Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

leila

Hoeveel lampen op een groep

Recommended Posts

@whazzup ik heb nix gezegd over 6 lampen, dat is duidelijk teveel. En verder heb je natuurlijk helemaal gelijk maar er wordt toch aangegeven dat het hier om 16a groepen in een woning gaat?!?! Als je daar geen 2600 watt over kan draaien zou ik me überhaupt zorgen maken qua woonveiligheid etc... moet gewoon kunnen lijkt me dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat vooral om de opstart van de vsa's als er tientallen ampere doorheen gaat...

3 is toch echt wel de max als je het veilig wil houden.. (en dat zonder rand apperatuur)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@haxxorz: Ik had het zowel over over die warme zekeringen als over de 4x600W. Wat werkt is nog geen garantie dat het veilig is. Die richtlijnen zijn er niet voor niets! Een automaat hoort niet heet te worden. Bekabeling ook niet. Je installatie is niet berekend op 16A continu, je stopcontacten ook niet. 16A piek maar zelden meer dan 10A continu. En dan vinden mensen het nog raar dat hun stopcontacten affikken.

 

Daarbij kunnen 4 VSA's in sommige gevallen eenvoudig je zekering trippen door de inrush, zeker bij bepaalde gevoelige B automaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had 4 magnetische 600W'ers op één 16A B aardlekautomaat. Ze startten per twee op.

Uiteindelijk fikte de automaat af toen ik die een keer testte met zijn testknop.

De automaat was wel oud, ouwe troep dus.

In ieder geval heb ik nu twee lampen per 16A automaat, dat voelt een stuk beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

T zijn er 3 geworden, magnetische vsa en na half uur plug k de vierde erbij. Heb geen automaatische gewoon een porselijne..

 

Mijn schakelkast is ook gemaakt voor 4 lampen per groep en max 8 op 2 groepen. Al vind k t een raar ding want gister of eergisteren starte de lampen uit t niets minimaal 2uur eerder heel raar? T enige wat t zou kunnen zijn is dat er minimaal 2 uur de stroom af was door storing of iets dergelijks in de nacht of vroeg in de ochtend....

 

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites
T zijn er 3 geworden, magnetische vsa en na half uur plug k de vierde erbij.

dus toch vier? Onverstandig. Waar geven we nou advies voor?? :)

 

2 uur te vroeg: kijk je klok maar eens na.

Share this post


Link to post
Share on other sites

K weet t wazzup, t is niet ideaal, nog 6 weken en dan houden we ermee op, dan zijn we voorzien van genoeg stash om te kunnen overwinteren en daarna moeten t 2groepen worden. De vaatwasser en wasmachine moeten ook blijven draaien op momenten dat t madam uitkomt.

 

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier ook 3x 600 op 1 groep

en de airco, afzuig + ventilatoren op een aparte groep.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kheb 3 fase 400 v....dikke bekabeling van meterkast naar zonnebank ruimte, aangelegt door erkend bedrijf.

 

die opgespitst in 3 vrije groepen 16a :) dmv profi paddestoel

 

4x400 op 1 groep...de rest verdeelt over de andere 2 groepen.....no worries dus :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...