Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
gappie

De winter staat voor de deur....

Recommended Posts

Dat is nou net niet wat ik wil gaan doen, stoom afblazen!

 

Wie weet er een goede oplossing om mijn warme lucht deze winter naar buiten te krijgen zonder dat

er een stoom uitgang te zien is. ik blaas uit met +/- 6500 m3 softbox rechtsstreeks t dak uit.

een andere ruimte inblazen is geen optie, omdat er dan condens vorming op de ruiten ontstaat.

 

Wie o Wie?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

goh slecht geisoleerde gebouwen hebben altijd condens op de raam

op koudere dagen

ook auto's hebben dat

betekend niet dat er een plantage te vinden is in die wagen .

 

koude lucht van buiten halen deze laten samen stromen met je afvoer kanaal en tja

dat koelt wel af ,

en dan ken je makkelijk afblazen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

de boel uitzetten in de winter dan , zeker als je onder de dakpannen blaast

dan zal er weinig sneeuw te zien zijn op jouw dak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er word niets onder dakpannen oid afgeblazen, het betreft een plat dak, met een dikke pijp op t dak.

 

Koelen met de buiten lucht is wellicht een optie, afblazen in de binnen ruimte niet, aangezien dit weer word leeg gezogen door de inblaas.

 

iemand iedeen of ervaringen?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet 2 lege houten boxen maken zodat je in 3 stappen uitblaast. Je blaast met je afzuiger in box 1, daar doe je een flensaansluiting bij waar je koude buitenlucht bij inblaast door een 2de afzuiger (een kleinere, buisafzuiger) Als dat resultaat niet genoeg is doe je het een 2de keer.

 

Je kunt ook je afvoerslang aftakken met 2x een broekstuk of T-stuk. Weer een afzuiger erbij die buitenlucht aanzuigt en via die aftakkingen koude lucht erbij blaast. Dat wil hartstikke best.

 

Genoeg oplossingen te bedenken :P

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
om mijn warme lucht deze winter naar buiten te krijgen zonder dat

er een stoom uitgang te zien is.

Komt er ook stoom uit je voordeur als je die open doet ??? :P

Denk je nou echt dat die 5 graden meer dan dat het in een gemiddeld woonhuis is, je stoom gaat geven :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Greenlady, ja dat is idd ook een optie, ik ga eens kijken wat er gebeurt met de tempratuur thnx!

 

@ Bram, als je een beetje de weersverwachtingen heb mee gekregen, kan dit een behoorlijk koude winter worden,met tempraturen tot dik -15

En als je dan een uitblaas heb van 32 dan is er een verschil van 47 graden, dan kan er best wel eens een reactie ontstaan tussen de warme en koude lucht.

 

 

Regeren is vooruit zien....

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verder dan 48 uur vooruit het weer voorspellen is zeer onbetrouwbaar.

 

De winter slaat begin december in West-Europa genadeloos toe, zo voorspellen meerdere weerbureaus in Duitsland, Groot-Brittannië en de VS op basis van seizoensverwachtingen. Maar het KNMI heeft zijn twijfels over dergelijke langetermijnvoorspellingen.

''De voorspellingshorizon voor het weer is 10 dagen'', zegt Cees Molenaars van het KNMI.

Het KNMI volgt ''met belangstelling'' de langetermijnverwachtingen en voorspellingen over hete zomers en koude winters.

Er bestaan heel veel weermodellen, maar is er is onvoldoende wetenschappelijke grond om ze echt serieus te nemen, aldus Molenaars.

''In het voorjaar zeiden sommigen dat we een lange hete zomer zouden krijgen. We kennen het resultaat.''

 

Overigens begint de winter meestal pas rond 21 december, tot die tijd heet het nog herfst.

Tot woensdag blijft het nog mooi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij is er voor stoomontwikkeling wel wat meer temperatuur nodig :P

als je een plat dak hebt moet je je helemaal al niet druk maken dan is er niks te zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kan men dit nou on zijn hoofd halen?

Stoom?

 

 

Uh er vindt toch geen verbranding plaat in je ruimte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je in de kou adem uitblaast komt er ook stoom uit je mond

dan word er ook niks verbrand :P

uit die pijp op dak zal vast wel een waasje komen maar dat ga je echt niet zien vanaf de grond hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je in de kou adem uitblaast komt er ook stoom uit je mond

Die zgn. stoom waar jullie het over hebben, wordt veroorzaakt door het vochtgehalte in de uitgeblazen lucht.

 

Als het buiten -15 is en je stook in huis de verwarming naar 30 graden, dan komt er nog steeds geen stoom door de brievenbus naarbuiten.

 

En als je dan een uitblaas heb van 32 dan is er een verschil van 47 graden

Ik zou eerst je klimaat in orde maken,......in de winter een uitstoot van 32 graden hebben, belooft niet veel goed voor de aankomende zomer :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

De koude lucht buiten kan veel minder water bevatten dan de warme lucht in je hok. Zodra de warme lucht dus in de kou komt moet dat water uit die lucht. Gevolg>damp.

 

Je kan best afblazen zonder damp te zien, dan moet je wat droger kweken. Het dauwpunt zegt je hoe droog.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mollier diagram :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou eerst je klimaat in orde maken,......in de winter een uitstoot van 32 graden hebben, belooft niet veel goed voor de aankomende zomer :P

 

Ik laat de afzuiger in koudere tijden toch niet op 100% staan? ik wil t niet 20gr hebben met alle pitten aan maar gewoon 30-32 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

afblazen in een andere kamer

en dan die kamer verwarmen tot een niveau dat ong even hoog ligt als je uitblaas

geen condensatie op je raam meer te bespeuren is hier toch het geval ik blaas recht in me slaapkamer uit ;) .

 

ik doe oa isolatie werken als job

condensatie kan ook voortkomen als je u huis te goed isoleert ik maak me er persoonlijk minder druk in in condensatie

dan buiten uit te blazen.

 

anders zoals ik zei de lucht mengen met buiten lucht eender al op het forum gezegd

welke topic weet ik niet goed meer maar heb het zeker al gelezen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er ook onwijze last van ;) ik zag het weer een beetje komen en heb toen de deur van die kamer dicht gedaan zodat het niet zo warm zou worden daar..... gevolg de ramen zijn nu zeik en zeik nat (WTF!)

 

nu heb ik de kachel in die kamer op max gezet, ben benieuwd wat ik vanavond aantref! als ik het zo lees moet het opgeknapt zijn!

 

ik ga het u laten weten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd...enkel glas is helemaal een drama.. ;)

je moet gwoon de vochtige lucht naar buiten blazen....tenminste een groot deel...een gedeelte van je warme vochige lucht kan je recirculeren...

 

zelfs meerdere ontvochtigers gaan je denk ik niet redden...

vochtge ramen vind ik niks... :D ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er was vorig jaar hier nog iemand op het forum die sneeuw van de buurman zijn dak schepte om het op de zijne te gooien geloof ik ;) :D . Oh nee, hij strooide zout bij de buren op de platte daken, hahaha ;) :D

Dat zijn nog eens mooie acties! Foto's willen we :) , OOK VAN DIE STOMENDE PIJPEN!!!

 

Kijk, mijn afblaas en die van een medekwekende buurtgenoot :D

 

gallery_14245_4883_9438.jpg

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn dat geen cv afvoeren :D ?....of kweken al me buren ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou nog even laten weten......

 

nou de kachel aan werkt goed ;) het is lekker warm daar en de klamme ramen zijn minimaal :D ik ben weer gerust haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...