Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Befman

royal dwarf in een vriezer

Recommended Posts

fotootjes vanmiddag - dag 11

 

eerst links, amper 4 cm hoog...

gallery_31387_13004_121901.jpg

 

dan rechts

gallery_31387_13004_560119.jpg

 

Gr. Befman ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had dat soortje ook ;) Maar 15 gramm per plantje ongeveer afgehaald maar wel lekker.

Ik zie dat de jouwe al meer vertakking heeft als die ik had.

succes met je ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ook een pic van de buitenkant? ik vind het wel appart in zo'n vriezer...

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racker, hierbij foto´s van het vriezertje...

@buzz, ik kan me nog niet voorstellen er 15 gr per plantje af te halen, het zijn echte dwergjes!!

 

vriezer

gallery_31387_13004_1088713.jpg

 

plantjes, links en rechts zijn even omgedraaid voor het nemen van de foto´s. Hieronder staan ze vermeld als bij de eerdere posts...

gallery_31387_13004_1025651.jpg

 

links

gallery_31387_13004_1373393.jpg

 

en rechts

gallery_31387_13004_1136554.jpg

 

Gr. befman ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke keer als ik kijk naar die koelkast heb ik gezicht bedrog.

Zie steeds flesje bier maar als ik goed kijk zijn het toch echt planten.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@krasi; Ik ben niet zo'n knutselheld, dit kan echt iedereen met twee handen!! ;)

@zODd; Als iedereen planten in zijn koelkast had ipv bier zou de wereld een stuk relaxter zijn ;)

@GanjaFya; Leuk dat je meekijkt en bedankt!!

 

Hallo allemaal, vandaag mijn Rhinopro filter geplaatst. Ik heb de buisventilator bovenop het filter vastgemaakt en het filter staat gewoon op de vriezer. Een stukje flexibele slang loopt van het gat in het dak van het vriezertje naar de ventilator/filter. Zit alles net vast kom ik erachter dat ik het los bijgeleverde stukje stof/filter er vergeten ben in te doen. ;) Komt na het weekend wel. Nu afwachten wat de temperatuur vanavond doet als de lampjes aanfloepen?! Voorheen zat de buisventilator in het gat aan de bovenkant van de vriezer. Omdat ik de plantjes zoveel mogelijk met rust wilde laten vandaag alleen snel een fotootje van bovenaf. Vandaag hebben ze samen 200 ml gehad. Ik geef ze om de dag water. Denken jullie dat dit genoeg is of...? Wel maak ik de bovenkant van de grond (bijna) dagelijks vochtig met de plantenspuit.

 

links is weer rechts en rechts is weer links voor de foto had ik de bak weer gedraaid!! :)

gallery_31387_13004_1560408.jpg

 

En nog een waardeloze foto waarvan ik zelf nieteens weet of het nou links of rechts is? ;)

gallery_31387_13004_695173.jpg

 

Gr. Befman :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantjes hebben echt een mooie groei, zeer korte internode afstand, wat ik altijd doe bij overpotten is de aarde overal even nat maken, nat, niet doorweekt, dan plantjes erin, en dan even wat droger laten worden, dan gaan de wortels de hele pot door op zoek naar water, ook hier geld, droog, niet uitgedroogd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
En nog een waardeloze foto waarvan ik zelf niet eens weet of het nou links of rechts is?

Hahaha ken dat zit je vol plezier foto`s aan het maken.

Ga je ze uploaden een zit dan zo van wat is nu wat ;)

 

Planten zien er mooi uit.

En over het water geven de grond en de planten in de gaten houden.

 

Een voordeel van in een vriezer lijk me als je wiet droog is het meteen kan invriezen :)

 

Fijne avond ./zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

lief man zo,n opstelling ,, effe en tip waterkoker op tijdschakelaar , naar je bak aarde zetten , wanneer de lampen uitgaan , uurtjelater waterkooker ,aan laten slaan , die gaat uit als hij kookt , beetje warme stoom ,zit je weer een uur of 2 a3 in een lekker warm dampie , lv super , temp weer geen dieptepunt ,(eerst effe testen die temp zonder planten ) elke koelkast is weer andersssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

snelle update dag 16 boven de grond...stoffen filter in koolstoffilter gedaan, ventilator rechtstreeks op vriezer geplaatst en de lampjes aangepast. De bovenlaag van de grond natgespoten met de plantenspuit.

eerst links

gallery_31387_13004_1165558.jpg

dan rechts

gallery_31387_13004_166446.jpg

filter

gallery_31387_13004_897470.jpg

overzichtje

gallery_31387_13004_575433.jpg

 

Gr. Befman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je dwergjes gaan goed heh, geen stress, gewoon happy plants ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@krasi; ik blijf water (spa rood) geven op gevoel en dat gaat tot nu toe goed. Leuk dat je me volgt!! ;) Hoe kan je trouwens stress bij de plantjes zien?

@John; leuk dat je ook ff langskomt! Ik ben best trots op mijn plantjes. Ze willen alleen de hoogte niet in...? Komt er wel wat vanaf denk ik dan?

@Bassie; bedankt voor de tip, ik zal hem onthouden mocht het echt koud worden!!

@zODd;voor mij is het voordeel van de vriezer vooral dat ik als het goed gaat niet meer naar de shop hoef!! ;)

Later vandaag fotootje van de plantjes...

 

Gr. Befman :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Befman, stress uit zich in paarse steeltjes, en/of beperkte groei, in het uiterste geval zelf door het aanmaken van mannelijke bloemen ;)

Staan ze al op 12/12, want de 3 weken erna gaan ze echt nog wel groeien hoor. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi; Ik wil ze eigenlijk de hele ronde op 18/6 houden vanwege te koude temperaturen als de lampen uit zijn. Te groot zie ik ze niet zo snel worden, de totale hoogte van de vriezer is 68 cm min 17 cm ofzo van de bak...wat denk je, zal ik proberen ze te gaan toppen? Heb ik nog nooit gedaan!!

 

Gr. Befman ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Befman, het zijn natuurlijk autoflowers, dus die kan je gewoon 18/6 houden, en dat toppen moet je gewoon doen, kijk ff bij de growguide, is heel simpel, fimmen kan ook, als je bij Cannabis Fred z`n topic kijkt zie je tot hoever je moet knippen, tevens staat er bij de growguide ook een filmpje, succes gozer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi; Dank je voor de tips, ik ga kijken of ik het aandurf...

 

Drie foto's vandaag dag 17:

 

eerst links

gallery_31387_13004_535489.jpg

rechts

gallery_31387_13004_1066512.jpg

 

samen

gallery_31387_13004_959817.jpg

 

Gr. Befman ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo kijkers,

 

Vandaag dag 20 boven de grond.

Ik heb besloten niet te gaan toppen of fimmen. Canna Fred;Toch bedankt voor je heldere uitleg met foto's!! Ik verwacht binnenkort bezoek en wil dit kweekje zsm afronden. Daarnaast is het mijn eerste kweekje ooit en die wil ik niet verkloten...

 

 

Plantjes:

eerst links

gallery_31387_13004_407188.jpg

 

rechts

gallery_31387_13004_635990.jpg

 

saampjes

gallery_31387_13004_265344.jpg

 

Vraagje: Ik heb bloeivoeding van Atami gekocht, wanneer kan ik daarmee beginnen? Ze hebben nog niks aan voeding gekregen tot nu toe en ik ga ook alleen deze bloeivoeding gebruiken.

gr. Befman :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Befman, je planten hebben de bloei al flink te pakken, ze maken hun naam waar, het zijn echte dwergen B)

Je hebt tot nu toe alleen nog maar water gegeven zeg je, wat voor aarde gebruik je?

Volgens mij mag je nu beginnen met voeden, maar hou je voedingsgift nog maar beperkt, begin met 2 x per week 1/4 van de aanbevolen waarde, de week erop 1/2, de week erop 3/4, enz.

Worden de planten lichter van kleur, geef je wat meer voeding, krijg je witte of verbrande bladpunten weer ff minderen. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi; nou niet gaan lachen, ik heb universele potgrond van de praxis gebruikt :lol: !! Ik had geen geduld meer te wachten en had alleen die voorhanden...Met voeding voor 6 tot 8 weken staat er op....En verder alleen water inderdaad, spa rood en een enkele keer hebben ze kraanwater gehad. Het zijn blijkbaar erg makkelijke plantjes?! Bedankt voor je reactie!!

Gr. Befman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat wel lekker ofniet? :lol:

En net als wat krasi al zei je kan denk ik wel zo zachtjes aan een beetje bloeivoeding mee geven. Maar volgens mij gaat dat wel helemaal goed komen.

Suczes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteidelijk is het gewoon grond, de grond uit de growshops zijn wat beter afgestemd op onze dames, de 8 weken voeding die ze zeggen te bieden, gaat voor ons niet op, dus begin zoals eerder gezegd maar langzaam bij te voeden, niet te snel willen, en let op je plantjes. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...