Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
nederwierie

Paddo verandert persoonlijkheid

Recommended Posts

Velen mensen hier wisten dat al maar nu staat het dus ook in de media te lezen voor iedereen,

ik vind het wel een mooi bericht :tu

 

http://www.faqt.nl/recent/paddo-verandert-persoonlijkheid/

 

Paddo verandert persoonlijkheid

 

Door: Otje van der Lelij | Geplaatst: 30 sep 2011 | Trefwoorden: Aktueel, Psychologie, Wetenschap | Volg reacties via RSS 2.0 |

 

Magic Mushroom kunnen je persoonlijkheid veranderen, beweren Amerikaanse onderzoekers.

 

Je kunt je persoonlijkheid niet veranderen en zeker na je dertigste levensjaar blijft je persoonlijkheid stabiel, wordt in psychologie vaak beweerd. Wel zou je bepaalde strategieën kunnen ontwikkelen waardoor je beter met een bepaalde persoonlijkheidstrek (zoals ordelijkheid) kunt leren omgaan. Uit nieuw onderzoek van de John Hopkins University School in Baltimore (VS) blijkt echter dat je persoonlijkheid verandert door het slikken van hallucinerende paddestoelen, en dat die verandering mogelijk permanent is.

 

Voor dit onderzoek moesten de proefpersonen twee keer naar het lab komen, en kregen ze een gemiddelde of hoge dosis psilocybin (het hoofdingrediënt in mushrooms) tijdens een van hun drugssessies.

dreamstime_xs_12845630.jpg

 

Paddo's maken opener

 

Vervolgens moesten de proefpersonen op een bank gaan liggen met een masker voor hun ogen om visuele prikkels te weren. Ook kregen ze een koptelefoon op met muziek en moesten ze zich concentreren op hun innerlijke ervaringen.

 

Voordat de proefpersonen de hallucinerende stof tot zich namen vulden ze een vragenlijst in over hun persoonlijkheid. Enkele weken en veertien maanden later werd deze persoonlijkheidsmeting herhaald.

 

Vooral de proefpersonen die door de drugs een mystieke ervaring hadden opgedaan, waardoor ze zich verbonden voelden met alles en iedereen, werden opener. De trek openheid omvat eigenschappen als verbeelding, nieuwsgierigheid, gevoel voor esthetiek, abstracte ideeën en algemene ruimdenkendheid. En een verandering op deze eigenschappen was zelfs na veertien maanden nog aanwezig, waardoor de onderzoekers insinueren dat het effect blijvend is.

 

Volgens de onderzoekers wordt de verandering in persoonlijkheid niet veroorzaakt door de drugs zelf, maar eerder door de ervaringen die mensen hebben met de drugs. Blijkbaar kan de persoonlijkheidstrek ‘Openheid voor nieuwe ervaringen’ dus ook na je dertigste levensjaar nog veranderen.

 

Uiteraard zijn mensen die aan zo’n onderzoek meedoen al opener dan de meeste mensen, maar dat neemt niet weg dat zij een diepe verandering doormaken. Het zou interessant zijn om te onderzoeken wat er met gesloten of conventionele types gebeurt als zij paddo’s slikken: zullen zij ook opener worden, of zullen zij door een enorme angst voor het hallucineren juist nog meer in hun schulp kruipen?

 

Bron: Journal of Psychopharmacology. Foto: Jorgus, Dreamstime

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder een goede begeleiding is het denk ik wel mogelijk om meer gesloten mensen open te krijgen...

 

Maar paddo's is hierin niet de enige naar mijn mening, ik zou er zeker ook San Pedro, Ayahuasaca,... als mogelijke kandidaten geven om je persoonlijkheid te veranderen, aan toe voegen

 

Al is paddo's nog een van de mildere kandidaten om dit te bereiken...

 

Voor mij is dit een van de hoofdredenen dat ik pado's eet, dat ik mijn situatie van een ander referentie punt kan beschouwen om daar verder inzichten in te krijgen.

 

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook zonder paddo's of cactussen kan je mystieke ervaringen krijgen die je leven en de kijk op heel veel zaken voorgoed veranderen, maar deze middelen kunnen je net het laatste zetje geven richting een hoger bewustzijnsniveau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je paddo's of dergelijke gebruikt heb je geen keuze dan je eraan over te geven, om los te laten, doe je dat niet dan kan het een nare ervaring zijn.

 

Al moet ik erbij zeggen dat door ceremonies met Ayahuasaca te doen ik uit de knoop ben geraakt na het afkicken van een drug verslaving, toen was ik mezelf volledig kwijt en door die ceremonies ben ik al bijna terug van weggeweest, of misschien zelfs verder...

 

Ik zat toen ook met een hoop vragen waar ik inzicht in heb gekregen, waardoor mijn geestestoestand is verbeterd.

 

Verder kan je natuurlijk een ceremonie niet vergelijken met een keertje paddestoelen eten in de natuur, het heeft dezelfde mogelijkheden, alleen is er bij een ceremonie een soort begeleiding die zorgt dat je de juiste kant uitgaat. Dit hangt natuurlijk mede af van intenties van jezelf en de Sjamaan of medicijnman, deze kan je evenveel goed als slecht doen. Daarom is het belangrijk dit enkel te doen wanneer het voor jezelf goed voelt...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ook zonder paddo's of cactussen kan je mystieke ervaringen krijgen die je leven en de kijk op heel veel zaken voorgoed veranderen, maar deze middelen kunnen je net het laatste zetje geven richting een hoger bewustzijnsniveau.

 

 

Of een hoger bewustzijnsniveau of compleet labiel :tu :rofl :rofl een zetje geven doet het !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het ook al gelezen op de website van Azarius. Bij het lezen van de titel verwachte ik iets negatiefs, dat je jezelf niet meer bent ofzo? Maar uit de tekst blijkt dat het eigenlijk alleen maar positief is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan volgens mij ook wel negatieve gevolgen hebben hoor. Bijvoorbeeld: iemand die erg ordelijk was, dat gewoon niet meer is na het gebruik van die paddo's. Dat hoeft daarom niet noodzakelijk negatief te zijn, maar voor mensen die een administratieve functie hebben bij hun job kan dit wel nadelig uitvallen.

 

Sjroomkes blijven toch wel de top. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had alle papieren enzo altijd overal liggen.

 

Nu gooi ik alles in dezelfde la. dus is wel eenn beetje verbetering in gekomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga over een lange tijd ook paddo's eten (growboxje gekocht van Azarius; best duur, maarja) en hoop ook dat ik er wat positiefs aan overhoud. Bijvoorbeeld dat ik wat beter met de studie bezig ga. Ik heb wel het gevoel dat die verandering mogelijk is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die verandering zal bij de meeste mensen wel ontstaan.

Het is eigenlijk de confrontatie van het ineens zien door de mist in onze samenleving.

Plots kan je bv zien, als voorbeeld, hoe een ander jouw ziet en denkt.

Meerdere confrontaties zoals dat je bv ineens antwoorden kan krijgen op vragen waar je mee zit maar nooit kon beantwoorden.

Je kan door de mist zien in deze wereld, iets wat mooi is maar ook erg confronterend,

iets wat ik niet kan uitleggen maar wat aan ieder mens zelf is om dat zelf te ervaren.

 

Soms is het enkel wat trippen, maar als je een beetje open staat voor het spirituele dan gaan er poorten open met veel kennis die je nooit voor mogelijk hield.

weet wel dat het spiritueel is wat je mee maakt tijdens een paddotrip,

als je er goed mee om kan gaan zal het altijd positief zijn.

Schrik niet van hetgeen wat je meemaakt tijden een paddotrip hoe confronterend ook,

dit hoort wel eens bij een paddo trip en is in feite een les wat sommige een bad trip noemen.

Het is een les die soms hard is maar je wel veel van leert, dus in feite positief bedoeld.

En geloof me dat een nuchter mens echt even moet wennen aan het feit wat ze dan plots voor hun kiezen krijgen.

Maar dat wetende dat het een les is weet je ook dat het enkel een confrontatie is en geen bad trip.

 

Het kan bv gebeuren dat je ineens beseft wat je verkeerd doet, in paniek raakt, de paniek word dan nog erger...

Ieder mens zal dan echt bang worden en wensen dat de paddos snel uitwerken want dit is''te erg''.

Zoals het ''voelen en zien''hoe andere mensen je zien, kan je het echt benauwd krijgen als je niet weet hoe je dat op moet vatten. Dit is naar mijn ervaringen de meest benardtse les die ik ooit heb moeten ervaren tijdens een paddo trip.

Veel mensen zouden van deze ervaring echt schrikken als ze ineens konden zien hoe anderen nu over dachten over hun eigen doen en laten door hun ogen.

Tuurlijk komt dat redelijk benauwd aan,maar ik heb er veel van geleerd en dus is het dan een positieve les.

 

In mijn ogen bestaan er geen paddo badtrips, de mens maakt zijn zogenaamde''bad trip''zelf aan.

Ieder mens heeft wel een rugzak en soms zijn er dingen weggepropt die je vergeten was,

maar dan ineens kei en keihard met alle inzichten leuk of niet geopenbaard word.

Dit is inderdaad wel eens zeer eng en mensen kunnen in paniek raken door die openbaring.

Dit heeft ieder mens wel,maar zo''n confrontatie is ,hoe hard ook, wel leerzaam want je kan er dan ook achter komen wat de oorzaak is. schrijf dit altijd op want na de trip heb je die kennis niet meer.

Eigenlijk krijg je een tijdelijke openbaring van een zeer ruime kennis.........maak hier gebruik van want het is een wijze kennis.

 

en als de trip angstig komt dan is dat hetgeen waar een mens aan moet gaan werken.

Het is niet enkel een tripmiddel, het zet deuren open die je normaal onopvallend blijven maar er zeker wel zijn.

Soms maak je lessen mee tijdens een paddo trip maar ze zijn zelden negatief hoe confronterend ze soms ook kunnen zijn.

En die zijn zeer vaak confronterend maar ook zeer leerzaam, je weet meteen wat er aan de hand is en wat er aan te doen.

 

Als je daar mee om kan gaan is een paddo trip zeker de moeite waard en zul je ook meer inzichten krijgen.

 

Succes met de kweek en op naar een goede trip!

Greets

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit de moeilijkste ervaringen kan je het meeste leren...

 

Het hangt af van jouw intentie waarom je dat wil doen.

 

Als je enkel wil spacen zonder confrontatie, neem dan wat xtc of mdma...

 

De uitleg van nederwierie is zeer goed weergegeven waar je je aan kan verwachten....

 

Wil je inzichten over jezelf krijgen, zal je ook de minder leuke dingen van jezelf onder ogen moeten zien, bekijk dat als een bittere pil waardoor je heen moet voordat je veder kan leren evolueren .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal mee eens sex'n'combi,

zo is het leven.

veel nare ervaringen zijn in wijze een les en als je die doorstaat zal het je altijd geluk brengen.

Deze lessen gelden voor ieder mens.

Paddos geven een soort van in het diepe springen, het is inderdaad eigenlijk geen drugs om op te feesten als mdma of andere pillen.

 

Het is door onze natuur geschonken om de mens de mogelijkheid te geven om tijdelijk een paar uurtjes dichter bij het ons gekende onderbewustzijn te komen.

De lessen die je dan leert zie ik uiterst positief,want in deze drukke tijd vol afleidingen is het moeilijk om tot die inzichten te kunnen komen.

De wereld is echt druk vol afleidingen, deze effecten van inzicht zijn ook mogelijk door goede meditatie,

maar met paddos spring je er eigenlijk op veel fronten direct in.

Best heftig,iets om goed mee om te kunnen gaan maar zeer leerzaam.

 

Paddos zijn eigenlijk geen drugs zoals sommige het ervaren,

het is een middel om tijdelijk dichter bij de natuur en zijn krachten en inzichten te komen.

Niet voor een ieder geschikt,maar voor wie weet dat er meer is dan alleen deze wereld een ware eye opener

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...