Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GrimReaper

Mijn eerste tent 4x kolossus

Recommended Posts

Kachel na eerste gebruik geeft goede resultaten. De laagste temperatuur is nu niet meer 13,6C maar 15,5C dit is heel veel beter heb hem nu iets meer warmer ingesteld.

Met elk voordeel komt natuurlijk een nadeel en dat is dat de luchtvochtigheid ook iets hoger is. Warme lucht kan meer vocht bevatten. LV is nu wel relatief constant min 49% max 69% liever 10% lager natuurlijk :wacko:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die 15.5 moet minimaal 18 graden zijn wil je echt goede resultaten halen.. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
die 15.5 moet minimaal 18 graden zijn wil je echt goede resultaten halen.. :wacko:

 

Ik hoor opzich verschillende verhalen maar het doel is ook naar de 18C toe te werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou niet te veel luisteren naar die mensen.. :wacko: komt je niet ten goede..

Share this post


Link to post
Share on other sites

listen you must young padiwan grim listen to obi stick canobie

Share this post


Link to post
Share on other sites

good good learn you must you grim now stand on your head and carry obi stick cannobie trough the swamp. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korte Update

 

Temperatuur was nu minimaal 17,4C en max 27,0C dus dit gaat de goede kant op. Qua luchtvochtigheid iets minder zit tussen 55% en 65% in dus iets te hoog.

Omdat de verwarming ook gaat draaien terwijl de lamp aan staat wil ik een timer ertussen zetten om te voorkomen dat ventilatie en verwarming elkaar tegenwerken als de lamp aan is. Hopelijk gaat ook de LV dan wat omlaag als bij effect (in theorie niet juist andersom).

De timer heb ik alleen kan hij niet in het stopcontact ivm ruimte gebrek. Timer is wel een goedkope tijdsklok maar als hij ooit blijft steken is het niet het einde van de wereld omdat de kachel thermostaat heeft.

Morgen (vandaag) even een blokje halen zodat de timer wel in het stopcontact kan.

Alternatief is verwarming in de tent maar dat blijf ik een slecht idee vinden omdat de smelt temperatuur van plastic in de buurt van de uitblaas temperatuur van de kachel zit.

 

De planten maken het goed op 1 na die is iets slapper dan de anderen maar deze staat ook het vochtigst wellicht dat ze binnenkort wat energieker wordt aangezien ik vochtigheid terug geschroefd heb.

Aantal witte haren nemen toe laten we hopen dat de bloei gaat inzetten. De tent is nu mooi vol van muur tot muur :rofl . Hopen dat we niet hoeven te gaan knakken :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de lampen aan is het hok ongeveer 27 graden zeg je. Koop een simpele timer en laat de kachel aanspringen wanneer de lampen uitgaan. Zet de thermostaat op 22 graden (of naar wens, zelf prefereer ik zo een klein mogelijk temperatuurverschil).

 

(Waarom de kachel aan hebben staat icm met thermostaat, als de lampen de ruimte verwarmen)

 

Zo simpel zie ik het, of zie ik iets over het hoofd? Misschien de LV. 55% is te doen? Misschien iets harder afzuigen, anders een ontvochtiger (heb er alleen nog nooit 1 gezien voor een leuk prijsje)

 

 

 

P.S Koop een goed verlengsnoer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
(Waarom de kachel aan hebben staat icm met thermostaat, als de lampen de ruimte verwarmen)

 

 

Kachel kan gewoon aanblijven de lampen brengen de temp naar 27 maar de kachel slaat pas aan bij 22 dus geen probleem niet nodig om dat weer appart te schakelen lijkt mij ?

lamp uit >>temp zakt >>22>kachel aan >>lamp aan >>27 >>kachel uit :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
(Waarom de kachel aan hebben staat icm met thermostaat, als de lampen de ruimte verwarmen)

 

 

Kachel kan gewoon aanblijven de lampen brengen de temp naar 27 maar de kachel slaat pas aan bij 22 dus geen probleem niet nodig om dat weer appart te schakelen lijkt mij ?

lamp uit >>temp zakt >>22>kachel aan >>lamp aan >>27 >>kachel uit :(

 

Dat is de theorie inderdaad maar zo werkt het dus niet helemaal.

Eerst had ik het ingeregeld zoals je zegt alleen was het 's nachts 15,5C en als de lampen aanstonden stond de kachel ook nog te knallen. Het wordt in de tent namelijk warmer als je kachel de ruimte warm heeft gemaakt en gaat je afzuiger 100% waardoor de kamertemperatuur weer daalt door koele lucht die je ruimte inkomt en je kachel springt dan weer aan :rofl

Conclusie is dat de tent toch meer isoleert dan je denkt. Als je de kachel in de tent zou hebben klopt wat je zegt.

 

Nu heb ik een timer ertussen gezet, de kachel kan nu pas een kwartier voordat de lampen aan gaan aan springen zo voorkom ik dat er continu gestookt wordt.

 

Wat betreft de LV, harder afzuigen is geen optie omdat ik nu al bijna volle knal ga. Ik blaas af door een kleinere opening waardoor ik wat tegendruk heb. De openingen iets groter maken is een optie maar dan gaat de stealth van mijn hok er aan.

 

Vandaag (net) gemeten en LV is min. 50% en max. 65%. Lichte daling op het moment.

 

Is een vochtvreter een idee die werken op calcium chloride en onttrekken water uit de lucht. Iemand ervaringen? Denk niet dat het denderend werkt.

Electrische ontvochtiger wil ik best aanschaffen maar niet in deze eerste kweek nog. Dingen kosten +/-€200

 

Edit e.e.a. gelezen:

Door overdag (lamp uit) de kachel niet aan te hebben zal de relatieve luchtvochtigheid stijgen en zal een vochtvreter effectiever zijn ...

Vochtvreters kunnen je RH theoretisch naar 32% (praktisch 45%-55% brengen) ...

Als de kachel dan aan gaat dan neemt de RH weer af ....

hmmm voelt tegen natuurlijk doe ik hier iets fout :rofl of is recirculeren met verwarming aan een slecht idee ivm neerslaan vocht voor het recirculeren?!? Dan zou de timer al een verbetering moeten geven.

Misschien toch gewoon proberen 1 in de tent en 1 er buiten B)

 

Edit2:

Ow ja ik heb mijn voedingsvat aan de bovenkant bedekt om waterdamp ontwikkeling te voorkomen B)

 

P.S. Temp is nu overdag (lamp uit) 17,9C das goed genoeg, thermostaat vastgeplakt :)

 

Gr. Grim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 21 op 12/12

 

Hallo allemaal nu even wat foto's lijkt er op dat alles gestaagd door blijft groeien, door de kamer op temperatuur te houden lijkt alles nog harder te groeien.

Tips zoals snoeien en hoe worden gewaardeerd. Alles groeit over elkaar heen ... moet ik ze hun gang laten gaan of met snoeien ze allemaal hun eigen ruimte geven?

 

Hier wat pics

 

gallery_33020_13311_102501.jpg

 

gallery_33020_13311_1075457.jpg

 

En voor de kleur (niet de mooiste foto :rofl

gallery_33020_13311_2981268.jpg

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
gallery_33020_13311_355278.jpg

 

Wat hangt die automatische brandblusser dicht op die vsa,.....dat hij nog niet is afgegaan :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Wat hangt die automatische brandblusser dicht op die vsa,.....dat hij nog niet is afgegaan :rofl

 

Bedankt voor de waarschuwing :( .

Hij is blijkbaar nog geen >70C geworden. Het is gelukkig maar een 400W VSA B)

Heb net mijn hand direct ertussen gezet en ik voelde weinig een verhoging van max. 5-10C dacht ik. Hand gecontroleerd en ook die was nog in tact B)

Voor nu laat ik hem hangen maar misschien verlaag ik de VSA met de volgende ronde.

 

@Krasi: Bedankt voor de heads up ik zeg maar beginnersgeluk :rofl (even afkloppen *klop* *klop*)

 

Gr. Grim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine moeite om dat plankie te verhangen toch, better be safe then sorry. Stel hij gaat af, kan je het allemaal weggooien.

 

Super planten man. Ziet er echt strak uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de complimenten is altijd goed om te horen dat alles OK gaat :rofl

 

Ik ga kijken of ik de VSA straks verhangen krijg.

 

Verder heb ik net gemerkt dat de vochtvreters in mijn tent al wat vocht hebben opgevangen. Die buiten de hok niet.

Nog even op de lange termijn kijken of het effect heeft op de luchtvochtigheid. Sowieso ga ik na deze eerste kweek kijken voor betere ventilatie van de ruimte.

 

De toppen beginnen te komen meer haartjes dus ik ben blij :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar eeh ik sluit me aan dat je een kachel nodig heb, een woord TOPROT!! Mooie plantjes trouwens, goed verzorgd, niet overvoed, netjes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar eeh ik sluit me aan dat je een kachel nodig heb, een woord TOPROT!! Mooie plantjes trouwens, goed verzorgd, niet overvoed, netjes!!

 

Bedoel je niet onvochtiger?

 

In mijn eerdere posts heb ik juist aangegeven dat ik al een kachel heb en de temperatuur niet onder de 18C komt. In die eerdere post heb ik aangegeven dat ik een timer op de kachel heb om de "aan" tijd te beperken tot de uren dat de lamp niet brandt.

Temperatuur in de tent is dus tussen de 18C en 28C elke dag. Temperatuur zit in mijn beleving goed.

 

Luchtvochtigheid is nogsteeds een probleem heb ik nu in de tent naar beneden gebracht min. 40% en max 65% wat goed is alleen dit moet ik proberen te handhaven.

 

Toprot is wel waar ik het meeste bang voor ben maar we zullen het zien of ik het kan voorkomen.

 

 

Bedankt voor de compliment over voeding. Heb ze nu op Aptus "expert" schema bloei week 4 draaien met 3ml/L Bcuzz nutrient voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even binnenpiepen

Temperatuur niet te laag laten komen en ventileren, ventileren, ventileren.

Clipfans passen mooi op die stangen, heb dezelfde tent.

Kachels kosten handenvol geld.

Je kan ook wat plastic op je potten leggen zodat deze niet teveel water verdampen.

Mooie kweek, je tentje staat goed vol.

 

Volg je graag.

 

Gr

Stunned

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stunned,

Bedankt voor de tips.

Ventileren doe ik genoeg

Clipfan heb ik al op de stang zitten, bedoel je dat een tweede noodzakelijk is?

Kachel is alleen voor deze kweek omdat de temperatuur anders echt te laag is. Voor de volgende kweek ga ik kijken of ik het anders op kan lossen (hok isoleren of zo).

Plastic op de potten is een goede tip die ga ik ook inzetten vanavond omdat ik nu begrijp waar het voor dient B).

 

 

Verder gaat alles nu weer goed, planten groeien als kool en staan zeker te bloeien.

Had gisteren en vandaag een irrigatie probleem. Planten leken 10L vocht in 12 uur tot zich te nemen, dat leek wat verdacht :rofl

De kleine plas water (echt maar een klein beetje) die overbleef kon ik niet plaatsen.

Zojuist de irrigatie nagelopen en twee blumats gevonden die een straal water gaven (duidelijk niet goed :rofl)

Denk dat ik dat door de potten verschuiven veroorzaakt heb of zo. Heb dit al eerder gezien en ga ik oplossen de volgende kweek door de potten te voozien van een hoofdleiding ieder ipv doorlussen.

Ach ze hebben de afgelopen 2 dagen dus van onderaf gedronken.

Zelfs met die problemen een LV van 45-61% gehad in 24uur tijd. De 4 vochtvreters in het hok lijken goed werk te verrichten B)

Tijdens het repareren van de irrigatie heb ik tegen een tweetal toppen gestaan die vonden dat niet leuk. Even kijken of ze zichzelf fixen vannacht.

Misschien wat meer diefen aan de planten zodat ik er onderaan beter bij kan. Onderste bladeren vangen toch niet super veel licht.

 

Zal dit weekend foto's maken :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...