Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bernie

Royal Dane + zaad

Recommended Posts

Ik heb een aantal Royal Danes staan en deze zijn bijna oogst rijp (sommige al geoogst),alleen zit der bij sommige planten zaad in de toppen,niet gek veel,maar her een der een zaadje...

 

Waar komt dit vanaf...Alle mannen zijn op tijd omgedaan en hebben zeker geen stuifmeel verspreid,in de weide omtrek geen mannelijke plant te vinden,teminste 800m in de omtrek van die planten niks als granen en andere planten,maar zeker geen wiet.

 

Het hele vreemde aan het verhaal is,dat de zaden soms hardstikke rijp zijn en de plant,nog bv een 3 weken mag,de nieuwe bloemen hebben bv geen last van zaad ze zitten zeg maar dieper in de top....

 

Sommige planten hebben der redelijk last van 2/3 zaden per fatsoenlijke top en andere planten die 2 meter verder staan,misschien 1 zaadje per plant.

 

Waar komen die kut zaden vanaf met knippen is het klote om ze deruit te pluizen en na het drogen moet ik alles nog een keer controleren...Waar o waar komen die zaden vanaf?????

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zaden kunnen ontstaan door zichzelf te bevruchtigen met dank aan een mannelijke bloem of er heeft een mannelijke plant in de buurt van je plant gestaan, maar stuifmeel kan ook ver reiken.

Alles is mogelijk in dit kleine landje.:P

 

Namaste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

In welke provincie zit je?

Misschien kunnen de schuldige kwekers/bestuivers zich hier melden :P .

 

Het valt mee zo te lezen, maar het blijft een klote-ding!

 

Succes,

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanmorgen weer op een andere locatie plus minus 15km van der andere planten ook een Royal Dane omgedaan,deze had ook wat zaadjes derin...de stekken derlangs hadden der 0.0 last van,wat ik zo zag..

 

Zou het dan toch door zaad komen,omdat als je een rijtje hebt van bv 7 planten zijn der 2 die veel zaad hebben en de andere 5 maar een paar per plant of geen....als het een bestuiving was geweest,had alles vol gezeten met zaad,dat weet ik nog van vorig jaar...toen ik ff niet oplette op 1 locatie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd...Bernie... ik denk gwoon een enkel tiny banaantje....mja.. zo storend is een enkel zaadje in de wiet toch niet :rofl ...

ik neem aan dat in de verre omgeving geen vezelhennep staat...

..als je een mooie RD feno hebt.... :P ..vroeg istie :rofl

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteravond 4 planten gehaalt waarvan ik wist dat der extreem veel zaad in zat:

 

1,5 geknipt 2,5 plant weggegooit teveel zaad in de toppen.....

 

Ik heb 100% zeker alle mannen op tijd weg gehaalt,waar komt dat kut zaad toch vandaan,vrolijk word ik der niet van als ik mooie planten weg moet gooien vanwege zaad...waar ik niet van weet waar het vandaan komt...

 

 

Gvd ik word hier niet vrolijk van..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Bernie, ik wil ff m`n medeleven betuigen, ik heb de afgelopen 2 weken `t zelfde meegemaakt alleen dan indoor, door herma`s.

Heb je tijdens `t knippen opgelet of er mannelijke bloemen/ballen/banaantjes op je planten zaten?

 

Ik kwam er redelijk vroeg achter, toen de eerste bloeiverschijnselen nog maar net zichtbaar waren had ik al een vermoeden, en ben toen `t duidelijk was begonnen met plukken van de bovengenoemde mannelijke kenmerken.

35 van de 50 planten. :rofl

Ik heb het 4 weken intensief volgehouden, wat een &%#@$werk. :P

Uiteindelijk had ik er steeds minder zin in en werd ik laks, de plant had zichzelf bevrucht met als gevolg zaad in de toppen.

 

Tijdens `t knippen heb ik 1/3 van de planten/plantdelen weggegooid. :rofl

Ook had ik wat rot en somige toppen hadden veel banaantjes. :rofl

 

Ik weet hoe je je voelt, sterkte man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaadwiet weggooien :P

tgaat gwoon in de cannacutter en apart houden.. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het zondag al gezien....

Dat sommige planten extreem veel zaad hadden deze waren voor 50% bevrucht,zie het meer als Chernobyl...Het hart met de ergste besmetting is nu om,nu komen der planten met her en der een zaadje en sommige hebben misschien 3/4 zaadjes per plant..

 

De te verder ik van dat centrum waar alles onder de zaad zit des te minder is het,het zijn 2 rijen planten die 50m lang zijn met om de 2/3 meter een plant

 

Waar komt die onzin vandaan???

Mannelijke planten hebben nooit de kans gehad de zaak te bestuiven,herma,s heb ik niet gezien...

 

Ik maak al jaren zelf zaad,en zulke bevruchting zoals nu heb ik nog nooit gezien dwz:

Als ik een plant bevrucht komt als eerste de zaad in de oksels van de takken,deze is ALTIJD al eerste rijp,bij een 100% bevruchte plant,bij deze planten die ik nu heb die Royal Dane dingen zit der een mooi bruin rijp zaadje ergens midden in een topje terwijl der nog...bloemzakjes (of hoe je die dingen ook noemt) aan het opengaan zijn,en der nog nieuwe witte draadjes uitkomen zit der een een rijp zaadje langs..

 

Af en toe een zaadje tegen komen maakt me niks maar 4/5 per fatsoenlijke topje,daarom zijn die planten in stukken geknipt en de compost hoop op gegaan,hoef ik me der niet meer aan te ergenen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bernie,

 

Een raar verhaal :P . Het zou kunnen zijn dat iemand je mooiste planten bestoven heeft om ze later weg te halen. Zou niet weten wat het anders zou kunnen zijn anders hadden ze allemaal onder het zaad moeten zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals eerder gezegd:

Het is net Chernobyl je hebt het helemaal verziekte punt in het midden en des te verder je der vanaf gaat des te minder word de zaad ontwikkeling..

 

Morgen maar weer een paar Denen halen,en hopen dat ze nog te knippen zijn en dat de zaad ontwikkeling minimaal is,ik erger me enorm aan de zaden....

 

Ik heb Denen op 4 plaatsen staan op 3 plaatsen ben ik aan het oogsten geweest...3 van de 3 plaatsen vond ik wat zaad,2 van de 3 plaatsen was het het maar 1/2 zaadjes per plant 1 plaats was het 50% van de top waar zaad in zat,bij een paar planten.

Laat dat net de grootste plaats zijn....

 

 

Het zijn 2 rijen planten die 15meter uit elkaar liggen ze zijn geplant tussen andere planten:

rij 1 is 100% denen rij 2 is eerste 13/15 planten zijn stekken rest is Denen..na de 13/15 stekker zijn der 2/3 Denen waar bijna geen zaad in zit en dan komen der een stuk of 4/5 zwaar met zaad vervuilde Denen en dan word het weer minder..

 

 

De wind komt bijna altijd uit het westen en rij 2 ligt kwa wind voor rij 1,in theorie zou rij 2 over rij 1 heen waaien,maar in rij 1 is niks te zien,rara raadsel ik heb me de hele dag af liggen te vragen wat der gebeurt is,de ergeste planten zijn in op de compost hoop beland,en hopenlijk kan ik de rest van dat veld nog verwerken.....

 

Die Denen zijn zeker niet zo geweldig niet als mensen ze beschrijven:

verschillenden modellen planten (kerstboom vuurpijl bladerbos enz)

sommige hebben een paarse tint

sommige vormen niet veel THC met fluffy toppen

Bloeitijd is vanaf 10sep tot 5 october heel wisselend..

Rot bestendig is ook een woord dat snel word genoemd,maar in de praktijk rot het ding net zo hard als de rest van de planten..

 

Volgend jaar ga ik weer terug naar NDB,die soort was stabieler als de Denen kwa alles,alleen werd die some paars.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een zomer als deze gaat geen enkele wietplant met potentie een oogst geven zonder rot.

Die Deense zaden worden buiten gekweekt en tsja dan heb je niet alles in de hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ze het in Denemarken niet zo nauw nemen met een hermaatje meer of minder... alle zaden inclusief de hermies gaan in 1 zak en worden verkocht als regulier/normaal zaad heb ik de indruk! :P

 

Bewust of onbewust? Wie zal het zeggen? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net weer 2 planten geknipt,ze stonden in meters 15/20m van de zwaar met zaad vervuilde planten en hadden pratisch geen zaden,her en der 1tje...Rarara de wind komt meestal van de zwaar vervuilde planten af,dus hadden de planten van vanmorgen ook bestoven moeten zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Behalve als er in het episch centrum een vrouw met herma trekjes stond.

Deze heeft zichzelf het meest bevrucht, en de planten daar rond om ook.

 

De reden dat er veel minder bevruchting is dan bij een reguliere bevruchting is omdat mannelijke bloemen van een herma minder stuifmeel heeft dan van een 'echte' man.

Ook hebben er misschien maar een paar ballen gehangen..

 

Maar dont panic.. en gooi zeker niets weg.

 

Zaad eruit schudden en de rest ken je prima hash van maken.

 

Maar iedereens advies schijn je te negeren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ik het ff zo formuleren:

Hash en andere dingen kan ik niks mee,het gaat mij puur om de gedroogde wiet,hash is voor mij zelf niet waardevol..

 

Daarom zijn die planten met zaad waardeloos,zelf de mooie rijpe zaden gooi ik weg,ik heb zaad genoeg en durf de zaden niet te gebruiken voor a.s jaar dadelijk heb ik weer van die herma planten die weer zulke sympthonen hebben,daarom ga ik voor zaden van een 100% vrouwelijke en 100% mannelijke planten,ik heb 1 kleine plantje bevrucht en daar zijn al 600+ zaden vanaf gekomen,dus meer als voldoende voor a.s jaar..

 

Ik zet a.s jaar nog wat Denen en weer NDB als de Denen weer zo tegenvallen verdwijnen ze uit het pakket en word het in de toekomst:stekken-Auto AK-en NDB.

 

De Denen zijn vroeg maar kwalitatief is het niet alles:Fluffy toppen-Herma,s-weinig THC en soms een paarse tint derin,alles wat ik niet kan gebruiken zit der wel in in meer of mindere mate,al speekt het weer zeker een grote rol,daarom krijgen ze nog een 2de kans.

 

 

Of ik laat iemand de winter een Deense moederplant optrekken waar ik 100% vrouwelijke stekken van laat maken,maar het risico op zaad vervuiling wil ik niet meer hebben,op die plek stonden 57 denen x 150gram droog gemiddeld...Daarom ben ik zeker niet blij met de zaad ontwikkeling..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor jouzelf niet, maar voor andere toch wel?

 

57 x 150 gram, is toch zeker wel een ons (afhankelijk van de methode nog veel meer) aan goede hasj.

Is toch weggegooid geld?

 

En je wilt van auto ak47 stekken gaan trekken?

 

Wanneer je het plan aanhoudt van het overwinteren van een deen, en daar stekken van maken:

Let goed op dat je ze niet te vroeg buiten zet!

 

ps. 100% mannelijk of 100% vrouwelijk bestaat niet bij cannabis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee geen stekken van een AK trekken,maar ik wil wel stekken maken van een goede Deense dame om ellende als nu te voorkomen:

iedere plant is anders,en sommige zit zaad in,vanmorgen weer 4 stuk geslacht en weer 2 waar na mijn idee te veel zaad in zit..

 

Maar goed de ernstig besmette planten zijn weg,en het word minder nu..Gelukkig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaad in je toppen is geen besmetting..

Het is een stukje doodnormale biologie.

 

En ik snap nog steeds niet waarom of je er geen hasj van maakt. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreemd dat je jezelf 3 keer herhaalt! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat vind ik daar aan toe, maar deze herhaling vind ik ronduit belachelijk:

 

...als dat een Deense eigenschap is.....

 

Lulkoek!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
of iemand moet me zaad leveren van Denen wat die eigenschap niet heeft...

 

ehhh :) ...probeer eens een topshop als... zenseeds.com

 

maar ben met je eens....NDB heb ik ook nog lang niet afgeschreven :huh:

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit hier zo wat op het forum te lezen en het valt me echt op:

 

Dat der redelijk wat mensen bij zitten die zaden in hun Deense planten hebben en geen mannen in de buurt hebben gehad,vanmiddag weer op een andere lokatie 2 planten omgedaan en wederom weer zaad...Nu maar 5-10 per 500gram natte wiet maar goed,die lokatie was erg ver van de andere lokatie...

 

Ik heb al meer als 10 jaar planten en nog nooit is me zoiets overkomen als dit jaar,daarom denk ik dat ik maar afscheid neem van de Denen...

Wil het risico niet lopen dat ik zaad aan produceren ben,ipv wiet..

 

Back to NDB,die heeft als enigste nadeel dat paars worden,dat hebben de Denen eigenlijk niet echt,teminste ik heb der geen hinder van..

 

Is der ook iemand hiero op het forum die zelf zaden maakt van Denen en dit probleem niet kent???

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedereen kan zaden maken...maar niet iedereen kan een herma eruit halen... :)

das het probleem denk ik :kill: .....vandaar dat ik zei probeer een kwaliteit-shop..

paars.. zit bv ook in Royal Dane en libanon30.

 

tussen de vroegste en laaste royal dane kan 6 weken zitten...afhankelijk waar je zaad vandaan komt... :D

 

Het paars in de NDB komt door een kruisbestuiving( per ongeluk) met de herma-gevoelige THE ONE kruisbestuiving...

Sannie heeft daarom the ONE uit zijn assortiment genomen...en toch bewaard Sannie deze plant voor verdere veredeling.....raar maar waar :huh:

Je hebt dus gelukkig een mooie lijn van NDB....wees er zuinig op :D

gr

Carpie

 

ps; je inbox zit vol...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...