Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
gobru

Wietsateliet

Recommended Posts

Zal zo'n vaart wel niet lopen..

Helaas is dit toch echt niet zo ver gezocht als je zou denken.

Canada heeft er al mee geexperimenteerd :

Satellite Detection of Cannabis Sativa Outdoor Grow Operations/CPRC-Technical Report.

Hoewel nog niet waterdicht,de grotere buitenkweken zijn er wel degelijk makkelijk mee op te sporen.

Erg zonde van al dat verkeerd bestede geld inderdaad.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar gaat dit naar toe? :s

Steek 1 tiende van dat geld in het onderzoek naar Alzheimer, ... en dan kunnen we mensen misschien eindelijk helpen ipv iedereen maar proberen te pakken met wat onschuldige plantjes...

 

Gelukkig gaat het over Nederlands Limburg

Alle wiet die ze daar verkopen komt toch al grotendeels van België en Duitsland :D

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle wiet grotendeels van Belgie En duitsland :D ;)

 

 

Grapje zeker hahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er wordt wel degelijk massaal in belgië gekweekt voor nederland... Dan heb ik het wel over de grensstreek, simpelweg omdat de pakkans/straf in belgie lager is

Eigenlijk dom om in Limburg te kweken als je net zo goed net over de grens kan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de pakkans in Belgie word ook steeds groter, kijk eens in de limburger stond deze week een heel stuk over in de krant.

 

Maar idd 95% is van Nederlanders daar :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
omdat de pakkans/straf in belgie lager is

 

Straf ben ik niet helemaal met je eens wakki. Die zijn wel degelijk hoger aan de andere kant. (ligt er natuurlijk aan wie je daar kent) De strafmaat kun je geen peil op trekken.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier word je tenminste niet kaalgeplukt voor elke euro...

En kan je nog huren nadat je gepakt bent geweest in huurhuis.

 

Lijkt me toch wel veel milder hoor, zolang er geen duidelijke link naar "verkoop" is kom je er vrij goed vanaf

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen die zich verloren hebben in trieste kunsten om de kweek van wiet op te sporen en te verpesten. Ze vergeten 1 ding: die herb is nodig voor de mensheid om te komen (zoals een Rasta beschrijft in de docufilm Land of Look behind) "to more spiritual awakening, for more spiritual refreshening.....Strenghten us Thy children O Thou Most High and fill us with Thy true reality that I&I may overcome the pitfalls and barriers and fences that indoctrinate and captivate I&I.. I&I Jah Rastafari....this herb is for the healing of the nations"

 

En dan, wijzende op een tijdschrift met een helicopter op de voorkant: "these are manufacturing objects..objects which man made to monopolize and to destroy this planet earth for their own greeds. For these are things which man use to establish himself OFF the earth. And as we were been taught: What goes up, MUST come down. So even the birds of the air, how far he fly, he gots to come to earth said way. So all these manufacturing things that we have seen round and about, they are only a limited factor, having a limited proportion of time"

 

 

En zo is het, niet bang voor zijn, doen wat je moet doen en dat is het groeien van een plant door moeder natuur, daar ligt het goede en het antwoord voor de mensheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het toch erg interessant om hier even op terug te komen:

 

Er wordt wel degelijk massaal in belgië gekweekt voor nederland... Dan heb ik het wel over de grensstreek, simpelweg omdat de pakkans/straf in belgie lager is

Eigenlijk dom om in Limburg te kweken als je net zo goed net over de grens kan!

 

Wat ik om me heen hoor, is dat de strafmaat in België juist zeer hoog is!

 

Een quote uit de wet:

 

Wanneer een meerderjarige in het bezit is van een kleine hoeveelheid cannabis voor persoonlijk gebruik, zal er - bij vaststelling van bezit - een vereenvoudigd procesverbaal worden opgesteld, waarin onder andere worden opgenomen:

 

Cannabisbezit voor persoonlijk gebruik houdt in:

•Maximum hoeveelheid van drie gram;

•Één geteelde plant.

 

 

Vanaf 2 planten of meer, wordt het dus niet meer gezien als eigen gebruik. Als je met het kweken van 2 planten of meer gepakt wordt in belgië, wordt er ALTIJD en GEVANGENISSTRAF en een BOETE uitgesproken door de rechter.

 

Bij invoer, vervaardiging, vervoer en aanschaf van cannabis niet voor persoonlijk gebruik geldt nu een strafverzwaring: de rechtbank moet steeds een geldboete én een gevangenisstraf uitspreken, terwijl vroeger in bepaalde gevallen enkel een geldboete of een gevangenisstraf uitgesproken werd.

Bron:http://www.drugsinbeweging.be/info_wet_meerderjarigen.html

 

Daar komt nog bij, dat in België de gerechtskosten ook verhaald worden op de verliezende partij!! Zo'n €5000-, Dat komt dus nog eens bij de geldboeten en de gevangenisstraf!

 

Zelf ben ik erg geschrokken van de eventuele gevolgen in België en krab mijzelf nog eens achter de spreekwoordelijke oren...

 

Ik wilde deze discussie eigenlijk elders starten, maar ik vroeg me eigenlijk af of Belgische forumleden wel op de hoogte zijn van de gevolgen als ze bijvoorbeeld gepakt zouden worden met het kweken van een paar planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik meestal in de krant lees gaat dan over mensen die 100-300 planten hadden staan en stroom aftapten, met bijgevolg boetes die rond de 5500 a 6000€ liggen en 6 maanden cel, dus als het is wat jij zegt dat ze enkel en alleen voor de gerechtskosten al 5000 aanrekenen, dan is het voor zo een hoeveelheid planten eigenlijk nog zeer weinig boete. Stroomkosten zijn uiteraard apart te betalen dat spreekt voor zich. Las onlangs wel nog dat tot 2 planten voor eigen gebruik wordt beschouwd. Kranten staan trouwens vol met onzin dus ja wat moet je daarvan geloven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

6maanden is toch niet niks voor wat plantjes....die boete kom je wel overheen. Het voordeel is dat je niet snel gepakt wordt. Al loop je met een koolstoffilter op je nek door de stad, bijna niemand weet wat dat is.

In NL pakken ze je al als je met een turkentas over straat loopt.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) denk ik dat deze opsporings methode zeer zeker een kans van slagen heeft.

2) Waarom? Omdat er geen inkomsten/belasting geheven kan worden, want zo ziet men het

denk ik. men gunt het je sowieso niet.

3) Criminaliteit en drugsgebruik tegen te gaan. Bang dat te veel mensen ( ten dele terecht )

aan de softdrug wat al bijna harddrug ( thc levels ) geraken?

 

Dit zijn 3 punten die mij meteen te binnen schoten bij het lezen van dat nieuwsbericht. Mijn

mening is dat het vooral om de gevestigde orde gaat die je niet dat plezier gunt.

Alcohol is een veel gevaarlijker probleem in de maatschapij, maar daar kan men nog steeds

flinke accijnzen op toepassen, en levert de schatkist een aanzienlijk deel centen op.

 

Dan; denk ik nog verder om eens de farmacie te noemen en de wetenschappelijk medische kant

die er invloed op heeft, deze een van de meest geneeskrachtige plant te weren. Er is immers geen

patent op een in de natuur voorkomende hennepplant te maken. Nog niet.

Maar dit is nu terzijde, maar toch naar mijn mening een belangrijk deel van het geheel.

 

De "kleine man" "arbeider" word het pretje niet gegund, de grip op de bevolking is dan ver te zoeken.

 

Er word geld mee verdiend, period! Tja zou je niet? met al dat afpak beleid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tegen de tijd dat zij verwerken de gegevens, zal u op verhuisd. mayb zijn een goed ideaal voor de groei operatie af na 1 jaar, op binnenlandse woningmarkten. huis betaald.

 

het is echt bullshit, de kosten van een saterlite uit manieren om de amout van dissruption aan de canna business.

 

feck hen, met grote staaf

 

ink

hope this make sence

Share this post


Link to post
Share on other sites
feck hen, met grote staaf

 

 

hope this make sence

 

;) :) :o ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischien ben ik wat doorgeschoten met mijn verhaal, maar ok, ik moet ook toegeven

dat het een probleem kan worden, dat het een grote criminale toestand word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vindt het kappen van bomen bijvoorbeeld een hele slechte zaak en ik vind dat als je ergens guerilla wilt kweken, je ook het fatsoen moet hebben om de rest van de natuur in haar waarde te laten.

 

Ik ben zeer voor het plaatsen van wietplanten, zodat de criminaliteit niets meer te maken heeft mijn jouw wietje!

 

Maar op mijn manier van doen (dus ergens je plantjes gezellig tussen de rest te plaatsen op plaatsen waar je de natuur geen schade toe brengt) zullen je plantjes niet worden ontdekt als je het in kleine groepjes doet.

 

En die raket naar die satteliet sturen vind ik ook wel een goed idee, maar niet goed voor het milieu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

die satteliet zal toch wel opgaan in rook.. of je 'm nu zelf neerschiet of niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en buiten wiet is minder sterk als binne wiet

dus kan het hele thc verhaal ok van tafel af

 

wat een pietluttig gedoe zeg om een plantje

 

we moeten groener gaan leven

nou daar past dat plantje dus heel goed bij

 

LEGALIZE

Share this post


Link to post
Share on other sites
en buiten wiet is minder sterk als binne wiet

dus kan het hele thc verhaal ok van tafel af

 

wat een pietluttig gedoe zeg om een plantje

 

we moeten groener gaan leven

nou daar past dat plantje dus heel goed bij

 

LEGALIZE

Idd... Legalize!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...