Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
g.w

1st indoor grow, sp kf shackzilla

Recommended Posts

Ik ben helemaal voor led, maar koop alsjeblieft een 250W hps, want dit is echt zielig. :spliff:

Die groei zo heeft ook niets met voeding ofzo te maken, maar simpelweg dat dat echt geen leds zijn waar je onder kan kweken. Vooral zo'n lichtslurpende plant als wiet. Dan had ik je nog liever een Spectrabox II pro aangeraden, terwijl ik daar nog niet eens een voorstander van ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kweek daar waren we het al over eens voor buiten als bijverlichting als je vroeg wil beginnen is het wel leuk. voor een vetplantje dat ik er nu een paar dagen bij heb staan is het ook wel goed. maar voor een volledige run met wiet planten is het niet te doen.

 

als ik een kerst/eindejaars bonus krijg of een 13e maand schaf ik meteen een Adjust-a-wing Avenger aan maar zolangdat niet het geval is blijf ik deze ronde op led of een paar spaarlampen

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo een korte updaTe vandaag kwam ik tot de conclusie na een inspectie van me rekening dat ik een kleine bonus kreeg dus zodoende heb ik een compleet setje gekocht.

ELT 250watt VSA\Travo + kap + philips Son-t-plus

Welke Kap: Hammerslag kap

Welke 250w lamp: Philips Son-t plus

Aansluitsnoer?: 2 meter met stekker

Stroomkabel vsa<>kap: 3 mtr. 3x1,5kw

 

zal loop volgende week wel bezorcht worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi g.w

 

goed bezig, :spliff: ga je deze dan ook schakelen via een relais? of schakel je nu al met een schakelkastje of zo.

 

daar ga je geen spijt van krijgen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi setje.

Nu knallen :spliff:

 

En wilde het zelfde vragen als DJ

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik momenteel eengoedkoope schakel klok van de gamma geloof dat die niet gebruikt kan worden voor de 250 watt

 

gallery_20980_13016_1797415.jpg

 

daarnaast heb ik nog een theben liggen maar die is volgens mij ook niet te gebruiken

 

gallery_20980_13016_2389887.jpg

 

als 1 van die 2 wel tegebruiken is laat ff weten dan ga ik niks bestellen

 

*edit*

(250 watts) / (230 volts) = 1.08695652 amperes

 

zou dat betekenen dat ze bijde te gebruiken zijn ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

toen ik de spullen bestelde hield ik rekening met volgende week ergens binnen maar nou kreeg ik net een mailtje met een tracer code en het paket is al bij postnl gemeld dus nu hoop ik op morgen binne :huh: maar kan nog net zo goed maandag/dinsdag worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk dat is lekker vlot.

 

dan nog over je klokjes, met het opstarten van je lamp is de stroom een heel stuk hoger.

Het risico is dat de contacten binnen blijven kleven, en dat je lamp niet meer uitgaat, en dat wil je niet ergens in week 5 bloei.

 

op zich staat er meestal op dat het schakelvermogen van de klokjes voldoende moet zijn, maar het gebeurd toch te vaak dat er wat mis mee gaat.

 

De Theben ken ik niet, dus weet daar weinig van te zeggen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb een beetje rond zitten kijken naar relais maar zie door de bomen het bos niet meer is er iemand die een betaalbaar model kan linken ? en natuurlijk geen superdelux ding waar ik volt/wattage me kan regelen gewoon lekker basic aan/uit op tijd

 

met de 30 wat led die ik gebruikte maakte ik me helemaal geen zorgen over vastplakkende polen maar zoals je zecht dat wil ik niet hebben in de bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites

linkje

 

volgens mij moet het hier wel mee gaan, hoop dat je wel een beetje handig bent, en de benodigde kabelschoentjes ( schuifjes) in huis hebt. Maar misschien kun je deze er wel bij bestellen.

 

Good Luck.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dj ik werk in een magazijn van een werkplaats heb regelmatig kapote acutolletjes slijpmachines en lucht tools die ik moet repareren ( electriche tools hebben we 5 verschillende aardereind hulzen voor van 0.5 tot 2,5) ik heb de relai besteld, en gelukig hebben we het noob proof relai aanleg topic nog :huh: dus het aanleggen zalwel goed komen ik zal er nog wel een foto van laten zien voor ik ga testen :)

 

de getopte killing field begint een beetje breder te worden maar niks foto waardig op het moment hoop dat de lampen er van de week zijn dan ga ik het aan sluiten en gooi ik hem volgend jaar aan op 12 12 en

Share this post


Link to post
Share on other sites

net ff boodschap gedaan op het werk 1 euro inde koffie pot kan je niet over tobben toch

 

gallery_20980_9008_572315.jpg

 

4 maaten hulsjes zwarte dubbel en enkel

aantal rechttoe recht aan klempijpjes

aantal adereind shuifjes en een aantal adereindschoennen

 

nu nog hopen dat de schoentjes die ik geregeld hebg geregeld de goede zijn voor op het relai maardat zie ik loop van de weekpas als de relai binnen komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit vind ik dan wel weer een beetje jammer

 

17.12.2011: Zending nog niet gesorteerd. Bezorging op volgende werkdag.

17.12.2011: Zending nog niet gesorteerd. Bezorging op volgende werkdag.

19.12.2011: Zending gesorteerd in sorteercentrum

20.12.2011: Zending nog niet gesorteerd. Bezorging op volgende werkdag

 

word ik beetje triest van eerst welgesorteerd en nu weer niet :huh:

 

veder was er vorgeweek op me werk een lamp kapot gegaan vandaag niewe kapset binnen gekomen heb dus weer een beetje kunnen oefennen met aansluiten

 

gallery_20980_9008_475848.jpg

snoertje aansluiten

gallery_20980_9008_214068.jpg

het lampje hangt opzijn plek (me dame moet natuurlijk wel goed verlicht zijn)

 

gallery_20980_9008_125719.jpg

enhet snoer eensoortvan weggewerkt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het was net kerst vandaag denk op me werk laat ik eens vragen of ik een stuk mba (beton multiplex antislip) mag hebben had een leuk stuk zien staan van 300X600 nou dat mocht wel heb ik er nog 3 latjes van 20X35 bij 300 lang ff gaatjes geboord en schroeven in gedraaid daarna nog zovrij geweest alle zaag sneede in de lasmani te zetten zodat het eenigsinds water bestendig is op de kopse kanten en de latjes ook geverfd

 

kom ik smidags thuis staan der 2 pakketjes :P de relai en het lampen set o wat was ik blij dat er was :D

gallery_20980_9008_3250944.jpg

 

leuk setje toch ? meteen maar ff aansluiten dacht ik zodoende is zitten de vsa, relai, theben, nu op het "schakelbord"aan de kast en hangt de lamp nu in de kast

van het schakel paneel ben ik vergeten een foto te maken tijdens het inelkaar zetten :huh: maar de relai klickt als ik de theben (schakelklok) aanzet en me lampen gaan aan

door de 40 cm ruimte die ik vrij heb naar de muur kan ik er nu ook geen foto's van maken met me camera (te dicht op de cannon lens) maar veder

 

niewe situatie binnen in me hok

gallery_20980_9008_876292.jpg

 

lamp wat lager en net ingeschakeld

gallery_20980_9008_2255007.jpg

 

lamp nu een paar minuten aan

gallery_20980_9008_2392867.jpg

 

lamp nog wat lager +/- 30 cm denk ik

gallery_20980_9008_948597.jpg

 

kachel staat er nog wel in maar is op ditmoment niet aan gesloten na 30 min lamp aan was het 25 graden en me fan stond dus nog lekker op 30 % te draaien

 

op het moment weer even geen fan in me kast moet vande week ff een server voeding door meeten zodat ik hem constand aan kan laten staan zonder er een moederbord aanvast te hebben daarna komen er 4 computer fans in te hangen moet even de 2 juiste polen vinden op de moederbord aansluiting word puzzellen maar daar mag ict papa me bij helpen :) mij te moeilijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dj houd dit topic in dit forum aub ik hoor niet thuis tussen die 6X600 watters :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanochtend nog ff voor werk bij me planten nadat gister de hps er nog zo'n 6 uur op had gestaan bij de auto flower was het verschil goed te zien. fluffy toppen waren zomaar 2keer zogroot geworden . wat wel wat mi8nder is dat de autoflower nu ook ineens eenn rand geel heeft op 1 van de bladeren denk lamp iets te dicht bij nu nog 10 cm hoger gehangen

 

ik voed nogniet bij dus dat kan het niet zijn alleen sanies bacto

 

heb de klok ook omgezet naar 12/12 deze ronde heb langgenoeg op 18 uur licht gestaan naar mijn idee en ben er de volgende week niet zelf bij en wou nu nog ff snel eeen schating kunnen makenj met groei / waterverbruik die wek

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb net weer even foto's gemaakt

 

overzicht op alle 4

het hangende blaadje op 1 van de planten is gister gebeurd toen ik aan het kloten was :huh: is na het nemen van de fotos verwijderd

gallery_20980_13016_3445679.jpg

 

en dan nog even de auto flower uitgelicht op de eerder genoemde "brand " plekken

gallery_20980_13016_469881.jpg

 

ik weet niet zeker hoe dit komt, het is gekomen in de paar uur dat de hps er boven hing toen ik het led weg haalde was het er nog niet. dus ik vermoed dat dat het is en had de lamp al wat hoger gehangen.

 

het kan ook zijn dat de plant nu ineens veel voeding uit de grond gaat halen wat het onder led duidelijk niet genoeg deed.

of he is ondervoeding en is deze autoflower helaas verpest door de led lampen ( 3 maanden staad opt kaartje ) en looptie al op het einde van zijn dagen

 

 

een meer ervaren kweker die mij hier wat meer info kan verstrekken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ik weer terug van een vakantie uit belgie, me pa heeft op me planten geprobeerd te letten, maar is een beetje te veel water gegeven....... dusdanig veel dat ik de potten uit kan drukken ;( dat heb ik nu dus ook gedaan

 

veder heb ik zelf een grote fout gemaakt, me kachel die er instond om de boel op minimaal 20 graden te houden stond niet aan. ze hebben nu dus een week lang rond de 13 graden gehad in de licht uit uren ;)

 

foto's laten nog even op zich wachten me sd kaartje is een beetje vaag aan het doen sluit me camera aan op me pc ziete helemaal geen foto's doe ik me camera aan zie ik wel foto's :S ff met card reader gaan proberen

 

*edit*

dag 7 12/12

de sugar punch

gallery_20980_13016_2717515.jpg

 

gallery_20980_13016_3302104.jpg

bovenste bladeren helemaal misvormd en de takjes paars van de kou snachts hoop dat dit nog weg wil trekken nu de kachel weer aan staat.

 

bigbang af

gallery_20980_13016_487558.jpg

gallery_20980_13016_1268792.jpg

dag 9 of 10 bloei helaas veel geleden onder het led denk ik begint wel wat aan te zwellen maar heeft van de week ook een opdonder gehad van de kou

 

shack zilla

gallery_20980_13016_532213.jpg

gallery_20980_13016_1670910.jpg

van boven een beetje geel gekleurd maar is niet goed te zien op de foto's met de lamp aan

Edited by g.w

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine foto update niet veel te vertellen er over eergister omgepot

sugar punch is best hard gegroeid

gallery_20980_13016_2268173.jpg

shack zilla

gallery_20980_13016_1352336.jpg

 

killing field met op de achtergrond de bigbang

gallery_20980_13016_2268173.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er leuk uit

met welke lamp ben je aan het groeien

iik denk dat die sugar er eens heeft in gplakt met een bladje

 

Tneon voor zover ik het armatuur ken zien .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@john.... jammer jammer jammer. doe ik zo me best alles te beschrijven en te doen....

 

ik heb gegroeid onder 30 wat led.... voor 2 maanden wat niet echt werkte toen ging bij mij de knop om naar 250 wat hps zoals op pagina 2 van die 3 pagina grote topic is beschreven :wacko:

 

het blad heeft ook niet tegen een lamp aan gezeten maar heeft een week lang snachts 13 graden teverduren gehad(kacheldie niet aanstond) daar komt dat blad van ( lamp hing op 25 cm afstand toen ik terug kwam )

 

morgen weer een foto update ze zijn weer flink gegroeid hps had ik vanaf het begin moeten doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

bigbang gaat zijn naam waarmaken

gallery_20980_13016_3304967.jpg

word met de dag 2keer zogroot aan toppen :)

 

alle planten krijgen nu iedere waterbeurd bac bloei mee en ik ben de hoeveelheid rustig aan een beetje aan het opbouwen verhouding atm half dopje op 10 liter loop volgendeweek beetje opvoeren naar heel dopje :rofl

 

vandaag niewe easyrollers binnen gehad en opgehangen aleen me lamp is telicht :wacko: word nu naar bovengetrokken

totaal overzichtje van hoe het nu is ;)

gallery_20980_13016_2498001.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker bezig

HPS gaan ze wel waarderen

 

lekker doorgaan zo

hoop dat de plantjes nog wel gaan groeien .

anders zou het zonde van de ruimte zijn die je hebt

 

 

succes :rofl

:wacko:

 

Grtz Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites
lekker bezig

HPS gaan ze wel waarderen

 

lekker doorgaan zo

hoop dat de plantjes nog wel gaan groeien .

anders zou het zonde van de ruimte zijn die je hebt

 

 

succes :rofl

:wacko:

 

Grtz Elmo

@elmo dees gaan niet meer groeien niet veel denk, ze vandaag/morgen 2 weken op 12/12 de ruimte heef zo inderdaad niet echt zin maar heb ooit eens gedacht ik maak hem lekker hoog dan kunnen ze nog een beetje groeien en het is toch liever wat meer ruimte dan tewijnig (A)

 

@@elmo heb jij ergens een foto of een topic van hoe je die 4Xpcfan voed ? ik zit te denken het te gaan doen met een oude racebaanvoeding ( schakelbaar 9v/12v/15v/18v 1,3a) maar ben nog opzoek naar ideeën.

 

 

dan nu foto's

zelfde foto als gister

gallery_20980_13016_21121.jpg

 

foto van vandaag

gallery_20980_13016_1740797.jpg

 

de top is weer iets van een centimeter gegroeid en het eerste haartje begint te verkleuren

de sugar puch laat heel duidelijk zien dat er veel sativa inzit

gallery_20980_13016_2667450.jpg

 

de shackzilla daarintegen (temp was 24,6 toen ik het kastje opendeed )

gallery_20980_13016_2046046.jpg

 

en dan tot slot de killing field

gallery_20980_13016_1045567.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het allemaal meezit haalt me pa vanmidag 4 van deze computervens

 

Arctic F12 Pro

 

Geluidsontwikkeling

0,5 Sone

Luchtverplaatsing

96,8 m³/h ( 57 cfm )

Snelheid

400 rpm - 1500 rpm

Formaat (BxHxD)

Koeler

120 x120x34 mm

Aansluiting

3 pins fan connector (met tachometer signaal)

Lagering

Fluid Dynamic Bearing

Gewicht

Fan

140 g

 

ze gaan in een frampje worden opgehangen. veder hoop ik vanhet weekend eenpaar stekkers te vinden die op de voeding passen.

 

weet er echteriemand hoeveel dba 0,5 sone is ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...