Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GrimReaper

Mijn eerste tent 4x kolossus

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Na veel lees werk ben ik nu mijn nieuwe hobby gestart en ga een kweekverslag bijhouden (althans proberen) om input van jullie te krijgen.

Alle input is welkom natuurlijk, ik moet nog veel leren en ik wil er toch goed in worden ;)

 

Momenteel draai ik met een Homebox van 100x100x200 met 400W Philips T-SON Plus met een Philips 400W ITS VSA

Daarin heb ik nu 4x kolossus in grote potten staan 32cm volgensmij. Grond is light-mix van Gold-label met micorhizzas van Sannie toegevoegd en 2 buffertabs per pot.

Ik kweek met bcuzz voeding en abtus toevoegingen expert schema.

Bewatering doe ik met blumats 2 per pot.

 

Beginnersfouten

Mijn eerste beginnersfouten waarvan de meeste hersteld zijn. Deze noem ik nu even omdat dit relevant is voor mijn start verhaaltje

1. In propagator geen sannie bio gebruikt die bijgevoegd was. Geen nadelen ervaren. 1 zaadje is niet uitgekomen. Volgende keer scuffing of zo proberen voor hogere slagingspercentage.

2. 600W lamp. Deze gaf teveel warmte af en ik kreeg de warmte niet afgevoerd. Terug gestapt naar 400W en dat werkt perfect.

3. De Davin schakeltimer niet snappen en 24/0 draaien :)

4. Ventilator (G-tools met fancontroller) maakte veel lawaai brommen enz. Deze is nu ingeboxed en ik heb sonoconnect gebruikt.

5. Voeding direct van fles gevolgd, dit is waarschijnlijk niet ideaal, totaal geen opbouw :wave:

6. Vals licht tijdens de groei. Ik had een stekkerbak met lichtgevend knopje :wacko:. De passieve inlaten moesten bijgesteld worden. De homebox had wat lichtlekken bij de klitteband.

 

Planten problemen

1. Heb tijdens groei fase opgekrulde blad randen gehad, dit was volgensmij door te lage luchtvochtigheid, deze heb ik voor zo goed mogelijk met handoeken en andere knutsel oplossingen hoog proberen te houden.

2. Bladen met een draai erin en rare groei. Vermoeden is door beginnersfout 6 vals licht.

 

De start

Ik ben gestart met sannie zaadjes in een sannie propagator setje. Na een week kwamen de plantjes 4 van de 5 boven.

Vervolgens overgegaan op een huis-tuin-en-keuken TL. Hierdoor werden ze lang en slapperig. Dit is door slecht licht. Heb ze ondersteund en onder de grote lamp (600W met max afstand) gezet.

De plantjes heb ik "blijkbaar" met 24/0 voorgegroeid en ben vrij vlot overgestapt naar een 400W lamp en 18/6.

 

Groei

Nadat de planten even groot waren als de pot heb ik 3 van de 4 getopt. Groeifase is een week of 4 geweest samen met propagator fase.

 

Bloei

In week 2 (eergisteren) de vierde plant getopt.

Nu ben ik hier eind 2de week volgensmij :wave:

 

Foto's

Tijdens het voorgroeien. ( met veel geknutsel voor luchtvochtigheid, in de toekomst komt er een bevochtiger :rofl )

gallery_33020_13311_2981081.jpg

 

Foto's van vandaag ze lijken het goed te doen.

gallery_33020_13311_1475300.jpg

 

gallery_33020_13311_458551.jpg

 

gallery_33020_13311_2906271.jpg

Edited by GrimReaper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herkenbaar die handoeken, ik dacht dat mijn plantjes ook kapot zouden gaan zonder LV, dus heb tijdens mijn eerste ronde de hele kast vol gezet met bakken water :wacko: De waarheid is dat zaadplantjes geen behoefte hebben aan een perfecte LV, het is dus allemaal verspilde moeite :) Voor stekjes is dit wel nodig, omdat die anders uitdrogen doordat ze niet zo veel water opnemen door een gebrek aan een ontwikkeld wortelstelsel..

 

Verder ga je onder die 400 watt als je het goed doet nog leuke resultaten halen hoor, ik heb ook altijd 400 watt gedraaid en als je beter wordt haal je er net zo veel van af als sommigen dat bij 600 watt doen :wave:

 

Het gekrulde blad is trouwens vaak door overbewatering..

 

Ik ga je volgen :rofl

 

 

Edit: Nogmaals, een bevochtiger heb je dus écht niet nodig met zaadplantjes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi GrimReaper, succes met je kweekje, je heb iig een mooi soortje uitgekozen :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik ook huis tuin en keuken tl heb tussen de 2 en 5 cm boven de plantjes en laat voldoende lucht langs de buisjes lopen voor koeling de eerste paar dagen worden ze wel iets wat dun maar dat trekt ook weer na een paar dagen bij ik had er eerst ook bakken met water bij staan maar las hier vrij snel dat dat niet nodig was dus heb ze er toen gelijk uit gehaald en geen nadeel van ondervonden dus heb weer meer ruimte over om in me groei hokje te spelen

 

veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Edit: Nogmaals, een bevochtiger heb je dus écht niet nodig met zaadplantjes

 

Inderdaad ik heb mijn lv tussen de 30 en de 50 staan de hele tijd en eigenlijk nog niet veel hinder van ondervonden, bij stekken is dit een ander verhaal maar gezien zaadplanten gelijk een goeie penwortel aanmaken is de lv van minder belang (wow ik heb iets onthouden van wat ik heb gelezen hahaha )

 

Maar niet te druk maken om de lv is niet nodig een bevochtiger er bij te zetten zeker niet als je de bloei ingaat of al bent want dan is het juist lekker om iets lager te gaan zitten ivm rot etc etc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verder ga je onder die 400 watt als je het goed doet nog leuke resultaten halen hoor, ik heb ook altijd 400 watt gedraaid en als je beter wordt haal je er net zo veel van af als sommigen dat bij 600 watt doen :wave:

 

Het gekrulde blad is trouwens vaak door overbewatering..

 

Ik ga je volgen :rofl

 

Edit: Nogmaals, een bevochtiger heb je dus écht niet nodig met zaadplantjes :)

 

Bedankt voor de bevestiging dat het goed gaat en mooi dat ik geen luchtbevochtiger hoef te gaan kopen.

400w lamp doet het buitengewoon goed, heb nu alleen een 600w lamp plus VSA over ;)

Grappige is dat je nu moeite moet doen om je LV laag te houden. Draai nu op 40-70 LV wat volgens mij goed is.

 

Wat betreft overbewatering, heb ik dit al door en ben de blumats aan het terugdraaien. Je probeeert te lief voor je plantjes te zijn en dat is vaak niet goed :wacko:

Ook heb ik op oudjaarsdag een Nortene vochtigheids en ph grondmeter gehaald. Deze gaven aan dat sommige plekken ze nat waren en de plant rechts voor in de tent een te hoge zuurgraad hadden.

De te hogere zuurgraat heb ik met kraanwater (PH 8) geprobeerd te corrigeren. De rest heeft PH 7.

 

 

Hi GrimReaper, succes met je kweekje, je heb iig een mooi soortje uitgekozen :wave:

 

Dank je, de kolossus staat er bekend om dat hij geen rare eigenschappen heeft plus het is een white widow variant volgenmij wat wel een lekker mainstream wietje is.

Spannend hoe het gaat aflopen en of het lekker gaat smaken :lol:

 

 

ik gebruik ook huis tuin en keuken tl heb tussen de 2 en 5 cm boven de plantjes en laat voldoende lucht langs de buisjes lopen voor koeling de eerste paar dagen worden ze wel iets wat dun maar dat trekt ook weer na een paar dagen bij ik had er eerst ook bakken met water bij staan maar las hier vrij snel dat dat niet nodig was dus heb ze er toen gelijk uit gehaald en geen nadeel van ondervonden dus heb weer meer ruimte over om in me groei hokje te spelen

 

veel succes

 

De TL (van het budget merk base compleet voor €5,- maar zonder stekker :huh: ) had ik ook 2-5cm boven de plantjes hangen.

Koeling was nu niet nodig en de warmte was juist goed om de boel te stimuleren in groei.

Zoals ik al aangaf is mijn groei locatie wat koud 's nachts, nu zo een 14C. Een kachel beter zou zijn maar ik wil het aantal apparaten beperken als het even kan.

Edited by GrimReaper

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zoals ik al aangaf is mijn groei locatie wat koud 's nachts, nu zo een 14C. Een kachel beter zou zijn maar ik wil het aantal apparaten beperken als het even kan.

 

Timer omdraaien snachts lamp aan overdag lamp uit lijkt me dan wel een oplossing toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zoals ik al aangaf is mijn groei locatie wat koud 's nachts, nu zo een 14C. Een kachel beter zou zijn maar ik wil het aantal apparaten beperken als het even kan.

 

Timer omdraaien snachts lamp aan overdag lamp uit lijkt me dan wel een oplossing toch ?

 

Het is overdag en 's nachts koud. Je hebt gelijk ik heb het verkeerd gezegd want dat doe ik dus al :wacko:

 

Licht staat tussen 20:00 en 08:00 aan en overdag uit. Denk dat de temperatuur in de ruimte langzaam naar 14C afdaalt overdag.

 

Het is een ruimte van 3x2m waar de tent in staat en is niet super geisoleerd wat goed is om de LV laag te houden.

Zit er zelf aan te denken om voor mijn volgende kweek wat te isoreren zoals een laagje piepschuim onder de tent om "koude voeten" te voorkomen.

Edited by GrimReaper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker soortje! Ze zien er ook mooi uit. Je warmte probleem zou ik oplossen met een kacheltje want anders gaat t straks mis in de bloei....!

 

Greetz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop voor jou dat je ze "klein" kunt houden met 4 weken groei

ik heb kolossus vanaf zaad meteen op 12/12 gezet en dan worden het al monsters

de bloei begint pas als je bloeiverschijnselen ziet ,dus daar ben je nog niet aan begonnen

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik hoop voor jou dat je ze "klein" kunt houden met 4 weken groei

ik heb kolossus vanaf zaad meteen op 12/12 gezet en dan worden het al monsters

de bloei begint pas als je bloeiverschijnselen ziet ,dus daar ben je nog niet aan begonnen

 

Oops :rofl

 

Het is nu de 13de dag in de bloeistand (12/12) laten we hopen dat het goed komt. :wacko:

 

Zijn er tips voor het klein houden? Ik ga sowieso daarover lezen.

Edited by GrimReaper

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha , ja niet te lang voorgroeien :wacko:

en je lamp zo dicht als mogelijk op je planten hangen met een ventilator ertussen (niet zodichtbij dat ze gaan verbranden natuurlijk)

hoe hoog zijn ze nu dan ?

bij mij zijn ze +- 1 meter

vanaf zaad op 12/12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 14 op 12/12

 

Hier is een update. De vrouwtjes worden nu groot en ik heb nog geen bloei gezien :rofl

 

Hopelijk deze week want het gaat anders krap worden. De grootste is nu vanaf de aarde in de pot 45cm en 70cm van de vloer.

 

Ik ben nieuw dus ik weet niks zeker maar als ik het goed heb dan kunnen ze hun totale lengte nogmaals groeien in de bloei.

Dit betekent dan ze hopelijk rond de 80cm de bloei in gaan en dan 55cm nog groeien en dus 135cm hoog gaan worden.

Gelukkig heb ik een 200cm tent maar nu hopen dat ze passen en de lamp niet te dicht komt :wacko:

 

Volgende keer eerder de bloei in ;)

 

Wijziging aan de setup gemaakt. Ik zuig nu passief van een hoger punt wat hopelijk de minimale temperatuur wat hoger brengt.

Is niet in foto's nog te zien maar ik gebruik de ingang links onder; Deze met buis naast de tent naar boven gebracht.

 

 

Fotos

 

gallery_33020_13311_1688186.jpg

 

gallery_33020_13311_2715701.jpg

 

gallery_33020_13311_2146713.jpg

Edited by GrimReaper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 17 op 12/12

 

Hallo allemaal even een update, alles gaat nog goed.

Enkele aanpassingen gedaan aan mijn setup, heb nu een kachel in de ruimte om de 14C overdag ('s nachts voor de planten) aan te pakken.

Qua kachel is het de Keramische kachel 'SF1525' van de Hornbach geworden. Tot nu toe werkt hij perfect, nu afwachten wat de temperatuur en luchtvochtigheid gaan worden :rofl

 

Hier is een plaatje waarop ik de witte haartjes zie. Alle planten zijn vrouwtjes maar met feminized seeds was dat wel te verwachten.

Mijn vraag is of dit nu een voorteken is dat ze gaan starten met de bloei of zegt dit nog niks? (behalve dat ze vrouwtjes zijn)

Hoop namelijk dat ze snel gaan starten met de bloei want anders gaat de hoogte een probleem worden :wacko:

 

gallery_33020_13311_2930105.jpg

 

Groet,

 

GrimReaper

Share this post


Link to post
Share on other sites

he leuk tentje:)

 

het zijn voor verschijnselen, maar volgens mij "mag" je dat nog niet als bloei rekenen, dacht ik zo te zien.?

 

wacht daarom nog even de pro's af:P

 

Gr

 

L€on

 

Let op Grimreaper!! luister niet naar krasi voor je het weet heb je allemaal mannen in je hok :rofl

 

haha sorry kras moest er ven uit hihi :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

L€on, mijn tentje doet je vast aan die van jou denken :wacko:

 

Aangezien ik als 2 weken zit te wachten op bloei wil ik dan ook graag dat het van start gaat :rofl

Ik verwacht ook niet dat je dit bloei mag rekenen maar de vraag stellen kan nooit kwaad.

Volgensmij heeft dit voorbloei of puberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej Grimreaper

 

hij lijkt inderdaad op die van mij! alleen is ie van jou 1 meter en bij mij 80 en jij hebt de wande wit en ik heb dat met "folie kleur" mijn lek bak is wel wit.

 

ik weet niet hoe ze het noemen, wacht rustig af. :wacko:

 

heb je toevallig foto van je stroom je vsa etc ..

 

ben benieuwd hoe die eruit ziet stuur anders maar privé bericht, als je het hier niet wil plaatsen.

 

ik hoor het wel groetjes

 

L€on

Share this post


Link to post
Share on other sites
hej Grimreaper

 

hij lijkt inderdaad op die van mij! alleen is ie van jou 1 meter en bij mij 80 en jij hebt de wande wit en ik heb dat met "folie kleur" mijn lek bak is wel wit.

 

ik weet niet hoe ze het noemen, wacht rustig af. :wacko:

 

heb je toevallig foto van je stroom je vsa etc ..

 

ben benieuwd hoe die eruit ziet stuur anders maar privé bericht, als je het hier niet wil plaatsen.

 

ik hoor het wel groetjes

 

L€on

 

L€on mijn setup zal ook niet optimaal zijn moet nog wat kabels opruimen :rofl.

Stroom komt binnen op de 4 stopcontacten.

De groene stekker gaat naar de Davin. De Davin gaat weer naar de VSA. VSA weer naar de lamp. VSA is overigens een Philips ITS 400W VSA.

De overige 3 stekkers zijn. 1 voor stekkerbak in tent voor fan, 1 voor mijn water motortje in mijn voedingsvat, 1 voor de fan die ingeboxed is.

Brandblusser voor de veiligheid boven de VSA.

 

gallery_33020_13311_355278.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag ik vragen hoe je de kachel in je tent hebt gezet?

 

Verder ziet het er goed uit. Hoop dat je niet in de knoop komt met je ruimte. Vergeet niet dat als je plantjes in de bloei gaan deze ook nog door kunnen groeien..... Volgens mij is de bloei geen teken dat de groei eruit is.

 

Denk wel dat je het red en anders knakken en buigen, toch?!

 

Succes met dit mooie soortje!

 

R

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mag ik vragen hoe je de kachel in je tent hebt gezet?

 

De kachel heb ik om brandgevaar te minimaliseren niet in de tent gezet.

Ook denk ik dat de uitblaas temperatuur te hoog wordt en de planten dat vast niet leuk gaan vinden.

De kachel staat in een hoek van de ruimte, waar ik stonde toen ik de foto nam (ruimte is maar 18m^3 of zo). Heb om verbruik te minimaliseren de deursluiting geisoleerd.

 

Ben benieuwd of de kou daarmee veel minder is. Wil hem natuurlijk zo minmogelijk aanhebben ivm stroomverbruik.

 

P.S. Knakken en buigen is een optie. Ja ik verwacht dat ze tijdens de bloei hun eigen lengte nogmaals gaan groeien. Desnoods terughouden met een SCROG net ofzo.

 

Gr, Grim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dat je in een kelderbox kweekt.

 

Wil dit zelf ook gaan doen, alleen bevindt ik daar de volgende problemen.

 

- het is daar op dit moment van het jaar gemiddeld 11 graden

- de deur die de kelder afsluit met de gang met daarin andere kelderboxen, is een plank hout en niet echt geluid dicht

- er zitten kieren onder de deur

- boven de deur is ook al een plankje houd die er maar zit om het vierkante gat boven de deur af te werken

 

Al met al, er moet een hoop gebeuren wil ik hier in willen kweken.

 

Waarschijnlijk had jij dezelfde problemen. Zo ja, hoe heb jij dit opgelost?

 

 

-----------------------

 

Verder super kweekje. Ze staan er echt heel mooi bij.

 

Als ik het goed begrijp gaat de kachel aan als de lampen uitgaan. \

 

-Wat is de tempratuur in het tentje met de lampen aan? En de tempratuur in de ruimte zelf met de lampen aan?

- Wat is de temperatuur in het tentje met de lampen uit en kachel aan? en de Temperatuur in de ruimte met de lampen uit en kachel aan.

 

En kachel kost een hoop stroom. Misschien kan je effectiever verwarmen en hem in je tentje hangen/zetten, of een soort creatieve oplossing vinden, zodat de warmte alleen in de tent verwarmt en niet heel de ruimte. Je kweekt immers gesloten in een tentje, en niet in de ruimte zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

GrimReaper

 

pressies mij opstelling!!

 

alleen ik heb geen afzuigbox en die geïsoleerde slang nog niet, en voeding ga ik met de hand doen!

 

ook las ik iets over kelderbox van flat om daar te kweken? als het koop flat is zie ik geen probleem maar toch link!

 

goodluck:)

 

 

Hoe ik het zie

 

Waarom het link om te kweken in flat kelder schuurtjes:

 

Of de huis meester van de koop woning krijgt de rekening!

 

Of de woningbouw krijgt die rekening! (deze stroom word betaald van de service kosten) die alle bewoners betalen.

 

De stroom kosten gaat dan ineens omhoog + niet alle kelder boxen kun je zomaar alles aansluiten!

 

Kan dit wel let dan op dit: i.v.m. met te veel stroom trekken; als iemand anders een frietpan of lucht compressor aanzet om zijn banden van zijn scooter op te pompen, kan het zijn dat de stop/aardlek springt. of als iemand kortsluiting maakt, gebeurt dit ook, veel mensen klussen in dat soort boxen, het hoeft dus niet aan je zelf te liggen!

en een tent beter gewoon in de woning, die heeft eigen meterkast!

 

 

Groeten

 

L€on

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zie dat je in een kelderbox kweekt.

 

Wil dit zelf ook gaan doen, alleen bevindt ik daar de volgende problemen.

 

- het is daar op dit moment van het jaar gemiddeld 11 graden

- de deur die de kelder afsluit met de gang met daarin andere kelderboxen, is een plank hout en niet echt geluid dicht

- er zitten kieren onder de deur

- boven de deur is ook al een plankje houd die er maar zit om het vierkante gat boven de deur af te werken

 

Al met al, er moet een hoop gebeuren wil ik hier in willen kweken.

 

Waarschijnlijk had jij dezelfde problemen. Zo ja, hoe heb jij dit opgelost?

 

 

-----------------------

 

Verder super kweekje. Ze staan er echt heel mooi bij.

 

Als ik het goed begrijp gaat de kachel aan als de lampen uitgaan. \

 

-Wat is de tempratuur in het tentje met de lampen aan? En de tempratuur in de ruimte zelf met de lampen aan?

- Wat is de temperatuur in het tentje met de lampen uit en kachel aan? en de Temperatuur in de ruimte met de lampen uit en kachel aan.

 

En kachel kost een hoop stroom. Misschien kan je effectiever verwarmen en hem in je tentje hangen/zetten, of een soort creatieve oplossing vinden, zodat de warmte alleen in de tent verwarmt en niet heel de ruimte. Je kweekt immers gesloten in een tentje, en niet in de ruimte zelf.

 

De temperatuur is buiten de ruimte waarschijnlijk <12C of zo want het staat direct in contact met de buitenlucht. Binnen in de ruimte blijft het 13-14C.

De deur stelt inderdaad niks voor, kieren eronder en erom.

 

De deur heb ik met tochtstrips aangepakt en een borstel onderaan de deur bevestigd. Overigens eergisteren gedaan. Deur isoleren is nog een optie :wacko:

Kachel kost veel stroom 750W maar mijn ruimte is binnen 10min op temperatuur. Daarnaast heb ik deze waarschijnlijk alleen in de winter nodig. Thermostaat probeer ik zo laag mogelijk in te stellen omdat ik binnen de 6C temperatuurval wil blijven. Doel is niet om het hok op 25C te houden. Mijn kachel werkt met thermostaat en zal dus aanslaan ook als de lampen aan staan. Een timer hierop zetten lukt nu even niet omdat ik de stekker van de lampen er anders niet in kan zetten :rofl. Timer zou er voor zorgen dat alleen de kachel aan kan 15min voor de lampen uitgaan.

 

Als je de kachel in de ruimte gaat hangen dan zul je ook wat kachel beveiligingen moeten omzeilen. Ikzelf ga dit niet proberen. Ik zou dan eerder een vloerverwarmingsmat of vaste kast gaan overwegen.

 

 

Lucht blaas ik voor 70-80% af naar buiten de ruimte. 20%-30% recirculeert. Afblazen doe ik stealth-style en is niet zichtbaar geen rooster enz. Blaas af via bestaande ventilatie kieren.

 

Geluid hoor je ietsjes buiten de ruimte maar valt niet op en is bij mij niet zo een issue. Inboxen icm sonoconnect van de filter tot mijn afblaas levert goede resultaten.

 

Met mijn 600W ging de temperatuur naar 30C omdat mijn uitlaat niet groot genoeg was en recirculeren was zeker geen optie.

Met 400W zit ik met dat 20C-27C afhankelijk van waar je meet, fan staat dan op 60% met een temp van 23C om aan te houden. 's nachts is het nu 13,6-14,4C maar met kachel ga ik vanavond zien.

Het hok is zonder kachel met lampen aan gok ik zo'n 16-18C zonder verwarming.

Share this post


Link to post
Share on other sites

L€on, Bedankt voor jouw oplettendheid. Ik zit gewoon gelukkig aan mijn eigen meterkast vast en mijn riante villa deel ik met niemand :rofl.

In huis wil ik het niet ivm gasten enz. Aangezien ik in de aankomende jaren wil verhuizen ga ik geen vaste verstopte opstelling in huis inrichten.

Als alles goed gaat en ik verhuis dan komt er misschien wel een James Bond / Anne Frank ruimte in huis :wacko:

 

Dit zijn wel zeer goede tips overigens zeker het natrekken waard als je in een flat of gedeelde woning mocht wonen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...