Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GANJAFARMA

Hoevel lampen

Recommended Posts

Wah gwaan people..

 

ff kort..

Heb vandaag nieuwe tent aangeschafd een 120 bij 120 tent..

die ga ik buiten in de schuur doen..winter komt eraan en de lamp

zal 1700 aangaan en om 11 uur uitgaan..mijn vraag is zou ik twee lampen kunnnen

plaatsen in de tent..is eigenlijk wel een klein oppervlak ;)

1 600 en 1 400 watt lamp..

 

Blessings

 

Di Farma

Share this post


Link to post
Share on other sites

1x 600 is genoeg. Teveel licht is ook niet goed.

En van 17 tot 11 draaien is 18 uur. Je gaat toch geen autoflowers zetten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste,

ik vind 1000 watt op 120x120 wel ook heel erg veel als je dan toch 2 lampen wil hangen

zou ik zeggen 2 x 400 watt dat is al aardig veel wordt ook flink warm dus in je schuurtje is dat wel goed denk ik zo neem aan dat ie goed geisoleerd is of dat je er een kachel in heb staan in de uren dat et licht uit is

sucses met je keuze

groetjes alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 400 watter belicht ongeveer 1 bij 1 meter, een 600 watter 1.20 bij 120 meter en een 1000 watter 1.75 bij 1.75.

 

1x 600 zou dus voldoende moeten zijn. In een schuur met de koude winter betwijfel ik of een 600 watter wel afdoende is. En zeker ook juist wanneer je licht uit is, zal het te koud zijn als je geen verwarming hebt. Planten vinden het niet leuk als het onder de 18 graden is.

 

Zelf zou ik een 1000 watter of 2x 600 gebruiken.

 

Wat Soca aangeeft is eigenlijk niet zo gek wanneer je geen verwarming hebt (AUTOFLOWERS). Laat het licht dan 23u aan per dag, bijv. 11u aan, half uur uit, 11 uur aan, half uur uit. Dan blijven je planten warm genoeg en kom je de winter door. Voor je Autoflowers maakt het niet uit hoeveel licht ze krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je tent is 1.44M2.

Dus ik zou gaan voor 2x 400 Watt of 1x 1000 Watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je de schuur ook isoleren? Met vorst in de winter lijkt het me heel erg koud worden in een tuinschuurtje.

Persoonlijk zou ik met 1,44m² een 1000W nemen. (hoogste lichtopbrengst per Watt, en genoeg voor 1,20 x 1,20)

Share this post


Link to post
Share on other sites

yes i my bredda,

Ik zou lekker een 1000watt gavita erin hangen (als het te warm wordt klen je altijd nog dimmen)

 

bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 hokjes contra draaien... en je hebt blije :lol: planten en geen verwarming nodig B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
yes i my bredda,

Ik zou lekker een 1000watt gavita erin hangen (als het te warm wordt klen je altijd nog dimmen)

 

bless

 

Denk eerder dat het te koud wordt in de winter, maar met die 1000w ben ik het eens. Alleen ben ik niet zo van de tenten. Een geïsoleerd hokje op maat heb je ook binnen een dag gemaakt en als het mot afgebroken...... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Respect every one for all di comments :D

 

Ja ik ga isoleren en ik ga gewoon amnesia erin gooien..

is de tien weken versie..ervoor zorgen dat er warmte word vastgehouden in de schuur..en ga geen kachel neerzetten

gewoon improviseren en creatief zijn ..ik weet dat ze er niet van houden als ze onder de 18 graden komen ja hmm..

het is ook een test weer om het uithoudingsvermogen van de planten direct te testen want ik heb al amnesias staan maar binnen..

dus dit word een scrog project en wie weet zal ik er nog een verslagje over houden..het word sowieso een scrog projectje..

wat sannie doet met de jack in scrog pfff..

 

in ieder geval ik gebruik fosfor kalium bacto en nog eeen x aantal producten ter bevordering van het bodemleven,doorstroom en toevoer

van voeding ..en zo door..ik ben benieuwd en sta te popelen ..volgende week zijn de stekken er dus ..wie weet komt er een verslag Heren..

 

:o Blessings from di farma :D ;)

 

2 hokjes contra draaien... en je hebt blije :lol: planten en geen verwarming nodig B)

hahaha daar dacht ik aan hmm..wie weet

 

Een 400 watter belicht ongeveer 1 bij 1 meter, een 600 watter 1.20 bij 120 meter en een 1000 watter 1.75 bij 1.75.

 

1x 600 zou dus voldoende moeten zijn. In een schuur met de koude winter betwijfel ik of een 600 watter wel afdoende is. En zeker ook juist wanneer je licht uit is, zal het te koud zijn als je geen verwarming hebt. Planten vinden het niet leuk als het onder de 18 graden is.

 

Zelf zou ik een 1000 watter of 2x 600 gebruiken.

 

Wat Soca aangeeft is eigenlijk niet zo gek wanneer je geen verwarming hebt (AUTOFLOWERS). Laat het licht dan 23u aan per dag, bijv. 11u aan, half uur uit, 11 uur aan, half uur uit. Dan blijven je planten warm genoeg en kom je de winter door. Voor je Autoflowers maakt het niet uit hoeveel licht ze krijgen.

 

Klopt klopt..neej man me auti flowers zijn al geoogst man ..lekkere ak 47..die zet ik gewoon buiten neer..

ik ga isoleren en improviseren en ik denk twee keer 400 watt erin gooien.. of toch twee keer 600..ik zal er nog even over nadenken..heb nog een

paar dagen ;) ;)

 

Je tent is 1.44M2.

Dus ik zou gaan voor 2x 400 Watt of 1x 1000 Watt.

Ik denk het ook man

 

1x 600 is genoeg. Teveel licht is ook niet goed.

En van 17 tot 11 draaien is 18 uur. Je gaat toch geen autoflowers zetten ?

haha neej man er komen gewoon amnesias in de tien weken versie in scrog

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hokjes contra draaien... en je hebt blije :verrygood planten en geen verwarming nodig :showoff:

 

 

ja kan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trouwens ff een vraagje ..dit valt niet te voorspellen maar wel te beinvloeden..

Hoeveel planten in elf liter potten en 5 van 18 liter zijn er sowieso..

maar hoeveel plantjes op 120 bij 120 onder 1000 watt om die ki te behalen..

het soortje is chococheese x amnesia (tien weken versie)

 

gewoon een indicatie..ik weet dat het ligt aan omstandigheden en dergelijke :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Oja wil maximaal twee weken voorgroei ,maar hoe meer planten hoe minder natuurlijk

mijn streven is een week voorgroei..

hmm 15 planten in 11 liter, 5 in 18 liter

in scrog op naar de ki? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 in 18 liters zetten....

 

1week groei. Dan toppen.

Nog 3 dagen extra groei en bammmmm op 12 uur.

 

 

Kilo van 5 dames? .

Dan moet je minimaal een gavita 1000watter hebben....

Of 2x600 watt..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Oja wil maximaal twee weken voorgroei ,maar hoe meer planten hoe minder natuurlijk

mijn streven is een week voorgroei..

hmm 15 planten in 11 liter, 5 in 18 liter

in scrog op naar de ki? :verrygood

Klopt maar ik denk dat ik de chococheese amnesia ga neerzetten..kruizing van vriend van me..ga sowieso ook scroggen..

en is die tien weken versie van die amnesia ook een lange groeier

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 in 18 liters zetten....

 

1week groei. Dan toppen.

Nog 3 dagen extra groei en bammmmm op 12 uur.

 

 

Kilo van 5 dames? .

Dan moet je minimaal een gavita 1000watter hebben....

Of 2x600 watt..

 

En moet je een beetje kunnen kweken ..... en moet je nagenoeg de ideale omstandigheden hebben ..... en dat zie ik niet gebeuren in een schuurtje met een tentje. :icecool En met 1 week voorgroei ga je ook geen kilo halen. :showoff:

 

Dat vraagt om een KWEEKVERSLAG. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gooi gewoon heel die schuur vol :verrygood dan heb je zeker je ''ki''

 

1x400 1x600 vind ik niks.. 400watt heb minder lumens/watt dan een 600

Hang gewoon een 1000 in heel die schuur en zet je fiets voortaan in dat tentje :showoff:

 

greetings & blessings . O-K

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij moet 2x600 kunnen, 1200:1,44 = 833 watt per m2

Wel een inblaas erbij mocht het te heet worden. [als de afzuiger onvoldoende is]

 

Hoeveel watt per m2 de max is weet ik niet maar hoop hier binnenkort meer over te kunnen zeggen.

Een 600 watter geeft verhoudingsgewijs meer lumen af dan een 1000 watter meen ik mij te herinneren. [evsa test geloof ik]

 

Greetz

Petje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...