Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

racker

Zaden vs Stekken

Recommended Posts

door Jan gesneden, door Piet onder het licht gezien, en door Franske bezorgd. ja als voorbeeld amnesia zaden, LOL?! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben niet zo thuis in zaden, maar ze zijn zeker te koop. maargoed borduur liever door op m'n vraag want dit is tijdverspilling

Share this post


Link to post
Share on other sites

LOL...ok

 

percentage gewijs zoals jij het voorstelt zullen zaden meer opleveren volgens mij .

dit is natuurlijk een mening een geen 'fact' .

 

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfff, iemand die een zinnig antwoord kan geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites
nog iets.. ik zie mensen vaak typen (ook hier weer) dat zaadplanten meer opleveren.. waar is dat op gebaseert?

 

 

op guerilla klopt dat wel :)

tis dus waar je het leest op dit forum..

Share this post


Link to post
Share on other sites

en daarmee stel je dat dat met dat voorbeeld wat ik geef hierboven niet is? of..?

 

voor de duidelijkheid, ik wil graag ervaringen aangezien ik haast altijd met stekken kweek, haast altijd goede resultaten behaal, en wil weten of er aan het einde van de streep meer grammen vanaf komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

van binnen heb jij meer verstand Amnees.... :huh: ....

 

met stekken heb je een mooie egale oogst...allemaal zussies...

das commercieel wel aantrekkelijk... denk... :D

 

zaad met allemaal phenos lijkt me kud...commercieel...

mannetje vergeten of een herma fem zaadje...nog erger :)

 

opbrengst in geld toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites
pfff, iemand die een zinnig antwoord kan geven?

 

Oke, hier komt ie dan....:

 

Kwam jij vanuit een zaadje, of ben je zo'n waardeloos stekkie? :D :D

:huh: , kon het niet laten :)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik uit een ei. :huh: ...jij uit de klei... GL :)

 

Ik kruip nu weer terug onder me steen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
pfff, iemand die een zinnig antwoord kan geven?

 

Oke, hier komt ie dan....:

 

Kwam jij vanuit een zaadje, of ben je zo'n waardeloos stekkie? :D :D

:huh: , kon het niet laten :)

 

green-lady

 

 

m'n moeder komt uit d'r moeder, die weer uit haar moeder, etc etc

 

als je kijkt naar wat bij mensen "zwakke navolgelingen" geeft dan is dat als directe familie het met elkaar doet, en daarna weer, en daarna weer. hoe we dit kunnen vertalen naar planten.. tja..

Share this post


Link to post
Share on other sites

alhoewel het natuurlijk erg van de stabiliteit afhangt van de genetica zou ik toch zeggen dat stekken meer opbrengen

 

Zaadplanten hebben zelden allemaal dezelfde hoogte/structuur. Het wordt dus makkelijk een ongeorganiseerde boel(die je tuurlijk wel kan bijsturen , maar toch)

 

Voor stekken heb je ook minder tijd nodig en ze hebben al vaak vertakkingen(als je ze goed knipt), een zaadplantje komt wat traag op gang tov een gezonde stek.

 

Nu als we echt de zaadmoederplant met de stek vergelijken, dan heb ik idd op de originele plant meestal de vetste toppen , maar als we het hebben over 16 planten op 1m2 dan zijn stekken denk ik toch het beste qua opbrengst omdat je alles mooi orderlijk kan houden omdat alles hetzelfde is ,

 

 

als je het nu enkel hebt over de originele zaadplant vs een stek, side by side , dan zal de zaadplant dikkere toppen maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AMNEES: als je het zo vraagt...dan is GL mss wel een MUTATIE... :) ....

 

gallery_6240_12341_335720.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb wel eens met zaad gekweekt, binnen en buiten. ik snap zeker wat je bedoeld met de toppen van een zaadplant. zat niet veel wiet aan maar wel een hele dikke vette volle bud bovenop. viel trouwens keihard tegen kwa gewicht.. niet die ene top maar juist omdat er maar 1 dikke top op zat

Share this post


Link to post
Share on other sites
...dan is GL mss wel een MUTATIE... :tu ....

 

:rofl ................. :rofl

 

viel trouwens keihard tegen kwa gewicht.. niet die ene top maar juist omdat er maar 1 dikke top op zat

 

Meer planten zetten per m², stuk of 30. Dan gaat het wel lekkerrr zeggen ze. :rofl

 

gr. green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zeggen zoveel :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaden volgens het 12/12 principe is wel een bewezen methode.

En 90 stekken per 1.5mtr is ook wel leuk.

 

Maar zaden zijn gewoon te prijzig. Tenzij je bulkpacks koopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

naar mijn ervaring is met stekken van altijd dezelfde moeder werken veel makkelijker dan met zaadjes.

je kan hierdoor telkens meer en meer opbrengst verkrijgen omdat je de plant kent na een rondje of 5.

je weet perfect welke voeding en stress ze aankan zodat je meer kan boosten.

 

uit zaadjes lijken de planten op een hoop langs elkaar gegroeid onkruid, ik heb Medijuana regular zaadjes gekocht waarvan er nu 6 bloeien (10 gekocht) 3 males... de ene blijft klein, compact de iets latere schieten als prei naar boven. de meeste blijven compact en klein, mooi kerstboompjes maar heb er 2 lange zwiepers bijstaan waar aan de onderste node toppen het lijkt of ze al zaad aan het maken zijn. er zijn geen balletjes op de internodes en vanboven zie ik geen zaadjes.. ik heb ze er voor de veiligheid maar uitgesmeten.

nu wil ik liefst zo snel mogelijk terug met stekken beginnen en heb daarom een aantal zaden gekocht waarvan ik mama's zou maken. 6 verschillende gekocht, raar dat er maar 1 is uitgekomen de White Jack Feminised van Dready Seeds.

kan ik van deze feminised white jack stekken maken die dan ook altijd vrouwelijk zijn zoals ik voorheen had met nlx en santa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...