Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

FLY

sannie's Jack

Recommended Posts

Hallo,

Na een jaartje pauze ben ik weer opgestart met een nieuw tentje vol, deze keer heb ik gekozen voor Sannie's jack omdat ik hier al veel lof gelezen heb over deze soort ,

ik had 5 fem seeds besteld maar kreeg per vergissing 10 reg , sannie heeft zn fout recht gezet met een mooi cadootje voor me.

 

Mijn opstelling is zelfde gebleven.

1m² tentje , 600 w lamp met lumatec voedingen deze keer heb ik gekozen voor goldlabel special mix als medium.

Blumat

 

Voor deze soort heb ik het starters pakket bijgenomen omdat dit me werd aangeraden.

Ik heb 8 reg's in prognator geplaatst vorige week en nual staan er 6 in aarde in de tent op 18 light.

 

De laatste 2 staan ook al klaar om te poppen dus zal ik er 8 hebben , ik hoop zeker om 5 stuks over te houden die fem's zijn.

Ik ga ze fimmen en misschien scroggen .

 

Sannie rade me ook aan niet de ph waarde te verlagen , heeft iemand ervaring daarmee want naar mijn weten is een te hoge ph waarde niet zo goed voor de plant.

 

Binnenkort volgen er foto's zoals vorige keer , jullie hebben me de vorige keer super uit de problemen geholpen en hopelijk volgt dit deze keer ook.

 

Greetz Fly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoii fly heel veel succes met je kweekje en wat fijn dat sannie de fout heeft recht gezet :D

ik gebruik ook het startpakket en ik zuur absoluut niet af omdat het om bio kweek gaat en je werkt met organismes die gedood worden door ph- , daarmee vernietig je het bodem leven .

Ik weet nog uit mijn vorrige kweek dat ik een waterkraan ph heb van 7.5 en dit werk erg goed

 

Ik merkte dat mijn planten wel in de groei kleiner in hoogte waren maar zag overduidelijk dat hij veel leaves(vingers) aan maakte elke ??internod?? kwamen er 2 vingers bij

Op moment heb ik 11 vinger max gezien en maar ga zeker kijken als ik meer ga vinden als de planten klaar zijn :)

Ik wist zelf ook niet als het wel goed zou gaan maar als ik mijn toppen nu zie (3 weken nog te gaan hebben ) hoe dik en vet ze zijn ben ik zeer benieuwd hoe monsterlijk dik ze wel niet worden als het oogst tijd is ;)

 

Dus niets afzuren en de tips/advies van sannie volgen en dan komt het echt dik voormekaar ;)

groeten pac :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok pac thx for info ,dennissie fijn u hier weer te zien , zelf niets bezig ATM ?

 

Greets fly

Share this post


Link to post
Share on other sites

he fly , intressant soortje ben er wel benieuwd naar zal zeker af en toe mee kijken

 

succes met je ronde Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi ;

 

Kleine fotoupdate ,staan nu een kleine week op 18/6 .

Lamp op 50 cm , en ik verkrijg korte internodes , meer had ik niet gewenst

 

Temp 25 /26

lv 70/75

 

Ph hoeft niet ;)

Ec Hoeft ook niet , man man wat luxe :D

 

Mochten misschien iets dieper , maar das dan voor volgende x .

 

med_gallery_27551_13074_95956.jpg

 

Van de 8 gezette zaadjes 7 plantjes gekregen , is al niet slecht , nu nog hopen op veel femkes.

 

med_gallery_27551_13074_69653.jpg

 

 

Tot volgende update .

 

Greetz Fly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit soortje lijkt mij ook leuk om te growen, ik ga je volgen.

 

Veel succes deze ronde FLY

 

Groeten,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag donnie , fijn u ook hier weer te zien .

thx

 

 

Greetz Fly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een vraagje , ik zou graag mijn plantjes fimmen , maar ook zou ik ze graag in bloei zetten , ze zijn nu 10 dagen op 18/6 ,

Maar om te fimmen heb ik nog geen internodes genoeg , zit nu aan 3 /4 en wil fimmen op 5 .

 

Mag ik ze in bloei zetten en later fimmen of moet ik ze nog Ff op 18/6laten en dan pas fimmen als ik op 5 ben .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update.

 

We zijn ondertussen net eind 2de week bloei .

 

Temp 26/24

 

Lv 50/60

 

ik heb ze allemaal gefimd en in de bloei gezet , geen 1 gelukt ;) , ma soit .

 

Ik heb ondertussen een man verwijderd ( ik denk toch dat het een man was correct me if i'm wrong).

 

gallery_27551_13074_3324.jpg.

 

Ik heb nog twijfels over deze 2 .

 

gallery_27551_13074_6922.jpg

 

gallery_27551_13074_9567.jpg

 

 

Ik zou graag binnen kort (dag of 2 ) Mijn scrognet erin plaatsen omdat de grootste 50 cm is maar ik heb nog twijfels over die man of niet .

 

Nog enkele fotokes van de rest .

 

Met cooltube actief:

gallery_27551_13074_106061.jpg

 

De bovenkant:

gallery_27551_13074_222300.jpg

 

My big girl:

gallery_27551_13074_53229.jpg

 

FF de voorkant:

gallery_27551_13074_192377.jpg

 

Greetz , en hopelijk krijg ik vlug antwoord over die man ofniet.

 

Fly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat had weleens inderdaad een man geweest kunnen zijn,maar moeilijk te zien zo op de foto.

Ik had nog even gewacht met verwijderen.

Die andere twee is zo te zien nog niets over te zeggen,nog even geduld! ;)

Leuke opzet hoor,takes me back a bit. :spliff:

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten staan te nat, staar je niet blind op een tensiometer. :spliff:

 

Je bladeren horen bij een correcte watergift iets omhoog te staan, niet hangend zoals nu.

 

Mooie dikke stammetjes!

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei donnie dus mag ik mijn tensiometr niet vertrouwen , en moet ik dan meer op gevoel kijken ,maar wanneer bepaal je dan de juiste watergift , want volgens mij met een tekort aan water gaan je bladeren toch ook hangen ?

Ik heb net ook een bluemat systeem gekocht voor auto water gift dus mag ik dan dit ook niet vertrouwen ?

 

@Aad tot hoelang kan/mag ik wachten tot ik zeker ben of het een man is , met meerdere ballen bv maar wanneer poppen die dan en versprijden zaad ?

 

 

Greets fly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine foto update.

 

week 3 12/12

temp 25/23

lv 45/50

 

Ze gaan zeer goed , zeer mooi donker blad kleur , 11 vingers , zuipen lekker goed , ruiken lekker dus maw geen problemen so far ,

ik heb een scrognetje in de tent gedaan en van enkele de hoofdtop wat omlaag gebracht zo dat de zijtakken ook boven kunnen komen ,

wat vrij goed gelukt is , volgens de site van sannie groeien ze 3 tot 4 weken door ik merk nu na week 3 dat ze precies wat stilgevallen zijn, ik zie wel deze week wat ze nog doen , en dan mogen

de dames dikken en dikken :-) .

Hier onder enkel foto's .

 

gallery_27551_13074_74817.jpg

 

gallery_27551_13074_68576.jpg

 

gallery_27551_13074_263027.jpg

 

gallery_27551_13074_103635.jpg

 

gallery_27551_13074_211330.jpg

 

Greetz Fly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je Jacks zijn gezond zo te zien, ik hoop dat ze nog wat doorgroeien omdat er nog maar weinig te scroggen valt nu, dit is een soortje waar ik m`n ogen op heb, ik hou je in de gaten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update

 

Alles zelfde , zijn nu 4 weken bloei de hoofd toppen zijn gestopt met groeien maar de zijtakken doen nog een eind spurt , veel heb ik niet moeten scroggen maar voor mij is het voldoende ,

de blumats ook op punt gekregen en alles gaat vloeiend, nice set het starters pakket van sannie.

 

gallery_27551_13074_210426.jpg

 

gallery_27551_13074_58311.jpg

 

gallery_27551_13074_195118.jpg

 

Hier kan je de power zien van de plant , ze heeft gewoon mijn plastiek clip totaal gebend , wat een power zeg!

 

gallery_27551_13074_34340.jpg

 

gallery_27551_13074_133489.jpg

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes zien er mooi uit ! Succes :wacko: Op naar een lekker rokertje :rofl

 

 

Greetz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff update ,

 

 

Ik krijg enkele problemen met de dames.

Ik krijg verkleurde bladeren en enorm dunne 3 vingerige bladeren :s

Ook zijn er enkel toppen die nu aan het strekken zijn ofzo.

 

Ik begrijp niet wat ik mis doe :s

 

Voeding sannie starter pakket ,

ik maak een vat aan met +- 30 l doe er de bac bloei in en laat de bleumats het water geven (meter altijd op 90 /130) .

 

Hier onder enkel foto's

 

De verkleuring komt van binnen uit

gallery_27551_13074_17716.jpg

 

gallery_27551_13074_231180.jpg

 

Hier zie je een top die verkleurd en strekt .

 

gallery_27551_13074_14740.jpg

 

een boven aanzicht van een gestrekte top die enorm veel blad aanmaakt.

gallery_27551_13074_310530.jpg

 

Dit is een gezonde onverkleurd top .

 

gallery_27551_13074_63798.jpg

 

Enkele van die verkleurde en smalle bladeren.

 

gallery_27551_13074_2187853.jpg

 

Daar ik geen waarde van EC en PH moet houden weet ik totaal niet wt het probleem zou kunnen zijn.

 

Iemand ening idee ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen ijzer tekort maar het reveggen van je plant...

 

heb je een licht lek..? en staat je klok goed..?

 

(dit kan ook door een wat hoog ec met heel veel stralingswarmte komen, maar dan had de rest er ook last van moeten hebben)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo ,

 

Het reveggen is al tijdje gestopt en de plant herpakt zich langzaam, maar ik sta weer voor problemen.

Nu krijgen sommige bladeren dit

 

gallery_27551_13074_67456.jpg

gallery_27551_13074_185496.jpg

gallery_27551_13074_82801.jpg

gallery_27551_13074_180681.jpg

 

Ik dacht aan magnesiumt te kort of kalium te kort , maar 100% weet ik het niet , iemand raad .

Ze staan nu in week 9 .

 

Mvg Fly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...