Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dutchietoker

geluid van afzuiging

Recommended Posts

hallo

 

ik heb al wat rond gekeken maar vond hier nog geen info over (waarschijnlijk omdat dit normaal niet van belang is)

 

maar voor mij zou dit toch handig zijn: wat maakt zo'n afzuiging van geluid? (eventueel de lichtste)

 

ik zag dat je er dempers voor kan kopen maar dan heb je waarschijnlijk nog geluid aan je kas zelf?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Softbox pakken, die zijn erg stil, zeker wanneer gedimt middels een variac.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok merci,

 

met wat is dit vergelijkbaar? een computer, een haardroger? of nog luider?

 

en heb je bij een soft box met geluidsdemper nog veel geluid aan de kas zelf?

of bevestig je hier de demper?

 

DT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap dat je graag wilt weten hoeveel geluid een afzuiger precies maakt, maar dat gaat niemand je hier kunnen omschrijven.

 

Ga gewoon naar de shop en vraag of ze even een boxje aansluiten, dan hoor je 't zelf.

 

En dat je niets kan vinden op dit forum over stille afzuiging lijkt me erg sterk, maargoed.

 

Wat al aangegeven is, een overcapaciteit afzuiger nemen en die terugdimmen (minder toeren laten draaien).

Dan zorgen dat je grote diameter geissoleerde slangen gebruikt zodat windgeruis wordt beperkt.

 

Wat voor setup wil je gaan draaien?

 

 

Een demper zit tussen de box en daar waar jij naar buiten blaast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

merci, dat is een goed idee, zal ik woensdag eens doen

 

ik vond inderdaad wel al wat info over stille afzuiging

 

maar ik kon nog altijd niet egt vinden of de hele installatie zo goed als geluidsloos kon

 

ik heb een 600w lamp die ik in een kast zal hangen, ken de afmetingen niet maar hij is groot genoeg

 

en als het mogelijk is om de luchtstroom zo goed als geluidsloos en geurloos te maken

 

komen er 10 early spliffs in

 

DT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon ff 2 dempers ertegen aan elke zijde 1, en je hebt een computer :rofl

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik weet niet wat voor computer jij hebt hahaha, maar een beetje overdreven game-pc met 2 videokaarten gaat echt wel pokkehard, daar zou ik niet naast kunnen slapen!

Een buisfan idem dito, dat is geen slaapkamer oplossing, vooral niet als je de "aanbevolen" diameters en m3 gaat gebruiken ipv 50% express te veel capaciteit, dan mocht je in de zomer wel eens op volle toeren blazen!

 

Ik zie mensen altijd de fout in gaan door het softbox advies naast zich neer te leggen en toch voor een complete set (vaak met buisfan) of de ruck's gaan... met alle gevolg posts van dien.

 

Een goede softbox, slim geplaatst, met een demper aan de uitgang hoor je gewoon bijna niet, wat je hoort is zelfs rustgevend met in slaap vallen :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja, sonoconnect slangen gebruiken, scheelt ook weer in db. :rofl

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Haxxorz zegt, niet slaapkamerwaardig. Zo heb ik een fout gemaakt en een 300 m3 buisfan kopen, en zelf inboxen met isolatiemateriaal.

Dat scheelt al een kleine 30% in DB. Ik draaide hem op 30% t.o.v volledige toeren, en hoorde hem al.

 

Wat hierboven staat zijn goede tips.

 

- Overcapaciteit afzuiger, icm variac (tegen brom) om de afzuiger met overcapaciteit te dimmen, icm sonoconnect slangen (geisoleerd) met een grote diameter (tegen windgeruis). Hier nog een geluidsdemper op aansluiten met de zelfde of grotere flens dan de afzuiger (belangrijk, niet een demper met een kleinere flens dan de afzuiger gebruiken) en je hebt een ULTRA MEGA SUPER stille afzuiging!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Softbox met slakkenhuis opgehangen in rubbers

variac

harde aluminiumbochten en kanalen

en liefst een grotere dan kleine flensmaat

 

Ik slaap op 1 meter van m'n hok en ik hoor niks en heb niet eens een geluidsdemper. (500 kuub softbox - gedimd op 80% - harde alu bocht ertussen - alles in 200 mm flensmaat)

 

 

Zoals elke beginner ben ik ook begonnen met een Ruck afzuiger, een goedkope dimmer en wat sonoconnect ertussen. Dat is weggesmeten geld als je in die kamer moet kunnen slapen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ok merci,

 

met wat is dit vergelijkbaar? een computer, een haardroger? of nog luider?

 

en heb je bij een soft box met geluidsdemper nog veel geluid aan de kas zelf?

of bevestig je hier de demper?

 

DT.

 

ik denk tussen een computer en een haardroger in overdag niet echt hinderlijk maar savonds best wel als je een vette joint heb gerookt... ga je trippen of de buurvrouw em nou hoort ofnie:P

 

Je maakt gwn een box em je afzuiger en goeie luchtbuis gebruiken zo min mogelijk bochten.. en never nooit die buizen met alleen aluminium word je helemaal getikt van. haaal die sonodeck dacht ik dat zijn

de betere buizen met steenwol gevoerd van binnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

haxxorz heb jij ook een demper op je softbox ?

 

heb je die meteen op je afzuiger aangesloten of heb je hier nog een iso slang tussen zitten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...