Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
g.w

1st indoor grow, sp kf shackzilla

Recommended Posts

Ik vraag me nog steeds af of je wel gaten in je emmers hebt gemaakt, als je wilt dat je planten groeien moet je ze nat genoeg houden op 11 liter potten zit ik in dit stadium op 1,5 liter per plant per dag..

Met andere woorden hoe nat is je medium onder in de emmers?

grtz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@andy321 onder in de emmers zitten een 10 tal 8mm gaten maar om eerlijk tezijn weetk niet precies hoe vochtig de aarde onderin is zal hier vanavond eens naar kijken

 

ik denk dat ik ff gakijken om een bak te regellen waar de emmers instaan als soort van deenseboden zodat ik van onder waterkan geven als ze 15min wateropzuigen is dat genoeg?

 

veder denk ik dat de autoflower loop volgende week omgaat de haartjes beginnen over de gehele plant al bruin te kleuren en op laatste macro shot dat ik maakte waren de trignomen al een beetje milky aan het worden. dusnog ff wachten tot ze amber zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van onderen water geven is een goede optie, ikzelf heb in mijn bak op bodemhoogte aan de voorkant een gat geboord, daar steekt een bamboostok in die ik er even een stukje uittrek, aan de kleur van de bamboo kun je zien hoe vochtig het is...

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je van onder water geeft mag het wat lager duren dan 15 minuten.

ik laat normaal de planten iets van 3 kwartier in de schotel staan en wat er dan over is gooi ik weer weg. Het zal er ook mee te maken hebben hoeveel water er door de gemaakte gaten heen kan. Normaal zitten er denk ik meer en/of grotere gaten in potten.

begin eens met 1 liter en kijk hoe snel het weg is.

 

het is een beetje anders van onder wateren. zeker om weer uit te zoeken wannner ze weer nodig hebben. Dat voel ik weer aan het gewicht van de pot. Maar het is even puzzelen hoe dat gaat.

 

Verder aan de foto van de top van je autoflower te zien van een paar dagen geleden, zou deze best nog wel wat langer kunnen zo lijkt het tenminste.

 

Succes verder

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verder aan de foto van de top van je autoflower te zien van een paar dagen geleden, zou deze best nog wel wat langer kunnen zo lijkt het

we zien het vanzelf als de foto van gister goed was gemaakt dan begintie te verkleuren richting milk (beginnen troebel teworden)

maar ik laathem lekkerstaan tot 75\90% amber van kleur is en waneer dat is zal de tijd me leren:)

 

voorhet water van onder geven word nog ff lastig zit te denken van heb ik ergens een bak voor waar ze alle3 inpassen maar vrees van niet. dus dat word dan in emmer in gevulde gootsteen endoor wisselen, net ff 8 stukjes aluminium 25mm breed 5mm dik 50 mm lang gemaakt zodat de emmer niet plat komt testaan maar het water vrij onder door kan lopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een drama was dat gister zeg..... 8 fotos uit gekozen om te uploaden.... ips driver eror daarna heel de avond dat ik het probeer die error maargoed vandaag de foto's van gister geupload.

 

ben bezig geweest met de eerder beloofde inspectie en dompellen van de potten

hier 1 van de potten die net is gedompeld ( in de andere 4 emmers zitten alle gaten op precies de zelfde plaats en maat en aantal (gestapeld geboord :wacko: )

gallery_20980_13016_1184612.jpg

 

ik heb aleen van de killing field een foto gemaakt voor dat ik hem ging dompellen omdat ik de rest niet onnodig door die stres wou aandoen

zo zag de kluit ervoor het dompellen uit

gallery_20980_13016_1789115.jpg

erna hem ik hem er niet meer uit gehaald maar heeft 20 min in een volle gootsteen gestaan

 

daarna toen alles weer in de kast stond foto's gemaakt

 

 

@djbroer denk dat je gelijk heb heb de foto nog eens goed bekeken en had vervuiling van de lamp nieuwe foto laat nog niks zien

bigbang autoflower mislukte macro focuste op een haarte en niet op groene van de top

gallery_20980_13016_3624683.jpg

 

mag ik deze sugarpunch een beetje bijvoeren ? ( geelige blad onderin de plant) was er helemaal me gestopt na vorig comentaar op het bijvoeden met buffer tab in de aarde

gallery_20980_13016_1428835.jpg

macro van de sp ( met de computer vederuitvergroot en uit gesneden)

gallery_20980_13016_1552410.png

 

met de shakzilla lijkt het ook goed te gaan

gallery_20980_13016_4071295.jpg

en ook daar heb ik een macro van gemaakt maar die staad duidelijk op de 3e plek

gallery_20980_13016_2587546.jpg

 

en tot slot een macro van de killing field (de haar op de foto moet er op zijn gekomen met he rotzooien met water en aarde heb hem reeds verwijderd is dus geen spintdraad of iets dergelijks en is reeds na het nemen en terug zien van de foto verwijderd :rofl)

gallery_20980_13016_1899733.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe gaat het met je plantjes ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wou net foto's gaan maken maar net nadat ik een beetje water had gegeven en planten een beetje vogtich "nevel " ging het licht aan dus maar 1 foto met licht uit

 

gallery_20980_13016_3049301.jpg

 

gallery_20980_13016_956006.jpg

 

gallery_20980_13016_2702878.jpg

 

gallery_20980_13016_1900086.jpg

 

ik zie bij verschillende planten tekenen van tekorten ik heb 50 ml bloe voeding bij 200 ml gedeminiraliseerd water gedaan en daarvan 1 ml bij een liter water en dat aan de planten gegeven

Share this post


Link to post
Share on other sites

begrijp ik nou goed dat je die kluit eruit hebt gehaald, in een volle gootsteen hebt gezet en kletsnat terug in de pot hebt gezet?

 

zo ja, waarom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

neej no waay ik heb die kluit er uit gehaald foto gemaakt terug in emmer in gootsteen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ik weer met een voorlopig final post ik ga ze straks omknippen en daarna laten drogen...

 

ik weet dat ze nog niet helemaal klaar zijn maar de sugarpunch en de killing field beginnen beide "erg" slecht er uit te zien bij de sugar is al het onderste blad geel en de killing field zit onder de brand plekken terwijl die al tijden geen voeding meer krijgt behalve dan beetje bacto iedere 2 weken

 

de sugarpunch heeft steeds minder haren staan ze lijken wel weer terug de top inteschieten :S

 

ga ze snel drogen en me hok verbouwen zodat me buiten ronde verder kan voor groeien onder 500 watt ipv 250

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...