Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Nesta

'The power of raw cannabis'

Recommended Posts

Eating raw cannabis as medicine.

This is a must-watch video featuring some of the top researchers on the healing effects of Cannabis (Marijuana) in it's raw form, eaten or juiced.

 

Vanaf nu gaat er helemaal geen restmateriaal meer het compostvat in ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer ik heb een paar weken geleden de bladeren alle weggegooid.

Ik denk aan wiet-spinazie met vis en een eitje ;) !

 

Maar misschien kan onze sterren-kok iets moois van toveren?

 

Van wietkweker tot groenteboer! :)

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar misschien kan onze sterren-kok iets moois van toveren?

 

klinkt als zoDd die hier nodig is ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer interessant vooral ook dat over het verschil bij verwarming.

 

Bij mijn schiet zo iets als een sla/wiet salade met wat mosstersaus en een zilver uitje.

Of hoe je peterselie gebruikt en kan wel weer een jaar door blijven gaan.

 

Ik weet dat er in Vietnam wat maaltijden zijn met bladeren zal eens extra opletten.

Ik zal zeker als ik terug kom wat experimenteren dat toch wel het leukst om te doen.

Zal wel even wat verder in moeten verdiepen dus als er meer info te vinden is graag nee ik ben niet lui maar ben druk met het inpakken bezig.

 

/zODd

 

Dank Nesta voor het delen weer nieuwe idee op gedaan en me hoofd ratelt weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dit is best wel interessant.

zit ik me toch af te vragen of het wat uit maakt welk type plant je kan gebruiken hiervoor.

mannelijke of vrouwelijke ?

het lijkt mij ook zo toe dat als je de bladeren gaat juicen dat je dan liever planten hebt staan die brede volle bladeren dragen.

correct me if i'm wrong

 

greetz

 

hehe had het tweede filmpje nog niet gezien.

vrouwtjes dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Nesta,

 

Zoals altijd bedankt zal je nog wel een beetje lastig vallen als ik met een vraag zit (Als dat geen probleem is).

 

Ik ga vanavond even voor zitten maar ik weet zeker dat er wel wat te maken is.

Koffer bijna 20 kilo nu de 2de.

 

Alleen de ideeën lijken me eindeloos zoals eigen gemaakte paste met fijne gehakt wiet blad.

 

Altijd leuk nieuwe manieren van het gebruik van wiet te ervaren.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

zODd start de wiet O pasta molen op.

 

gallery_20039_12416_76378.jpg

 

Dank Doc meer dingen om te experimenteren.

 

PS, Nesta 11 maart lol zal wel lachen worden en als het lukt zal ik wel een keer wat langs brengen waterland is toch klein.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Juice kan ook verwerkt worden in een zalf voor uitwendig gebruik & wat ook kan is het fijngehakt blad in een fles met olijfolie macereren, eventueel een pepertje erbij. :)

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer interessant verhaal,...voor vanavond heb ik hasj bonbons gemaakt,...liggen nog te stijven in de vriezer

Verders werkt de wietolie (Werner Bruinig methode) erg goed om rustig te worden in mijn hoofd,

en mijn moeder is verlost van haar zenuwpijnen en slaapt als een roos zegt ze. ;)

 

Ga dit zeker proberen,...lekkere salade van wietblad ofzo,..brandnetelsoep is ook heerlijk gezond,

en dat zou ook een onkruid zijn,..ja daggg,...Volks medicijn nummer 1 dat is Cannabis !!

 

Thx Nesta, :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijzondere filmpjes weer Nesta, je hebt er patent op lijkt het :)

Wat een ongelovelijke plant is het toch, pijn en ziekte bestrijdijng, ziekte preventie, geestelijke rustgever, eetlustopwekker, en gewoon lekker te roken, dampen of eten om lekker te spacen....ow...en geweldig om als hobby te growen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raw Cannabis Juice and the Link to Clinical Cannabinoid Deficiency

 

Bron

 

Some time ago, the internet was ablaze with articles touting the benefits of a new way to ingest medical marijuana: Juicing raw medical marijuana plants. The information stated that, much like juicing and the raw food diet, juicing medical marijuana preserves vital compounds and enzymes, like CBD cannabinoids, that would otherwise deteriorate with the combustion from common baking or burning methods. What's even more amazing is that experts claim that a diet saturated with cannabinoids may treat an oft-misunderstood biochemical disorder: Clinical Cannabinoid Deficiency.

 

Lees verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hennep sap redt levens waar artsen de hoop hebben opgegeven

 

Bron: Juicing Raw Cannabis and its Health Benefits

 

Op 16-jarige leeftijd leed Kristen Peskuski aan gewrichtsontsteking en een aantal auto-immuunziekten, waaronder interstitiële cystitis en lupus waardoor haar organen begonnen op te zwellen…

 

Ze kreeg meer dan 40 verschillende ontstekingsremmers, antibiotica en pijnstillers voorgeschreven om de symptomen te bestrijden. Ze ontwikkelde steroïde toxiciteit en kreeg te horen dat ze met geluk haar dertigste verjaardag zou halen.

 

Hennepbladeren

Ze zocht daarom naar alternatieven en kwam uit bij cannabisbladeren. Binnen twee maanden had ze geen last meer van rugpijn en was ze van haar pijnstillers af.

Terminale hersentumoren

Amber werd op tweejarige leeftijd gediagnosticeerd met terminale hersentumoren. Haar moeder kreeg te horen dat Amber met behandeling een overlevingskans had van 10 procent. Na de operatie, bestraling en chemotherapie verspreidden de tumoren zich nog steeds. Haar ouders kregen het advies haar mee naar huis te nemen om zich voor te bereiden op het onvermijdbare.

 

Een maand later namen de tumoren af in zowel aantal als omvang. Het gezin had namelijk de overstap gemaakt op cannabisbladeren.

 

Psychoactief pas na verhitting

Mensen associëren de consumptie van cannabis doorgaans met psychoatieve effecten. THC wordt echter alleen psychoatief wanneer het wordt verhit. Wanneer cannabis rauw wordt geconsumeerd, is er geen sprake van een psychoactief effect. Cannabis werkt niet als pijnstiller vanwege de psychoactieve werking van de plant. THC-zuur werkt als een krachtig medicijn, tot wel 400 keer krachtiger dan wanneer het wordt gerookt.

 

Cannabinoïden

In 2004 publiceerde het tijdschrift Scientific American een artikel, getiteld ‘The Brain’s Own Marijuana’ waarin wordt gesteld dat het brein chemicaliën kan aanmaken die qua structuur en functie lijken op cannabinoïden, de actieve bestanddelen in cannabis. THC is de cannabinoïde waar de meeste mensen mee bekend zijn, maar het is slechts één van de 80 cannabinoïden in cannabis.

 

Bij een normale zenuwfunctie kunnen signalen één richting op worden gestuurd. De ontvanger stuurt het signaal door, maar brengt de zender nooit op de hoogte dat de boodschap is aangekomen. Cannabinoïden zorgen dat de communicatie met de oorspronkelijke zender in stand wordt gehouden zodat de boodschap in goede orde aankomt. Wanneer een zenuwcel bijvoorbeeld een pijnsignaal verstuurt, blijft dit signaal doorgaans verstuurd worden tot de boodschap niet langer klopt. Cannabinoïden maken van elke cel een soort opzichter die het totale overzicht heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo, heb hier al wat posts teruggevonden over het interessante topic "raw cannabis",

 

ik vraag me af: wie heeft al rauwe marijuana geconsumeerd op regelmatige basis? eventueel als vorm van therapie...?

 

met rauw, bedoel ik de "verse" (zonet geoogste) plant (bloemen en bladen), niet gedroogd maar direct gejuiced, geblend, gemixed of gewoon opgegeten

 

(eens men de cannabis droogt, opwarmt of oprookt vindt er een decarboxylatie plaats en heeft cannabis een andere werking, waaronder de gekende psycho-actieve werking)

 

Dr. Courtney, cannabis-dokter en researcher beweert dat de rauwe marijuana-plant medicinaal gezien veel beter en krachtiger is... heeft hij het bij het juiste eind? i don't know... feit is dat er naar de medicinale effecten van rauwe marijuana bijna geen onderzoek is gebeurd... wel zijn er al verschillende getuigenissen van mensen die sterk verbeterd zijn eens ze zijn beginnen juicen van marijuana- bladen -en bloemen (waaronder ex-lupus patiënte Kristen Peskuski).

 

MD Courtney: Cannabis is the poster child for raw food, heating not only reduces the efficacy of some of the components, i.e. converts CBDA into CBD with the resultant loss of anti-inflammatory activity at the orphan receptor (GPR 55), but most importantly converts THCA into poison.

http://www.mrnice.nl/forum/9-patients-foru...cannabis-2.html

www.cannabisinternational.org

 

former Heart Surgeon Dr. Dave Allen

“Eat a Bud a day, that will keep the Stroke Away”

 

the Leonard Moore Cooperative

Juicing Raw Cannabis

 

onderstaande video is gewoon grappig en ja misschien hebben we inderdaad te leren van de konijnen?! B)

 

op deze site heb ik veel links verzameld ivm medicinale cannabis: rauw, olie, hennep, belang van cbd enz.:

http://budsandleaves.wordpress.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

HIER op Grasscity is iemand ermee aan het experimenteren.

gallery_7512_11569_3510.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja leuke juicer vind ik zo'n molen! zijn de beste voor tarwegras en ook voor cannabis heb ik ergens gehoord, heeft een specifieke naam ook, maar ben ik vergeten!

 

Nesta, die link die je doorstuurt, ja is inderdaad een getuigenis, heb het vroeger ook nog gelezen, ze geraakt blijkbaar aan haar bloemen van een straat-dealer...

 

die "Non" heeft het - in tegenstelling tot wat ze schrijft - wel niet over rauwe cannabis maar over gedroogde cannabis

 

daar is dus wel wat misverstand over... eens de bloemen gedroogd zijn is het namelijk niet meer rauw maar heeft de decarboxylatie plaats gevonden en is het aldus psycho-actief... (en op dat forum beschrijft ze ook de psycho-actieve werking bij haar)

 

in Californië rijden ze dagelijks rond naar patiënten met rauwe wietbladen - ongedroogd - zodat de patiënten het de dag zelf nog kunnen persen...

 

bij de rauwe cannabis therapie is het dus de bedoeling dat je de rauwe cannabis bladen of bloemen helemaal niet laat drogen, dat maakt de rauwe cannabis therapie - voor homegrowers - praktisch wel niet zo gemakkelijk want dan moet je eigenlijk elke dag ongeveer een plant kunnen oogsten... terwijl het natuurlijk veel gemakkelijker is om - zoals bijna alle growers doen - alles "at once" te oogsten...

 

als je 10 planten tegelijkertijd moet oogsten bijvoorbeeld, wat een beetje veel sap zou zijn om door 1 persoon op 1 dag te nuttigen! zou je bv. wel alles op dezelfde dag kunnen juicen of blenden en het sap, in bv. 20 kleine potjes ("dagdosissen"), kunnen invriezen... op die manier kan je later, dagelijks, het sap (cannabis zonder decarboxylatie) nuttigen, zonder dat je elke dag een nieuwe plant moet oogsten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben erg blij dit filmpje ook hier aan te treffen.

Want cannabis is behalve een top industrieel product en top voedsel bron ook GEWELDIG als medicijn.

 

Bij de buren, zijn ze hier al ff mee bezig. Het manicuur "afval" wordt gebruikt voor de Ice. Terwijl met name de grote Fanleaves werden gebruikt voor sap of door de salade. Wel ff belangrijk:

 

WAS JE BLAADJES VOOR HET ETEN! - Want als je ze met chemicalien of andere dingen behandeld/ besproeid wil je dit niet in je eten hebben.

 

Tip van de buren: "Runder Carpaccio op een bedje van cannabis" met geroosterde pijnboompitjes, geraspte Peccorino en afgemaakt met wat balsamico. B)

 

Of Cannabis Ceasar Salade... Daar kan de Mac echt niet tegen op! :rolleyes:

 

Echter vroeg ik mij nog af, of het uitmaakte of je het blad gebruikte van een bloeiende of een groeiende plant m.b.t. de stoffen IN het blad. Iemand die daar opheldering over kan geven?

 

- Pff... Nu heb ik honger - :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesta, bedankt voor de handpers-links, ga ik later verder bekijken

ik moet toch nog even geduld hebben vooraleer ik wat cannabis kan juicen!

 

Pirus, ja, een Cesar Salad van fan leaves: laat maar komen!

of ik wil er ook wel omrijden, en mag verder zijn dan de dichtsbijzijnde Mac! hint hint!

 

over industrieel gebruik hennep, ja niet te schatten wat de mogelijkheden zijn (beter dan papier, katoen, benzine, gelijk welk bouwmateriaal enz.!), en ook véél beter voor de natuur... hier een goede tekst daarover:

http://www.ratical.org/renewables/hempseed1.html

 

nu ja, eerst laten ze de wereld zoveel mogelijk vervuilen, als ideale excuus om, de macht nog meer te centraliseren: EU, VN, Nato, Kyoto... one world government als ultieme doel?... idem dito met financiële/ec. crisis, nu nog meer EU-fascisme?!

 

wie bedoel je met "de buren"? uit California?

 

wanneer de bladen best zijn? heb het mij ook al afgevraagd! volgens Courtney na 70 a 85 dagen... (zie onder tussen de citaten)... ik vraag mij af of hij bedoelt, 70 a 85 dagen als de plant in groeifase blijft... in dit filmpje:

zie je ze o.a. rond 1'23" blaadjes plukken in een zalige serre vol met... de experts kunnen misschien zeggen of die planten al even in bloei staan of helemaal nog niet...

 

nu ja uiteindelijk is er naar rauwe cannabis nog maar zeer weinig onderzoek gedaan... we hebben er nog een beetje het raden naar wat de perfecte raw-cannabis-formule is?!... we kunnen wel al experimenteren! die Kirsten Peskuski is beter geworden door enkel de bladen te juicen... anderen zeggen dat de buds/bloemen het belangrijkst zijn... Courtney raadt aan om zowel de bladen, bloemen en de wortelen te juicen/blenden...

 

het zal mogelijks afhangen van persoon tot persoon wat je vooral nodig hebt: THCA (vnl. in de bloemen) of CBDA (vnl. in de bladen)... en dan zijn er nog zo'n 100 cannabinoïden en terpenen waar ze bijna helemaal niets vanaf weten, alleen dat ze waarschijnlijk ook medicinaal/nutritioneel een positieve werking hebben... het zal nog wel even duren vooraleer ze 1 cannabis-plant een beetje doorgrond hebben... laat staan duizenden verschillende strains... we can guess but only God knows!

 

hier een aantal copy/pasts die ik verzameld heb... santé! B)

 

MD Courtney: It is best to juice the leaves to decrease bulk of the fiber but it is best to blend the flower into the juice of the leaf, particularly with the new 10-20% CBDA strains. Blending the bud rather than juicing it, reduces the loss of cannabinoids that adhere to the ejected fiber that is part of the juicing process. In the past bud was juiced when using 1% CBDA plants because of the large amount of plant material required in order to recover 600 mg of CBD…

http://www.mrnice.nl/forum/9-patients-foru...cannabis-2.html

 

Use organic cannabis that does not have any pesticides applied at any point in its life cycle. Dr. Courtney recommends using ten large fan leaves per day in juice, salsa, pesto, salad, etc. If you have access to fresh bud, he recommends one bud/day.

http://blog.imva.info/medicine/transdermal-oral-cannabis

 

Dr. Wm. Courtney of Mendocino Co. Ca. states that many patients use auto-flowing plants that they grow inside under one 400 watt bulb system. Growing 40 plants to start. Then taking one plant per day, for raw juicing purposes.

http://40dayrawcannabisjuicechallenge.blog...01_archive.html

 

Lastly, is I recently got my hands on some leaves that come from a high CBD strain (harlequin) last lab tested at 11% CBD's. The theory is, the shade leaves, stems and roots should have an even highter CBD level then. What we noticed was the leaves juice was alittle more bitter tasting than what we had been using. But we also noticed that it worked faster to relieve our inflamation and pain. I again have been trying to fight off a cold, and with adding extra juicing to my normal routine is seeming to keep me off of antibiotics so far!!

http://40dayrawcannabisjuicechallenge.blog...01_archive.html

 

Dr. William Courtney of Mendocino, CA, a “pot doc” who was profiled in the Washington Post last year because of his work with cannabis juice, recommends that patients juice 15-20 leaves per day. Cannabis leaves have the highest CBD levels, and are therefore best for juicing, when the plants are between 70-85 days old.

...

Or I have even tried grinding up the leaves with some juice or water in a BLENDER.

THEN U CAN squeeze the juice through a cheese cloth, to not get all the extra green material.

some people LOve it, and don't mind the chunks, I like it smoother.

Yes! If u have a vitamix you can this works great, just blend all those leaves up.

OK.. For those wanting a non juice way, you can add fresh leaves to your salads, greens you eat, or you can grind it up and put it in a capsule. For some people, while this is time consuming to cap up some people find its easier to make what they need for a few days.

...

Fresh is Best, I hear U can freeze the premade juice in ice cube trays, and package and store.

Personally I believe I notice the greatest benefit from picking fresh leaves, soaking for five minutes then juicing right after.

http://40dayrawcannabisjuicechallenge.blog...01_archive.html

 

40 day challenge Plan: Take 20-30 fresh cannbis leaves extract its juice and drink it 3-5 times a day for 40 + days. Yes it must be fresh, (extra juice can stay fresh in the fridge for 2-3 days) BUT fresh juice is always considered to have more vitamins and benefits the fresher juice you use. 1:10 ratio. Cannabis is extrememly concentrated and tasted no quite as bad as wheat grass, but it is suggested that you use soemthing to Cut the taste at a 1:10 ratio. Carrot jucie is what is suggested, however I have read and now tasted that "ginger beer" really helps cut the taste. It is said that you can use anything you life.

http://40dayrawcannabisjuicechallenge.blog...01_archive.html

 

Use organic cannabis that does not have any pesticides applied at any point in its life cycle. Dr. Courtney recommends using ten large fan leaves per day in juice, salsa, pesto, salad, etc. If you have access to fresh bud, he recommends one bud/day.

http://blog.imva.info/medicine/transdermal-oral-cannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg interessant dat raw en dan geen psychisch effect. Ik vraag me dan wel af of het maken van een extract met alcohol invloed heeft op de vorm van de THC zoals met verhitten en of je het koud kunt trekken in de olie en er dan toch nog actieve CBD bestanddelen in zitten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me ook al af of ik mijn groeiende wietplantjes wat moet gaan beschadigen door wat bladeren rauw te gaan eten of te juicen.

Lijd de plant er onder als ik er wat grote bladeren af haal?

Iemand al wat getest in deze/

De planten staan nog niet in bloei en dat wil ik natuurlijk nog wel gaan beleven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan gewoon een paar bladeren van een groeiende plant afhalen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...