Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
LED_KROKET

Bladprobleem vergelende blad van buiten naar binnen

Recommended Posts

lijkt eerder alsof er teveel warmte op dat blad komt waardoor die uitdroogt. heb je wel of geen ventilator? zie je verschil met planten die direct onder de lamp staan en daarbuiten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb wel een click ventilator die erop blaast.

 

't gekke is dat ik in het begin geen bladproblemen zag bij de buitenste plantjes maar die hebben het inmiddels ook al terwijl ik de lampen verder niet heb verplaatst. Als alle lampen aan staan met mijn afzuiging op zijn minst dan wordt de temp 28 graden bij de toppen en LV blijft boven de 50%.

 

als ik mijn afzuiger op 2 zet dan zakt de temp naar 26 gr bij de toppen maar LV wordt ook rond de 38-40 %

 

 

 

Ik heb ze voorgegroeid eerste 6 dagen met alleen de HPS op 1,2m hoogte boven de stekjes. Daarna 1 LED erbij (met flowerbooster uitgeschakeld) op dezelfde hoogte. Toen 2-3 dagen later de andere LED erbij. Alles ging eigenlijk fout toen ik ze op 12/12 zette.

 

maar mijn ec toen was 1.5-1.6 ofso terwijl ze maar 13 dagen oud waren, dus advies gehad van t forum dat het om overvoeding ging en meteen EC teruggebracht naar 1.2

 

probleem blijft helaas aanhouden, net nog de tent in geweest.. paar van de planten waar ik alle beschadige blad had weggeknipt hebben het nu weer gekregen op t blad wat over is. Moet ik maar misschien beter gewoon stoppen? Ik ga straks een blad knippen en snel langs de GS misschien dat zij nog wat kunnen adviseren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke ik ben net terug van de GS.. hier is wat ze zeiden:

Het is duidelijk een verbranding maar waarvan is het niet duidelijk. Aangezien je met LED/HPS kweekt wordt warmte verbranding uitgesloten omdat je maar een 250w hps hebt.

De Canna Aqua (bloeivoeding) heeft een sterke 6.0 ph buffer. Dus afzuren naar onder 6.0 betekent heel veel PH- erin gooien, misschien zit t probleem wel daar in, te veel aan bepaalde zuur waardoor overige stoffen worden overmeesterd!?

 

Ze hebben misschien gelijk, want ik moest behoorlijk wat ph- erin doen om ph van 5.8 te krijgen. Maar ik zit met een probleem.. mijn kraanwater PH is 8.6!!! Iemand enig idee wat ik kan doen?

Als ik me kraanwater alleen met voeding afzuur krijg ik het naar 6.3-6.4 om EC 1.2 te hebben. Doe ik meer voeding in wordt de EC +1.5 en de PH wordt 6.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een onzin, zuur is geen zuur meer als je het toevoegt aan iets basisch. Je moet er zoveel zuur ingooien tot je ph klopt . (punt)

Wat er over blijft als het zuur neutraal (of bijna neutraal) is geworden is fosfor of stikstof. Voeding voor je plant zeg maar.

 

Die canna voeding is gemaakt voor hydro, er is niks te ph 6 die je moeilijk omlaag krijgt. De voeding is gemaakt zodat je ph stabieler blijft, anders niks.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk het zit zo..

Als ik voeding in mijn water doe om EC 1.2 te bereiken op het punt dat mijn EC 1.2 is is mijn PH 6.4 - 6.5.

 

Op dit punt hoef ik maar heel weinig PH- te doen om PH 6.0 te bereiken, wil ik echter de PH naar 5.5 brengen moet ik opeens 20-30ml PH- erin gooien terwijl ik normaal 5ml nodig heb als ik geen Canna Aqua erin heb.

Dus die ph-buffer van de voeding maakt ph veranderingen erg moeilijk. Wat wel aan de hand is dat mijn EC nauwelijks verandert ook al gooi ik veel ph- erin. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij die hoeveelheden zal er ook niet veel veranderen aan je ec. Ik zuur met aqua altijd af naar 5,4. Je moet zolang zuren tot het bicarbonaat in je kraanwater bijna weg is.

 

Als je dat punt eenmaal bereikt gaat alles razendsnel. In jou kraanwater zit blijkbaar veel biocarbonaat of je meter wijkt af. Dus moet je veel minnen.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap het echt niet meer.. ze zijn al +3 dagen terug naar ec 1.2 en ph 5.8 en probleem blijft! Sterker nog ik zie het nu ook bij plantjes die het niet hadden of waarbij het aangetaste blad verwijderd was. :D ;)

 

wat moet ik doen.. nogmaals nieuw water met ec 1.0 aanmaken en wortelstimulator??

 

het viel me op dat de NPK van canna aqua 4-4-11 is.

ik heb hier een fles GHE BioSevia Bloom met NPK 2-3-4.

 

ps. de groeivoeding was ook van GHE BioSevia Grow NPK 2-3-4.

kan hier ergens de trick zitten? misschien die canna aqua te sterk ook al op zo'n lage ec?

 

 

 

trouwens weer natte doeken opgehangen en mijn LV van 35% naar 50% gebracht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

staan ze nog op 12/12 of had je ze al terug gezet op 18/6?

 

Als ze nog op 12/12 staan en ze doen al aantal dagen niks kun... is er wel wortelaanmaak of nieuwe scheutjes?

bij alleen verdere aantasting van het blad kun je beter stoppen dan lijkt me want dat kunnen ze niet meer goed maken.

 

Als je de GHE lijn hebt blijf die dan gewoon gebruiken, probeer zo min mogelijk verschillende merken naast elkaar te gebruiken in een recirculerend systeem.

 

Je noemt ook wortelstimulator, welke is dat?

Als het Rhizotonic is dan doet die ook nog een duit in het zakje qua oplopende ph waarde.

 

Vroeg me af hoe lang dat laagje water bij jouw op de bodem van de bak blijft staan?

Spoelt alles door als de sproeiers aan zijn geweest of blijft dat water daar langer staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
staan ze nog op 12/12 of had je ze al terug gezet op 18/6?

 

Als ze nog op 12/12 staan en ze doen al aantal dagen niks kun... is er wel wortelaanmaak of nieuwe scheutjes?

bij alleen verdere aantasting van het blad kun je beter stoppen dan lijkt me want dat kunnen ze niet meer goed maken.

 

Als je de GHE lijn hebt blijf die dan gewoon gebruiken, probeer zo min mogelijk verschillende merken naast elkaar te gebruiken in een recirculerend systeem.

 

Je noemt ook wortelstimulator, welke is dat?

Als het Rhizotonic is dan doet die ook nog een duit in het zakje qua oplopende ph waarde.

 

Vroeg me af hoe lang dat laagje water bij jouw op de bodem van de bak blijft staan?

Spoelt alles door als de sproeiers aan zijn geweest of blijft dat water daar langer staan?

 

hey tnx voor je reply

 

ik heb ze niet teruggezet naar 18/6 omdat ze al bijna een week op 12/12 zaten en begon bij een paar plantjes bloemvorming te zien.

 

ze krijgen wel nieuwe scheuten dat wel! want ik merk dat ik maar blijf dieven..

 

ik heb 2 pompen die allebei in de watertank (Waar ook de wortels hangen). ze zijn allebei voorzien van een spons om te voorkomen dat ze wortels aanzuigen. de ene pomp pompt naar de sproeiers en de andere is puur voor circulatie in de tank zelf (Geen stilstaand water dus).

 

Ik heb net weer nieuwe water erin gedaan van GHE BioSEvia bloom + Rhiztonic (canna) wortelstimulator. verder geen toevoegingen. PH 5.6 EC 1.0

ik moest weer aardig wat PH- erin doen om de PH zo laag te krijgen, terwijl op de PH- fles staat 5ml op 100L. Maargoed.. dit keer dus geen hesi supervit, geen Co2 tab. alleen voeding en wortelstimulator.

 

IK heb inderdaad gemerkt dat Rhiztonic vaak als PH+ werkt, erg irritant. misschien moet ik maar x kijken voor een andere wortelstimulator product.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@PH

jaja een MEDIUMLOZE hydro kweek met ph waarden boven de 6 komt echt niet goed.

Je hebt GEEN bodemleven en geen enkele voeding gaat het voor je goedmaken met die ph waarden.

terug naar de kweekschool :D

 

Ja ja....ja!

Chelate!! DEZE bv tot 7 no pblm .

Deze LES is voor jou GEHEEL gratis LC :D

 

ik heb hier een fles GHE BioSevia Bloom met NPK 2-3-4.

ps. de groeivoeding was ook van GHE BioSevia Grow NPK 2-3-4.

 

Pas op dit is de BioSevia Organic lijn en dan moet je de BM (KLIK) bij toevoegen.

Ja ja ja.... dat is voor het bodum leven die er niet is volgens Lost Child :)

Ook dit, Biosevia is organic dus daarmee zou ik me zoiezo niet alte druk maken met je ph........dan is 7 echt geen probleem!

PH moet schommelen het is juist een fout op het meteen aan te passen.

Hier een Schema dat is een leidraad........

 

Maar LES 1 op de kweekschool = je moet je wel goed inlezen als je een strategie toepast!

 

Wat is volgens mij het probleem?

Al dat ZUUR wat je der in propt!!

 

Note~,een voedingslijn werkt in senergie dus mix geen merken door elkaar!

Zeker niet op een mediumloze kweek :D

 

Aan de voeding EN je PH ligt het ZEKER niet KLIK ;)

En ik heb het hele weekend geschommeld........ ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

LOL

 

vandaag dus voor de 3e keer nieuw water erin en jaja alweer met veel PH-

BM heb ik niet helaas.. ben bang dat ik dat het snelst over 1 week kan hebben.

 

Maar dat wordt dus voor de 4e keer nieuw water.. dit keer met alleen GHE BIosevia bloom.. dan wordt de ph zowiezo onder 7 zonder ph-

 

dit heb ik net gelezen uit de pdf bijsluiter van de GHE website:

In bioponie kan de pH-waarde stijgen tot 7,5 zonder enig probleem. Een pH boven 7,5 moet langzaam naar 6,0 worden teruggebracht, maar

progressief, over een periode van 5 of 6 dagen.

 

shit jammer dat ze geen bijsluiter leveren bij de voeding zelf, op de fles staat afzuren indien nodig ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
je moet je wel goed inlezen als je een strategie toepast!

 

Ik vind het toch een beetje eigenschulddikkebuld verhaal

Je had al bij je eerste post duidelijker moeten wezen,er staat niet welke voeding je gebruikt ;)

 

Koop die Diamand nectar er ook maar bij dat is ook een zuur

Afzuren idd indien nodig dus als ze boven de 7.5 komt.

 

 

Suc 6 en nogmaals goede voedingslijn hebbie daar :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
@PH

jaja een MEDIUMLOZE hydro kweek met ph waarden boven de 6 komt echt niet goed.

Je hebt GEEN bodemleven en geen enkele voeding gaat het voor je goedmaken met die ph waarden.

terug naar de kweekschool ;)

 

Ja ja....ja!

Chelate!! DEZE bv tot 7 no pblm .

Deze LES is voor jou GEHEEL gratis LC :D

 

PH en heb je zelf wel eens mediumloos gedraaid?

Niet, onthoudt je dan van commentaar want wat je stelt slaat helemaal nergens op qua ph waarden.

 

ja, de chelatering zorgt dat alles goed opgenomen wordt is dan het antwoord als je aangeeft dat die ph waarden veel te hoog zijn.

 

ik ben het nog NOOIT tegengekomen, zelfs niet op Overgrow en bij hydro werk je gewoon met standaard waarden, of je voeding nu hogere ph chelatering heeft of niet.

 

ff linkie voor je want met een link naar een produkt kan ik niks (zeker ook NASA in de ruimte getest dat flesje ;) ). Denk dat LED ook nog wel wat dingen uit die link kan halen.

 

Op alleen water kweken is het juist zaak je ph rond de 6 te houden (in groei lager) en door het verloop in je EC en ph stuur je dan de voeding bij qua waarden, iets wat met een voeding die zichzelf reguleert los van de rhizosfeer en je dus NIET na kan gaan of het verloop wat je aantreft nu door het 1 of het ander komt, maakt het op het 1e gezicht makkelijker maar owee als je tegen iets aanloopt, dan heb je helemaal geen idee waar je het zoeken moet omdat je alleen indicatie hebt van blad en verder niet en je allerlei extra dingen toe zou moeten gaan voegen omdat dat weer te tackelen.

 

Dat je GH(E) post alleen maar goed maar dat je dan komt met zo'n flesje ipv Lucas formule valt me dan weer tegen.

 

Heb nog wel me evenverder verdiept in de biophonie, lijkt me wel wat eerlijk gezegd en kwam dit tegen op site van GHE:

In bioponie kan de pH-waarde stijgen tot 7,5 zonder enig probleem. Een pH boven 7,5 moet langzaam naar 6,0 worden teruggebracht, maar

progressief, over een periode van 5 of 6 dagen.

 

goh waarom nu terugbrengen naar 6 dan?

 

@LED

Neem 1 voedingslijn en ga niet van alles door elkaar lopen gebruiken, lees nu dat je ook tabs, rhizo en nog wat andere dingen hebt gebruikt en dat kun je beter niet doen wil je alles onder controle houden.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zit toch niet met aarde voeding op aero te kloten?

Neem een goede hydro voeding. Voor hydro/dwc/aero heb je hydro voeding nodig.

Tegenwoordig hebben genoeg voedingslijnen een pH-perfect voeding.

Canna aqua a+b, Advanced nutrients sensi/connoisseur a+b, etc.

 

Biovoeding en buffertabs is prima voor aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen aardevoedingen gebruikt, ik heb GHE (general hydroponics) voeding groei en bloei. alleen heb wel additieven gehad als canna rhyztonic, hesi supervit druppels en CO2 tabs, maar op de verpakkingen van die producten staat dat ze ook geschikt zijn voor hydro/recirculerend. Ik had geprobeerd van GHE groei naar Canna Aqua a+b bloei over te schakelen maar dat ging dus goed mis.

Volgens mij begon alles rond dag 10 toen ze op 12/12 gingen, ik merkte dat mijn PH waarde altijd opliep van 5.6-5.7 naar 6.5 en ik bleef maar ph- erin gooien om het te stabilizeren.. en denk dat het uiteindelijk teveel is geworden. zoiets zei ook de verkoper in de GS.

Share this post


Link to post
Share on other sites
. dit keer met alleen GHE BIosevia bloom.. dan wordt de ph zowiezo onder 7 zonder ph-

 

Kijk zo werkt deze voeding vanzelf al :D

 

In bioponie kan de pH-waarde stijgen tot 7,5 zonder enig probleem. Een pH boven 7,5 moet langzaam naar 6,0 worden teruggebracht, maar

progressief, over een periode van 5 of 6 dagen.

goh waarom nu terugbrengen naar 6 dan?

 

Komt niet voor dat ze naar 7.5 gaat,als de gehele lijn gebruikt woord dus ook de ph- van ghe

En als het moet progessief dus niet zoals het werd gezegd.

 

ik ben het nog NOOIT tegengekomen, zelfs niet op Overgrow en bij hydro werk je gewoon met standaard waarden, of je voeding nu hogere ph chelatering heeft of niet.

 

[

 

Je kan niet alles gezien hebben laat staan weten.

 

Maar dat zuur wat er bij moest,moest er niet bij!

Waarom? dat is killing voor het bodumleven dat er niet is ;)

 

Flora nova werkt ook op medium loze kweek sterker nog daar is ze voor gemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke vandaag mijn 100L vat gevuld met water en alleen GHE BioSevia Bloom erin gedaan tot de EC 1.1 heeft bereikt.

zonder PH- in te doen is de PH nu 6.6

 

Zal ik dat zo vervangen? Of wordt dat een veels te grote klap voor de planten van ph 5.7 naar 6.6?? Of maakt dat niet uit als maar de voedingselementen opneembaar zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je afgemeten met ml zoals de beschrijfing zegt,of heb je je ec meter gebruikt die ec meet die niet te meten is? Organic weetjenog........

 

Ja klap zal ze krijgen maar die hebbe ze ook al gehad.

Ik zou er tussen gaan zitten.

 

Heb je de ph - van ghe?

Dampkring heeft dat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

om voor een voeding organisch te zijn,

moet het omgevormd worden door levende organismes en beschikbaar gemaakt worden

voor de plant. In een hydroponisch systeem strijden deze organismes om zuurstof met

de plant. Ze gedijen in een hoog zuurstofhoudende voedingsoplossing en ontwikkelen

zover, dat ze het systeem koloniseren. Na een tijd hopen ze zich op, op de wortels en

blokkeren ze de opname van de plant.

 

 

De voedingsoplossing moet zo koel mogelijk gehouden moeten worden om een

maximale hoeveelheid zuurstof bij het wortelstelsel te houden. Ideaal is rond de

18°C

 

Het is normaal dat de eerste paar dagen de pH zal blijven stijgen.Je zult dagelijks kleine

hoeveelheden zuur moeten toevoegen voordat je werkelijke stabiliteit bereikt hebt

 

De keuze van de voeding is een van de belangrijkste dingen. Per definitie, het

gebruikte medium is neutraal en de voedingsoplossing is de enige bron waar de

plant zich mee kan voeden. Het moet kompleet en uitgebalanceerd zijn. Omdat de

opname snel is moeten de zouten puur zijn. Onzuiverheden kunnen leiden tot

toxische ophopingen

 

KLIK

 

KLIK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb helaas mijn EC meter wel gebruikt.. ik lees net in de schema dit:

Geleiding:

Geleiding is moeilijk afleesbaar met een organische voedingsstof. Houd uw EC-meter zo veel mogelijk boven 0,8 en onder 1,0.

 

Oke net mijn EC meter erin gedoopt en hij zegt EC 1.0, ph is steeds 6.6... ik heb 2 opties:

 

1. 1/3 van de water eruit pompen en nieuw schoon water bijvullen tot mijn EC 0.8 wordt.

 

2. de huidige water met ec 1.0 toedinen

 

 

wat vinden jullie?

 

ps. jeez man.. overgaan naar aero leek me super cool en interessant (en het is ook zeker interessant) maar wat een ellende allemaal met de organische voeding. was ik maar met canna begonnen grow & flower ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

snap eigenlijk niet waarom je nog doorgaat zo?

Steeds maar weer nieuwe bak met voeding aanmaken en je meter er om de zoveel tijd in ;)

om nog maar niet te spreken van 1st bio, dan vol mineraal en dan weer terug naar bio :D

 

aantal dingen gingen goed, start opnieuw en houdt het bij 1 voeding en ga niet als een gek op de ph en ec waarden proberen te lopen sturen want daarmee maak je de dingen alleen maar erger

 

Dat van die geleiding snap ik niks van, je moet dus met een bio voeding een EC van 0.9 hebben?

is dat dan incl. de EC van je water? dan voedt je wel erg laag

Zonder die BM kun je helemaal niet met die bio voeidng werken..

Heb je echt wel nodig anders krijg je troep in je bak (als je daar nu de aanzet al niet toe hebt).

 

Interessante link voor je

aerophonics hoe&wat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is je watertemperatuur? Watertemperatuur is bij aero/dwc systemen belangrijker dan de lucht temp.

Hoe zien je wortels eruit?

Niet continue proberen bij te sturen, vooral niet met voedingen zoals Canna/AN die gemaakt zijn om maar 1 keer af te zuren bij het aanmaken.

 

edit

@hieronder: gelezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ga op vissen in aquarium kweken joh :D

Sportief ;)

Dat van die geleiding snap ik niks van, je moet dus met een bio voeding een EC van 0.9 hebben?

is dat dan incl. de EC van je water? dan voedt je wel erg laag

Je werkt met ml per liter ongeacht je start ec biobizz werkt ook zo,en zouden naakte wortels een hoge ec >>organisch lekker vinden??

Dat zou je moeten weten als

ben oud Overgrower weejewel

Nooit te oud om wat GRATIS bij te leren :)

Voedingen die gebruik maken van chelaten hebben bacto/myco/enzymen nodig om goed te kunnen werken.

Ook eerst inlezen KLIK

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ph

zielig hoor, creatief knippen en plakken en weer met KLIK komen en je vindt het raar dat je van mij van dat soort reacties krijgt?

 

hack dit hele topic lekker met je klikkies ipv ingaan op waar LED voor staat en hem nodeloos aan te laten modderen en het allen nog maar verwarrender voor hem te maken met biased fabrikanten info.

 

ik hoop dat LED met de volgend run meteen goed te werk gaat en ik zie uit naar je 1e mediumloze hydro kweek PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...