Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dope_Joop

Nieuwe ronde, nieuwe kansen

Recommended Posts

Sommige zullen zich mijn eerste kweek nog herinneren ergens in de lijst met mooie verslagen. Nu pakken we het iets anders aan.

Ik heb veel geleerd, het een en ander aangeschaft en vol goede moed begin ik aan de 2e kweek.

 

 

Setup:

 

Zelf gemaakt hok (wat gratis marktplaatskasten verzaagd)(80x120x190)

Davin 12 (ja eindelijk)

400w vsa

philips 400w bulb

Afzuiger (335 m3) (wordt pas eind jan geleverd ivm... je weet wel.. geld :wacko: lol )

6x 7L potjes (5x bubblegun 1x AK)

 

De kast onder schuin dak

gallery_32619_13332_101104.jpg

 

In de kast:

gallery_32619_13332_129267.jpg

 

Leefomstandigheden licht aan:

gallery_32619_13332_360019.jpg

 

Een van de jonge dames:

gallery_32619_13332_476118.jpg

 

 

Dat ding in het midden is een bakkie water.. vardampt op het gemak om de LV wat hoger te houden... gratis oplossing dacht ik zo.

 

Ik doe in excel netjes bijhouden hoe en wat.. 2 kolommen.. gepland en werkelijk, kan ik mooi zien hoe ze het doen. Ook de voeding kan ik dan bijhouden om over/onder-voeding tegen te gaan.

 

Vragen of opmerkingen? brand maar los.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat ding in het midden is een bakkie water

Die mag je op drinken, Lv is bij zaadplanten niet heel erg van belang.

 

Potten dichter bij elkaar zetten, en de lamp geleidelijk naar 40/60 cm brengen, anders gaan ze teveel strekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die potten mogen nog wat voller hoor

 

BBB heeft gelijk enkel stekken hebben een hogere lv nodig omdat ze nood wortels moeten aanmaken

zaadplanten maken meteen een penwortel .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit :wacko: succes! Lamp mag wel wat naar beneden ivm strekken ! Jammer van de afzuiger die je pas aan t eind van de maand kunt kopen want frisse lucht is belangerijk!

 

Greetz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet ze maar mooi 2 aan 2 naast elkaar want die bak met water kan je weghalen.

 

Houd de luchtvochtigheid neutraal, zo een 50%. Mag ook nog wel zakken tot de 40%. Bij de topvorming proberen de LV naar de 40% te krijgen. Een preventieve handeling om toprot te voorkomen. Nogmaals dit is het proces bij zaailingen. Bij stekken is heel iets anders van toepassing, maar dat moet jij weten;)

 

En inderdaad, wat leila zegt. Lamp MOET echt naar beneden. Je wilt niet dat je zaailingen gaan strekken, irritant gedoe. Zoek op internet wat de juiste afstand is voor jou lamp. Het beste is dan ook voorgroeien met TL/T5 bijvoorbeeld Tneon lampen, zodat deze lamp er 5 centimeter op kan zitten, je plant niet gaan strekken en op de juiste afstand internodes aanmaakt. Ook scheelt dit in de stroomrekening. Ook verdampt je water niet zo snel uit je pot met aarde. Maar daar is een reflecterend stukje papier/karton de oplossing voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lamp moet idd naar beneden en gooi anders ff wat pc fans in die kast voor frisse lucht das toch belangrijk

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAG 3 (na ontkiemen)

 

gallery_32619_13332_383581.jpg

gallery_32619_13332_311149.jpg

 

Lamp en 2 etappes lager gehangen en afstand is nu 55cm

Thermometer schoot naar de 30 graden. Heb nu de deur van de kast op een kier met een fan die frisse lucht inblaast. Als eind januari de filter geleverd word zal het beter te managen zijn terwijl het hok dicht is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwt!

 

Suc6 ik check afentoe even

 

Gr l€on

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thermometer schoot naar de 30 graden.

Die moet ook in de schaduw meten, en niet rechtsreeks onder je lamp liggen,.....maw. even een afdakje van bijv. karton maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 6 (na ontkiemen)

 

Voor mn gevoel gaan ze lekker. bladeren beginnen groter te worden, volgende verdieping is in de maak.

 

gallery_32619_13332_199677.jpg

gallery_32619_13332_176.jpg

gallery_32619_13332_359074.jpg

 

Misschien valt het iemand op, in foto 2 is te zien dat de randjes van de bladen gaan 'golven'.. Iemand een idee wat daarvan de oorzaak kan zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misschien valt het iemand op, in foto 2 is te zien dat de randjes van de bladen gaan 'golven'.. Iemand een idee wat daarvan de oorzaak kan zijn?

Iemand? Zou het zonde vinden als deze ronde ook een slechte start heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak je niet druk, ze zien er netjes uit! Vind ik tenminste.

 

 

Greetz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloei dag 3

 

De dames hebben 9 dagen op 18/6 gestaan. Geen idee of dat lang of kort is, maar voor mij als beginner en lerende vond ik het belangrijk om te zien dat ze er gezond en sterk uitzagen voordat ze op 12/12 gingen.

 

Na 9 dagen was ik ervan overtuigd dat ze gezond en sterk waren en heb ik de lamp op 12/12 gezet.

 

Nu zitten we in dag 3 dag de bloei, totaal 18 dagen na het planten van de zaadjes.

 

Er staan nu ook 3 auto AK plantjes bij. de ruimte was er en ik had nog net genoeg aarde. Ik dacht, waarom niet. deze zijn nu 3 dagen oud en steken nu al hun kopje boven de grond.

 

gallery_32619_13332_77135.jpg

 

gallery_32619_13332_261010.jpg

 

gallery_32619_13332_97089.jpg

Zoals ik altijd probeer sluit ik af met bovenstaande foto' de schuine totaal foto :wacko:

 

Als de plantjes geoogst zijn maak ik een post met al deze totaal foto's. Geeft een mooi beeld van het hele groei proces :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dope Joop,

 

Ik zou die plantjes niet in die kartonnen doos laten staan. Dat wordt vies en muf en zo veel meer kans op schimmels :blink: .

 

Dat je ze al op 12/12 heb gezet kan op zich geen kwaad (je kunt nu minder fouten permitteren), maar om nu al over 3 dagen bloei te spreken :rofl ... Denk dat ze pas over een weekje of 3 met de bloei beginnen, ze gaan eerst nog een stuk groeien. Als je ze na ontkiemen direct op 12/12 zet, laten ze ook pas 3 a 4 weken later hun geslacht zien (duur is denk ik wel afhankelijk van het soort).

 

Een paar posts terug schreef je dat je de lamp op 55 cm. hebt hangen. Als je deze nog niet op 40 cm. hebt hangen, zou ik dat wel doen.

 

En zoals BBB al aangaf, moet je de temperatuur niet vol onder het licht meten, maar in de schaduw.

 

Succes deze ronde.

 

Groeten Beaker :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou die plantjes niet in die kartonnen doos laten staan. Dat wordt vies en muf en zo veel meer kans op schimmels

 

Dank u. Zeer nuttige tip.

 

En ik noem het bloei omdat het een mijlpaal is. van 18/6 naar 12/12... Uiteindelijk maakt het nie uit hoe je het noemt, we willen gewoon het groene goud :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij heb je ruimte voor grotere potten..:wacko: of 1 grote aarde bak..

 

edit: zaad heeft een "gen"wat zorgt dat zaadplaten nooit binnen 4-5 weken de bloei in schieten ongeacht de 12/12 of 18/6.. 18/6 of 20/4 wordt wel gedaan ivm klimaat schommeling... je kan ze makkelijk onder tl laten opgroeien en na paar weken overstappen op 400/600 watt.. scheeld geld;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dope Joop

Nee, snap ik :wacko: . Ik bedoelde er mee aan te geven, dat je niet moet denken dat ze nu over 9 weken al klaar zijn :blink: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonde, de kant waar je auto's nu staan zal nauwelijks opgevuld worden, die worden echt niet zo groot terwijl de andere 6 plantjes ieder amper ruimte hebben. Ik had het lekker met 6 gedaan en ze de ruimte gegeven :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 18 op 12/12

 

Daar zijn we weer. Ben nog steeds wel regelmatig online, maar wil jullie niet teveel lastig vallen met foto's van plantjes die er eigelijk altijd hetzelfde uit zien.

We zijn nu echter wel een stap verder, want de ene AK is duidelijk groter dan de bubble... en we hebben topvorming...

Kblijf het verbluffend vinden dat deze planten nog geen 25 dagen oud zijn.... en het zijn nu al monsters.. Heb een hoop geleerd van jullie comments en verslagen. Dank daarvoor.

 

Ik heb deze week wat grote bladen eruit geknipt. max 1 per plant.. maar wel die bladen die precies het licht van de lagere topjes blokkeerde. btw, dr zitten zelf 11 vingerige bladen tussen.. kvind het prachtig :wacko:

 

gallery_32619_13332_64157.jpg

 

gallery_32619_13332_162419.jpg

 

En de kleintjes.. ze staan er maar verloren bij. Achja.. het zijn auto's dus dr zal vast wel wat vanaf komen... en ze zijn later gekomen dan de rest.. dus tegen het einde van hun leven krijgen ze nog zat licht...

gallery_32619_13332_231229.jpg

 

Zie je wat geks, roept u dan maar. Ik ben in ieder geval erg happy met hoe ze erbij staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 29 op 12/12

 

De dames gaan lekker hun gangetje in hun hok. Ze zijn bijna een meter hoog en vol met zijtakken, bladeren en toppen.

Een paar foto's ter illustratie.

 

gallery_32619_13332_183695.jpg

gallery_32619_13332_123698.jpg

gallery_32619_13332_297429.jpg

gallery_32619_13332_44083.jpg

gallery_32619_13332_271990.jpg

 

Ik maak alleen foto's met het licht aan.. de vorige ronde heb ik veel zaadjes gehad in mijn toppen.. waarschijnlijk van de stress.. Daarom zo veel mogelijk stressfactoren zien te voorkomen :D

 

In Excel houd ik een beetje bij hoe of wat. Zo zie je maar mooi dat ik veel te veel voeding had ingepland. Je gaat het toch op gevoel doen.

 

gallery_32619_13332_117602.jpg

 

Vragen, opmerkingen of suggesties zijn altijd welkom :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je dames staan er mooi bij, niks aan op te merken :) .

 

Succes verder.

 

Groeten Beaker :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 46 op 12/12

dus 55 dagen na ontkiemen, 61 dagen na planten

 

Daar ben ik weer. Ik blijf op mijn gemakje doorgaan met het kweken van mijn plantjes. We zijn inmiddels al wat verder en ik denk dat de AK (de oudste) klaar is om geoogst te worden. De foto van de AK laat dat denk ik wel zien.

 

Weer even wat impressie foto's

 

schrik niet van de verbrande top van de AK. Maar ik mag niet het belang van 1 AK boven dat van 5 bubble stellen.

 

gallery_32619_13332_123372.jpg

gallery_32619_13332_148914.jpg

gallery_32619_13332_444775.jpg

 

Ik ben benieuwd naar jullie mening als je naar onderstaande foto kijkt. Overwegend bruine haartjes dus ik denk dat er een oogst gepland staat binnen nu en een paar dagen?

gallery_32619_13332_213028.jpg

 

Het is niet uber goed zichtbaar. maar dr zitten echt wel veel bruine haren in. als je goed kijkt zie je een paar stukjes die niet overbelicht zijn waar het dus erg goed zichtbaar is.

 

Ik hoop dat dit weer een mooi beeld heeft gegeven van hoe ze er bij mij bij staan. Nogmaals bedankt voor al jullie info verspreid over dit forum. Ik heb er veel van geleerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...