Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Paulo-Camino

zaad en resistentie tegen toprot?

Recommended Posts

In mijn ervaring zijn de paarse soorten idd beter bestand tegen schimmels!

De Red Escape van Omni die ik dit jaar als test gezet heb, was erg schimmelbestendig in verhouding tot de andere soorten.

Bijkomstigheid, een plezante btw, is de vroegere oogsttijd dan de "reguliere" soorten die hier normaal gebruikt worden in Nederland.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
resistente soorten bestaan niet....

das:

450px-Efeteling_-_Sprookjesbos_-_The_Netherlands.jpg

:spliff:

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik in de bloei geen voeding met een te hoge concentratie stikstof. Hierdoor raken planten gevoeliger voor schimmels....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Carpie moet zijn horizon eens verbreiden mbt cannabis soorten.Eeuwenlang wordt er cannabis verbouwd in gebieden waar hetzelfs 3 maanden met bakken uit de hemel komt zoals Noord-India & Nepal.Het is lariekoek om te zeggen dat er geen resistente soorten bestaan.Met deze soorten is het uitstekend om kruisingen mee te maken voor buiten.De Purple Peace is er een voorbeeld van, maar ook de Oldfarmer Nepal bv.

 

Namaste :spliff:

 

 

Kun jij eens een paar Noord-India en Nepal soorten noemen dan. Heb wel oren naar strains afkomstig van de genoemde plaatsen weet alleen niet waar ik op zou moeten zoeken.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Kun jij eens een paar Noord-India en Nepal soorten noemen dan. Heb wel oren naar strains afkomstig van de genoemde plaatsen weet alleen niet waar ik op zou moeten zoeken.

Parvati, Malana Cream, Kumaoni

 

Waar: tataaaa

 

Namaste :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Toppie Parvati, gegroeid in een kas met een lv van bijna 100% & geen schimmel te zien.Eigenaar hield al zijn ramen dicht voor een paar tomatenplantjes :spliff:

 

gallery_16467_4905_138956.jpg

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ elmanito

 

Epic. Hier gaat wat van besteld worden voor 2012.

Ik heb een locatie voor dit soortje waar ze op de proef gesteld kunnen worden. Hangt namelijk flink wat mist van een nabij liggend meer in de buurt dus het moet wel wat kunnen hebben.

 

Ga jij ze ook bestellen? Carpe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gekopierd van : http://therealseedcompany.com/products.php?product_id=30

 

12 Free Seeds With Every Order

 

Products Garhwali Shiva

Region: Himalaya

Strain: Garhwali Shiva

 

Genetics: Pure Himalayan Charas Plant

Latitude: 30N

Regional Harvest: mid-October - first week November

Yield: 1kg - 2kg outdoors

Aroma: spicy, tangy, incense, hash

Characteristics: soaring high, vigorous plants

 

This is the best and most potent charas plant RSC has found in the Garhwal region of the high Himalaya.

 

Found in the heart of Shiva's mountains, near the sacred shrine of Kedarnath, this strain produces wonderfully potent charas.

 

Seeds are big and fully cultivated and so, where legal, will be very easy to germinate.

 

Um 1kg - 2kg outdoor ? Zie ik nou iets over het hoofd of dit per plant ? Nu heb ik totaal geen idee van de weersomstandigheden waar de betreffende strain groeit. Dit zou het kunnen verklaren. Hoop natuurlijk dat het een bagger klimaat is.

 

Plus boven aan staat 12 zaden gratis bij elke verzending. dus ik koop 12 voor 25 pond = ongeveer 30 euro schat ik en en dan krijg ik er nog 12 bij ?

 

Ik ben verkocht :spliff:

 

Wat jullie ?

 

Edit

 

Strain: Malana Cream

Height: 3-4 meters in natural outdoor environment

 

haha heerlijk ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Hou wel rekening mee wanneer je buiten gaat growen dat je waarschijnlijk moet gaan verduisteren.Ik had vorig jaar de Garhwali Jungli en deze was niet echt vroeg, begon pas rond eind september met bloeien.Helaas geen zaad kunnen winnen van deze varieteit.Parvati begint wel eerder.

 

Namaste :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah kijk dat is had addertje onder het gras. Kan goed tegen nat klimaat , wordt een boom met killo potentie maar helaas verrot alles voor we kunnen oogsten :spliff:

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
resistente soorten bestaan niet....

das:

450px-Efeteling_-_Sprookjesbos_-_The_Netherlands.jpg

;)

 

Namaste ;)

 

:spliff: ...toch leuk.. een resistente wietboom met kerstverlichting :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

:spliff: Tsja, voor een goeie Haze zou dat best kunnen gelden als kerstboom :D

 

Eind oktober

 

Parvati (zonder verduistering)

 

med_gallery_16467_4905_181979.jpg

 

Soortje uit de omgeving van Pokhara dankzij de gift van tomas ;) zonder rot op 12 november

 

med_gallery_16467_4905_554351.jpg

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die foto is niet van dit jaar toch :spliff: ?

 

tja.. dit jaar lukte bijna alles in oktober en november 2011......en dec 2011 wordt record nat zo te zien...

 

www.knmi.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
die foto is niet van dit jaar toch :spliff: ?

jaar daarvoor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar zijn zeker schimmelbestendige soorten

wel alleen bij goede gezondheid van de plant

er is sinds de jaren tachtig steeds gekruisd op volume en kortere bloei , de Dutch Way

en dat heeft zijn gevolgen natuurlijk

 

 

gelukkig nog vele die uit andere hoeken genetica betrekken

 

 

 

t is en blijft één van de leukste hobbies in de wereld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruderalis soorten kunnen goed tegen wat extremere weersomstandigheden, minder kans op schimmel en rot.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Ruderalis soorten kunnen goed tegen wat extremere weersomstandigheden, minder kans op schimmel en rot.

Klopt, maar potentie is ver beneden peil + genen kunnen na een aantal generaties weer naar boven komen. ;)

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

afjes beter tegen extreme weeromstandigheden ?

minder kans op schimmel en rot?

omdat ze een opener structuur hebben of wat is daar de reden voor?

en met welke reguliere vergelijk je? snelbloeiers of laatbloeiers?

 

buiten draai je maar een rondje alhoewel afjes zijn gemaakt om meerder oogsten per jaar ,

is een enorm commerciëel succes voor al die zaadhuizen ,dat weet ik wel

de jeugd heeft geen moeite om +6 euro per zaadje te betalen met grote kans op herma ook nog

er zijn er al die hermapheno's van een strain kiezen voor een bepaald smaakje

dégeneré maar ja , het is een weerspiegeling van de maatschappij

 

ik heb er nog nooit gezien die sterker waren dan een reguliere

 

ik heb die van het jaar zelf gehad , het ziet er niet uit , voelt als krantenpapier aan , droogt in een snik ,

' t heeft gelukkig nog effect maar niks voor mijn bek

 

wil wel graag weten waarom autoflowers sterker zouden zijn dan reguliere

Share this post


Link to post
Share on other sites

AF's zijn niet sterker dan reguliere naar mijn mening, heb diverse gezet (just voor de fun btw), maar niks beter of sterker dan een gewone plant!

Hierbij laat ik het uitzien, de smaak o.i.d. voor het gemak achterwege....

 

Het enige voordeel van AF is dat als je vroeg zaait, je vroeg oogst >>>> dus voor het weer verslechterd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Franz Jaeger: Autoflowers zijn vaak niet 100% ruderalis, zij zullen dus ook niet altijd alle eigenschappen van een volledige ruderalis hebben; zo is een Rapid Afghan autoflower een soort met ruderalis, indica en sativa genetica: Lowryder #2 x Afghan x Skunk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig Kantklos, moest een autoflower 100% ruderalis zijn zou je er niet veel (deftig) te roken afhalen

 

Ontopic: naar mijn ervaring zijn autoflowers over het algemeen gevoeliger (door het vele inkruisen van indoorsoorten)

Enkel leuk om tussendoor wat te oogsten

 

Namaste,

DL

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

De enige rookbare autoflower die goed bestand is tegen toprot komt uit Nepal

 

gallery_16467_4905_82853.jpg

 

med_gallery_16467_4905_44633.jpg

 

gallery_16467_4905_12526.jpg

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Franz Jaeger: Autoflowers zijn vaak niet 100% ruderalis, zij zullen dus ook niet altijd alle eigenschappen van een volledige ruderalis hebben; zo is een Rapid Afghan autoflower een soort met ruderalis, indica en sativa genetica: Lowryder #2 x Afghan x Skunk.

 

Heb ik dat gezegd dan? Kan me het niet herinneren... ik heb zelfs het woord Ruderalis niet in de mond genomen!

Het enige wat ik probeerde te zeggen is dat als je ze bijvoorbeeld in april/mei al buiten zet,wat best kan, dan ben je zeker voor het slechte weer aan van bijvoorbeeld oktober of zo? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...