Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Onimusha

Ice-o-lator

Recommended Posts

Haha die site was de eerste waar ik op had gekeken, zie ze idd nu helemaal onderaan staan :)

Sorry, niet gezien :no

Maar ik vind 45 euro voor een enkele zak (38 mc) wel ERG veel geld :jump:

Naja, ik kijk wel even wat ik doe :|

Bedankt Wazzup! :offtopic

 

Jahbless :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, probleem is al opgelost!

Ik heb Leafman laatst gemaild en net antwoord terug gekregen.

Ik moet de zakken ff terug sturen en krijg dan de outdoor versie thuis gestuurd (185 - 45 mc).

 

Jahbless :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, ik heb strx ff wat Ice gemaakt van mn toprot troep.

2 runs gedaan: De eerste is donkerbruin en de 2e is wat lichter van kleur.

Het is niet veel maar iig wat! :wOOt

Ik heb het flink goed gekneden in wat keukenpapier tot er geen vocht meer uit kwam, daarna even in de diepvries gelegd en daarna nog een keer in keukenpapier gekneed.

daarna verkruimeld op keukenpapier en laat het nu liggen.

 

Dit is de eerste keer dat ik dit doe, heb ik het een beetje goed gedaan? :smoke

Ik laat het nu een weekje drogen en daarna maak ik er een balletje van en verwarm ik het met een aansteker en probeer ik het te roken.

Ik weet dat het nog 2 a 3 maanden moet rijpen eigenlijk maar heb t geduld er denk ik niet voor :smoke

 

Nog tips wat het beste is om de hasj te laten rijpen?

Gewoon op wat keukenpapier laten liggen? Of kun je het ook gewoon in een gripzakje doen?

 

Jahbless :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik legde het eerst een dag of 3 drogen (moet volgens mij wel langer) op een a4 papier .... denk dat keukenrol moeilijk los gaat laten van de hasj...

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt, met kneden breek je de kristallen en komen de olieen vrij. Het kan in principe geen kwaad, het maakt je hash donkerder en geuriger, maar nodig is het zeker niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, gisteravond is een proefjointje gedraaid van de iceolator die ik donderdag heb gemaakt! :D

Hij is zeker niet verkeerd! :P Vooral als je nagaat dat t gemaakt is van merendeel toprot :smoke

 

Ik had hem gedraaid en met 4 vrienden opgesmoked, iedereen vond em geslaagd!

Hij was zeker niet sterk in de keel en hij smaakte nog redelijk ook nog.

We werden heel raar trippend high haha :P

Maar wel lijp :smoke

 

Jahbless :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor het drogen is het beter om hem in korreltjes te laten, zo fijn mogelijk en zeker een dag of 2-3 (liefst wat langer) op gewoon A4 inderdaad. Daarna pas kneden. Zo haal je er het beste het vocht uit. Kneden is inderdaad goed voor her rijpen.

 

Als je het in de vriezer bewaart, niet in een grip-zakje dat sluit niet voldoende (gebruik er dan in ieder geval 2 of 3). Als je maar een klein stukje hebt laat je het gewoon lekker buiten de vriezer, maar wel heel goed afgesloten (dus ook NIET in een grip zakje) rijpen.

 

Ik vind jonge ice ook wel lekker, zeker als het net vers is van hele verse planten. Wel vaak hard van smaak maar geeft toch een bijzondere high.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet het in een afgesloten verpakking zitten?

ik heb het gewoon in mijn kamer liggen...

en het bewaren in de vriezer hoor ik nu ook voor het eerst...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey even een vraagje:

 

Als ik ice maak, kneed ik het plakje net zolang tot er geen vocht meer uitkomt en verkruimel ik het en laat t drogen en rijpen. Maar naar een paar dagen is de hasj al kei hard :specool Hoe kan dat?

Ga zo weer ff nieuwe ice maken, haal t dan ff door een zeef zodat het helemaal verkruimeld.

 

Maar is t niet zo dat al het vocht eruit moet omdat het anders gaat schimmelen?

Waarom dan pas na 3 dagen kneden?

 

Alvast bedankt voor de reacties!

 

Jahbless ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. hoe lang draai je? gebruik je een bubbleator of zakken? Gebruik je gedroogde wiet of natte?

 

Ik gebruik nooit een zeef. Plakt veels te veel. Blijft veel in hangen.

 

Als je na drie dagen pas kneedt dan is het meeste vocht verdampttuit de korreltjes. Als je er een bolletje van maakt wordt het niet meer zo goed droog. Dus minimaal 3 dagen laten drogen voor het mooie.

 

Er hoeft helemaal geen vocht uit je ice te komen als je het goed droogt voor het de zak uit komt, met tissues aan de buitenkant dus en flink drukken. Daarna korreltjes cutten en klaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er hoeft helemaal geen vocht uit je ice te komen als je het goed droogt voor het de zak uit komt, met tissues aan de buitenkant dus...

 

Juist!... goed droog deppen...

 

... en flink drukken. Daarna korreltjes cutten en klaar!

 

Onjuist!... nooit drukken op natte hash... niet persen... en geen korreltjes maken... gewoon op karton laten drogen zoals je het uit de zeefzakken schept... anders loop je het risico water in je hash in te kapselen... zo droogt die niet meer van binnenuit... en met water in je hash is deze minder lang houdbaar... pers pas wanneer de hash helemaal droog is...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Juist!... goed droog deppen...

Onjuist!... nooit drukken op natte hash... niet persen... en geen korreltjes maken... gewoon op karton laten drogen zoals je het uit de zeefzakken schept... anders loop je het risico water in je hash in te kapselen... zo droogt die niet meer van binnenuit... en met water in je hash is deze minder lang houdbaar... pers pas wanneer de hash helemaal droog is...

 

ik leg het altijd op koffiefilters omdat het veel vocht opneemt... keuken papier blijft het vaak aan plakken...

vroeg me af op het kwaad kon om het in een bakje op de verwarming te laten drogen? je krijgt iig een fijne geur in huis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen,

 

Ik ben zelf alleen bekend met het persen van ice-o-lator in zo'n goedkoop gevalletje (persen/verwarmen/persen etc). De rolletjes die dat oplevert worden na enige tijd lekker zacht.

 

Maar ik lees zo her en der dat kneden van ice-o-lator beter is? Ik neem aan dat kneden hetzelfde effect heeft als verhitten (m.b.t. het breken van de kristallen)? En stukken goedkoper/minder arbeidsintensief.

 

@Mikeh: Maak je die "potloodjes" gewoon door te kneden en te rollen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Juist!... goed droog deppen...

Onjuist!... nooit drukken op natte hash... niet persen... en geen korreltjes maken... gewoon op karton laten drogen zoals je het uit de zeefzakken schept... anders loop je het risico water in je hash in te kapselen... zo droogt die niet meer van binnenuit... en met water in je hash is deze minder lang houdbaar... pers pas wanneer de hash helemaal droog is...

wat ik bedoelde: als de ice nog in de zak zit dep je het goed af met keukenpapier. Van Mila heb ik geleerd dat dat best wel met een beetje kracht mag om alle vocht eruit te persen. Je krijgt er dan plakjes uit, die snij ik dan weer in korreltjes om hem beter te laten drogen. Fijngesneden droogt beter dan een plakje in mijn ervaring.

 

@ pablo: vaak is ice zo hard dat ie niet eens te kneden is. Wat er wel gebeurt als je het in je handen kneedt is dat alles wat op je huid zit (die overigens zuur is..) meegekneed wordt in je hash en je hash donkerder maakt, kijk eens naar vingerhash bijvoorbeeld. Het is me niet altijd gelukt om zonder te extra verwarming ice in mijn hand te kneden als ie al erg droog is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwuuuuuuuuuuuhhhhh

 

 

 

(*zuig geluid*)

 

 

 

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhk

 

 

(*happy stoned geluid*)

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het ook zo dat je van de manelijke bladeren ice-o-lator kan maken? wnat ik heb hier een mannetje (deze laat ik opgroeien en verzamel het stuifmeel om ooit een keer een vrouw te bevruchten voor zaadjes)

maar het zou wel handig zijn als je ook iets (ook al is het maar een paar gram) van een man af kan halen zijn ze ook nog ergens nuttig voor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga er maar van uit dat er van mannen weinig ice te halen valt!

Misschien wel wat maar je weet wat voor kutwerk het is en de opbrengst valt dan ZWAAR tegen!

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dat gaat niet rat, helaas!

Stuifmeel opvangen en bewaren gaat wel goed, gebruik even de zoekmachine, zijn nog wel een aantal interessante topics over te vinden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Een vraagje,

ik heb de bubbelator aangeschaft om eens wat nuttigs tedoen met mijn knipafval, maar ik heb het al wel 10 keer gelezen en de handleiding bekeken.

 

Het is toch logsich dat de zak met de fijnste zeef eerst in de emmer gaat en daarna de 220 er over heen, zodat ventueel afval nog gezeeft word.???

 

Volgen de plaatjes zit eerst de rode zak in de emmer en daar overheen de blauwe met de fijnste zeef.

Wat is het nut van die grove onderin de emmer???

De rode is fijner die haalt toch alles er al uit :D de blauwe is 220 en zit onder een 70

 

ben benieuwd

 

gr. jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...