Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hazer4

Lamphoogte

Recommended Posts

Beste collega's

Ik ben aan het kweken in een tent met 400 watt lamp en de plantjes zijn nu ongeveer 10 dagen oud sinds ontkieming.

In het begin heb ik de lamp op 1 meter gehangen en de temperatuur onder de lamp bij de plantjes ligt tussenb de 28-32 gr.

Tot hoever en wanneer is het best de lamp wat lager te hangen?

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zelf vanaf het begin ontkieming de lamp op 60cm gehouden, en die in de dagen daarop tot 50cm laten zakken (kon niet nog lager aangezien de planten aan de buitenste ring al groter waren.

 

Tot nu toe doen ze het er prima op. ik denk dat het ook een kwestie is van meten en goed kijken naar je plantjes, die geven vaak het beste aan of ze het wel of niet naar hun zin hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Ok,denk de lamp dan ook te laten zakken,dan zal de temp. ook wel stijgen zeker,waar leggen jullie trouwens je temperatuurmeter?bij mij ligt hij onder de lamp op een bak van de plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je hem wel op een schaduw plek liggen? temp meting doe je in de schaduw en niet in het volle licht.

 

als je je lamp0 wilt laten zakken doe hem dan eerst op 80cm en vervolgens om de dag een 5 of 10cm omlaag tot je op 50 of 40cm zit, een 400watter kan goed op 40cm afstand van de top van de planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

 

Lamp ligt in volle zon nu,zal hem achter een pot leggen

Edited by djbroertje
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bladeren plukt ? :huh: Hoe gaat ze dan aan energie komen om toppen te maken ?

 

Zaailingen gingen hier onder de 400Watter op 60cm. Na een week of twee liet ik de lamp zakken naar 40cm.

 

edit....

*Zo....na een dag of twee natuurlijk.

Slight mistake, niemand geeft het gezien. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha bladeren plukken, het moet niet gekker worden hier. :wacko:

 

Maar zoals Soca aangeeft is de vuistregel mits het veld egaal is - 600 watt op circa 60cm, een 400 watt op 40 en een 250watt hps op 25cm. Bij zaailingen de afstand x1,5 doen om ze te laten wennen.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Berichtje voor cannabis007.

 

ik zou als ik jou was spint spuiten

en bladeren plukken zijn beide niet de beste adviezen.

Maar goed ik neem aan dat je het woordje "tegen" bent vergeten, bij de spintspuit actie.

 

Wil je even nadenken als je wat post, en even je bericht nalezen, en je graag ook nog even voorstellen zoals je in de welkomstmail is gevraagd.

 

Dank je wel, en veel plezier hier op het forum.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik heb laast wat zaad proberen te ontkiemen, 5x amnesthia & 5x kush ( zaad afkomstig bij sannie ).

Er zijn van de 10 zaadjes, 10 opgekomen maar er is aanmerkelijk verschil.

Ik kweek in mijn voorgroei kast op 18/6 met 400 watt.

Met de lamp op 50 cm, maar toch zijn hier tot nu toe 2 het loodje moeten leggen ten gevolgen volgens mij oververhitting of andere tekortkomingen.

Die andere 8 leven nog waarvan 1 Kush die duidelijk de leiding neemt en er best wel goed uitziet.

Ik heb eigenlijk wel de indruk dat de Kush het beter doet dan de Amnesthia, ook de kleur van de bladeren zijn anders van kleur.

Dus dat het eigenliijk van de soort afhangt?

Mischien moet je met de ene soort anders omgaan dan met een ander soort plant.

 

 

Mzzl, wsteb

Share this post


Link to post
Share on other sites

je klimaat moet uiteraard wel altijd in orde zijn... :)

maar als dat zo is kan het zaailingetje makkelijk het zonnetje verdragen op 40 cm hoog (400watt)

 

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Lamp hangt nu op 65 cm,temp.gemeten naast pot in de schaduw 25.7gr.Zal het zo enkele dagen houden en dan naar 50cm gaan.Zal de plantjes goed in het oog houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet natuurlijk niet naast de pot op de grond meten, of wil je de temp van die plek weten..? :)

hang hem bijvoorbeeld op ''top'' hoogte met een kartonnetje er boven zodat je wel de temp op de juiste plek meet maar niet in het directe licht hangt.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een kartonnetje bovenop de thermometer afgeplakt,is dat voldoende?,en de thermometer bovenop een bak naast de plant,temperatuur is nu 29gr ipv 32-33gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lamp ligt in volle zon nu,zal hem achter een pot leggen

 

Als je zo,n dingen gaat zeggen wordt je genomineerd hier :)

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar je verdiend eigenlijk wel een plaats in het domme opmerkingen topic ;)

want je zegt dat je de fout in ziet van je qoute, maar je doet het gewoon weer :)

 

en je ''moet'' op top hoogte meten om te weten hoe warm het daar is...(warmste plek in het hok)

want daar heb je ook nog met je stralingwarmte te maken, en waar jij meet wordt het al cooler door het bladerdek en de verdamping van het vocht uit de aarde...

 

mvg stikkie

(en nu dus niet meer op reply drukken he, maar op addreply) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus bevestigen bovenaan met een koortje en op tophoogte laten hangen dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...