Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Vaporist420

Tuintje met autopots

Recommended Posts

Slimme keuze, even afwachten, het zal me benieuwen, die organische voeding van hen, wat ik al eerder zei ik zie liever een van de grote merken met zo`n lijn op de markt komen, dan is de overstap gauw gemaakt :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo een update, ik ben vandaag gaan kijken bij de planten en ze staan er geweldig bij naar mijn mening.

 

Planten: gaan bijzonder goed moet ik zeggen, sommige puntjes zijn bruin geworden door de dubbele dosis voeding door de kapotte ec meter maar het heeft ze voor de rest niet

tegengehouden.

 

De Dieselryder is echt al een beest aan het worden en het heeft er al gesneeuwd als die nog 4 weken moet dan gaat het een zware jongen worden :(

De Doublediesel is ook flink aan het aan dikken maar ligt duidelijk een week of 2 achter.

De Lowryder 2 heb ik geknakt en dat heeft hem duidelijk goed gedaan.

De Auto AK48 (aka Frutsel) heeft besloten toch mee te gaan doen geloof ik B) begint topjes aan te maken!! Al ziet de plant er zelf nog steeds behoorlijk vreemd uit.

 

De Peper begint ook met pepertjes aan te maken en ziet er mooi groen uit.

De Tomaten heb ik eruit gehaald want die zijn angstaanjagend groot geworden en de eerste tomaten zijn al te zien! Staat nu in de Serre.

 

Het bewateringssysteem dan, ik heb 2 x 1Pot systemen gekocht ipv de easy 2 grow dit geeft net wat meer ruimte om te schuiven met de planten. Ik heb wel gewoon

de bestaande 8,5 Liter pot aangehouden en niet omgepot naar de 15L pot uiteraard. Het aansluiten was gewoon een kwestie van erbij koppelen. Verder heb ik een groter vat aangesloten omdat ik nu 2,5 week niet kan gaan checken dus het gaat spannend worden. Het systeem op zich werkt iig goed :rofl

 

Voorlopig is dit dan ook de laatste update, over 2,5 week pas weer een update :rofl

 

Overzicht

 

918a.jpg

 

Peper

 

919m.jpg

 

Dieselryder

 

911cb.jpg

9110w.jpg

917g.jpg

 

Geknakt

 

9111.jpg

 

Auto AK48

 

913y.jpg

916bg.jpg

912h.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt wel tijd voor een update hier. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal gelijk doc, ik ben vorige week gaan checken en moet zeggen dat ik na 11 dagen blij verrast was toen is ze zag :D

 

Paar dagen geleden met het spoelen van de planten begonnen, het is idd wat vroeg, zeker voor de lowryder 2 maar ik heb wat mooie genetica liggen, en ben heuuuuul ongeduldig. ;)

 

Ik ben op 2 manieren aan het spoelen geweest.

 

1) De Dieselryder heb ik gespoeld met 20L water erdoor te gooien met Final Phase erin. half uurtje gewacht en toen nog eens 10L water afgezuurd erdoorheen.

2) De Lowryder #2 en de Double Dieselryder krijgen alleen nog water met wat bioboost.

 

Verschil is duidelijk te zien, de Dieselryder is vele malen geler en ik denk overmorgen kaar om omgehakt te worden :rofl

 

De Lowryder #2 en de Double Dieselryder zijn ook al een stuk lichter van kleur aan het worden, misschien rek ik het nog een beetje door ze nog wat voeding extra te geven. Wat denken jullie ??

 

22130.jpg

22116x.jpg

22121h.jpg

22127.jpg

22131y.jpg

2216oo.jpg

 

Mr. Frutsel himself krijgt nog voeding aangezien ik niet weet of het nu een beest van een plant gaat worden of dat het echt een foutje is.

 

22128.jpg

 

Voor de rest hebben ze het 11 dagen volgehouden met dezelfde voeding, maar zuipen dat ze doen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien er weinig interesse is voor dit verslagje nu de laatste update.

 

1e plant (dieselryder) is een beetje geknipt en daarna omgehakt en hangt te drogen. Naar mijn mening niet gek voor een autoflower onder 250w.

 

 

dk4.jpg

 

dk5yr.jpg

 

dk8x.jpg

 

 

thats%20all.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die toppen zien er damn tasty uit!

 

Wat is nou jje gehelle indruk van het autopot systeem?

Lijkt mij wel goed toch?

 

Lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had er al eens mee gekweekt en dat was ik een homebox xs. Ik heb toen één easy2grow systeem gebruikt en heb lopen scroggen met autoflowers.

 

gallery_16826_12838_295126.jpg

 

gallery_16826_12838_1389731.jpg

 

Die scrog ronde was de eerste keer dat ik echt iets fatsoenlijks gekweekt heb :rofl daarvoor had ik altijd stress met water geven. (check hele oude topics)

 

Verder is het fijn dat ik niets hoef af te stellen met schakelklokjes en zo, het is gewoon planten erin knallen, water in het vat en klaar haha.

 

Deze ronde waren de planten wel veel groter, het was wel te doen in de easy2grow maar nadat ik geswitcht ben naar de 1pot systemen moet ik zeggen dat het

fijner werkt om ze te verplaatsen.

 

Voor de rest moet ik even nagaan hoe vaak ik geupdate heb met foto's, maar als ik in totaal 4 uur bezig ben geweest bij de planten deze ronde dan is het veel.

Dat is ook wel goed voor mij anders ga ik er te veel aan klooien hahaha.

 

Wat ik ga veranderen

Substraat nog wat luchtiger maken bij kleine planten (autoflowers, maar die pak ik niet meer, dus gewoon een tip)

Degelijke vatverwarmer

Airdomes ???

Warmtemat

 

Iemand een mening / ervaring over de airdomes ?? zou dit echt werken ??

 

@lemonhaze

ik zag je gaat met warmtekabels werken om de potten ?? al eens getest?? Is wel een goed idee !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms kan ik ook de muren oplopen als niemand reageert op je topic, maar aan het topic zal het hier alleszins niet liggen, boeiend!!!

 

Prachtige gedrongen plantjes met supertoppen, me like a lot :rofl

 

De andere 'soortjes' in je tent vind ik ook wel leuk, ben ook wel eens van plan om een pepertje of paprikaatje in m'n tent te plaatsen bij de rest...

 

Grtz,

 

John007

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nog nooit gewerkt met die warmtekabel helaas...

de kabel die hier ligt is 6 of 10 meter, kwam in ieder geval neer op 6 a 7 kanten per pot verwarmt.

ik 1 van die potten komt op 2 cm van de kant een sensor te hangen,

zodra de pot verwarmd is naar 20 graden slaat de verwarming dus gewoon af, systeem compleet kost is van 60 euro ofzo.

moet je helaas wel zelf alles bouwen :rofl

 

ik heb gisteren mijn mengsel aangemaakt voor in de potten en ik ben op de 70-30 gaan zitten, 70% hydrokorrels en 30% cocos.

heb veel van jou ronde geleerd en lijkt me een top systeem, alleen even uitwerken hoe het mengsel moet zijn denk ik..

 

jij ziet zelf dus wel een toekomst met de autopotjes????

wat bedoel je nou eigenlijk met die airdomes??

 

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

@john007 De pepers gaan erg goed, gaven alleen wat stuifmeel af op een gegeven moment dus die heb ik eruit gehaald. De tomaat heb ik gekilled, die werd gewoon belachelijk groot.

 

@Lemonhaze Klinkt als een uitdaging met die warmtekabels, ga ik eens bekijken. Misschien iets van radiatorfolie eromheen wikkelen voor een goede verspreiding van de warmte ?

 

Mijn neef gebruikt dit systeem al een aantal jaren in zijn tuinkas, maar het werkt dus ook voor andere dingen :rofl

 

Met je 70/30 mengsel denk ik dat je wel goed zit, volgens iemand hier op het forum werkt het ook alleen met kokos. De volgende keer ga ik het proberen met alleen hydrokorrels, ik kreeg wel de tip om de pot maar voor 60% te vullen.

 

Met de airdome bedoel ik zo een ding dat je in de potten moet leggen voor extra zuurstof bij de wortels.

 

bron

 

Ik zag dit op een forum in de uk, lijkt logisch maar geen idee of het echt iets doet. topic uk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje offtopic

 

Ik wil mijn G-Tools kast gaan verkopen omdat deze veel te groot is voor mij. Waar verkopen jullie zoiets ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet nog even kijken hoe ik dat ga doen met die kabels, vind er wel een manier op.

Heb net op de site van autopot wat dingen besteld waaronder 4 stuks van die airdomes.

We gaan zien of dat werk, voor 20 euro neem ik die gok hoor..

 

Je kan kan je verkopen op het jjointje draaien foruum geloof ik.

Ik heb ook bij rainforestfrogs een warmteplaatje besteld voor onder de potten,

Even kijjken wat dat precies is.

 

Kan echt niet wachten om te beginnen met kweken, die laatste fotoo van van jou met dat autoflower veldje zag er ook verschrikkelijk lekker uit! Morgen me hokje afbouwen hoop ik :wacko:

 

 

Lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

ho fuck :wacko: zo mogen de dieselryders er bij mij ook wel uit zien in de zomer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lemonhaze

jij laat er geen gras over groeien haha, ben super benieuwd hoe dat gaat met die airdomes.

 

dus ik kan ook niet wachten tot je van start gaat....

 

@s3ppe

thnx het is idd een mooi resultaat geworden, de andere planten gaan nog als een speer en ik denk dat daar nog meer vanaf gaat komen.

 

De autoak48 is een bloemenzee aan worden, ik zal volgende week toch nog maar eens wat pics maken want dat is niet normaal.

 

De double dieselryder ruikt echt zo belachelijk lekker en is nog behoorlijk aan het aandikken.

 

De lowryder 2 is heel erg wit geworden en heeft hele lange toppen aangemaakt.

 

Er komt veel te veel af ben ik bang hahaha :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update van de pepers? :wacko:

 

Ik had laatste ronde een madame jeanette erbij staan op mapito die waren echt het heetste wat ik ooit in mijn bek gestopt heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Vaporist420,

 

Mooie resultaten haal jij op die Autopots :wacko: .

 

Ik kweek zelf met BAC producten, gewoon met mijn gietertje, maar speel met de gedachte om dit ook aan te schaffen.

 

In dit verslag staat alleen welke voeding je gebruikt, maar ik kan niks vinden over het verversen van je voedingsvat :rofl .

Aangezien ik gewoon met mijn gietertje watergeef, heb ik nog nooit een voedingsvat aangemaakt en dit is dan eigenlijk ook het enige wat me nog tegenhoudt om dit systeem aan te schaffen.

Zou je misschien eens uit kunnen leggen hoe jij je voedingsvat ververst? Waarschijnlijk denk ik weer veel te moeilijk, maar het lijkt me nogal omslachtig :) .

 

Mijn vragen bijvoorbeeld:

Als je 1x per week je vat ververst, koppel je dan je vat af, spoel je hem dan om en vul je deze dan gewoon met kraanwater en doseer je je voeding en zuur je af en daarna je vat weer aansluiten? Hoe zit het dan met de temperatuur van je water, die is toch veel te laag dan? Of heb je een tweede vat, die je eerder voorbereidt en voorverwarmt, zodat je alleen het slangetje op het andere vat hoeft aan te sluiten?

 

Ik blijf me iedere keer verbazen dat het systeem zo makkelijk is in gebruik. Ik ga dus 1 a 2 keer kijken per week en meestal ben ik in 10 minuten weer weg omdat er niets te doen is. Kan ook saai zijn hahaha

 

Neem me niet kwalijk voor deze enorme noob vraag, maar ik ben toch echt benieuwd hoe jij dat doet, aangezien je zegt binnen 10 minuten klaar te zijn :) .

 

Groeten Beaker :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Beaker,

 

nou wat ik doe is het volgende ik heb dus het vat en daar heb ik een kraantje van hun tussen gezet, net bij de uitgang van het vat. Deze kost bijna niets overigens.

 

Had al eens een pica ervan gemaakt

 

vatt.jpg

 

Als ik ga kijken staat er meestal nog 5 cm water in het vat, wat ik dan doe

1) kraantje dichtdraaien

2) slangetje loskoppelen

3) vat vullen met water

4) voeding mengen

5) afzuren

6) vat terug zetten en slangetje koppelen aan het kraantje

7) kraantje opendraaien

 

Klaar :rofl Kan ook binnen 5 minuten als het moet hahaha

 

Het voordeel is dat wanneer je de ph en ec ok hebt in het vat je verder niet meer hoeft te meten de rest van de week :)

Volgens de website komt dit omdat het niet recirculerend is dus de ph en ec blijft stabiel :rofl

 

Vat schoonmaken heb ik nog niet gedaan :wacko:

 

Vatverwarmer heb ik niet optimaal gebruikt maar ga ik de volgende keer wel doen want het water is flink koud, maar ik mag niet klagen

over de resultaten haha

 

Ik heb nog wat nieuwe pics zal ik zo even uploaden :)

 

@cannaz zal van de week een foto ervan maken !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog wat pics dan maar :wacko:

 

Double dieselryder te vroeg begonnen met spoelen i know maar ik probeer het te rekken en ze dikt nog flink aan !

29111.jpg

 

AutoAK48 (aka frustel) ja idd dit is het plantje wat zo gek was aan doen de hele tijd ! Het is een echte struik aan het worden en toppen overal !

29113.jpg

 

29112f.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie budzzzz.

Gaat een feestje worden om dat te roken. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie man :) .

Het gaat dus toch ongeveer zoals ik dacht :wacko: . Binnenkort ook maar aanschaffen :) .

 

Je hebt inderdaad niks te klagen over je resultaten. Waarschijnlijk met het water op de juiste temperatuur NOG beter resultaat :rofl ?

 

Ben ook benieuwd naar het verslag van Lemonhaze met zijn airdomes erbij.

 

Groeten Beaker :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

verdomme... net mijn 2e bestelling van autopot.nl afgerond.... zie ik dat jij superhandig met die kraantjes werkt,

had dat nou even wat eerder laten weten.. had ik ook gelijk die kraantjes besteld :wacko:

 

ik haal ze wel even bij de tuinland weg, of 1 of andere aquariumshop ofzo...

moet toch nog even van die luchtpompjes hebben voor die airdomes.

 

 

maar jezus kerel... die toppen zien er verdomde lekker uit hoor!!! daaaammmnnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ beaker

 

ja, Lemonhaze ga ik ook volgen, die airdomes ben ik erg benieuwd naar. Idd volgende keer water op temperatuur houden.

 

 

@ Lemonhaze als je net hebt besteld zou ik ze gewoon effe mailen.

 

Ze ruiken nog veel lekkerder dan dat ze eruit zien vooral die double dieselryder.

 

 

Ik heb alleen moeilijkheden met het drogen van de omgehakte dieselryder, die stinkt veel te erg. :wacko:

 

Drogen in het kweekhok (waar nu de andere planten staan) gaat niet he ?? Heb al gedacht om de dr40 in de gtools te zetten want dit gaat te ver haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je niet een oud keukenkastje ofzo tegen de inlaat van je kweekkastje neerzetten en daar je toppen in leggen te drogen?

zuig je die wietlucht je kweek kast in en zo filter je die lucht ook weer, lijkt mij wel een goeie oplossing?

 

ik ben trouwens met die airdomes wel bang dat ik de botten koud maak met de lucht die ik erin pers...

maar bedenk me net dat ik het luchtpompje ook helemaal bovenin het hok kan hangen waardoor je de warme lucht in het hokje je pot in pompt.. :wacko:

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...