Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

nederwierie

Sterke cannabis wordt harddrug

Recommended Posts

http://www.nu.nl/binnenland/2633870/sterke...t-harddrug.html

 

Sterke cannabis wordt harddrug

Laatste update: 5 oktober 2011 22:00 info

AMSTERDAM - Sterke wiet en hasj worden harddrugs. Het gaat om cannabis waarin meer dan 15 procent van de werkzame stof THC zit.

Foto: ANP

 

Bekijk video

http://www.zie.nl/video/m1ezw3gfmifg

 

Dat betekent dat deze middelen niet meer in een coffeeshop over de toonbank mogen gaan.

 

Dat voorstel staat vrijdag op de agenda van de ministerraad, hebben ingewijden woensdag gezegd. Een commissie adviseerde eerder om sterke cannabis niet meer te gedogen.

 

Het THC-gehalte van nederwiet, dat goed is voor bijna driekwart van de verkoop, ligt nu tussen de 15 en 18 procent.

 

De risico's op verslaving en psychotische stoornissen worden dan te hoog, vond de commissie. Maar de branche reageerde afwijzend op het advies. Het Platform Cannabisondernemingen Nederland vindt het onzinnig om sterke cannabis tot harddrug te betitelen.

 

Tests

 

In een laboratorium kan het THC-gehalte van cannabis vastgesteld worden, maar kant-en-klare tests zijn niet voorhanden. D66 bepleit regulering van de wietteelt, zodat van de producenten kan worden gevraagd hun wiet niet te sterk te maken.

 

De deskundigen adviseerden ook om partydrug GHB op de lijst met harddrugs te zetten. Minister Edith Schippers (Volksgezondheid) liet eerder al weten dit over te nemen.

 

Niet alleen de acute gezondheidsproblemen, maar ook het aantal gevallen van verslaving aan GHB is de laatste tijd flink gegroeid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een corkys zeg.. laten ze dat ook meteen even doen met alcohol alles boven 12%=harddrugs

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een bullshit weer hebben ze niets beters te doen

 

 

grzz rster

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Loekino

tsja ze proberen het al een tijdje steeds moeilijker te maken, benieuwd wat er nog gaat komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit slaat zo de plank mis...het begin van het einde.

Politiek :tu

controle :rofl

Waar moet dat heen?!

gallery_7512_11569_131636.jpg

Maximum Isnizz.

Nesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles rood daar moet het heen :tu

 

ziek is dit gewoon .

neem dan gewoon dat batterijzuur met wc ontstopper als hard drug (ranzig en ook nog is slecht voor je gezondheid )

 

weed dont't kill people ,

people kill people !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

die conservatieve blinde opa's snappen het nog steeds niet...

een ezel stoot zich geen 2 keer aan de zelfde steen

maar die ezel die dit soort regels verzint staat met zn kop te slaan op die steen lijkt het wel :tu ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Loekino

maaree, laat ze maar lekker het criminaliseren. stoppen kunnen ze het toch niet. dat is al meerdere keren bewezen als ik zo naar Amerika kijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

vraag me echt af hoe ze dit willen controleren...

elke top kan alweer een ander % hebben, dus gaan ze per soort per shop testen?

om de hoeveel tijd?

wie gaat dat betalen, de shop of de overheid? (de blower of de belastingbetaler)

welk lab gaat dit testen? (trimbos lijkt me aannemelijk, maar vraag me af of zij de capaciteot hebben zoveel te testen aangezien ze nu alleen steeksproefsgewijs testen)

 

wat gaan ze toepassen bij hasj?

 

wat gaan ze doen als je wiet op zak hebt, gaan ze dat dan standaard in beslag neen om te testen? en als het terugkomt als lager dan 15% ?

 

eigenlijk verwacht ik dat er in de praktijk niks gaat veranderen en dat het weer gewoon een symbolische maatregel is om toe te werken naar een algeheel verbod

 

denk wel dat het eens tijd word om te zorgen dat de bevolking betere voorlichting gaat krijgen over cannabis, vanuit de overheid kunnen we namelijk geen betrouwbare voorlichting verwachten, dus ik denk dat het eens tijd word en site op te zetten met overzichtelijke goee informatie voor de cannabis-leek, en de hoogtepunten/samenvatting hiervan, met de link, massaal te verspreiden via posters, flyers, folders etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zooka spot on...het is oncontroleerbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu een hypothetische stelling:

 

Je kweekt buiten minder dan 5 planten (met een lampje erboven ben je sowieso strafbaar) en de politie neemt ze in beslag. Wat zal de jurisprudentie worden als je plantjes na bemonstering meer dan 16% thc bevatten? Lijkt me dan dat je aangemerkt wordt als harddrugs dealer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn gewoon weer de geiten wollen sokken figuren in den haag wat nergens verstand van hebben die zo een besluit nemen :rofl :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu een hypothetische stelling:

 

Je kweekt buiten minder dan 5 planten (met een lampje erboven ben je sowieso strafbaar) en de politie neemt ze in beslag. Wat zal de jurisprudentie worden als je plantjes na bemonstering meer dan 16% thc bevatten? Lijkt me dan dat je aangemerkt wordt als harddrugs dealer?

 

en zo kun je duizenden vragen stellen die allemaal op hetzelfde neerkomen, het is onuitvoerbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het zijn gewoon weer de geiten wollen sokken figuren in den haag

Het zijn juist de anti-geitenwollen sokken die dit hebben bedacht (VVD/PVV/CDA). De echte geitenwollen sok stemt Groenlinks of D66.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat denk je van de High Times Cannabis Cup 2011?

Verbieden of de eerste hard drugs beurs laten worden?

Verbieden geeft een enorm verlies, voor zowel de organisatie als de stad en het rijk.

Maar een beurs waar (met een verbod op cannabis met meer dan 15%) hoogstwaarschijnlijk hard drugs aanwezig is, is ook geen optie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan er ook van uit dat alle weed in Nederland meer als 15% thc heeft en daardoor wordt het automatisch allemaal harddrugs en dus niet meer getollereerd

 

Gr. Liza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou mijn gedachten bij een uitspraak van de Hoge Raad:

 

Velen van ons denken, BHO is een harddrug en valt onder lijst 1 Opiumwet. Er was echter een uitspraak van de hoge raad:

(Met dank aan Whazzup)

LJN BK4154, Hoge Raad, 07/11850

Datum uitspraak: 02-03-2010

Datum publicatie: 02-03-2010

Rechtsgebied: Straf

Soort procedure: Cassatie

Zaaknummers: 07/11850

Inhoudsindicatie:

OM-cassatie. Grondslagverlating? Eindproduct met zeer hoog THC-gehalte lijst I Opiumwet?

HR: Uit de wetsgeschiedenis blijkt als bedoeling van de wetgever dat elk gebruikelijk vast mengsel van hennephars en plantaardige elementen van hennep waaraan geen andere substanties zijn toegevoegd - ongeacht het THC-gehalte - een middel is i.d.z.v. lijst II. Tevens volgt uit de wetsgeschiedenis en uit de inrichting en samenhang van de lijsten I en II dat de hennepproducten die zijn vermeld op lijst II enerzijds en hennepolie respectievelijk "elk preparaat, dat hennephars bevat, m.u.v. vaste mengsels, omschreven op lijst II (onderdeel anderzijds, elkaar uitsluiten. Uit niets blijkt dat de wetgever wat betreft deze in 1976 bij de toenmalige wijziging van deOpw. gemaakte keuze bij latere wijzigingen van die wet van opvatting is veranderd. Mede gelet hierop getuigt ’s Hofs oordeel dat het eindproduct kan worden aangemerkt als een gebruikelijk vast mengsel als bedoeld in lijst II behorende bij de Opw. en dat daarom niet kan worden bewezenverklaard dat het te dezen gaat om - kort gezegd - een middel in de zin van lijst I, niet van een onjuiste rechtsopvatting.

 

Dus het is nog steeds een product van lijst 2 Opium-wet.

 

Zo makkelijk lijkt het mij dan toch niet, om Wiet als harddrug in lijst I op te nemen.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Import wiet ????

 

Was die lekker? :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het jammer dat het trimbos en/of universiteiten niet meer nuance geven

aan dergelijke uitlatingen.

 

Rook 12% THC in combinatie met 5 % THCV

en het risico is groter dan een 25 % thc wietje.

Het "risico" bevind zich dan op het psycho actieve vlak.

 

Damp 8 % THC i.c.m. 4 % CBG

en u zult niet meer opstaan vandaag.

 

Damp 8% THC i.c.m. 4 % CBC

en u zult nog wel staan en minder pijn voelen,

maar er zal amper werk uit uw handen komen.

 

Hoe pijnlijk is het om er voor uit te komen dat buiten geteelde wiet beter werkt

en minder "heftige"psycho actieve werking heeft

terwijl het geleverde staatsproduct alleen binnen geteeld wordt?

 

- - - - - - - - - - - - - - -

 

 

4 voorbeelden die aangeven hoe ongenuanceerd het is om alleen te spreken over een THC gehalte.

 

Terwijl uit de vele gebruikerservaringen alleen maar is gebleken: hoe hoger een concentraat, hoe minder je er van neemt.

Als ik zie hoe, in bijvoorbeeld Spanje, de informatiestroom op gang is gekomen

en dit in toenemende mate een rol speelt in de (medische) consumptie dan ontkom ik wederom niet aan de opmerking:

Hier hebben de Nederlandse overheid en instanties (en ook consumenten) een enorm passieve rol in gespeeld.

Al 40 jaar kan er veldwerk en onderzoek verricht worden ondermeer ten behoeve van de consument.

En wat merkt de consument ervan?

Jaren lang helemaal niets en nu opeens "out of the blue" mogen er onwaarheden verkondigt worden

op basis van halve informatie.

 

Het recept voor joints met wiet erin van 30 % THC ?

De tabaksfabrikanten staan al klaar met nieuwe pre mix, zodat het uiteindelijke gehalte van de joint precies op 15 % uitkomt.

Een "voorgedraaide" bereid met 20 % THC wiet, met een verhouding 1:3 (wiet :tabak) zal uiteindelijk dus maar 7 % sterk zijn

als dit voorstel wordt aangenomen zal er dus "mee gespeeld" gaan worden, en de uiteindelijke producten misschien zwaarder worden.

 

Zij die voor eigen gebruik kweken zijn sinds 1 juli al vogelvrij verklaard,

dus die groep denkt meer en meer: F#ck it.

De consument spreekt zich eigenlijk ook op die manier uit omdat een groot deel van hen bij straat- en huisdealers zal gaan kopen

indien de voorstellen aangaande de wietpas,clubgedoe,thc gehalte wordt ingevoerd.

 

Het lukt de overheid dus al aardig om ook de consument opstandig te krijgen,

puur omdat zij niet als volwaardig gesprekspartner worden gezien.

 

green greetz, Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is nu eens gesproken Weetje!

Daarboven kennen ze alleen de woorden: wiet, thc en drugs... Terwijl het ZOVEEL meer is, er is zelfs nog zoveel wat we niet weten over wiet!

 

Ik heb het al vaker gezegd, dit zorgt alleen maar voor meer "criminelen" en vollere gevangenissen

Resultaat: minder plaats voor de echte criminelen, minder tijd voor politie om zich met nuttige zaken bezig te houden

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik hou mijn gedachten bij een uitspraak van de Hoge Raad:

 

Velen van ons denken, BHO is een harddrug en valt onder lijst 1 Opiumwet. Er was echter een uitspraak van de hoge raad:

(Met dank aan Whazzup)

LJN BK4154, Hoge Raad, 07/11850

Datum uitspraak: 02-03-2010

Datum publicatie: 02-03-2010

Rechtsgebied: Straf

Soort procedure: Cassatie

Zaaknummers: 07/11850

Inhoudsindicatie:

OM-cassatie. Grondslagverlating? Eindproduct met zeer hoog THC-gehalte lijst I Opiumwet?

HR: Uit de wetsgeschiedenis blijkt als bedoeling van de wetgever dat elk gebruikelijk vast mengsel van hennephars en plantaardige elementen van hennep waaraan geen andere substanties zijn toegevoegd - ongeacht het THC-gehalte - een middel is i.d.z.v. lijst II. Tevens volgt uit de wetsgeschiedenis en uit de inrichting en samenhang van de lijsten I en II dat de hennepproducten die zijn vermeld op lijst II enerzijds en hennepolie respectievelijk "elk preparaat, dat hennephars bevat, m.u.v. vaste mengsels, omschreven op lijst II (onderdeel anderzijds, elkaar uitsluiten. Uit niets blijkt dat de wetgever wat betreft deze in 1976 bij de toenmalige wijziging van deOpw. gemaakte keuze bij latere wijzigingen van die wet van opvatting is veranderd. Mede gelet hierop getuigt ’s Hofs oordeel dat het eindproduct kan worden aangemerkt als een gebruikelijk vast mengsel als bedoeld in lijst II behorende bij de Opw. en dat daarom niet kan worden bewezenverklaard dat het te dezen gaat om - kort gezegd - een middel in de zin van lijst I, niet van een onjuiste rechtsopvatting.

 

Dus het is nog steeds een product van lijst 2 Opium-wet.

 

Zo makkelijk lijkt het mij dan toch niet, om Wiet als harddrug in lijst I op te nemen.

 

Groetjes

Torsten

 

 

De hoge raad veegt Den Haag zijn reet mee af als het ze uitkomt, zie de spoedwet van Donner inzake de gratis ID kaart....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Mevrouw Schippers hoe gaan we dat controleren en wie gaan de testen betalen van rond de 1000 euro???

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...