Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
lemonhaze

Sannie's Killing Fields

Recommended Posts

beste mensen,

 

ik heb voor mijn nieuwe kastje 5 zaden KF gekocht van sannie's seed shop.

maar nou heb ik in mijn nieuwe kastje uiterlijk een 60 - 65 cm voor de planten!

ik had ze al besteld toen ik pas echt ging lezen naar de soort zelf,

nou zie ik dat ze redelijk groot word( en zo nu en dan zijn purple kant laat zien ;) )

maar mijn vraag aan jullie is nu: hoe hou ik de plant op bovenstaande hoogte?

 

verder info tbv kweek, ik beschik over:

 

mh + hps bulb

lumatek 400 evsa

triple star reflector

atami wilma + cocos + 11 ltr potten

hydro cocos starterset atami

-+ 80X80 cm aan oppervlakte (wil ik vullen met 4 planten

 

dus stressloos met 4 planten per plant 40x40 cm vullen, ik wou 1X fimmen maar daarna niks?

ben een beetje hulp nodig hiermee, in het verleden kwakte ik maar wat aan maar wil nu echt serieus aan het kweken gaan.

alvast bedankt voor jullie info,

 

greetz Lemon :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi LemonHaze, mogelijk is het wel hoor, mijn planten werden 65cm vanaf de pot, 3 weken groei gehad, gefimmed en een hoop geknak en gebindt, je kan ze wat minder voorgroei geven en scroggen na je fim beurt, alleen verschillen de planten wel in bloeitijd, maar met 4 planten moet dat geen probleem zijn, succes en veel plezier met de prachtige Killingfields ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mh er boven tot in de bloei, gelijk op 12/12 en een beetje knakken en buigen, dan moet het toch wel lukken lijkt mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Direct op 12/12 en dan toppen, daarne buigen dat het een lieve lust is ;) of in scrog. Ik zou kiezen voor scrog, aangezien het een zeer beperkte hoogte is.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, noujah... heb in princiepe echt van bulb tot bovenkant pot zo'n 100 - 105 cm (zo moet het iig worden)

mischien mogen de planten nog iets hoger worden hoor maar dat lijkt me niet verstandig, schieten ze door dan kan ik geen kant op met mijn lampje.... :)

 

wel leuk, 3 reacties, alle 3 verschillend....

maar wat is nou de beste manier om je plantjes stressloos klein te houden? :o

 

lemon ;)

 

edit: P.S. Donnie, heb toevallig dit weekend de extended version trilogie gezien van THE GODFATHER, gewoon VET!!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk zijn ze alle 3 best wel overeenkomend, weinig tot geen voorgroei, knakken en buigen of scroggen ;)

MH erboven is in mijn opinie ook erg handig, houdt ze in de groei mooi gedrongen, met veel vertakkingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar 400w / 60-65 cm hoogte & dan killing fields neerzetten was natuurlijk niet een van de slimste dingen?

ik weet ook niet of die hoogte die je ons gaf met of zonder potten/ander medium inbegrepen is..

persoonlijk als ik jou was zou ik met een andere strain aan de slag gaan in de ruimte waar je het het mee doet.

gaat je denk ik uiteindelijk tijd en moeite besparen, bovendien is een bloeiperiode van 10-11 weken ook te veel denk ik in zon beperkte ruimte, je kan beter korter bloeiende strains nemen!

afterall; kleinhouden begint by strain keuze :wacko:

 

Mvg frsh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bekijkjij straks mijn kweekverslag maar eens even, ben er van overtuigd dat je elke plant, haze pheno of niet gewoon klein kan houden met de juiste middelen... Maar we ggaan het zien!

 

Lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mij is verteld daaor een maat van me die commercieel kweekt, als zijn planten te groot worden zet ie ze twee dagen int donker, hij beweerd dat de groei dan stopt..

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mij is verteld daaor een maat van me die commercieel kweekt, als zijn planten te groot worden zet ie ze twee dagen int donker, hij beweerd dat de groei dan stopt..

grtz..

 

lijkt mij sterk. die 2 dagen doen ze misschien niet veel, en de 2 dagen daarna moeten ze weer in hun ritme komen, maar daarna gedragen ze zich weer als voorheen.

 

en elke plant is kort te houden, je moet er wel iets voor doen. toppen, scroggen, binden, buigen, knakken etc. kan ook gewoon door 'm eerst op 18/6 te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn white diesel was vanaf de pot maar 25 cm hoog ofzo, ik heb ongeveer 50 cm voor de plant.

Alle planten 1X fimmen en de jonge scheuten ook fimmen of toppen, op 20 cm hoogte het scrogg gaas, 10 dagen op 18/6 en daarna op 12/12 nog 15 dagen de groeibulb erop houden. Blijfen ze volgens mi toch gewoon geweldig mooi klein...

Ben ik van overtuigd in ieder geval!

 

Lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

50 cm voor de plant ? en dan moet de lamp er nog in?

400 watt; is ong een cm of 35/40 van je planten af..

reken het maar uit wat je nog overhoud;)

 

ik volg je topic wel hoor, ben altyd wel in voor een grap;)

tis alleen zo jammer dat die killing fields het slachtoffer zijn hier :wacko:

beetje jammer ook dat ik de enige ben die je probeert te waarschuwen mischien was je anders overtuigt geweest...

MVG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scrog is nou juist bedoeld om planten die normaal niet in een lage kweekruimte passen daar toch in te kunnen kweken. Ik heb in m'n kastje van 50 cm hoog hazeplanten gekweekt die normaal 2 meter hoog worden. Heb op dit moment o.a. killing fields staan en die doet het prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweek je ook met HPS 400 watt?

ik gok van niet :blink:

met Tneon 2/3x 150w zou het vast gaan,, maar de warmte die van die hps komt..

ik zie het gewoon niet gebeuren met die hps, in zon kleine ruimte.. maar goed we zullen het wel meemaken :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mij is verteld daaor een maat van me die commercieel kweekt, als zijn planten te groot worden zet ie ze twee dagen int donker, hij beweerd dat de groei dan stopt..

grtz..

 

lijkt mij sterk. die 2 dagen doen ze misschien niet veel, en de 2 dagen daarna moeten ze weer in hun ritme komen, maar daarna gedragen ze zich weer als voorheen.

 

en elke plant is kort te houden, je moet er wel iets voor doen. toppen, scroggen, binden, buigen, knakken etc. kan ook gewoon door 'm eerst op 18/6 te zetten.

 

 

dit is wel voor een deel waar, als je bijvoorbeeld in je laatste week groei zit (bijvoorbeeld na 1.5/2 weken na het omschakelen van de klok) en dan de laatste groei wil stoppen en de dame in de bloei wil trappen kan je 24 uur donker geven..

dan zie je dat ze bijna stil gaat staan en de bloei (start) versnelt..

 

ik had het al een keer aangegeven in het topic van tim, hij heeft het toen getest en het werkte...

(ik deed het vroeger wel eens)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Frshyeeh: Ik denk dat je niet goed leest. Zijn planten kunnen 60cm hoog worden en zitten dan nog 40 tot 45 cm onder de lamp. Dat kan prima onder 400 watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in die fase heb ik het niet geprobeerd. meer zo rond overschakeling van 18/6 naar 12/12. niet eens expres hoor, kwam er na 2 dagen achter dat ik 2 dagen donker heb gehad. uiteindelijk niks van terug te zien aan de hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jan de ripper, jij snapt hem... En volgens mij gaat dat prima werken.

 

@frsyeeh, eerst goed lezen voordat je bijdehand gaat doen... Mijn kweekverslag is geen grap straks hoor, de grap ben jij :wacko:

 

Lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

true dat ik t verkeerd gelezen heb ik las het als totale hoogte :rofl (ik heb mn bril niet op&ben dyslectische :blink: excuses haha )

maar als de lamp boven die 60/65cm kan hangen zal het wel goed komen, met wat zweet,geknakte/en mischien een enkele gebroke vertakking :wacko:

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...