als ze slapen hé schat!

 

Dan vinden ze alleen fijn als 't zonnetje op is. s'nachts maken ze zelf co2 aan.

 

Gooi er gewoon een oliekacheltje in aangesloten op een thermostaat (Conrad heeft van die dingen). Of een 1000/2000W ventilatorkacheltje van 12,95 bij de Gamma.

 

Werkt prima :D (brandblussertjes niet vergeten! :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb een lumateck :D maar lukt me niet vind ik raar :) heb nu een heel nieuw hok gemaakt en als het nu niet helpt dan weet ik het niet meer eens kijken voor nieuwe kappen welke raden jullie mij aan voor 600watt zelf dacht ik aan adjust a wing xxxl die nieuwe he :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

De temp in nacht moet min.19 zijn, belangrijk(er) nog is,dat deze redelijk stabiel blijft..19_20_18_19_20 ect is mucho beter dan 18_24_19_25_17_22 ect in een nacht...zo ook overdag.. Adjust wrken prima.. Op 1.20bij 1.20 heb je aan medium genoeg:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

temperatuur is nu nacht 20 en dag 25graden zou dit goed genoeg zijn denk dat het redelijk goed zit :rofl

 

temperatuur is nu nacht 20 en dag 25graden zou dit goed genoeg zijn denk dat het redelijk goed zit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kan,je,lamp lager...

Share this post


Link to post
Share on other sites

temperatuur word niet in het licht gemeten , 50cm van het gewas gangt de lamp zijn nu nog zaailingen 2weken oud van green house al lekkere soortjes verlang al arjan strawberry haze ,himolaya gold , cristal van nirvana seeds en mij laten gaan aan power seeds power shunk hopelijk word dit wat ! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...