Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ikdoehetToch

Veel verlies knip machine ?

Recommended Posts

Ik weet nog wel dat ik vroeger iemand moest helpen en daar stond een grote ronde electrische trommel ,maar na mate hij over uren maakten moest je gaan kutten met sla olie en dat is geen succses verhaal .

 

Plus dat hij af en toe best een lawaai maakten ,te vergelijken met een smalle droogtrommel .

 

Achteraf lachen we nog steeds om hoe we daar paranoide stonden van sst stil man ,ja dat is dat kk ding die maakt een lawaai :spliff:

 

Maar nu vraag ik me toch af of dit in de laatste paar jaar verbeterd is , en hoor ik graag wat reacties met mensen die met electrische knippers werken ipv polen die hun boterham eten tijdens het knippen en als je vraagt gaat het goed ja? JaJa goed Dikke toppe niet te stoppe ;)

 

Hoor het wel

 

Mvg

IkDoeHetToch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knippen met een machine maakt altijd geluid, maakt niet uit welk merk. verlies heb je ook altijd met een machine al is dat niet erg veel. Als je 1 plant ermee knipt, sta je te schelden. Als je er een paar duizend moet knippen, sta je te glimlachen en neem je dat beetje verlies op de koop toe.

 

Die polen kosten meer dan dat beetje verlies moet je maar denken, andere risicos daargelaten.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

met de hand knippen blijft het beste. punt. als je zoveel wiet hebt dat je er met een elftal knipsters niet uitkomt.. dan een machientje erbij.. maar dan nog zou ik alleen het kleine spul met een machine doen..

 

als je je afvraagt of je knipsters goed werk leveren, heb je de verkeerde ingehuurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet denken dat ik er duizenden heb ! want dat is niet zo .

Maar als meerdere dingen tegelijk klaar zijn lijkt het me zeer nuttig zo ding op een knip lokatie te hebben .

 

En daar sluit je zoals je al zegt een hoop risicos mee uit .

 

Weet jij ook hoeveel je er mee wegknipt met zo een trommel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 k/uur met 4 man. 1 aan de machine, 2 blaadjes trekken,1 toppen afknippen.

 

Je kan de toppen er ook meteen aftrekken maar dat geeft verlies. (je trekt de wiet van het steeltje af)

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

knipppers nooit een probleem mee verder ,maar ik denk dat je wel snapt waar ik heen wil .

Knip lokatie geheim houden ,ruimte gebrek ,groep mensen naar binnen -buiten .

 

 

 

 

 

Thanks racker !

 

Toch in overweging waard !

Share this post


Link to post
Share on other sites

de trimpro heeft een nieuwe machine werkt echt suuper en is redelijk stil hij heet trimpro rotor.

werkt als een tumbeltrimmer maar dan veel gebruiksvriendelijker en vele malen sneller dan de TT.

groeten van tuintjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je er een paar duizend moet knippen, sta je te glimlachen en neem je dat beetje verlies op de koop toe

 

Een paar duizend .....zucht :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik ook trimpro maar dan de automatik versie

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
de trimpro heeft een nieuwe machine werkt echt suuper en is redelijk stil hij heet trimpro rotor.

werkt als een tumbeltrimmer maar dan veel gebruiksvriendelijker en vele malen sneller dan de TT.

groeten van tuintjuh

 

 

ziet er inderdaad goed uit ! :spliff:

Zit in de prijs-range van de cannacutter pro....kan je een vergelijk met deze geven ;) ?

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik gebruik ook trimpro maar dan de automatik versie

 

Gr

 

 

 

ik zie die gast een paar keer met zijn hand in de machine gaan om de buds in de midden een duwtje uit de midden te geven ;) .....moet jij dat ook? ;)

 

dat moet met de cannacutter pro ook :nerd ....maar dat kan je met een stengel door de topdeksel heen doen....

das wel beter voor me vingers...ik hou niet zo van met me handen in die snijmachines..... :D

 

gr

Carpie

 

ps:ik vind die trimpro's wel goed doordacht :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de trimpro automatik is tegenwoordig uitgerust met een dimmer je hoeft je hand er echt niet in te doen gewoon ff voluit indien het zich ophoopt.

maar de trimpro rotor is de machine van dit moment geeft een verbluffend resultaat en nogmaals erg weinig verlies.

het mes is ook instelbaar in hoogte voor grof of fijn .

nou genoeg reklame voor trimpro knipse :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroegah had ik dat probleem ook, er bleef wel eens wat liggen. Ook volgas. Ik heb nu een trechtertje waarin een luidsprekermagneet zit op de kop in het midden staan. De magneet "plakt" aan het rooster waardoor de trechter niet verschuift.

 

Grote toppen knip ik nog steeds met de hand. Ook van die vuurpijltoppen knip ik met de hand. Heb wel verhalen gehoort over een machine waar je de hele plant in kan mikken, maar dat zijn tot nu toe verhalen.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik knip de hoofd (grote) toppen met de hand en gebruik de originele Tumble Trimmer voor het kleine werk. Ik heb dat ding al jaren en hij werkt nog steeds goed. Ik laat hem binnenkort reviseren (nieuwe rubbers, rooster en handvat) voor 15-20€ en dan kan die er weer jaren tegenaan. Het apparaat heeft echt al wat kilometers op de teller staan maar functioneert prima.

 

Ik ben geen voorstander van die poelipap namaak trimmers de ze de laatste jaren op de markt hebben gebracht. Zo staat de motor van die elektrische Trimpro horizontaal op de machine, waardoor deze snel slijt. Alleen bij de Tumble staat de motor rechtop, dus nagenoeg geen slijtage hieraan. Geloof me, die Tumble professor heeft hier echt wel heel goed over nagedacht en alles is uitgebreid getest. En zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen die bij de nepperts niet helemaal lekker zitten. Mensen trappen vaak in de commerciële fabeltjes, maar daarvoor loop ik al te mee.

 

Mijn advies is ga niet voor de goedkoopste maar koop een goede machine, daar heb je veel langer plezier van. En als je de grote toppen met de hand doet, dan heb je weinig verlies hoor. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zeg jij nou dopey? Motor horizontaal? Namaak?

 

Zonder afbraak te doen aan een tumble trimmer (zijn veel mensen erg blij mee) vind ik een trimpro toch echt geen namaak.

De motor zit verticaal en gaat echt niet kapot. Ik denk dat we het over verschillende trimmers hebben hoor.

 

Gr

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Racker,

 

De trimpro is een hele redelijke machine daar heb je gelijk in, maar er zijn zat poelipap varianten op de markt. Trimpro is zeker niet sneller dan de TT, knipt ook niet beter, maar wel ongeveer 2x zo duur. Dat is het enige wat ik van deze specifieke machine kan zeggen.

 

Ik probeer eigenlijk alleen aan te geven dat de uitvinder van de TT er echt veel over na heeft gedacht en de machine wordt nog steeds op kleine punten verbeterd. Denk aan de eerste machines en de draaiknop die er steeds af werd gedraaid, denk aan de hogere rubber rand, de stand van de rubbers in het deksel etc. Voor de elektrische varianten die gebruik maken van een motor van een boormachine is de kwaliteit van groot belang en of deze rechtop gemonteerd is zonder speling. Kijk, je hebt een Gamma accuboor en een Makita, begrijp je.

 

De na-makers laten de machines van de TT namaken en zien er van buiten gelikt uit, maar het gaat vaak om de kleine verschillen. Bovendien zit er formeel gezien patent op de TT, maar de professor heeft kennelijk weinig trek in rechtzaken e.d. Anders zou hij alle na-maak varianten aan kunnen klagen. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

trimpro rules hij gaat zeker sneller dan de tumbel trimmer er is er een die gaat zeker 15 keer sneller dan de tt

je gooit er namelijk emmers tegelijk in en 15 seconden later is het klaar.

trimpro is SUUUPER !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou wat ik ook merk met knippen met machine is dat de THC aan buitenkant aanzienlijk minder is dan als je met de hand knipt.. als het het goed wilt doen dan moet je het met de hand of met de toppensneller doen, maar in machines waar bijv veel wiet overelkaar gaat of die rubbertjes boven te trommers hebben om het wiet rond te krijgen. dat zijn allemaal dingen waardoor je kwaliteits verlies hebt en wat me ook is opgevallen, dat in de TT grote toppen veranderen in kleine stukken omdat het steeltje vaak ook word besneden en daardoor in stukken valt,,,

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat probleem ben ik echt nog nooit tegen gekomen.. ;)

waar blijft die thc dan..? want in het apperaat blijft het niet zitten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

aan die rubbers boven die trommel die zorgt dat het wiet rondd gaat athans zo lijkt het teminste...

heb 2 toppen naast elkaar gezet 1 met hand andere met TT, en je zag dat die ene met de hand barste van de thc en die van de TT had aan de buitenkant niks, daarom ben ik tot die conclusie gekomen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen ervaring met die leren flappen, de trimpro automatik werkt met wind.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SoufBoef

Klopt wat je zegt, mij is het ook al vaak opgevallen dat machine geknipte wiet (TT) groener is en handgeknipte wiet is veeel witter. Snap er ook niks van maar het is toch echt zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is me wel eens opgevallen dat de toppen wat donkerder zijn, maar wijt dat eerder aan het snellere drogen omdat er totaal geen blad meer aanzit..

(maar dat is het verschil tussen hand geknipt en bijvoorbeeld met de tt of spinpro)

 

bij mij blijft het echt niet allemaal aan de rubbers zitten, dan zouden ze compleet met thc bezaait moeten zijn na een paar kilo knippen...

en dat is niet zo...

 

maken jullie de apperaten niet met iets raars schoon ofzo..?

want ik en vele mensen om mij heen hebben hier echt geen problemen mee..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb deze Spin pro van de zomer gekocht. Perfect ding. Toppen losknippen, de grootste bladeren even verwijderen, in de machine gooien, 20 rondjes draaien en klaar. Grotere toppen knipt ie inderdaad weleens kleiner. Na drie grote buitenplanten kleefden er wel wat trichomen aan de opvangbak, het rooster en rubbers, maar dat leverde na afschrapen uiteindelijk nog een heerlijk stukje hash op. (een paar gram)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...